Kannanhoidollisilla suden pyyntiluvilla kaadettiin v.2015 17 nelijalkaista takkuturkkia.
Muutamasta raadosta on kuvat julkaistu, niissä paljastuu, etteivät poistetut otukset ole susia.
Nyt kaadetuille otuksille tarvitaan kiistaton lajimääritys jo siltä varalta, että tilastoihin ei kirjata virheellistä tietoa.
Sekulit ovat pyyntilupavapaa, Bernin sopimuksen määräämä lainsuojaton kohde.
Seitsemäntoista takkuturkkia
4
81
Vastaukset
- luonnonnystävä
Kannatetaan, näin menetellen me suojelijat saadaan todellinen poistettu susiluku pienemmäksi.
- vuosiavoimennä
Tämä pistää mietityttämään, että jos kannasta osa ei olekkaan puhdasta, että susien määrä on paljon pienempi. Eli suojelua tarvitaan paljon enemmän ja kaatolupia ei tule myöntää näinollen ollenkaan. Näin oletetut susien määrät ovat aivan liian isoja?
Itse epäilisin, että tämä on totta ja siksi luvat täytyy nyt evätä kunnes asia tutkitaan ja selviää. - susiturkki
Viranomainen kylläkin ilmoittaa nimenomaan susien minimikannan, josta pyyntiluvat määritetään.
Lupavapaat sekulit eivät tietenkään vaikuta pyyntilupien määrään.- hmmhmm
Kyllä jos ne on ilmoitettu puhtaiksi susiksi laskennassa kuten aloittaja ilmoittaa, että niiden piti olla Susia. Jos ne eivät olekkaan, niin kuinkahan paljon silloin laskenta onkaan mennyt yläkanttiin ..
Nyt täytyy iskeä jarrua äkkiä. Onhan se susi sentään uljas eläin ja kuuluu Suomen luontoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026