Loppuuko naaman punastelu ikinä? =(

punainennainen

Siis en tiedä mitään kamalampaa kuin se että tuntee miten kasvot alkavat kuumenemaan kuin aallon lailla ja tietää että naama on taas aivan punainen ja lisäksi jos joku sattuu vielä huomauttamaan asiasta niin se on niin helvettiä ja mieliala jo pelkästä punoittelusta on tosi haavoittuvainen. =(

Jotkut sanovat että punastelu on söpöä mutta sillä varmaan tarkoitetaan vain sitä "tavanomaista" poskien punoitusta. Entäs sit kun koko naama on ihan punainen niin siinä ei voi olla mitään söpöä. Näytän siltä kuin mulla olis ollu just pitkä ryyppyputki päällä.

Ja oon huomannut että en voi mitenkään vaikuttaa tohon punastumiseen ja saatan punastua missä ja miten tahansa eikä ujouteni kanssa edes ole siinä välttämättä mitään tekemistä.

Nyt kysymys kuuluukin onko tämä punastelu koko elämän vaiva ja mistä se johtuu kun ei aina edes ole mitään syytä punasteluun ja tuntuu hullulta kun esim. yhtäkkiä kaupan kassallakin punastun vaikka ei edes ujostuta =( Tuleeko se vaan jotenkin alitajuisesti kun pohjimmiltani olen ujo ihminen?

Onko muilla tätä samaa ongelmaa ja mitenhän sen saisi loppumaan?

10

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkj13

      Olen jostain lukenut että punastumisestä pääse eroon leikkauksella.Operaatio on pieni.Katkaistaan vaan joku hermo kainalon alueelta.Siittä on kyllä jokunen vuosi aika kun olen siitä lukenut joten asiat ovat voineet myös muuttua.

      • punanaama

        Operaatio on pieni, mutta kallis!


    • Ei_kai_lopu

      Ei se kai lopu. Hyvä työkaveri on aina punastellut eli pienikin jännitys tai tunnereaktio näkyy naaman kuumotuksena. Siitä on tullut osa hänen persoonaansa. Oikeastaan kukaan ei kiinnitä siihen huomiota, koska ei hän anna sen estää itseään. Tämä on yksi monista henkilökohtaisista piirteistä, jotka nuorena tuntuvat pilaavan elämän, mutta joilla on lopulta vähän merkitystä, jos niiden kanssa tottuu elämään.

    • entinen_ujo

      Ei punastelussa mitään pahaa ole. Mun mielestä tosi söpöä just se kun koko naama helottaa.. Sitäpaitsi kun pidät esim. puhetta punastelu on hyväksyttävää, katsojat saavat kuvan ettet ole yli-ihminen, samaistuvat sinuun ja muistavat paremmin koko puheen aiheen. Sosiaalisissa tilanteissa kukaan ei yleensä punastelevasta pahaa ajattele, se herättää vain huvitusta. Vaikka punastuisit ihastuksen näkemisestä, sekin olisi vain loistava signaali kyseiselle ihmiselle että tykkäät hänestä. Miksi pitäisi peitellä tunne reaktioita? Hienoa minun mielestäni että se päälle näkyy. Mulla ei ole tapana punastella mutta tälläisen piirteen ottasin itselleni ihan mielelläni. Toinen asia sitten se jos joka kerta kun punastut, muutut tulipunaiseksi, naamasi menee näppylöille, otsaasi kasvaa 2 kilon kasvain ja hiuksesi putoavat päästä. Eikä taida varmaan olla sinun ongelmasi, jos edes mahdollista. Punastumisen kanssa oppii elämään, ajattele vaikka ensiksi mitä ajattelet toisesta ihmisestä joka punastuu? Ajatteletko hänen olevan hullu/sekaisin/eristäytynyt/liian ujo? Et varmaan. Ei ne muutkaan susta sen kummemmin ajattele.

      • Eijukolavita

        Ai ottaisit mielelläsi tämän punastelun piirteen??!! Kyllä huomaa joo ettei sulla oo kokemusta asiasta.


    • menen.enkä.meinaa

      Ei se lopu, jos koko ajan tarkkailee itseään ja miettii, mitä muut ajattelevat, Ongelma on siis ihan muussa kuin siinä punastelemisessa, johon ei kiinnitä lainkaan huomiota, jos lopettaa tuon tarkkailun ja menee vain ja porskuttaa.

      • Vaikeaa

        Ei se niin helppoa ole


    • Käsientärinä

      Pyydä lääkäriltä propral lääkitys. Poistaa kaikki jännitys oireet tehokkaasti. Eikä oikeestaan mitään sivuoireita taikka riippuvuutta.

      Ps. En ole lääkäri enkä lääkefirman lobbari, vaan tavallinen tallaaja joka puhuu kokemuksen kautta.

      • punanaama

        No ei auta Propral minkäänlaisella annostuksella! Ei jännitykseen, punasteluun, vapinaan, paniikkiin, ei mihinkään! Olen kärsinyt tästä 12-13- vuotiaasta ja olen nyt 41. Eli ei kai lopu koskaan. Kaikki lääkkeet kokeiltu. Xanor oli ainoa, joka auttoi, mutta lääkärit eivät suostu sitä määräämään. Sain niitä 10kpl kun äitini ja siskoni kuolivat ja pystyin hoitamaan hautajaiset, perukirjoitukset ym..


    • sairas.ihminen

      Jo on ongelmat vähäiset, jos naaman punastelu on noin suuri haitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe