Onko kummituksilla

kummitussosiologi

keskinäisiin sosiaalisiin hierarkioihin perustuvaa luokkajakoa ?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummitustutkijaKumelius

      Karkeasti ottaen voi sanoa: Ullakolla kummittelevat ylemmän sosiaaliryhmän kummitukset, kellareissa alemman.

    • Alfhild_Sahlberg

      Ja sitten on niitä kummituksia jotka eivät kuulu oikein mihinkään ryhmään. Ei ylempään eivätkä alempaan. Sen tarkemmin en viitsi nimiä mainita ettei tule enää enempää hankaluuksia.

    • raptor_jebus

      Kaikki kummitukset on kuollut sukupuuttoon jeesus söi ne.

      • Luukkas25_33

        ..ja mitä ei syönyt, ajoi sikoihin:

        "...25. Ja hän sanoi heille: "Missä on teidän uskonne?" Mutta pelko oli vallannut heidät, ja he ihmettelivät, sanoen toisilleen: "Kuka onkaan tämä, kun hän käskee sekä tuulia että vettä, ja ne tottelevat häntä?"
        26. Ja he purjehtivat gerasalaisten alueelle, joka on vastapäätä Galileaa.
        27. Ja kun hän oli noussut maihin, tuli häntä vastaan kaupungista mies, jossa oli riivaajia; ja hän ei ollut pitkään aikaan pukenut vaatteita ylleen eikä asunut huoneessa, vaan haudoissa.
        28. Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."
        29. Sillä hän oli käskemäisillään saastaista henkeä menemään ulos siitä miehestä. Sillä pitkät ajat se oli temponut häntä mukaansa; hänet oli sidottu kahleisiin ja jalkanuoriin, ja häntä oli vartioitu, mutta hän oli katkaissut siteet ja kulkeutunut riivaajan ajamana erämaihin.
        30. Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
        31. Ja ne pyysivät häntä, ettei hän käskisi heidän mennä syvyyteen.
        32. Niin siellä oli vuorella suuri sikalauma laitumella; ja ne pyysivät häntä, että hän antaisi heille luvan mennä sikoihin. Ja hän antoi niille luvan.
        33. Niin riivaajat lähtivät ulos miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.


    • Tietsä

      Demonit ovat arvoasteikossa kaikkein korkeimalla.

    • Kummitustutkija_Komelius

      Keskiluokan kummitukset kummittelevat välikerroksissa, välttelevät ullakoita ja kellareita.

      • aaveakateemikko

        Ylemmän keskiluokan kummitukset suosivat 4:ttä tai 5:ttä kerrosta.


    • vgxxg

      Juuri siksi painotetaan henkistä kasvua ette joudu haamuksi. Lisä bonuksena henkisesti vahva ei sorru pelkojensa tai halujensa [email protected].

      • ghostmeisteri

        Ilmiö tunnetaan varsin hyvin myös ylempien sosialliryhmien kummitusten keskuudessa.


    • Voisikohan olla, ettei kummituksia tulisi jakaa niinkään niiden esiintymispaikkojen mukaan vaan niitä aistivien henkilöiden mukaan.

      Olen itse kokenut outoja, mutta skeptinen mieleni ei anna millään selittää niitä kummituksina. En tiedä olivatko kokemukseni lähempänä kellaria kuin ullakkoa. Oudoimmat ja elävimmät sattuivat hautausmaan parkkipaikalla, jossa yövyin autossani.

      Asioita pitää tutkia.

      • mi.el.ip.id.e

        Olen myös kokenut yliluonnolliselta tuntuvia asioita vaikka niihin on todella vaikea uskoa.
        Tuo hautausmaan parkkipaikalla nukkuminen ja siellä koetut tuntemukset ihmetyttää.
        Eihän hautausmaalla ole kuin lahoavia ruumiita, ei edes henkien luulisi viihtyvän siellä, vaikka omat maalliset jäännökset siellä lahoaisivatkin.
        Olen joskus vienyt iltamyöhällä pilkkopimeässä kynttilän haudalle, ilman pienintäkään pelkoa. Hautausmaa sijaitsee yksinäisellä paikalla metsän keskellä. Lähin talo on puolen kilometrin päässä, ei näköetäisyydellä.


      • en.tiedä.uskonko

        Ei kummitusten luulisi viihtyvän hautausmailla. Jos niitä on, niin ennemminkin paikoissa joissa ovat elämänsä aikana eläneet ja kokeneet jotain hyvää tai pahaa.
        Vainajasta pitää päästää irti vaikka suru olisi kuinka suuri, olen omasta elämästäni huomannut asian.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe