Pistorasioiden korkeus.

Petroviciky

Terve

Olen rakennuttamassa taloa johon on nyt asennettu normaaleja pistorasioita. Yleinsä näiden korkeus on 20cm keskikohdasta mitattuna. Nyt taloon on asennettu aivan erikorkeuksiin pistorasiat. Onko jossain säädöksissä joku prosentuaalinen marginaali kuinka paljon nämä voivat vahdella korkeutta ?

13

5051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uppoasennus

Eipä taida olla kirvesmiehille mitään yleistä toleranssia mittatarkkuudessa.

• paljontehnyt

Yleensä jalkalistan yläpuolelle ja kattolistan alapuolelle.

• hggggg

Minäpä olen asentanut pistorasioita lattiaan ja kattoon.

• nykyaikaa
        hggggg kirjoitti:

Minäpä olen asentanut pistorasioita lattiaan ja kattoon.

Niitähän voi laittaa mihin vaan, uudet langattomat pistorasiat ovat siitä hyviä ettei mikään sido niitten sijoituspaikkaa, pisti sitten pöydälle tai pöydän alle, ihan sama, missä ikinä sähköä tarvii niin sen voi siirtää sinne kuluttajan läheisyyteen, erittäin kätevää.

• Petrovicky

Tarkennan vielä asiaa. Siis Pistorasiat on asennettu taloon jotka pitäisi olla n. 20cm korkeella lattiasta ja keskikohdasta mitattuna. Nyt on kuitenki samassa huoneesa jopa 7cm eroja.

• ggghhhjjj

Minulla on samassa huoneessa metrin korkeuteen asennettuja rasioita ja puolentoista metrin korkeuteen asennettuja rasioita ja 0,3 m korkeuteen asennettuja rasioita. Matikkapalstalla vamaan osaisivat laskea korkeuksien painotetun keskiarvon.

• onko_vaikeeta

Heh heh. Minulla on esim. autotallissa ja sen viereisessä varasto/työhuoneessa noin metrin korkeudella. Korkeudesta ei ole mitään määräystä. Asuinhuoneissa vain yleensä on järkevintä matala malli.

• Tää_on_niin_tätä

Kyllähän se saähköasennus tulee olla siisti.
      Pistorasioiden korkeuserot yhdessä huoneessa näkyvät kyllä hyvin joten itse en hyväksyisi näitä heittämällä asennettuja pistorasioita.
      Vaadi asentajaa korjaamaan kaikki samaan korkeuteen.

Tuollainen hälläväliä tyyli tulee väkisinkin työpaikoille, nuorille ei ole koskaan kotona opetettu kunnolla tekemisen taitoa.

Tuo pistorasioiden mittaus on sen verran nopea toimenpide että sen poisjättäminen on vain ja ainoastaan laiskuutta.
      Mittaamisessa ei edes tarvita mittaa (usein selitys) vaan korkeuden voi mitata vaikka puutikulla, mutta eihän nykyajan työntekijät sellaista osaa

• uppoasennus

Tässä on nyt perustavaa laatua oleva väärinymmärrys. Sähköasentaja ei mitoita eikä kiinnitä uppoasennusrasioita paikoilleen. Rasioiden kiinnittämisen tekee raksamies, asentaja ainoastaan merkitsee rasiaan sen korkeuden lopullisesta lattiatasosta.

• ex-timpuri

Kyllähän sähkäri ensin putkittaa ja laittaa rasianpohjat. Timpuri laittaa kiinnityslautaa koolinkien väliin, johon ruuvaa pohjan kiinni.Tekemällä oppii, ja kuvienluku taito on suotavaa, millepuolen seinää rasiat, kytkimet tulee. Asennus muutama milli valmiinpinnan sisään.

• uppoasennus

Yleensä sähkäreillä on tapana merkitä kojesasiaan korkeuden lisäksi se minkä huoneen puolelle rasia tulee. Esim. h=1000 MH

• hutiloiden

Enemmän kyllä huolettaisi tuossa, että mitä kaikkea muuta on tehty samalla tyylillä hutiloiden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7760
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4841
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4763
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      74
      3517
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2808
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe