Pionit-palsta?

jahas

Nyt mentiin liian marginaaliin jaottelussa. Ruusuille ja kärhöille omistetut palstat ovat vielä paikallaan, sillä niiden viljelyyn keskittyneitä tarhureita on paljon.

7

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bio

      sillä pionikasvattajia on paljonkin! kaikki eivät pidä ruusuista, kaikilla ei kärhöt onnistu. joten yksi hyvä vaihtoehto on juuri pionit! niiden kasvatus mielletään peruskasveiksi jotka vain "on" ilman mitään haasteita (tarhapionit). Mutta kokeilkaapas luonnonlajeja!

      • samaa

        mieltä-pioneja on helppo aliarvioida mutta koristearvoltaan ne ovat kelpo kasveja-kunnnon pionipenkki on aina näyttävä näky. jalo-, tarha- ja luonnnopioneja yhdistelemällä saa pitkän ja värikkään kukinnan. Eikä niistä ruohovartisina ole haitaksi talvisin.


      • jahah
        samaa kirjoitti:

        mieltä-pioneja on helppo aliarvioida mutta koristearvoltaan ne ovat kelpo kasveja-kunnnon pionipenkki on aina näyttävä näky. jalo-, tarha- ja luonnnopioneja yhdistelemällä saa pitkän ja värikkään kukinnan. Eikä niistä ruohovartisina ole haitaksi talvisin.

        pioneita kasveina, ne ovat komeita ja itsellekin tutuksi tulleita kasvatettavia.

        Sen sijaan olen sitä mieltä, että jos pioneille on oma palstansa, yhtä oikeutettua olisi saada palsta mm. liljoille, daalioille, tulppaaneille, kurjenmiekoille, krysanteemeille, unikoille, ritarinkannuksille, angervoille... Oman palstansa vaativia suosittuja perennakasveja olisi jonossa paljon tällä logiikalla.

        Voin vielä pyörtää käsitykseni aiheesta, kun tämä palsta virkistyy ensi kesäksi ja/tai järjestely muuttuu muuten tasapainoisemmaksi.


      • vaikka
        jahah kirjoitti:

        pioneita kasveina, ne ovat komeita ja itsellekin tutuksi tulleita kasvatettavia.

        Sen sijaan olen sitä mieltä, että jos pioneille on oma palstansa, yhtä oikeutettua olisi saada palsta mm. liljoille, daalioille, tulppaaneille, kurjenmiekoille, krysanteemeille, unikoille, ritarinkannuksille, angervoille... Oman palstansa vaativia suosittuja perennakasveja olisi jonossa paljon tällä logiikalla.

        Voin vielä pyörtää käsitykseni aiheesta, kun tämä palsta virkistyy ensi kesäksi ja/tai järjestely muuttuu muuten tasapainoisemmaksi.

        sivuja www.pioni.fi. Koristearvoa on näillä riittämiin.


      • jahas
        vaikka kirjoitti:

        sivuja www.pioni.fi. Koristearvoa on näillä riittämiin.

        Outoa, osuin ehkä johonkin itselle tuntemattomaan kotipuutarhurien arkaan paikkaan, koska arvosteluni kärki ei mene perille (=pionin kaltaisia puutarhaa komistavia perennalajeja on paljon, niitä jotka vaatisivat myös oman palstansa, jos pioneillakin on sellainen)ja minulle "väitetään vastaan" jatkuvasti sellaisesta asiasta, josta olen samaa mieltä ja josta en ole muuta väittänyt.


      • miltonia
        jahas kirjoitti:

        Outoa, osuin ehkä johonkin itselle tuntemattomaan kotipuutarhurien arkaan paikkaan, koska arvosteluni kärki ei mene perille (=pionin kaltaisia puutarhaa komistavia perennalajeja on paljon, niitä jotka vaatisivat myös oman palstansa, jos pioneillakin on sellainen)ja minulle "väitetään vastaan" jatkuvasti sellaisesta asiasta, josta olen samaa mieltä ja josta en ole muuta väittänyt.

        Minä kyl ymmärrän mitä tarkoitat. Tykkäät pioneista siinä missä muistakin kukkasista ihmettelet vaan tätä uutta "palstalokeroa"
        Minä olen senverran uusi näillä palstoilla etten osaa siihen ottaa sen enempää kantaa mutta mieleen tuli että mikä systeemi täällä on, miten näitä uusia ryhmiä tulee? Perustaako ne joku kysynnän mukaan vai voiko joku keskustelija sen avata noin vain vai miten se oikein menee?


      • Lavandula angustifolia
        miltonia kirjoitti:

        Minä kyl ymmärrän mitä tarkoitat. Tykkäät pioneista siinä missä muistakin kukkasista ihmettelet vaan tätä uutta "palstalokeroa"
        Minä olen senverran uusi näillä palstoilla etten osaa siihen ottaa sen enempää kantaa mutta mieleen tuli että mikä systeemi täällä on, miten näitä uusia ryhmiä tulee? Perustaako ne joku kysynnän mukaan vai voiko joku keskustelija sen avata noin vain vai miten se oikein menee?

        Arvaapa kuinka iloinen oisin
        jos poinin lehdellä asua voisin!
        Vaaleanpunaiset pionipilvet
        soutaisi kattoni yllä,
        saisin taivaan tuoksua hengittää,
        tuntisin, miten leviää
        suojaksi pionin kukka.
        Arvaa nauttisinko? -Kyllä!

        Lena Anderson (suomentanut Hannele Huovi)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe