Terve
Olen rakennuttamassa taloa johon on nyt asennettu normaaleja pistorasioita. Yleinsä näiden korkeus on 20cm keskikohdasta mitattuna. Nyt taloon on asennettu aivan erikorkeuksiin pistorasiat. Onko jossain säädöksissä joku prosentuaalinen marginaali kuinka paljon nämä voivat vahdella korkeutta ?
Pistorasioiden korkeus.
13
5051
Vastaukset
- uppoasennus
Eipä taida olla kirvesmiehille mitään yleistä toleranssia mittatarkkuudessa.
- paljontehnyt
Yleensä jalkalistan yläpuolelle ja kattolistan alapuolelle.
- hggggg
Minäpä olen asentanut pistorasioita lattiaan ja kattoon.
- nykyaikaa
hggggg kirjoitti:
Minäpä olen asentanut pistorasioita lattiaan ja kattoon.
Niitähän voi laittaa mihin vaan, uudet langattomat pistorasiat ovat siitä hyviä ettei mikään sido niitten sijoituspaikkaa, pisti sitten pöydälle tai pöydän alle, ihan sama, missä ikinä sähköä tarvii niin sen voi siirtää sinne kuluttajan läheisyyteen, erittäin kätevää.
- Petrovicky
Tarkennan vielä asiaa. Siis Pistorasiat on asennettu taloon jotka pitäisi olla n. 20cm korkeella lattiasta ja keskikohdasta mitattuna. Nyt on kuitenki samassa huoneesa jopa 7cm eroja.
- ggghhhjjj
Minulla on samassa huoneessa metrin korkeuteen asennettuja rasioita ja puolentoista metrin korkeuteen asennettuja rasioita ja 0,3 m korkeuteen asennettuja rasioita. Matikkapalstalla vamaan osaisivat laskea korkeuksien painotetun keskiarvon.
- kklo
Tuolta löytyy asennuskorkeuksia.. https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&q=pistorasioiden asennuskorkeus&ei=HZckVe2WFYH8ywOevoHwDA&url=http://www.engelco.fi/docs/Kytk_ST5122.pdf&ved=0CBkQFjAA&usg=AFQjCNFNP65wU0X3lhfzk8ZvBLszXD84yA
- onko_vaikeeta
Heh heh. Minulla on esim. autotallissa ja sen viereisessä varasto/työhuoneessa noin metrin korkeudella. Korkeudesta ei ole mitään määräystä. Asuinhuoneissa vain yleensä on järkevintä matala malli.
- Tää_on_niin_tätä
Kyllähän se saähköasennus tulee olla siisti.
Pistorasioiden korkeuserot yhdessä huoneessa näkyvät kyllä hyvin joten itse en hyväksyisi näitä heittämällä asennettuja pistorasioita.
Vaadi asentajaa korjaamaan kaikki samaan korkeuteen.
Tuollainen hälläväliä tyyli tulee väkisinkin työpaikoille, nuorille ei ole koskaan kotona opetettu kunnolla tekemisen taitoa.
Tuo pistorasioiden mittaus on sen verran nopea toimenpide että sen poisjättäminen on vain ja ainoastaan laiskuutta.
Mittaamisessa ei edes tarvita mittaa (usein selitys) vaan korkeuden voi mitata vaikka puutikulla, mutta eihän nykyajan työntekijät sellaista osaa- uppoasennus
Tässä on nyt perustavaa laatua oleva väärinymmärrys. Sähköasentaja ei mitoita eikä kiinnitä uppoasennusrasioita paikoilleen. Rasioiden kiinnittämisen tekee raksamies, asentaja ainoastaan merkitsee rasiaan sen korkeuden lopullisesta lattiatasosta.
- ex-timpuri
Kyllähän sähkäri ensin putkittaa ja laittaa rasianpohjat. Timpuri laittaa kiinnityslautaa koolinkien väliin, johon ruuvaa pohjan kiinni.Tekemällä oppii, ja kuvienluku taito on suotavaa, millepuolen seinää rasiat, kytkimet tulee. Asennus muutama milli valmiinpinnan sisään.
- uppoasennus
Yleensä sähkäreillä on tapana merkitä kojesasiaan korkeuden lisäksi se minkä huoneen puolelle rasia tulee. Esim. h=1000 MH
- hutiloiden
Enemmän kyllä huolettaisi tuossa, että mitä kaikkea muuta on tehty samalla tyylillä hutiloiden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264