Nyt mentiin liian marginaaliin jaottelussa. Ruusuille ja kärhöille omistetut palstat ovat vielä paikallaan, sillä niiden viljelyyn keskittyneitä tarhureita on paljon.
Pionit-palsta?
7
1194
Vastaukset
- bio
sillä pionikasvattajia on paljonkin! kaikki eivät pidä ruusuista, kaikilla ei kärhöt onnistu. joten yksi hyvä vaihtoehto on juuri pionit! niiden kasvatus mielletään peruskasveiksi jotka vain "on" ilman mitään haasteita (tarhapionit). Mutta kokeilkaapas luonnonlajeja!
- samaa
mieltä-pioneja on helppo aliarvioida mutta koristearvoltaan ne ovat kelpo kasveja-kunnnon pionipenkki on aina näyttävä näky. jalo-, tarha- ja luonnnopioneja yhdistelemällä saa pitkän ja värikkään kukinnan. Eikä niistä ruohovartisina ole haitaksi talvisin.
- jahah
samaa kirjoitti:
mieltä-pioneja on helppo aliarvioida mutta koristearvoltaan ne ovat kelpo kasveja-kunnnon pionipenkki on aina näyttävä näky. jalo-, tarha- ja luonnnopioneja yhdistelemällä saa pitkän ja värikkään kukinnan. Eikä niistä ruohovartisina ole haitaksi talvisin.
pioneita kasveina, ne ovat komeita ja itsellekin tutuksi tulleita kasvatettavia.
Sen sijaan olen sitä mieltä, että jos pioneille on oma palstansa, yhtä oikeutettua olisi saada palsta mm. liljoille, daalioille, tulppaaneille, kurjenmiekoille, krysanteemeille, unikoille, ritarinkannuksille, angervoille... Oman palstansa vaativia suosittuja perennakasveja olisi jonossa paljon tällä logiikalla.
Voin vielä pyörtää käsitykseni aiheesta, kun tämä palsta virkistyy ensi kesäksi ja/tai järjestely muuttuu muuten tasapainoisemmaksi. - vaikka
jahah kirjoitti:
pioneita kasveina, ne ovat komeita ja itsellekin tutuksi tulleita kasvatettavia.
Sen sijaan olen sitä mieltä, että jos pioneille on oma palstansa, yhtä oikeutettua olisi saada palsta mm. liljoille, daalioille, tulppaaneille, kurjenmiekoille, krysanteemeille, unikoille, ritarinkannuksille, angervoille... Oman palstansa vaativia suosittuja perennakasveja olisi jonossa paljon tällä logiikalla.
Voin vielä pyörtää käsitykseni aiheesta, kun tämä palsta virkistyy ensi kesäksi ja/tai järjestely muuttuu muuten tasapainoisemmaksi.sivuja www.pioni.fi. Koristearvoa on näillä riittämiin.
- jahas
vaikka kirjoitti:
sivuja www.pioni.fi. Koristearvoa on näillä riittämiin.
Outoa, osuin ehkä johonkin itselle tuntemattomaan kotipuutarhurien arkaan paikkaan, koska arvosteluni kärki ei mene perille (=pionin kaltaisia puutarhaa komistavia perennalajeja on paljon, niitä jotka vaatisivat myös oman palstansa, jos pioneillakin on sellainen)ja minulle "väitetään vastaan" jatkuvasti sellaisesta asiasta, josta olen samaa mieltä ja josta en ole muuta väittänyt.
- miltonia
jahas kirjoitti:
Outoa, osuin ehkä johonkin itselle tuntemattomaan kotipuutarhurien arkaan paikkaan, koska arvosteluni kärki ei mene perille (=pionin kaltaisia puutarhaa komistavia perennalajeja on paljon, niitä jotka vaatisivat myös oman palstansa, jos pioneillakin on sellainen)ja minulle "väitetään vastaan" jatkuvasti sellaisesta asiasta, josta olen samaa mieltä ja josta en ole muuta väittänyt.
Minä kyl ymmärrän mitä tarkoitat. Tykkäät pioneista siinä missä muistakin kukkasista ihmettelet vaan tätä uutta "palstalokeroa"
Minä olen senverran uusi näillä palstoilla etten osaa siihen ottaa sen enempää kantaa mutta mieleen tuli että mikä systeemi täällä on, miten näitä uusia ryhmiä tulee? Perustaako ne joku kysynnän mukaan vai voiko joku keskustelija sen avata noin vain vai miten se oikein menee? - Lavandula angustifolia
miltonia kirjoitti:
Minä kyl ymmärrän mitä tarkoitat. Tykkäät pioneista siinä missä muistakin kukkasista ihmettelet vaan tätä uutta "palstalokeroa"
Minä olen senverran uusi näillä palstoilla etten osaa siihen ottaa sen enempää kantaa mutta mieleen tuli että mikä systeemi täällä on, miten näitä uusia ryhmiä tulee? Perustaako ne joku kysynnän mukaan vai voiko joku keskustelija sen avata noin vain vai miten se oikein menee?Arvaapa kuinka iloinen oisin
jos poinin lehdellä asua voisin!
Vaaleanpunaiset pionipilvet
soutaisi kattoni yllä,
saisin taivaan tuoksua hengittää,
tuntisin, miten leviää
suojaksi pionin kukka.
Arvaa nauttisinko? -Kyllä!
Lena Anderson (suomentanut Hannele Huovi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104154
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921966Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321702- 1671467
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101404Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251376Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041203Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125