Seitsemäntoista takkuturkkia

cekuli

Kannanhoidollisilla suden pyyntiluvilla kaadettiin v.2015 17 nelijalkaista takkuturkkia.
Muutamasta raadosta on kuvat julkaistu, niissä paljastuu, etteivät poistetut otukset ole susia.
Nyt kaadetuille otuksille tarvitaan kiistaton lajimääritys jo siltä varalta, että tilastoihin ei kirjata virheellistä tietoa.
Sekulit ovat pyyntilupavapaa, Bernin sopimuksen määräämä lainsuojaton kohde.

4

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnonnystävä

Kannatetaan, näin menetellen me suojelijat saadaan todellinen poistettu susiluku pienemmäksi.

• vuosiavoimennä

Tämä pistää mietityttämään, että jos kannasta osa ei olekkaan puhdasta, että susien määrä on paljon pienempi. Eli suojelua tarvitaan paljon enemmän ja kaatolupia ei tule myöntää näinollen ollenkaan. Näin oletetut susien määrät ovat aivan liian isoja?

Itse epäilisin, että tämä on totta ja siksi luvat täytyy nyt evätä kunnes asia tutkitaan ja selviää.

• susiturkki

Viranomainen kylläkin ilmoittaa nimenomaan susien minimikannan, josta pyyntiluvat määritetään.
      Lupavapaat sekulit eivät tietenkään vaikuta pyyntilupien määrään.

• hmmhmm

Kyllä jos ne on ilmoitettu puhtaiksi susiksi laskennassa kuten aloittaja ilmoittaa, että niiden piti olla Susia. Jos ne eivät olekkaan, niin kuinkahan paljon silloin laskenta onkaan mennyt yläkanttiin ..

Nyt täytyy iskeä jarrua äkkiä. Onhan se susi sentään uljas eläin ja kuuluu Suomen luontoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe