kärsin aknesta! mitä teen?

enkestä

Olen 14-vuotias. Olen nyt 8-luokalla ja kutosluokalla alkoi akne eli noin kaksi vuotta sitten. Aluksi ei niin paha, mutta seiskan puolessa välissä oli jo niin paha että olin ihan puhki. En tajunnut mennä lääkäriin ja olen suuttunut mielessäni myös vanhemmilleni siitä. Ei varmasti vaikea akne mutta arpiakin on. Nyt kolme kuukautta sitten kävin astmalääkärillä ja hän määräsi minulle Skinorerin. Käytin sitä kaksi kuukautta ja lopetin koska se vain pahensi ihoani. Nyt kuukauden olen käyttänyt luonnontuotteita puhdistuksessa eikä mikään ole muuttunut. Tuntuu kuin akne olisi pysyvä! En kestä!! Itsetunto on ihan nollassa :'( MITÄ TEEN? Äitini ei suostu viemään ihotautilääkärille.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkestä

      Ei varmaan kukaan osaa auttaa :(

      • Paranee

        Vain ikä korjaa tilanteen.


    • Tepatsuw

      Käy terveydenhoitajalla puhumassa aknestasi.


    • juuppkio

      Terkkarin kautta voit saada lääkettä tai voidetta. Älä puhdista liikaa ja kuivata ihoa, myös akneihoa täytyy rasvata. Jos esim menkat on myös pahat, e-pillerit voi olla hyvä kokeilu

    • juuhkuk

      Kato netistä ja youtubesta neuvoja. Youtubessa esim ElaineMokk on ollut paha akne, tietty ei varmaan ole samaa lääkettä Suomessa ja epäilen että sulla olis niin paha kuin hänellä, mutta ainakin näät että sekin voisi olla paaaljon pahemmin. Voi auttaa hyväksymään oma ihon kunto.

    • Pohvi

      Voin omakohtasella kokemuksella sanoa että kannattaa mennä kunnon ihotautilääkärille, niillä on kunnon konstit aknen hävittämiseen. Nimimerkillä ainakin kaksi vuotta pahasta aknesta kärsinyt ja viimein helpotuksen saanut!!

    • MacyGray1976

      Ruokavalio; hae siitä tietoa ja vältä ainakin sokeria! Keksit, suklaat, kaikki sokeripitoinen pois. Miehelläni on nyt aikuisena edelleen hyvin herkkä iho, akne hänellä oli teininä ja olen huomannut, että mitä vähemmän sokeria hän syö, sen parempi iho. Mielelläni suosittelisin sinulle viljatonta ruokavaliota, mutta olet nuori ja siksi ehkä on parempi, että syöt hyvin monipuolisesti. Viljatonta voit kokeilla sitten joskus aikuisena, jos iho on edelleen herkkä näppylöitymään :-) Kaikkea hyvää ja muista, että sinä olet se, jota tuo akne eniten kiusaa. Muut eivät niin huomaakaan tilannettasi. Koeta nauttia kesästä ja lomasta ja ota naama-aurinkoa, sekin helpottaa ihoasi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      91
      1874
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe