Foresterin diesel ei kestä

Bokseri_poks

Subaru Foresterin diesel hajosi, kun auton mittarissa oli n. 230 000 km. Korjaus kustantaa yli kymppitonnin - ei naurata.

26

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekimiäs

      Volvo V40 fordin 1,8 moottori levis 220,000km kohalla. Kansi kiero. Ei se mitään uutta ole muillakaan.

    • 1339

      Ikävä kuulla. Tässä uudemmassa korimallissa myös diesel on täysin uusittu lohkoa myöten.

      • forforre

        Miksi koneesta ei ole sitten otettu / saatu enemmän tehoa ja samalla kulutuksia tuntuvasti alennettua? Taitaa olla vaan mainosmiesten höpötyksiä.


      • Mikäriivaa

        Onko sulla joku ongelma tän koneen suhteen?


      • Ahdistaako
        forforre kirjoitti:

        Miksi koneesta ei ole sitten otettu / saatu enemmän tehoa ja samalla kulutuksia tuntuvasti alennettua? Taitaa olla vaan mainosmiesten höpötyksiä.

        Ompa vaikea elämä sinulla.


    • subaruforaina

      Haiskahtaa vain epätoivoiselta provolta kirjoitustyylisi.

      Vm 2008 ensimmäiset diesel koneet olivat osa sarjastaan kaksi vikaisia. Jostain kampiakselista puuttui öljyreikä ,kait oli koneistamossa terä katkennut ja kone teki muutama kymmen viallisia ja samoin oli automaatti silikoni ruutassa hiukan ylisuuri annostus tai ohjelmakartta vippasi hiukan koska muutamaan koneeseen tuli silikoni pisara öljyn sekaan joka tukki öljyn kierron. Muita ongelmia ei ole ollut kuin vm 2008 muutama kone ja joitain niistä koneista tuli sitten suomeen joista nyt kirjoitat .
      HUOM! pieni alkuerä vain oli noita koneita. takuu orvasi yleensä kaikki ongelmat. Kysyppä sitä.

      Arvaappa onko nyt 2009-hamaan tulevaisuuteen koeet kaikki viallisia? arvaa.

      Skodasta hajoaa kasipahvit jatkuvasti . Naapurin mies vaihtoi yhtenään skodan kannentiivisteitä. Samoin pitkissä vesiletkuissa on usein ilmaa sitten kun syyläri on edessä ja putket menee taakse koneeseen.

      Jokainen kone laukeaa joskus ennekuin on aika mutta subarun dieslit kestää ajoa.

      • Bokseri_poks

        Ei tämä ole mikään provo, taidat olla itse epätoivoinen selittelijä, kun syytät minua tietämättä asiasta mitään. Jos haluat, lähetän skannatun korjaamolaskun haluamaasi sähköpostiosoitteesi. Hajonnut kone on vuosimallista 2009. Tuskin ne kaikki v. 2009 koneet viallisia ovat, mutta ei tämä ihan ensimmäinenkään tapaus ollut.


      • Bokseristi
        Bokseri_poks kirjoitti:

        Ei tämä ole mikään provo, taidat olla itse epätoivoinen selittelijä, kun syytät minua tietämättä asiasta mitään. Jos haluat, lähetän skannatun korjaamolaskun haluamaasi sähköpostiosoitteesi. Hajonnut kone on vuosimallista 2009. Tuskin ne kaikki v. 2009 koneet viallisia ovat, mutta ei tämä ihan ensimmäinenkään tapaus ollut.

        Itse uskon ja otan osaa. Kinnostaa aihe.Olen ajanut nyt 2009 Forrella 150 tkm. Onko tuossa jakoketjun vaihto esim. 180 tkm suositus ja jos ei vaihda, niin se hajottaisi koneen? Eli voisko tuon konerikon välttää jollain huoltotoimenpiteellä? Auto on muuten hyvä. Paitsi jatkuva neliveto ei ole kyllä jatkuva, kun autolla jää kiinni lumihankeen. Joku siellä kytkee sen vedon pois ja yleensä vain yksi tai 2 pyörää pyörii. Mutta eihän siinä lukkoja ole mainosmiestenkään mukaan,.joten turha tuolla on keväthangilla lähteä kokeilemaan. Helposti jää kiinni. Ethän muuten lastuttanuit konetta ja hajosi sen vuoksi?


      • Bokseri_poks

        HYviä kysymyksiä, mutta minulla on kovin vähän vastauksia. Ostin auton n. 190 tkm ajettuna ja ehdin ajaa sillä n. 40 tkm ennen konerikkoa. Kyllä autossa huoltokirja oli, mutta ei siinä jakopääremontista ole merkintää missään kohtaa - en älynnyt sellaista kysyäkään. Moottoria ei ole lastutettu. Pitää korjaamolta kysellä vian aiheuttajaa, kunhan saavat korjaustyön valmiiksi (osia odotetaan).


      • jese
        Bokseristi kirjoitti:

        Itse uskon ja otan osaa. Kinnostaa aihe.Olen ajanut nyt 2009 Forrella 150 tkm. Onko tuossa jakoketjun vaihto esim. 180 tkm suositus ja jos ei vaihda, niin se hajottaisi koneen? Eli voisko tuon konerikon välttää jollain huoltotoimenpiteellä? Auto on muuten hyvä. Paitsi jatkuva neliveto ei ole kyllä jatkuva, kun autolla jää kiinni lumihankeen. Joku siellä kytkee sen vedon pois ja yleensä vain yksi tai 2 pyörää pyörii. Mutta eihän siinä lukkoja ole mainosmiestenkään mukaan,.joten turha tuolla on keväthangilla lähteä kokeilemaan. Helposti jää kiinni. Ethän muuten lastuttanuit konetta ja hajosi sen vuoksi?

        Foresterissa vetää aina vähintäin 3 pyörää keskitasauspyörästön lukon ja taka-akselin tasauspyörästön lukon ansiosta.


      • Bokseristi

        Ei pidä paikkaansa. Kun vetävän pyörän alle asetetaan vastus, pyörä pysähtyy ja auto ei sammu. Olen tämän kokeillut käytännössä. Käy kokeilemssa lumihangessa. Itsekin luulin, että 3 pyörää pyörisi vaan näin ei ole. Havaitsin tämän jo uutena eli vikaa ei ole.


      • forresteri-ei-ridge
        Bokseri_poks kirjoitti:

        HYviä kysymyksiä, mutta minulla on kovin vähän vastauksia. Ostin auton n. 190 tkm ajettuna ja ehdin ajaa sillä n. 40 tkm ennen konerikkoa. Kyllä autossa huoltokirja oli, mutta ei siinä jakopääremontista ole merkintää missään kohtaa - en älynnyt sellaista kysyäkään. Moottoria ei ole lastutettu. Pitää korjaamolta kysellä vian aiheuttajaa, kunhan saavat korjaustyön valmiiksi (osia odotetaan).

        Tuon ikäluokan subarun boxeri-diisseli on varustettu jakopään ketjulla. Ei niitä tarvitse vaihdella niin kuin noita halvemmalla ja huonommalla ratkaisulla olevia remmijakopäitä


      • forforre

        Ei edes ketjut ole ikuisia, kaikki kuluu. Kiristimet, laahaimet...
        Vaihtoon menee jossain vaiheessa, tai kestää moottorin iän.
        Kokeilin cvt-vaihteistolla varustettua diesel Foresteria.
        Suuresti ihmetytti se kuinka suurilla moottorin kierroksilla mennään 100 km/h nopeudessa. Kierroksia hitusen alle 2000 todellisessa 100 Km/h vauhdissa.
        2,0 bensakoneessa cvt;llä suunnilleen samat kierrokset.
        Luulis tuon diiselin vääntävän jo hieman alempaa, niin olisi taloudellisempaa ajoa.
        Pienoinen pettymys siis.


    • ajajaajaajapanilaisella

      Miksi se niin paljon maksaa?

    • Saamenkieltäköluetnyt

      "Pidennetty tehdastakuu on 6vuotta ja 200tkm. Joten MY08 vehkeissä takuuaika on jo ohi."

      Subaru palstalta luettua. Onko jotain vielä tehtävissä?

    • Kokonainenauto
    • vaihtokone

      joko on uusi vaihtokone paikoillaan ja hinta ei ole tuo naurettava marmoritiski hinta jonne ei kukaan autoaan vie vanhaa.vaan ostaa vaihtokoneen .

    • Ransitti

      Minun Subarussa vetää varapyöräkin, tai oikeastaan työntää. Sillä eihän esim. takavetoauto vedä, sehän työntää. Oikeestaan etuvetokin vetää vain osittain. Hevonenkaan ei muuten vedä, vaan työntää. Se nojaa länkiä vasten ja työntää, kuorma liikkuu siten mukana. Että tämmöstä perusoppia teille.

      • Eiköolemuutatekenistä

        Miten se varapyörädi osallistuu auton liikuttamiseen? Jokin 5 akselisto on PAKKO olla muutenhan se ei voi toimia.


      • juurinäinseon66

        Et sitten fiksumpaa keksinyt?


      • forforre

        Vetäähän se varapyöräkin, jos varapyörän kotelo on puhki ruostunut ja pyörä roikkuu vielä jotenkin mukana ja laahatessaan maata, vetää siihen jälkeä. Muuta selitystä ei voi olla.


    • eienääsubbea

      Yllättävän pitkälle kuitenkin pääsit. Noraalisti Subaru hajoaa paljon aikaisemmin.

    • kerrankokeillut

      Subaru ja diesel on samankuuloinen kuin Talbot Horizon Petro. Neliveto Sierran kun aikoinaan vaihdoin neliveto Subaruun niin ero oli käytössä kuin yöllä ja päivällä. No toimihan se Subarukin mutta polttoaineenkulutus oli hirveä. Pelleiltään ihan surkea. Joka osin mitätön auto Sierraan verrattuna. Meinasin vielä vaihtaa Outbackiin jossa oli mm. kaksi kattoluukkua ja ilmajousitus. Kaveri varoitteli ja suositteli Audia. Niinpä se Audi vaihtui alle. Siinä on AUTO! On joka kohta viimisen päälle tehty. Ajo-ominaisuudet loistavat. Kaikki se korityö ja sisustus on huippuluokkaa.

      • trollitniskalaukaus

        Tuommoiset "kerrankokeillut" nimimerkin jutut saa jättää omaan arvoonsa. Aivan ärsytysmielessä tehty. Lapsellista.

        Mutta talpoti horisontti petrooli verrattuna subaruun on aika hauska vertaus , osoitus vain idioottimaisuudestasi.
        Voithan jatkaa sierralla aljoa edelleen kuka estää? minustakin viritetty 300hv sierra 4x4 on hauska peli.
        Olisiko aikasi siirtyä tälle vuosituhannelle kun puhuaaan bensan kulutuksesta? Mitä vaikerrat menneessä! ryhdistäydy herää! Vuosi 2015 HALOO
        Kaverisi siis suositteli autoa josiat palaakannetiivisteet ja on kokoajan rikki jokapuolelta eli skoda takaveto =audi vag vaihteistot dsg paukkuu nokkat apaukkuu 10tk euron korjauksi yhtenään ja miten huono on aja ase sokodasi aijai takamoottorinen poukkoilija hyi saatannna!

        Onnkei minulla ei le mosiia "kavereita" oleteko usein sisäkkäin? tuo audi on vähän tiedäthän.....:-) poika rakkauttahan se saarinenkin laulaa

        Tiesitkö ketjun aluperäisen idean? noudat sitä ja käyttäydy NYT!


      • kampi.akseli
        trollitniskalaukaus kirjoitti:

        Tuommoiset "kerrankokeillut" nimimerkin jutut saa jättää omaan arvoonsa. Aivan ärsytysmielessä tehty. Lapsellista.

        Mutta talpoti horisontti petrooli verrattuna subaruun on aika hauska vertaus , osoitus vain idioottimaisuudestasi.
        Voithan jatkaa sierralla aljoa edelleen kuka estää? minustakin viritetty 300hv sierra 4x4 on hauska peli.
        Olisiko aikasi siirtyä tälle vuosituhannelle kun puhuaaan bensan kulutuksesta? Mitä vaikerrat menneessä! ryhdistäydy herää! Vuosi 2015 HALOO
        Kaverisi siis suositteli autoa josiat palaakannetiivisteet ja on kokoajan rikki jokapuolelta eli skoda takaveto =audi vag vaihteistot dsg paukkuu nokkat apaukkuu 10tk euron korjauksi yhtenään ja miten huono on aja ase sokodasi aijai takamoottorinen poukkoilija hyi saatannna!

        Onnkei minulla ei le mosiia "kavereita" oleteko usein sisäkkäin? tuo audi on vähän tiedäthän.....:-) poika rakkauttahan se saarinenkin laulaa

        Tiesitkö ketjun aluperäisen idean? noudat sitä ja käyttäydy NYT!

        Eihän noita VW-konsernin autoja tarvitse korjata kun eivät mene rikki.
        Subaruista katkeavat kampiakselitkin.


      • Niskalaukaustulossa

        Voisitko jättää asiallisen foorumin rauhaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe