puolivuotias kissani on arka

mirri1233

Hei mitä teen puolivuotias kissani on arka säntää aina pakoon kun yritän ottaa syliin harkitsen jo sitä että onko kissa se oikea eläin auttakaa mua pliis en halua myydä sitä

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisustatykkäävä

      Ei mitään hätää. Anna hänen itsensä päättää koska tulee syliin.

      Mun kaksi vuotias kisu ei oikein tykkää sylissä olemisessa vaikka itse en muuta tekiskään kun pitäisin rakasta kisua sylissä. Silloin kun mun kisu menee nukkumaan kiipeilypuuhun saan häntä silittää ja antaa puseja.

      Kissat ovat yksilöitä niin kuin ihmisetkin. Kaksi samallaista ei ole.

      Odota muiltakin vastauksia.

    • 71219

      Omista kokemuksista: Älä mielellään ota kissaa vängällä syliin, anna sen itse tulla jos on tullakseen. Ja anna kissalle aina mahdollisuus päästä pois sylistäsi kun se itse tahtoo.
      Kokeile leikittää leluilla. Syötä sille välillä herkkuja ja kutsu luokse. Näin kissasi oppii luottamaan sinuun ainakin jossain määrin. Tai sitten ei. Kokeile.

    • Tinttura85

      On kissoille todella yleistä käytöstä tuollainen. Kissa ei ole kuin marsu tms. joka otetaan syliin kun halutaan, vaan se on sylissä kun se itse haluaa. Pitää muistaa, että kissa ei ole täysin kesy eläin, kuten koira, vaan villimpi ja riippumattomampi. Ei kannata liian innokkaasti lähestyä kissaa, koska ne ei siitä pidä. Anna kissan lähestyä sinua rauhassa: kyykisty vaikka lattialla ja anna kissan tulla sinua kohti, itse sitä lähestymättä.

      Oikea ruumiinkieli on kissojen kanssa tärkeää: älä lässytä kissalle, vaan puhu rauhallisesti hiljaisella normaaliäänellä. Ja muista räpyttää silmiä. Kuulostaa hassulta, mutta se on se, mistä kissa-ammattilaiset aina omistajia muistuttaa: kissa kokee tuijottamisen hermostuttavaksi ja reagoi siihen tuijottamalla itse epäluuloisesti takaisin. Jos taas räpyttelet silmiä normaalisti, tulkitsee kissa sen levolliseksi ja ei-uhkaavaksi, ja rentoutuu itsekin.

    • Maahes

      Ja muista jutella sille. Vaikka se tuntuisi oudolta, niin kissa tajuaa että otat kontaktia ja alkaa suhtautua sinuun positiivisemmin.

    • Felixia

      Hyviä neuvoja täällä näkyy olevan. Ole tosiaan kärsivällinen ja etene kisusi ehdoilla. Kisun lempimakupaloilla voit houkutella sen luoksesi vaikka sohvalle. Istu rennosti ja kutsu sitä nimellä, ja rapistele namipussia. Jos kissa hyppää syliisi makupalan saadakseen, älä heti ala paijata sitä. houkuttele sitä monia kertoja, niin vähitellen se tottuu luontevammin läheisyyteesi. Jos kissasi tykkää, niin voit sitä hiukan pikkuhiljaa silitelläkin.

      Sylikissaa siitä ei silti välttämättä tule milloinkaan. Kissat ovat yksilöitä siinä missä ihmisetkin. Vuosien mittaan kissan käytöksessä ja mieltymyksissä tapahtuu kuitenkin muutoksia. Vaikka se ei nyt haluaisikaan syliisi, voi se haluta kuitenkin vuoden tai parin päästä. Ja muista, elä kissasi ehdoilla.

      • LynxistäVaan

        Tuo on totta, mun kissa ei ole mitenkään sylissä viihtyvä täti, mutta muuten se on kyllä älyttömän seurallinen. Välillä liikaakin, vessastakin tulee yleensä hakemaan pois, kun pitäis vissiin sekin aika istua sohvalla hänen touhujansa katselemassa jne.
        Ja muuten kyllä pitää huomiosta.
        Tosin joskus satunnaisesti sille tulee jotain "mielenhäiriöitä" ja viihtyy jonkun hetken sylissä, kehrääkin vielä ja painaa itse päätänsä mun poskea vasten, mutta ne on tosiaan vähän harvinaisempaa herkkua.
        Mutta tuo kissojen logiikka on kyllä yleensäkin aika hassua joskus.


    • kokopäivän

      Kissa kannattaa lopettaa ja käydä täytätyttämässä. Yllättävän edullista.

      Sitten voit pidellä kissa sylissäsi vaikka aamusta iltaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe