Mersuissa renaultin moottorit

rellunpippana

Niin noissa nykymersujen lohkoissa lukee renault, taitaa kestokilsat jäädä max 30t
Samanlaista ämpärmuoviahan noi on kyllä keskenään sisältäkin että ei mitään eroa

28

13537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyuijhgfvbnm

      Ranskalaiset ovat aina osannet tehdä vahvoja moottoreita ja voimansiirtoja. Sen vuoksi mersussa on sama moottori kuin Daciassa. Ennen niistä kori lahoaa kuin tekniikka pettää. Mersun pikkupaku on maskia lukuun ottamatta sama auto kuin Renaultin pikkupaku ja koottu Renaultin osista Renaultin tehtaalla.

      • Ranskalaiset autot on paskoja


    • ranskanraastin

      Ja kohta tulee pic-up mese on se karmeen näkönen, tietysti nissanin laatuosista kasattu kumminkin!

    • EIVITUTA

      Mercedes-Benz (1926-2015)

      Virallisestihan Mersun taival loppui kun W124 loppui mutta miksi pitää tunkea tuota Ranskapaskaa vielä jotenkin toimiviin autoihin? Kaikki autot ovat kohta samalla tekniikalla olevia. En ymmärrä.
      Mutta kuitenkin Mercedeksen muisto on aina syvällä sydämmessä ja se ei kulu pois! :"(

      • laatuaranskasta

        Siksi ettei Saksanpaska kelpaa. Olisit onnellinen ettei sinne otettu Toyotan dieseliä kansivikoineen


      • Anonyymi
        laatuaranskasta kirjoitti:

        Siksi ettei Saksanpaska kelpaa. Olisit onnellinen ettei sinne otettu Toyotan dieseliä kansivikoineen

        Toyotan diesel on BMW


      • Anonyymi
        laatuaranskasta kirjoitti:

        Siksi ettei Saksanpaska kelpaa. Olisit onnellinen ettei sinne otettu Toyotan dieseliä kansivikoineen

        Tiiätsä ku sä et löydä ranskasta yhtäkää niin kestävää moottoria kun toyotan moottorit ovat olleet, fun fact


    • Realismia_kehiin

      Taidat tarkoittaa nykymersuilla pienemmän pään etuvetoisia halpamersuja? Kerropa meille tyhmemmille, kenen moottoreita Mersuissa on takavetopuolella, C-sarjassa ja siitä ylöspäin?

      Ja mikäs vika Relluissa sitten on? Itselläni on Rellu ollut niin kauan (33 v.) sitten, ettei sillä kokemuksella ole tänä päivänä mitään vertailuarvoa.

      Peugeotista luovuin kaksi vuotta sitten, pidettyäni sellaista uudesta alkaen, lähemmäs 17 vuotta. Kilometrit jäivät vuosiin nähden kohtalaisen vähäisiksi, mutta eipä ollut moottorissa ja voimansiirrossa mitään vikaa koskaan! Auto on ajossa edelleen (syksyllä tulee 19 vuotta täyteen) eikä tuntemani uusikaan omistaja ole mistään murheista valitellut. Ei todellakaan mitään paalikamaa; ajoltaan ja mukavuudeltaan parempi kuin moni uusi.

      Automerkeillä on ollut moottoreiden osalta yhteistyötä pitkin ja poikin, hyvinkin pitkään. Esimerkkeinä vaikkapa BMW/Peugeot ja Volvo/Audi. Jos naapurilta – vaikka naapurimaastakin – löytyy valmiiksi kehitetty, sopiva ja pätevä voimanlähde passeliin hintaan, ei ole todellakaan mitään mieltä lähteä keksimään pyörää uudestaan ja tehdä kalliisti oma uusi. Asiantuntemattomien typerältä suunsoitolta välttyminen ei ole bisnesmaailmassa sen rahan väärti!

      Minulla olisi Rellun moottorin puolesta täysi luottamus Mersun A- ja B-mallisarjoihin, jos olisin sellaiseen tähtäämässä.

    • miksikähän

      Ranskalainen Renault on kuitenkin kaikkien tilastojen mukaan markkinoiden huonolaatuisin auto. Miksi Mersu käyttää sen koneita? Vai ovatko ne nyt jo kaikki Nissanin suunnittelemia, kun Renun omat ovat olleet samaa tasoa kuin nuo karmeat Tsi-koneet? Onhan Nissan kuitenkin omistanut Renun jo aika kauan
      kauan.

      • terotaasasialla

        Samoja vajakkeja pyörii näköjään joka palstalla.
        Ne kolisevat raidetangonpäät ei moottorin kestävyyteen vaikuta millään tavalla. Että se siitä laaduttomuudesta. Ja kirjoitapa googleen renault moottoriongelmat niin eihän niitä löydy. Sen sijaan toyotan d4d:n ja volkkarin tsi:n vikoja on pilvin pimein. Kyllä ne ihan muilla merkeillä on nuo moottoriongelmat.
        Ja Nissan ei edelleenkään omista Renaultia


      • Anonyymi

        Toi on paras palaute mitä voi saada.

        Siitä tietää että kommentti nasahti kohteeseen.


      • Anonyymi

        Kiitos


      • Anonyymi

        Tämä viestiketju on aloitettu jo vuosia sitten ja samoin edellinen viesti. Mutta asia on ajankohtainen tänäkin päivänä.

        Itsellä on kokemusta Renaultin moottoreista paristakin autosta viime vuosilta. Ja voin todeta, että hyvin kestävät. Ei ole ollut mitään ongelmia. Jakoketjut ja turbot toimivat vielä ainakin 165 tkm ajetussa vm. 2010 Megane 1.4 TCE:ssä. Toisin kuin meidän toisessa autossa, Vw Golfissa, jossa on pitänyt vaihtaa jakoketju. Myös sähkölaitteet ovat toimineet hyvin, vaikka Meganessani on avaimeton ovien avaus-/käynnistysjärjestelmä, sähköikkunat, navigaattori, etu- ja takatutkat yms. Ainut, mistä olen nähnyt nykyisiä renuja moitittavan, ovat akselistoviat. Jotka taasen ovat sellaisia vikoja, että eivät yleensä jätä tien päälle. Ja toisaalta ihmetyttää nuo akselistoviatkin, onko kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Varsinkin kun tietää, että nykyrenujen pohjalevyt/akselistot on rakennettu silleen, että niistä on voitu jättää pois ylimääräinen kumipusla tms. Enkä kyllä ole nähnyt nykyrenuja hinurin lavalla vielä kertaakaan.

        Renaultin nykylaadusta kertoo myös se, että nyky Megane selvisi saksalaisen Autobild -lehden 100000 km:n kestotestistä ilman teknisiä ongelmia. Ja mikä herätti autotoimittaien huomion, niin öljyä koko testin aikana kului vai 1 litra. Testi oli ehkä vuoden 2019 lehdessä tai 2020.

        Renaultin laatu nousi uudelle tasolle vuonna 2008 esitellystä Lagunasta lähtien, jolloin Renaultin pääjohtaja julkisesti lupasi, että Renault nousee laadussa kolmen parhaan joukkoon (näin muistelen hänen sanoneen).

        Seuraava autoni onkin Komea Kadjar, kuten saksalaisen Autobildin autotoimittajat mainitsivat jonkin autojutun yhteydessä. Toisena autona tulee varmaan jatkossakin olemaan saksalainen merkki, mutta niiden vikailu (Vw) alkaa näyttää pahalta nykyrenujen rinnalla. Haaveissa olisi taasen Renaultin valmistama nykyinen Alpine.

        Muiden ranskalaisten merkkien Peugeotin/Citroenin laatuun en ota kantaa, kun ei ole niistä kokemusta. PSA ja Renault ovat teknisesti täysin eri osista valmistettu. Itse asiassa Peugeotilla ja nykyooppelilla on enemmän yhteistä.

        Ja lopuksi täytyy sanoa, että nyt kun on päässyt Renaultin makuun, niin minun on hyvin vaikea palata enää saksalaisiin autoihin, vaikka toisena autona sellainen onkin. Saksalaiset autot näyttävät varsinkin sisustuksen osalta vanhanaikaisilta. Ja ihmettelen kyllä tuota Mersun nykyistä kojelautaa, joka näyttää siltä, että olisi kehitysrahat loppuneet ja testimittaristo olisi asennettu kojetaulun päälle sellaisenaan. Myös Renaultin nykyautot ovat hyvän näköisiä, kun taasen Mersun muotoilu on ollut jo pitkään aika keskinkertaista.

        Mersu luottaa Renaultin nykytekniikkaan ja minusta siinä ei ole mitää huonoa. Mersu on varmaan vertaillut yhteistyökuvioita silloin muidenkin valmistajien kanssa, mutta päätyi omissa valikoimissaan Renaultiin.


      • Anonyymi

        Nissan se vasta huono onkin,en mistään hinnasta ostaisi Nissan Kuskai, eläkeläisen märkä uni.


    • Mbhuolto

      Paska motti ja oikee vikapesä,, meillä huollossakin jatkuasti c sarjalaisia 1.6 rassattavana no samapa tuo saahan siitä palkkaa kun noita parsii kasaan

    • meganerellulaguna

      Eikö se sitten ole ajella rellulla joka on puolet edullisempi ja en mä siitä tähdestä maskissa ainakaan maksa yhtään lisää kun sillä ei vielä auto parane

    • Äläostamersua

      Voi hyvänen aika sentään....nytkö se rankalainen on sitten teidän mielestä niin hyvä koneeltaan ja hetki sitten se ei ollut kun kerroin hdi koneista pösössä ja sitikassa siis diesel koneista.

      Joku luulee vielä mersun korin olevan parempi kun ranskalaisten,ei hyvää päivää sentään,eihän mersun koria voi verrata edes citröenin ja pösön koriin nykyään,ne ei nimittäin hevillä ruostu,mersu on juuri koriltaan ongelmissa ja sen takia väyrysestä lähtien eteenpäin on mersu ollut ihan rihvelö koriltaan.

      Ranskalainen hakkaa koriltaan mennen tullen mersun.

    • spoileri

      patonkia mersuun niin jospa se siitä paranis ja sillähän voi paikkailla ammottavia reikiä pohjasta kun mersuthan ruostuu tunnetusti nopeasti kuppaiseksi romuksi

    • Anonyymi

      Paremmin varmasti kestää Ranskalainen kone Mersussa, kuin Saksalaisten omat tekeneet. Kerrankin oikeaa laatua.

    • Anonyymi

      Onko tosiaan näin

    • Anonyymi

      Voi jessus

    • Anonyymi

      Eipä nuissa rellun koneissa mitään ole ollut. Tuttu ajeli 200tkm jav aihtoi uuteen. Ei ollut ongelmia. Tietenki kaikkihan saa paskaksi tuosta vaan.

    • Anonyymi

      Ranskassa mikä tehdää, se haisee sosialismille, ellei peräti kommunismille, mutta kestävävää se on, ei niin huonoa, kuin oli Neuvostoliitossa.
      Neuvostoliitossa suuret toleranssi ja paljon rautaa. Halpaahan se oli ja paljon, jos mitä yleensä oli. Ja kaikki tuli ei sitä tarvinna odottaa, vaikka kerrottiinkin saadavuudessa olevan ongelmia ja pitkät jonot, mutta ne olivat siellä Neuvostoliitossa.
      Sitten tuli välikäsi ja 10000mk otti autoa kohden omaan pussiinsa, kun länsimastu.
      reiluun kahdeksaan tonniin ne niitä serobyylöitä myivät.

    • Anonyymi

      Mersulla 124 ajoin 7 milj{km eikä ollut mitään vikaa koneessa.Kyllä on hyviä.Uskoo ken tahtoo.

    • Anonyymi

      Mersu Viton takavetoisissa on nähtävästi mb oma moottori.

    • Anonyymi

      Ei ole mb oma moottori, tässä on laina moottori.

    • Anonyymi

      Onko Vitunvetuvedossa oma moottori vaiko onko sekin lainamoottori.

      Muistelin vain että se olisi ollut mb oma moottori eikä lainakone.

    • Turhaan höpötätte vuosikausia ilman mitään tietämystä koko asiasta.
      Kyllä Daimler-Benz AG autoissaan käytössä olevat Renaultin
      valmistamat moottorimallit sillä lailla on testannut, että ne kaikella
      tavalla vastaavat oman moottorituotannon tuotteita.
      Tulee nimittäin halvemmaksi tehdä moottoreista pitempia sarjoja,
      vaihtoehtona sille, että jokainen suunnittelisi kokonaan omansa.
      Venttiilikopassa lukee varmasti MB eikä Renault, eikä asia kiinnosta
      kuin harvoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe