K-kauppa Ykköstorin ja koko K-ketjun moraalista

Entinenasiakasykköstor

K-Supermarkkettien moraalista vähän, pitäisi kyllä hiukan näitä tarjousuutisianne miettiä uuteen uskoon, jotta tavaraa olisi tarjolla kaikille: Komeita ja värikkäitä mainoksia meidän postilaatikkoihin K-ryhmä jättää ja supertarjouksia on pilvin pimein. Kävinpä ennen pääsiäistä Inksan Ykköstorilla erästä tuotetta hakemassa vieläpä reilusti päiväsaikaan heti esitteen jaon jälkeen. Etsin, en löytänyt ja kyselin sitten myyjältä, vastasi sitten, sanoisinko välinpitämättömästi:
-Ei ole enää, lähetys loppui.
-Tuleeko lisää?
-Ei tule.....

Onneksi kait kauppias, kauppiaan tutut ja tuttujen tutut, myyjät ja myyjien tutut ja myyjien kait tuttujen tutut saivat osansa.
Kyse oli tarjousjuustosta muistaakseni 1,99 Eur. Suomessahan ei ns. korruptioa ole, eihän?

Paljonpa virtaa vettä Kymijoessa, ennenkuin kyseisen YT:n oven aukaisen ostomielessä, huono maku jäi asioinnista. Postissa kyllä pitää mahdollisesti joskus käydä, valitettavasti...
Eli kysymys: Miksi asiakkaita houkutellaan ostoksille tarjouksilla, joita ei ole saatavilla?
Vastaappa K-kauppias, jos on kanttia.l Vai kyrsiikö, kun K-ketju markkinaosuutta menettää vuodesta toiseen?

24

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spkdjd

      Ehkä paras olisi kysyä tätä suoraan kauppiaalta itseltään, kaikki ei vietä aikaansa tällä foorumilla.

    • pärjäillään

      Kyllä mie olen saant hyyvää palvelua Yt:lla. Kun yleisilmeeni on nirkosesti yrmyhkö, siihen nähden ei ihan linkkuveittenä tarttekaan palvella.

    • ghfds

      Saman todennut myös minä..
      Niitä tarjoustuotteita pitäisi riittää niin kauan kun kauppa on auki, ilta yhdeksään saakka.
      Monesti "ei olle ehditty laittaa ale kylttejä esille."

      • rtyuiokjhgbnm

        Riittää kun kassajärjestelmään on syötetty oikea hinta.


    • Ai moraali? Mistä lähtien kauppiailla on moraali? Ei ikinä ollutkaan. Jo äitini sanoi aikoinaan, älä lähde kaupallisille alalle, se perustuu epärehellisyyteen. Aikoija myötä olen tullut tulokseen, että oikeassa oli.

      • riiitu

        Miten niin epärehellisyyteen? , mehän olemme perusrehellisiä


    • eläkekkeellä

      Minä olen ollut tyytyväinen tuohon kauppaan kaiken kaikkiaan. Hyvät palvelutiskit jne.
      Totta tosiaan pitäisihän tarjoustuotteet (poislukien erätuotteet) riittää useamman tunnin ajan. Toivoa sopii, että ilmoitettua tuotetta pitäisi riittää aina iltaan asti. Työläiset, kun saapuvat kauppaostoksille usein vasta klo 16.00 jälkeen.
      Torstai on yleensä paras kauppapäivä, koska silloin alkavat tarjoukset ja useimmiten silloin myös tavaraa saa, samoin perjantain aamupäivät. Jos tuotetta ei ole, pyydä varata vaikka seuraavaksi päiväksi ja hae ne heti työpäivän päättymisen jälkeen, jos töissä olet.
      Yleensäkin tarjoustuotteiden riittävyys on aika haasteellista, tavaraa ei saisi jäädä, eikä se saisi loppua...asiakkaatkin käyttäytyvät eri viikkoina eri tavalla. Ennustettavuuteen monen tavaran ennakointi perustuu. Itse olen jo eläkkeellä oleva myyjä ja tiedän kuinka vaikeaa se välillä on. Monesti tilaukset joudutaan antamaan ennakkoon ja se on välillä vaikeaa.

      Toinen asia on sitten se kuinka tilaaja tarjoustavaroiden loppumiseen suhtautuu. Välittääkö hän? Jos ei, niin sitten pitää miettiä, onko hän ajan tasalla.
      Yleensä paras tapa on antaa palaute suoraan kauppiaalle. Kasvotusten tai sähköisesti (esim. nimettömästi).
      Itse olen joskus turhautunut tähän mm. Lidl:ssä tai S-marketissa. Osaan jo varautua esim. tarjoustuotteen epävarmaan saatavuuteen, siksi pettymyskin tuntuu pienemmältä.
      Tosin Lidl mainostaa useiden tarjoustuotteiden kohdalla ERÄ! Se pelastaa kaupan monesti.
      Kyseinen erä, kun on myyty loppuun...jne.

    • palvelukin_hyvää

      Ykköstori on ainoa paikka inksassa, josta voi saada suomalaista kalaa. Pitkästa aikaa ostin sieltä kevättalvella rommimateen. Sen jälkeen pannulla paistettavaa.

    • depotus

      Herää kysymys siitä, että mitä kauppias menettää sillä jos tilaa tuotetta reilummin. Ei kai niitä tarjoustuotteita myydä tappiolla, tuskin.
      Turha väittääkkään etteikö asiakkaita harmita tarjoustuotteen loppuminen.

      JA juttuhan on niin , että ellei ole mainintaa rajoitettu erä tai vastaavaa, silloin kyseisen tuotteen voi myöhemmin lunastaa tarjoushinnalla, tarttee vain pyytää lappunen jolla sitten tuotten saa.

      • Yrittäjäduunari

        Kyllä monet TARJOUStuotteet myydään tappiolla. Voit, kahvit, viennetta jäätelökakku yms...tosin, se ei saa olla syy siihen, että tavaraa tilataan liian vähän, että se loppuu kesken. Kaikki päiväystuotteet ovat vielä haaste sinälläänsä.
        Vaikeaahan se onnistuminen on. Ei meistä kukaan varmaan onnistu aina. Minusta tämä on sellainen asia, että kannattaa olla aina kauppiaaseen yhteydessä. Ei tilanne muutu, jos täällä vaan kirjoitellaan. Itse ainakin annan aina palautteen suoraan myyjälle (en kesäharjoittelijalle tai tet-koululaiselle) tai kauppiaalle.
        Paras liha-ja kala-hedelmätiski, siellä riittää tavaraa! Mielummin tuen tämän tyyppisiä yksittäistä yrittäjää, kuin valtavia vahvasti ketjun kautta johdettavia halpamyymälöitä ja osuusliikkeitä.
        Kouvolaan voisi tulla M-ketjun kauppaita myös, lisää yksityisyrittäjiä.


      • tappioooko
        Yrittäjäduunari kirjoitti:

        Kyllä monet TARJOUStuotteet myydään tappiolla. Voit, kahvit, viennetta jäätelökakku yms...tosin, se ei saa olla syy siihen, että tavaraa tilataan liian vähän, että se loppuu kesken. Kaikki päiväystuotteet ovat vielä haaste sinälläänsä.
        Vaikeaahan se onnistuminen on. Ei meistä kukaan varmaan onnistu aina. Minusta tämä on sellainen asia, että kannattaa olla aina kauppiaaseen yhteydessä. Ei tilanne muutu, jos täällä vaan kirjoitellaan. Itse ainakin annan aina palautteen suoraan myyjälle (en kesäharjoittelijalle tai tet-koululaiselle) tai kauppiaalle.
        Paras liha-ja kala-hedelmätiski, siellä riittää tavaraa! Mielummin tuen tämän tyyppisiä yksittäistä yrittäjää, kuin valtavia vahvasti ketjun kautta johdettavia halpamyymälöitä ja osuusliikkeitä.
        Kouvolaan voisi tulla M-ketjun kauppaita myös, lisää yksityisyrittäjiä.

        Mitä pitää laittaa tarjouksia jos niitä myydään tappiolla. En kyllä usko tuohon, jos esim. juhlamokkaa myydään kolmepakettia kympillä, että se on tappiollista, kyllä niissä katetta on.
        Itse olisin kyllä niin viksu kauppias, että myisin aina jonkun (eri tuotteen tietysti) tuotteen omakustannushinnalla, ei tuu tappioo ei.


      • Paikalline
        tappioooko kirjoitti:

        Mitä pitää laittaa tarjouksia jos niitä myydään tappiolla. En kyllä usko tuohon, jos esim. juhlamokkaa myydään kolmepakettia kympillä, että se on tappiollista, kyllä niissä katetta on.
        Itse olisin kyllä niin viksu kauppias, että myisin aina jonkun (eri tuotteen tietysti) tuotteen omakustannushinnalla, ei tuu tappioo ei.

        Ideana on se, että kun lähdet hakemaan tarjous-tuotetta niin et ostaisi pelkkää sitä tuotetta, vaan ostaisit samalla muuta ylihintaista.

        Mielestäni Lidlissä ja S-marketissa hinnat ovat hyvin normaalit, 95% tuotteista on halvempia(ei, että tuote maksaisi edellä mainituissa paikoissa 5% k-kaupan hinnoista vaan yleinen hintataso.) kuin K-marketin vastaavat tuotteet, jonka perusteella en varmaan k-markettiin ikinä mene.


    • vappuherkku

      Kaupan alalla töissä olleena tiedän, että esim tarjoustuote/talous tarkoittaa monelle asiakkaalle sitä, että sitä haetaan useampana päivänä ja useamman perheenjäsenen voimin yksi kerrallaan halpaan hintaan, niin eipä siinä riitä kaikille halukkaille. Kauppias ei myöskään vastaa kaikista tilauksista eikä etenkään toimituksista vaan ne tulevat suoraan ketjulta. Kannattaa tosiaan varmaan antaa palaute suoraan kauppiaalle. Itse olen ollut Ykköstorin palveluun tyytyväinen.

      • Suomenmieli

        Se vaan on niin yksinkertaista, että ei pidä tarjota (=luvata) sellaista mistä ei pysty vastaamaan. Totuushan kuitenkin on se, että K-kauppiaat eivät haluaisi myydä keskon asettamia tarjouksia, jonka vuoksi valtaosa kaupoista myy eioota.


      • öööppåääö
        Suomenmieli kirjoitti:

        Se vaan on niin yksinkertaista, että ei pidä tarjota (=luvata) sellaista mistä ei pysty vastaamaan. Totuushan kuitenkin on se, että K-kauppiaat eivät haluaisi myydä keskon asettamia tarjouksia, jonka vuoksi valtaosa kaupoista myy eioota.

        Kuitenkin, kauppias itse on ihan JEEES! -- Ainakin kun vertaa vastapuolen vastaavaan


    • juuspap
    • Valikoiva-asiakas

      Tulee taas kesä ja ne haisevat kalat jotka haisuttaa lihatkin. Niitä en enää osta ko kaupasta kesäaikana, niin monta kertaa olen ne joutunut heittää roskiin.

    • I.Luoma

      Vieläkö ykköstorilla myydään käyttöpäivänsä ylittäneitä tuotteita ja aivan tietoisesti pienellä "alennuksella".

    • kuittimatti

      Huolimattomuus huijaa kuluttajaa:

      Alehinnoittelu ei päädy aina kassalle asti












      * Kertaus ON Opin Åiti *

      Sunnuntai 26.05.2013
      Hinta on kassalla joskus ilmoitettua korkeampi.

      Hyllyyn merkitty alennus ei aina päädy kassan tietoon. MARKKU HAAPIO

      Olet tarttunut kaupan hyllyssä ilmoitettuun hintatarjoukseen. Kassalla vingutat korttia, ja tarjotun kassakuitin heität liukuhihnan takaiseen roskikseen. Ei kannattaisi. Vilkaisu kuittiin kenties kertoisi sinun maksaneen yli luvatun hinnan.

      Isoissa marketeissa vilisee ”Osta enemmän, maksa vähemmän”-lipareita, alehintoja ja miinusprosentteja. On hyvä asia sinänsä, että entistä keskittyneempi kauppakin kokeilee hintajoustoa kysynnän lisäämiseksi.

      Hintatarjous on kuluttajakaupassa yhtä kuin sopimus, jonka tulisi päteä myös rahastettaessa. Näin ei aina ole, kun tietoa hinnan alennuksesta ei ole koodattu kassajärjestelmään. Asian valvonta on näin vain valppaiden kuluttajien varassa.

      Onneton kassaneiti joutuu pahaan välikäteen asiaa setvittäessä. Ruuhka-aikana kassajono venyy, kun soitellaan takahuoneisiin ja korjataan kuittia. Pahimmassa tapauksessa äkäinen asiakas sättii ongelmaan syytöntä työntekijää.

      Valpas asiakas puolestaan joutuu vihaisten katseiden kohteeksi tai joutuu palaamaan kauppaan ja uhraamaan aikaansa asiakaspalvelun jonossa kenties muutaman sentin ja periaatteen vuoksi.

      Viranomaisvalvonta ei ulotu kassalle

      Hintojen oikeellisuutta valvovat aluehallintovirastot eli avit.

      - Meille asti valituksia virheellisistä hintamerkinnöistä tulee harvakseltaan, koska asiat yleensä selvitetään kaupassa. Valvomme kyllä hintamerkintöjen säädösten mukaisuutta, esimerkiksi yksikköhintojen ilmoittamista, sanoo Itä-Suomen avin tarkastaja Olavi Juutilainen.

      Hänen mukaansa virastolla ei ole resursseja tehdä koeostoksia tarkistaakseen hinnan pitävyyttä myös rahastustilanteessa.

      - Meitä tarkastajia esimerkiksi Itä-Suomessa on vain kolme, ja joudumme keskittymään haastavimpiin tapauksiin, esimerkiksi huoltoasemiin ja varaosaliikkeisiin.

      Juutilainen kehottaa asiakasta aina tarkistamaan kuitin. Hänen mielestään kaupan puolelta olisi kohtuullista hyvittää virheestä aiheutuneet kohtuulliset matka- ja muut kulut asiakkaalle.

      Lakimies: Ei ekstrahyvitystä

      Kilpailu- ja kuluttajavirastoon virhehinnoista tulee tietoa säännöllisesti, mutta harvakseltaan.

      - Kun kärry on täynnä tavaraa, kuka enää kassalla muistaa yksittäisen tuotteen hintaa hyllyssä, arvelee ilmoitusten vähäisyyttä viraston lakimies Mika Hakamäki.

      Hän on kuitenkin myös itse törmännyt ongelmaan kassalla ja pitää huonona selityksenä sitä, että alennettua hintaa ei ole ehditty koodata kassajärjestelmään.

      - Valitettavasti laki ei velvoita kauppiasta antamaan mitään ekstrahyvitystä, jos asiakkaalle koituu ylimääräistä kulua tai vaivaa asian oikaisusta, Hakamäki sanoo.

      Kuluttajansuojalaissa joka tapauksessa kielletään ostopäätökseen johtavat harhaanjohtavat tiedot, joita ilman kuluttaja ei tarjoukseen tarttuisi. Pykälän rikkomisesta ei kuitenkaan yleensä koidu rangaistusseuraamuksia.

      Näin huolimaton hinnoittelu tekee kaupalle tiliä, kunnes joku tarkkanokka keksii siitä valittaa.

      • I.Luoma

        Edellä olevaan kirjoitukseen lisäten: Joskus, jo monia vuosia sitten tuli laki yksikköhintojen ilmoittamisesta. Tarkoitus varmasti oli hyvä, mutta ilmoitettujen hintojen oikeellisuus ei ole toteutunut niin, että niistä olisi mitään todellista hyötyä. Esim. Rajamarket laskee säännönmukaisesti nettona kaiken, vähentäen vain pakkauksen. Myös Disas:ssa on todella paljon virheitä. Täysin oikeita lukemia ei ole yhdessäkään kaupassa.


      • ååååpöpööåppö

        S-K JA muut kaupat

        "Hän on kuitenkin myös itse törmännyt ongelmaan kassalla ja pitää huonona selityksenä sitä, että alennettua hintaa ei ole ehditty koodata kassajärjestelmään."-

        ------ > Käteen käypä /vakio puolustus: Ei olla ehditty koodata kassajärjestelmään, Kyllä on kiirettä!


    • fuckthenation

      anarkiaa on ottaa tarvitsemansa tavarat. kauppias tyrmätään. mistään en maksa

      läl läl lää.

      • stadinrevityin

        Kyllä tuossa viime aikojen uutisissa kävi niin että asiakkaasta tuli stadin revityin laku.


      • fuckthenation

        laita kermis osoitteesi. tyrmäys tulee. lupaan sen.

        läl läl lää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe