Millähän tulisi maalata rintsikan kellarin betoniseinä? Seinää on tasoitettu betonipohjaisella Vetonitilla. Seinää ei ole tarkoitus viimeistellä sen enempää. Pysyykö tavallinen peruslateksi, jos sen vielä ohentaa. Eli säilyykö hengittävyys. Jonkin verran kosteusvaihtelua seinässä esiintyy. Lattialämmitys on, mutta tila ei tule asuinkäyttöön.
Pysyyköhän em maali kalkkimaalin päällä? Jotain osia on aiemmin maalattu sillä.
betoniseinän maalaus
3
2283
Vastaukset
- S. Mäkelä
Pahoin pelkään, että jos kalkkimaalia ei raaputa irti seinästä ennen seinän maalaamista latexilla, kalkkimaali lähtee viimeistään maalauksessa telan mukaan. Ainakin näin kävi allekirjoittaneelle, mutta ei se kaikki raaputtamallakaan ollut lähdössä, niin hyvä että maalatessa irtosi. :P
- kalkki
Kalkkimaalilla uudelleen. Ei tule ongelmia.
- Jaska
voiko kalkkimaalin vetää, vaikka seinä (tasoite) ei olisi aivan kuiva? Pista tuppaa vetämään kosteaksi ylänurkista riippuen ulkolämpötilojen muutoksista. Luulen, ettei sisäpintaa saa aivan kuivaksi talvisaikana, koska mitään eristettä seinässä ei ole. Ilmeisesti kosteus tiivistyy noishin nurkkiin tai jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468