Viisumi/oleskelulupa

myy

Yritin haualla selvittää asiaa, mutta aika ristiriitaista infoa tästä asiasta löytyi...Toiset sanovat että oleskelulupa Turkissa "uusiutuu" kun käy toisessa maassa välillä (että sitten saa taas oleskella sen 3kk), toiset taas, että viisumi "uusiutuu" näin tehtäessä...Miten on? Vai onko nämä oleskelulupa ja viisumi jotenkin yhteydessä toisiinsa, jolloin molemmat siis "uusiutuisi" toisessa maassa käytäessä...?

6

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu

kyse on siita etta suomalainen saa oleskella turkissa 3kk yhtajaksoisesti ilman viisumia. sen jalkeen on pakko lahtea ulkomaille etta saa uuden leiman passiin jolla taas voi oleskella toiset 3kk. viisumia ei suomen kansalaiset tarvitse. jos haluaa olla pitempaan kuin 3kk pitaa menna naimisiin tai hankkia tyopaikka ja anoa poliisilaitokselta pidennysta jonka saaminen ilman kunnon syyta on tod vaikeata.

• sini

kaverini on lähdössä turkkiin opiskelijavaihtoon ja hänen ainakin piti hankkia viisumi...

• Ellu
        sini kirjoitti:

kaverini on lähdössä turkkiin opiskelijavaihtoon ja hänen ainakin piti hankkia viisumi...

OLESKELU/MATKUSTELU on aivan eri asia kuin opiskelu. Opiskelua varten melkein kaikkiin EI-EU maihin tarvitaan viisumi. matkailla saa kuka tahansa yleensa 3kk ajan ilman mitaan viisumia. Kumma etta taytyy rautalangasta vaantaa nain yksinkertaisia asioita!

• mutta
        Ellu kirjoitti:

OLESKELU/MATKUSTELU on aivan eri asia kuin opiskelu. Opiskelua varten melkein kaikkiin EI-EU maihin tarvitaan viisumi. matkailla saa kuka tahansa yleensa 3kk ajan ilman mitaan viisumia. Kumma etta taytyy rautalangasta vaantaa nain yksinkertaisia asioita!

käsittääkseni alkuperäinen kysyjä haki nimenomaan tietoa siitä, miten on mahdollista oleskella Turkissa PIDEMPÄÄN kuin 3kk...Suomalaiset saa olla Turkissa 3kk ilman viisumia ja oleskelulupaa, senhän kysyjäkin jo tiesi...Itsekään en tiedä, miten tämän 3kk:n jälkeen homma menee...?

• atka

Käväistään, niinkuin edellä jo kerrottiin, vaikka päivämatkalla ulkomailla esim, Kreikassa, että saadaan Kreikan leima passiin. Ja kas, taas on sallittu 3kk:n oleskelu Turkissa.

• Ellu

niin tai sitten mennaan Istanbulin Aksarayssa olevan poliisiaseman ulkomaalaisosastolle ja annetaan hyva selitys sille miksi ei halua lahtea ennen maaraaikaa. Maksua tulee kai n. 100 dollaria ja hyviksi syiksi kelpaavat opintopaikka yliopistossa, avioliitto tai tyotarjous. Muita turha edes yrittaa. Kaikista taytyy olla laja leimattuja papereita todisteena.
        Kreikan sijaan suosittelen Bulgariaa, rajalle kestaa saman verran menna bussilla ja vastaanotto tuhat kertaa asiallisempaa kuin kreikassa, jonka rajalla on stripattu monet suomalaiset ja hoykytetty siita etta tulee 'vaarasta' suunnasta: tervetuloa EU -Kreikkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe