Hei mitä teen puolivuotias kissani on arka säntää aina pakoon kun yritän ottaa syliin harkitsen jo sitä että onko kissa se oikea eläin auttakaa mua pliis en halua myydä sitä
puolivuotias kissani on arka
7
70
Vastaukset
- Kisustatykkäävä
Ei mitään hätää. Anna hänen itsensä päättää koska tulee syliin.
Mun kaksi vuotias kisu ei oikein tykkää sylissä olemisessa vaikka itse en muuta tekiskään kun pitäisin rakasta kisua sylissä. Silloin kun mun kisu menee nukkumaan kiipeilypuuhun saan häntä silittää ja antaa puseja.
Kissat ovat yksilöitä niin kuin ihmisetkin. Kaksi samallaista ei ole.
Odota muiltakin vastauksia. - 71219
Omista kokemuksista: Älä mielellään ota kissaa vängällä syliin, anna sen itse tulla jos on tullakseen. Ja anna kissalle aina mahdollisuus päästä pois sylistäsi kun se itse tahtoo.
Kokeile leikittää leluilla. Syötä sille välillä herkkuja ja kutsu luokse. Näin kissasi oppii luottamaan sinuun ainakin jossain määrin. Tai sitten ei. Kokeile. - Tinttura85
On kissoille todella yleistä käytöstä tuollainen. Kissa ei ole kuin marsu tms. joka otetaan syliin kun halutaan, vaan se on sylissä kun se itse haluaa. Pitää muistaa, että kissa ei ole täysin kesy eläin, kuten koira, vaan villimpi ja riippumattomampi. Ei kannata liian innokkaasti lähestyä kissaa, koska ne ei siitä pidä. Anna kissan lähestyä sinua rauhassa: kyykisty vaikka lattialla ja anna kissan tulla sinua kohti, itse sitä lähestymättä.
Oikea ruumiinkieli on kissojen kanssa tärkeää: älä lässytä kissalle, vaan puhu rauhallisesti hiljaisella normaaliäänellä. Ja muista räpyttää silmiä. Kuulostaa hassulta, mutta se on se, mistä kissa-ammattilaiset aina omistajia muistuttaa: kissa kokee tuijottamisen hermostuttavaksi ja reagoi siihen tuijottamalla itse epäluuloisesti takaisin. Jos taas räpyttelet silmiä normaalisti, tulkitsee kissa sen levolliseksi ja ei-uhkaavaksi, ja rentoutuu itsekin. - Maahes
Ja muista jutella sille. Vaikka se tuntuisi oudolta, niin kissa tajuaa että otat kontaktia ja alkaa suhtautua sinuun positiivisemmin.
- Felixia
Hyviä neuvoja täällä näkyy olevan. Ole tosiaan kärsivällinen ja etene kisusi ehdoilla. Kisun lempimakupaloilla voit houkutella sen luoksesi vaikka sohvalle. Istu rennosti ja kutsu sitä nimellä, ja rapistele namipussia. Jos kissa hyppää syliisi makupalan saadakseen, älä heti ala paijata sitä. houkuttele sitä monia kertoja, niin vähitellen se tottuu luontevammin läheisyyteesi. Jos kissasi tykkää, niin voit sitä hiukan pikkuhiljaa silitelläkin.
Sylikissaa siitä ei silti välttämättä tule milloinkaan. Kissat ovat yksilöitä siinä missä ihmisetkin. Vuosien mittaan kissan käytöksessä ja mieltymyksissä tapahtuu kuitenkin muutoksia. Vaikka se ei nyt haluaisikaan syliisi, voi se haluta kuitenkin vuoden tai parin päästä. Ja muista, elä kissasi ehdoilla.- LynxistäVaan
Tuo on totta, mun kissa ei ole mitenkään sylissä viihtyvä täti, mutta muuten se on kyllä älyttömän seurallinen. Välillä liikaakin, vessastakin tulee yleensä hakemaan pois, kun pitäis vissiin sekin aika istua sohvalla hänen touhujansa katselemassa jne.
Ja muuten kyllä pitää huomiosta.
Tosin joskus satunnaisesti sille tulee jotain "mielenhäiriöitä" ja viihtyy jonkun hetken sylissä, kehrääkin vielä ja painaa itse päätänsä mun poskea vasten, mutta ne on tosiaan vähän harvinaisempaa herkkua.
Mutta tuo kissojen logiikka on kyllä yleensäkin aika hassua joskus.
- kokopäivän
Kissa kannattaa lopettaa ja käydä täytätyttämässä. Yllättävän edullista.
Sitten voit pidellä kissa sylissäsi vaikka aamusta iltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912920Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461567- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4021308Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381047Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855