Ruusufinni

badfaceday

Jaaha, enpähän osaa pukea sanoiksi tätä olotilaa mikä alkoi noin vuosisitten. Nuoresta, reippaasta ja iloisesta pojasta tuli vuodessa hyvin masentunut, arka ja itsetuhoinen. Couperosaa on ollut varmaan yläasteesta asti mutta vuosi sitten puhkesi todennäköisesto ruusufinni. Ihoa punoittaa, polttelee ja kutittaa melkein koko ajan. Alku talvi oli ehkä pahin tähän mennessä. Sitten katosi itsetunto ja paniikkikohtaus-helvetti alkoi ja siitä en ole päässyt yli kun koko ajan päässä miettii että mitä muut ajattelevat sinusta kun on ruusu parhaimmillaan. Finnejä ei ole hirvesti ollut ja jos on niin onneksi todella pieniä... Mutta nyt olen huomannu nenän muutamien talirauhasten suurestumisen (pieniä reikiä havaittavissa) Kysymys kuuluu, mitä vittua mä teen? Olen nyt juuri 20vuotta täyttänyt ja onko mun loppu elämä tälläistä helvettiä? Jos muutaman vuoden jaksais ja päättäis vaikka päiväsä...

7

2580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finniroce

Hei ,tiedän tunteen. Minulla todettiin 6vuotta sitten coperoca, sain ihotautilääkäriltä vaivaani MIRVASO 3MG/GEELI. Geeli poisti tehokkaasti punoitusta joka aamu käytettynä. Ihoni jopa parani niin että en käyttänyt mitään peitevoiteita punakkuuteen. Kunnes nyt pääsiäisen aikaan ihoni paheni ja puhkesi ruusufinni voimakkaana. Iholle tuli märkäpäitä, voimakas turvotus varsinkin yön aikaan, kova kutina. Silmät oireilevat myös . Kävin yleislääkärin luona hakemassa vaivaani ensi apua, sain 6viikkoa kestävän Doximed 100mg lääkekuurin ja silmävoiteen oftan chlora 10mg.Viikon päästä menen ihotautipolille, lääkärille hakemaan oikeaa hoitoa vaivaani. Ihoni on nyt todella tulehtunut ja arka kaikille perusvoiteille, mutta MIRVASON GEELIÄ olen kärsinyt käyttää, ja se on auttanut poistamaan punoitusta jopa tulehtuneelta iholta. Yleivoiteena olen käyttänyt Dermalog normal jota saa apteekista ilman reseptiä .Ruusufinni on vaivana tosi inhotava ja pitkä ikäinen sairaus. Kehoittaisin sinua ottamaan lääkärille yheyttä jos olet iholääkärissä käynyt aikaisemmin. Ihopolille soittaessasi suoraan ja kertoaksesi vaivasta ,pääsisit ihotautilääkärille. Tämä Mirvason geeli on uusi hoito muoto joka on tullut vasta vuoden sisään markkinoille. Taistellaan yhdessä vaivan kanssa ja varmasti ei olla ainuat.

• badfaceday

juu kiitos vastauksestasi! täytyy varata joo aika ihotautilääkärille, ja juu en ole käynyt viellä siellä joten se on ajankohtaista ja sitä uutta mirvasonia on kokeiltava

• finniroce

Hei, joko sait apua iho ongelmiisi?

• badfaceday

Apua en ole saanut. Tai siis eihän tästä voi parantua. Ihotautilääkärille en ole saanut aikaa varattua laiskuutenu vuoksi mutta kyllä se on eessä tässä viellä. Se on kyllä jännä kun jossain vaiheessa päivää tulee helotuskohtaus ihan itsestään eli asioiden välttelyllä ei ole itselläni varmaankaan väliä.

• seolsiinä

Hei. Itse taistellut saman vaivan kanssa jo pitkään. Helpotusta olen saanut maidottomalla / gluteiinittomalla ruokavaliolla ruoansulatustablettien nauttiminen ruokailujen yhteydessä plussaa. Rosazol skinoren voiteena eikä mitään muuta voidetta kasvoihin koska muuten ärtyy ja pahasti. Maitohappobakteereja myös otettava. Antibiooteista minulla ei ole ollut hyötyä päinvastoin kuurin lopetettua pahentunut entisestään. Olen myös käyttänyt acetiumia sillon kun otan viiniä tai gluteiinitonta olutta. Pahimmat polttelut ovat jääneet taakse. Alttius tähän vaivaan tosin jää mutta elämä kuitenkin voi jatkaa tämän kanssa.

• mummeli43

Olen 43v nainen.Ja itse olen aina ollut kova punastelemaan jo lapsesta asti ,on kyl hieman helpottunut kun ikää tullut. Onhan se ärsyttävää kun joskus puna leimahtaa helpommin päälle.
      Kävin tänään oikein erikoisihotautilääkärillä ja sanoi et on lievä ruusufinni.on hieman pintaverisuonia jo näkyvissä.kirjoitti tuota Mirvasongeeliä ja laitoin heti kun tulin kotia. Puhtaalle iholle ja menin hetkeksi sohvalle istumaan. Pian katsoin peilistä ja peljästyin kun olin niin kalpea. No ainakin punaisuus oli hävinnyt :) jopa huuletkin oli värittömät. No kolmen tunnin päästä piti laittaa meikkiä ja huulipunaa kun olin niin pelottavan kalpea ja piti lähteä yhteen tilaisuuteen. Itse olen kokeillut kaiken maailman rasvat eikä ole auttanut.
      Huomenna laitan hieman varovaisemmin. Ja jäi selvä raja mihinkä en ollut laittanut.
      oli kyl aika kallis 60e mut jos auttaa niin ei haittaa :)
      Ja mieskin meinas et se punaisuuskin on parempi kuin älytön kalpeus. No mähän rakastuin mieheeni juuri hänen punaisten poskien takia. Onhan tää ärsyttävä kun on punanaama mut en ole antanut tämänkään asian sitoa itseäni. Olen ajatellut et mitä sitten vaik naama on välillä tosikin punainen. Käyn laulamassa ja muutenkin olen yleisön edessä silloin tällöin :) tsemppiä ja ei kannata luovuttaa varmasti löytyy apu ja kannattaa mennä lääkärille mahdollisimman pian .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4431
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2317
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2078
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1421
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1054
    Aihe