Varmasti moni pakko-oireista kärsivä häpeää oireitaan niin paljon, että ei uskalla hakea niihin apua. Itse kuitenkin otin ensimmäisen askeleen ja kerroin ammattilaiselle. Tavallaan olin helpottunut siitä että uskalsin, mutta minulle tuli erittäin kovia häpeän ja jopa syyllisyyden tunteita avautumisestani. Onko monilla samanlaisia kokemuksia? Minulla on ollut tapana esittää että asiat ovat hyvin enkä ole voinut kertoa ongelmistani, minusta tavallaan tuntui nöyryyttävältä näyttää olevani heikko.
Häpeän tunteet ongelmien vuoksi
vahvako
3
142
Vastaukset
- vahvako
ja onko tämä helpottunut esim. seuraavilla terapiakäynneillä?
- pokkana
En osaa sanoa. Itse ainakin kävi niin, että kun siitä aiheesta avauduin niin en voinut lopettaa. Ulkopuoliselle ei hävetä kertoa, mutta kaikille muille kyllä.
- Ylimielisyysonsitä
On. Käräjöivät kun tahtoo aina koota käsittelemättömät ihmisensä saunan taa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745