nettitikku toimimaan macbookissa?

hglgh

Miten nettiyhteyden saa toimimaan macin koneessa kun minulla ei ole wifiyhteyttä vaan nettitikussa saunalahden 3G- liittymä? Läppäri on Macbook Air OS X Yosemite 10:10.

38

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-link.Huawei

      Ainoastaan wlanin puute kannettavassa puoltaa tänäpäivänä enää nettitikun käyttöä, ladattava taskureititin eli mobiiliwifi on 100 kertaa fiksumpi juttu, ja siitähän saa netin muillekin sekä usb-portit säästyy tietsikassa

      • budjettihiiri

        Paitsi että keskustelin juuri saunalahden chatissa asiantuntijan kanssa joka ilmoitti että wifiyhteydet maksavat kuukaudessa 39,90e. nykyinen tikkuni maksaa 13,90 ja KÖYHÄNÄ SEKIN ON MELKEIN LIIKAA NETTIYHTEYDESTÄ. hinta ratkaisee aikas paljon. Sanoi ettei tikkuani halvempia nettiyhteysvaihtoehtoja ole olemassakaan joten hinta puoltaa nyt kyllä aika paljon tikun käyttöä-.


      • kikkoman4
        budjettihiiri kirjoitti:

        Paitsi että keskustelin juuri saunalahden chatissa asiantuntijan kanssa joka ilmoitti että wifiyhteydet maksavat kuukaudessa 39,90e. nykyinen tikkuni maksaa 13,90 ja KÖYHÄNÄ SEKIN ON MELKEIN LIIKAA NETTIYHTEYDESTÄ. hinta ratkaisee aikas paljon. Sanoi ettei tikkuani halvempia nettiyhteysvaihtoehtoja ole olemassakaan joten hinta puoltaa nyt kyllä aika paljon tikun käyttöä-.

        MacBook ja köyhyys on vähän outo yhdistelmä. Eikä kaikki nettitikut ole yhteensopivia kaikkien käyttöjärjestelmien kanssa.

        Täältä kun katsoo https://kauppa.saunalahti.fi/#!/nettiliittymat/mobiililaajakaista niin eihän tuolla edes ole tarjolla mitään muuta kuin sellaisia laitteita, millä voi jakaa 3G/4G-yhteyden WLANin/WiFin yli laitteille, eli samalla kikottimella saa monta laitella kerralla verkkoon.


      • Jalaa
        budjettihiiri kirjoitti:

        Paitsi että keskustelin juuri saunalahden chatissa asiantuntijan kanssa joka ilmoitti että wifiyhteydet maksavat kuukaudessa 39,90e. nykyinen tikkuni maksaa 13,90 ja KÖYHÄNÄ SEKIN ON MELKEIN LIIKAA NETTIYHTEYDESTÄ. hinta ratkaisee aikas paljon. Sanoi ettei tikkuani halvempia nettiyhteysvaihtoehtoja ole olemassakaan joten hinta puoltaa nyt kyllä aika paljon tikun käyttöä-.

        Onpahan Saunalahdella ollut taas oikea "asiantuntija". Ihan tiedoksi WiFi-yhteyden käyttö ei maksa mitään. Ainoa, mikä maksaa, ja sekin vain yhden kerran on se, että hankit reitittimen, millä jakaa tuo mobiililaajakaista. Esim. tällaisella laitteella onnistuu yhteyden jakaminen http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10869/dmncv/Netwjork-N-4G-WiFi-reititin


      • Jalaa kirjoitti:

        Onpahan Saunalahdella ollut taas oikea "asiantuntija". Ihan tiedoksi WiFi-yhteyden käyttö ei maksa mitään. Ainoa, mikä maksaa, ja sekin vain yhden kerran on se, että hankit reitittimen, millä jakaa tuo mobiililaajakaista. Esim. tällaisella laitteella onnistuu yhteyden jakaminen http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10869/dmncv/Netwjork-N-4G-WiFi-reititin

        Maksaa se jos on oma wlan. Jostakin sen nettiyhteyden täytyy tulla wlan reitittimeen ja tämä ei ole ilmaista ellei kaupunki/asunnonomistaja tarjoa.


      • budjettihiiri
        kikkoman4 kirjoitti:

        MacBook ja köyhyys on vähän outo yhdistelmä. Eikä kaikki nettitikut ole yhteensopivia kaikkien käyttöjärjestelmien kanssa.

        Täältä kun katsoo https://kauppa.saunalahti.fi/#!/nettiliittymat/mobiililaajakaista niin eihän tuolla edes ole tarjolla mitään muuta kuin sellaisia laitteita, millä voi jakaa 3G/4G-yhteyden WLANin/WiFin yli laitteille, eli samalla kikottimella saa monta laitella kerralla verkkoon.

        Ai sä oot sitä mieltä että köyhä ei saa omistaa maccia? :D

        Jos jonkun random suomi24.fi- keskustelijan on ihan pakko alkaa näsäviisastelemaan toisten taloustilanteella ja arvostella toisten parhaiksi katsomia hankintoja, voin kertoa että nimen omaan köyhä ymmärtää laadun merkityksen käyttöhyödykkeitä hankittaessa. Laadukas tuote kirpaisee kerran mutta yleensä maksaa pitkässä juoksussa itsensä moninkertaisesti takaisin. Varakkaalla on varaa ostella sekundaa kerta toisensa jälkeen ja heittää vanhat romut puolen vuoden jälkeen uusien romujen tieltä, kun ei taskurahasta ole puutetta. Köyhä jos joku ymmärtää erotella sen mistä kannattaa maksaa paljon, ja mistä vähemmän. Säästäminenkin on keksitty, ja köyhälläkin voi olla näin ollen mahdollisuus kaapia pennosistaan kokoon jotain vähän isompaan kertahankintaan jos kärsivällisyyttä riittää. Tyydyttikö tämä tirkistelyntarvettasi? Avasiko köyhän reaalielämää? Kannattaisi ymmärtää että meitä köyhiä tulee lähivuosina sikiämään kuin sieniä sateella koko ajan lisää, joten tässä vaiheessa jo kannattaa pohtia asenteitaan. Köyhyys ei tee ihmisestä nöyrää ja kilttiä paskannielijää. Päinvastoin. :)

        Mieluummin maksan itse laitteesta, joka on joka päivä käytössä, paljon ja nettiyhteydestä mahdollisimman vähän. Ei ylimääräisiä kustannuksia virusohjelmista eikä vituta käyttää. Luurissakin on 2G yhteys eikä mitään muuta vikaa kuin se, että se maksaa 3,90e kuussa, kun 4g maksaisi tarjouksessa 24,90e kuussa. Laadussa ei käytännössä mitään eroa.

        saunalahden chatin mukaan nettitikkuni pitäisi olla yhteensopiva kyllä macin kanssa.


      • budjettihiiri
        Jalaa kirjoitti:

        Onpahan Saunalahdella ollut taas oikea "asiantuntija". Ihan tiedoksi WiFi-yhteyden käyttö ei maksa mitään. Ainoa, mikä maksaa, ja sekin vain yhden kerran on se, että hankit reitittimen, millä jakaa tuo mobiililaajakaista. Esim. tällaisella laitteella onnistuu yhteyden jakaminen http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10869/dmncv/Netwjork-N-4G-WiFi-reititin

        Saunalahden chatti kysyi osoitteeni ja totesi että talossa jossa asun on joku mikälie kapasiteetti wifiin. Sanoi että minun pitäisi ostaa ainoastaan MODEEMI, ei reititintä. Luulin myös wifin olevan ilmainen käyttää, ja ihmettelin kun hän ilmoitti että ne on kuukausimaksullisia ja maksavat jotain helvetin 39,90 kuussa! Kysyin eikö ole halvempaa, ja kerroin nykyisen tikkuni hinnan, hän ilmoitti että hitaampi wifi on jotain 24,90kuussa eikä tikkuni hintaluokkaisia yhteyksiä enää ole olemassakaan.

        Joo ota tästä nyt sitten selvää. On se kumma ettei asiantuntijat ja ekspertit osaa koskaan vastata ymmärrettävästi ihmisille jotka eivät ole asiantuntijoita. Tyhmiin kysymyksiin on helppo vastata. vaan kovin vaikeaa on saada yksinkertainen ja selvä vastaus.

        Mitä tarkoittaa että on "oma wlan"?


      • kikkoman4
        budjettihiiri kirjoitti:

        Saunalahden chatti kysyi osoitteeni ja totesi että talossa jossa asun on joku mikälie kapasiteetti wifiin. Sanoi että minun pitäisi ostaa ainoastaan MODEEMI, ei reititintä. Luulin myös wifin olevan ilmainen käyttää, ja ihmettelin kun hän ilmoitti että ne on kuukausimaksullisia ja maksavat jotain helvetin 39,90 kuussa! Kysyin eikö ole halvempaa, ja kerroin nykyisen tikkuni hinnan, hän ilmoitti että hitaampi wifi on jotain 24,90kuussa eikä tikkuni hintaluokkaisia yhteyksiä enää ole olemassakaan.

        Joo ota tästä nyt sitten selvää. On se kumma ettei asiantuntijat ja ekspertit osaa koskaan vastata ymmärrettävästi ihmisille jotka eivät ole asiantuntijoita. Tyhmiin kysymyksiin on helppo vastata. vaan kovin vaikeaa on saada yksinkertainen ja selvä vastaus.

        Mitä tarkoittaa että on "oma wlan"?

        Siinä tapauksessa se Saunalahden kaveri on ollut ihan pölö. Luuli ilmeisesti, että WLANin käyttö vaatii kiinteän ADSL/kaapeliliittymän tjms, vaikka sama onnistuu ihan hyvin mobiiliyhteydelläkin. Voihan puhelimenkin nettiyhteyttä jakaa WLANin yli muille laitteille.

        "Oma WLAN" tarkoittaa sitä, että se on toteutettu sinun käytössäsi olevilla laitteilla ja sinun määrittelemälläsi salasanalla, eli vain sinä ja ne joille annat luvan käyttää verkkoa pääsevät nettiin sen kautta.


      • budjettihiiri
        kikkoman4 kirjoitti:

        Siinä tapauksessa se Saunalahden kaveri on ollut ihan pölö. Luuli ilmeisesti, että WLANin käyttö vaatii kiinteän ADSL/kaapeliliittymän tjms, vaikka sama onnistuu ihan hyvin mobiiliyhteydelläkin. Voihan puhelimenkin nettiyhteyttä jakaa WLANin yli muille laitteille.

        "Oma WLAN" tarkoittaa sitä, että se on toteutettu sinun käytössäsi olevilla laitteilla ja sinun määrittelemälläsi salasanalla, eli vain sinä ja ne joille annat luvan käyttää verkkoa pääsevät nettiin sen kautta.

        Toisin sanoen tarkoitatko että jos hankkisin tuollaisen ladattavan taskureitittimen voisin käytännössä pärjätä kännykkäni 2g nettiliittymä lla? Koska reititin siis mahdollistaa kännykässä olevan nettiyhteyden jakamisen läppäriin?

        Toisaalta eikö sen wifin käytön pitänyt olla kokonaan ilmaista jos on reititin? Nytkin joudun kuitenkin maksamaan pienen kk maksun 3,90 tuosta 2g:sitä.


      • Eli jos sulla on joku nettitikku, oli se sitten 3G tai 4G-yhteyden mahdollistava, niin kun hankit sen erillisen reitittimen esim. tuon yhdessä viestissä linkatun halvan Netwjorkin, niin se 3G-yhteys jaetaan sen reitittimen kautta. Eli sinulla on käytössä WiFi, tai WLAN-yhteys. Kumpaa nimitystä nyt haluaa käyttää. Verkkoyhteys tulee siltä nettitikulta siihen reittimeen, ja käyttämäsi kone ottaa yhteyden reitittimeen. WLAN:in käyttö ei maksa yhtään sen enempää, kuin se käytössäsi oleva liittymä maksaa. Ainoa kertakustannus tulee tuosta reitittimestä. Itellä on käytössä 2 kpl pöytäkoneita, ja molemmat käyttävät langatonta verkkoa, eikä mulle tule sen enempää laskuja, kuin mitä Saunalahden 20/1 ADSL maksaa.


      • kannyman kirjoitti:

        Maksaa se jos on oma wlan. Jostakin sen nettiyhteyden täytyy tulla wlan reitittimeen ja tämä ei ole ilmaista ellei kaupunki/asunnonomistaja tarjoa.

        Mitäs jos opeteltaisiin ymmärtämään sitä luettua tekstiä? Alkuperäisellä kysyjällä on 3G nettitikku. Eikös se ole liittymä? Kun on liittymä sen yhteyden voi jakaa.


      • budjettihiiri
        pmtm81 kirjoitti:

        Eli jos sulla on joku nettitikku, oli se sitten 3G tai 4G-yhteyden mahdollistava, niin kun hankit sen erillisen reitittimen esim. tuon yhdessä viestissä linkatun halvan Netwjorkin, niin se 3G-yhteys jaetaan sen reitittimen kautta. Eli sinulla on käytössä WiFi, tai WLAN-yhteys. Kumpaa nimitystä nyt haluaa käyttää. Verkkoyhteys tulee siltä nettitikulta siihen reittimeen, ja käyttämäsi kone ottaa yhteyden reitittimeen. WLAN:in käyttö ei maksa yhtään sen enempää, kuin se käytössäsi oleva liittymä maksaa. Ainoa kertakustannus tulee tuosta reitittimestä. Itellä on käytössä 2 kpl pöytäkoneita, ja molemmat käyttävät langatonta verkkoa, eikä mulle tule sen enempää laskuja, kuin mitä Saunalahden 20/1 ADSL maksaa.

        Toisin sanoen wifin käyttö ei oikeasti OLE ilmaista, vaan se maksaa kyllä kuukausittain sen maksun joka minulla on tikussa?

        Miksi siis esim. Jalaa väittää että wifiyhteys ei maksa mitään? Että kunhan ostaa reitittimen niin avot koko netin käyttö on täysin ilmaista koko ajan?!

        Se mitä minun pitäisi nyt siis tehdä, on hankkia reititin, ja sitten nettiyhteyden muodostamisen pitäisi onnistua wifin kautta kun käyttää tikkua?

        Yksi kysymys vielä: Mistä minä saan yhteyden nimen ja salasanan kun ne tarvitaan yhteyden muodostamisessa? Ja onko se ihan sama minkä wifin tai INTTERNETIN tai mitä vaihtoehtoja siihen nyt sitten tuleekin, minä valitsen?


      • kikkoman4
        budjettihiiri kirjoitti:

        Toisin sanoen wifin käyttö ei oikeasti OLE ilmaista, vaan se maksaa kyllä kuukausittain sen maksun joka minulla on tikussa?

        Miksi siis esim. Jalaa väittää että wifiyhteys ei maksa mitään? Että kunhan ostaa reitittimen niin avot koko netin käyttö on täysin ilmaista koko ajan?!

        Se mitä minun pitäisi nyt siis tehdä, on hankkia reititin, ja sitten nettiyhteyden muodostamisen pitäisi onnistua wifin kautta kun käyttää tikkua?

        Yksi kysymys vielä: Mistä minä saan yhteyden nimen ja salasanan kun ne tarvitaan yhteyden muodostamisessa? Ja onko se ihan sama minkä wifin tai INTTERNETIN tai mitä vaihtoehtoja siihen nyt sitten tuleekin, minä valitsen?

        Rautalankaa:

        Nettitikku. Siinä on SIM-kortti ja liittymä. Tikusta maksetaan siinä liittymän yhteydessä. Se muodostaa 3G/4G yhteyden. Se yhteys maksaa ja toimii vain siinä laitteessa, missä tikku on sillä hetkellä kiinni. Tikun ja laitteen on oltava yhteensopivat keskenään.

        3G/4G reititinmokkulamikälie, esim. aiemmin linkatulta Saunalahden sivulta löytyvä Huawei E5377 tai sivulta myös löytyvä vastaava ZTE MF910. Siinä on SIM-kortti ja liittymä, laitteesta maksetaan liittymän yhteydessä. Liittymät ovat samanhintaisia ja yhtä nopeita kuin nettitikkuliittymät. Se muodostaa 3G/4G yhteyden, ja se yhteys maksaa. Laitteen voi laittaa koneeseen kiinni USB-piuhalla jolloin se toimii kuin nettitikku, mutta se ei ole välttämätöntä, koska se osaa jakaa muodostamansa 3G/4G yhteyden eteenpäin langattomasti WLANia/WiFiä käyttäen. Yhteyden jakamisesta eteenpäin WLANilla ei tarvitse erikseen maksaa. Eli voit kerralla yhdistää kymmenkunta laitetta nettiin tällaisella. Yhdistettäessä laitetta WLANiin sinun tarvitsee tietää WLAN-verkon nimi ja sen salasana. Nämä tiedot löytää reitittimen näytöltä tai sen kyljessä/pohjassa olevalta tarralta. Laitteessa on myös akku, joten se sopii otettavaksi mukaan vaikka korpeen,

        Sitten tuolla on noita isokokoisempia 3G/4G reitittimiä, eli Huawei E5172 ja Huawei B593. Toimivat kuten äsken mainitut E5377 ja MF910, mutta eivät ole tarkoitettuja kulkemaan käyttäjän mukana, vaan pönöttämään kotona tai mökillä samassa paikkaa. Luultavasti näissä on myös suuremman kokonsa johdosta paremmat antennit kuin muissa mainituissa laitteissa.


      • budjettihiiri kirjoitti:

        Toisin sanoen wifin käyttö ei oikeasti OLE ilmaista, vaan se maksaa kyllä kuukausittain sen maksun joka minulla on tikussa?

        Miksi siis esim. Jalaa väittää että wifiyhteys ei maksa mitään? Että kunhan ostaa reitittimen niin avot koko netin käyttö on täysin ilmaista koko ajan?!

        Se mitä minun pitäisi nyt siis tehdä, on hankkia reititin, ja sitten nettiyhteyden muodostamisen pitäisi onnistua wifin kautta kun käyttää tikkua?

        Yksi kysymys vielä: Mistä minä saan yhteyden nimen ja salasanan kun ne tarvitaan yhteyden muodostamisessa? Ja onko se ihan sama minkä wifin tai INTTERNETIN tai mitä vaihtoehtoja siihen nyt sitten tuleekin, minä valitsen?

        Mikä se on niin vaikea ymmärtää sitä pointtia, mitä tässä haetaan? Eli sulla on nettitikku, ja tarvitset jotain sen muuttamiseksi langattomaksi verkoksi, eli WLAN-yhteydeksi Tarvitset siis reitittimen, mikä mahdollistaa sen. Reitittimessä on USB-portti, mihin tökkäät sen tikun, ja teet laitteeseen tarvittavat asetukset, että yhteys toimii, ja langaton verkko on suojattu ulkopuolisilta käyttäjiltä. Mitään toista kuukausimaksua ei todellakaan ole, vain ja ainoastaan se mitä maksat tälläkin hetkellä.


      • newmodelisbest

        Sata vuotta vanhaa tekniikkaa, sorry vaan tietäjä


      • newmodelisbest kirjoitti:

        Sata vuotta vanhaa tekniikkaa, sorry vaan tietäjä

        Annas tulla vastaus sit, et mikä on sitä uutta. Tai oliko vaan pakko tulla viisastelemaan, kun ei muuhun pysty?


      • käenpoika

        Etkä osaa vastata kysymykseen!

        Mitä siitä jos joku ajaisi vuoden 65 Ford Anglialla? Olisko se huono ihminen?

        Oletko tietoinen että suurin osa maapallon ihmisistä käyttää hevosta tai aasia kulkuvälineenä? Kultalutikan mielestä varmaan tyhmyyttään?

        Onko jäänyt sivistystasosi vähän vaiheeseen? Ei oo tullut kierrettyä maailmaa? Ei muuta tehty ku kökötetty sen yhden kuusen juurella koko elämä ja sitten luullaan että koko maailma on siinä.

        on se vaan uskomatonta miten yksinkertaiseksi voi ihmisen mieli jäädä, hemmotellun kakaran jolle on kaikki tullut valmiina eteen kultaisella tarjottimella. ameeban aivolla on itsekeskeinen elämä itsestäänselvyyksiä täynnä. ja kaikki varmasti oman erinomaisuuden ansiota?

        Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Tietämättömyyden pitäminen tyhmyytenä on tyhmyyttä.

        Jos ei se kyky ja taito riitä yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamiseen kannattaisi pitää suu kiinni.mutta siihenkään ei ällisi riitä.

        Kaikesta tiedät kaiken mutta edes niihin "tyhmiin" kysymyksiin et kykene vastaamaan! vittu mikä ääliö.


      • pmtm81 kirjoitti:

        Mitäs jos opeteltaisiin ymmärtämään sitä luettua tekstiä? Alkuperäisellä kysyjällä on 3G nettitikku. Eikös se ole liittymä? Kun on liittymä sen yhteyden voi jakaa.

        Niin oli mutta piti tarkentaa hieman ettei tule sellainen kuva että wlan on aina ilmainen yhteys.


      • kuusi.jouluksi
        käenpoika kirjoitti:

        Etkä osaa vastata kysymykseen!

        Mitä siitä jos joku ajaisi vuoden 65 Ford Anglialla? Olisko se huono ihminen?

        Oletko tietoinen että suurin osa maapallon ihmisistä käyttää hevosta tai aasia kulkuvälineenä? Kultalutikan mielestä varmaan tyhmyyttään?

        Onko jäänyt sivistystasosi vähän vaiheeseen? Ei oo tullut kierrettyä maailmaa? Ei muuta tehty ku kökötetty sen yhden kuusen juurella koko elämä ja sitten luullaan että koko maailma on siinä.

        on se vaan uskomatonta miten yksinkertaiseksi voi ihmisen mieli jäädä, hemmotellun kakaran jolle on kaikki tullut valmiina eteen kultaisella tarjottimella. ameeban aivolla on itsekeskeinen elämä itsestäänselvyyksiä täynnä. ja kaikki varmasti oman erinomaisuuden ansiota?

        Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Tietämättömyyden pitäminen tyhmyytenä on tyhmyyttä.

        Jos ei se kyky ja taito riitä yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamiseen kannattaisi pitää suu kiinni.mutta siihenkään ei ällisi riitä.

        Kaikesta tiedät kaiken mutta edes niihin "tyhmiin" kysymyksiin et kykene vastaamaan! vittu mikä ääliö.

        Mistä sait päähäsi, että niitä kuusia on ainoastaan yksi ?. Kyllä tuohon sataan hehtaariin umpimetsää mahtuu kuusia aika paljon ja netti toimii sairaan nopeesti ilman tikkuja


      • budjettihiiri
        kuusi.jouluksi kirjoitti:

        Mistä sait päähäsi, että niitä kuusia on ainoastaan yksi ?. Kyllä tuohon sataan hehtaariin umpimetsää mahtuu kuusia aika paljon ja netti toimii sairaan nopeesti ilman tikkuja

        Olen nyt siinä käsityksessä että saadakseni nettitikun toimimaan macissa minun tulee hankkia reititin ja tökätä nettitikkuni siihen. Sinä olet sitä mieltä että tämä on ikivanhaa tekniikkaa mutta et osaa vastata mikä sitten on uutta tekniikkaa.

        Välimerkkien väliin virkkeiden lopussa EI tule välilyöntiä. Eikä kysymysmerkin jälkeen tule pistettä. Kirjoitustaitosi kuten myös kommunikointitaitosi kusee big time. Joten lopeta vittuilu ja vastaa selväsanaisesti kysymykseen. Tässä pitäisi nyt sitten tietämättömän arvuutella kenen vastausta pitäisi uskoa kun vastaajat itse riitelevät keskenään ja antavat ristiriitaista tietoa. Ja MULLE "väännetään rautalangasta". MULLE.


      • lopetajankkaus
        budjettihiiri kirjoitti:

        Olen nyt siinä käsityksessä että saadakseni nettitikun toimimaan macissa minun tulee hankkia reititin ja tökätä nettitikkuni siihen. Sinä olet sitä mieltä että tämä on ikivanhaa tekniikkaa mutta et osaa vastata mikä sitten on uutta tekniikkaa.

        Välimerkkien väliin virkkeiden lopussa EI tule välilyöntiä. Eikä kysymysmerkin jälkeen tule pistettä. Kirjoitustaitosi kuten myös kommunikointitaitosi kusee big time. Joten lopeta vittuilu ja vastaa selväsanaisesti kysymykseen. Tässä pitäisi nyt sitten tietämättömän arvuutella kenen vastausta pitäisi uskoa kun vastaajat itse riitelevät keskenään ja antavat ristiriitaista tietoa. Ja MULLE "väännetään rautalangasta". MULLE.

        Totta kai sinulle väännetään rautalangasta, kun et muuten tunnu tajuavan.

        Hommaa joko WLAN-reititin minkä persiiseen tökkäät sen nettitikun (muista tarkistaa että reititin tukee tikkuasi) tai sitten hommat tuollaisen 3G/4G WLAN-reitittimen, johon sinun ei tarvitse kuin tökätä nettitikkusi SIM sisään (nettitikku jää turhaksi).

        Valitse noista, niin kuin sinua on jo kohoitettu tekemään.


      • budjettihiiri kirjoitti:

        Olen nyt siinä käsityksessä että saadakseni nettitikun toimimaan macissa minun tulee hankkia reititin ja tökätä nettitikkuni siihen. Sinä olet sitä mieltä että tämä on ikivanhaa tekniikkaa mutta et osaa vastata mikä sitten on uutta tekniikkaa.

        Välimerkkien väliin virkkeiden lopussa EI tule välilyöntiä. Eikä kysymysmerkin jälkeen tule pistettä. Kirjoitustaitosi kuten myös kommunikointitaitosi kusee big time. Joten lopeta vittuilu ja vastaa selväsanaisesti kysymykseen. Tässä pitäisi nyt sitten tietämättömän arvuutella kenen vastausta pitäisi uskoa kun vastaajat itse riitelevät keskenään ja antavat ristiriitaista tietoa. Ja MULLE "väännetään rautalangasta". MULLE.

        Pakko se kai on rautalangasta tai vaikka ratakiskosta vääntää, kun ei mene muuten jakeluun. Vaihtoehdot on kerrottu jo moneen kertaan, eli valitse niistä. Eli vielä kerran, 1. Hommaa erillinen WLAN-reititin, mihin kytket tuon 3G-modeemin. 2. Reititin, mihin se SIM-kortti laitetaan, ja that´s it. Tikkua et enää tarvitseisi.
        Tätä asiaa on kohta turha jankata edestakaisin, kun mikään ei tunnut kelpaavan.


      • the.best.in

        Huawei b593s-22 ja saunalahden 4g


      • brand.new.modem
        käenpoika kirjoitti:

        Etkä osaa vastata kysymykseen!

        Mitä siitä jos joku ajaisi vuoden 65 Ford Anglialla? Olisko se huono ihminen?

        Oletko tietoinen että suurin osa maapallon ihmisistä käyttää hevosta tai aasia kulkuvälineenä? Kultalutikan mielestä varmaan tyhmyyttään?

        Onko jäänyt sivistystasosi vähän vaiheeseen? Ei oo tullut kierrettyä maailmaa? Ei muuta tehty ku kökötetty sen yhden kuusen juurella koko elämä ja sitten luullaan että koko maailma on siinä.

        on se vaan uskomatonta miten yksinkertaiseksi voi ihmisen mieli jäädä, hemmotellun kakaran jolle on kaikki tullut valmiina eteen kultaisella tarjottimella. ameeban aivolla on itsekeskeinen elämä itsestäänselvyyksiä täynnä. ja kaikki varmasti oman erinomaisuuden ansiota?

        Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Tietämättömyyden pitäminen tyhmyytenä on tyhmyyttä.

        Jos ei se kyky ja taito riitä yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamiseen kannattaisi pitää suu kiinni.mutta siihenkään ei ällisi riitä.

        Kaikesta tiedät kaiken mutta edes niihin "tyhmiin" kysymyksiin et kykene vastaamaan! vittu mikä ääliö.

        Kenen kanssa juttelet, vai höpisetkö ihan itseksesi ?. Ja millä tavalla joku 60-luvun harrasteauto liittyy aiheeseen ?. Ja muut on sitten tietämättömiä tai tyhmiä, kun eivät käytä v-alkuista ihmiskehon osaa niinkuin sinä teet NIINKÖ


      • pmtm81 kirjoitti:

        Pakko se kai on rautalangasta tai vaikka ratakiskosta vääntää, kun ei mene muuten jakeluun. Vaihtoehdot on kerrottu jo moneen kertaan, eli valitse niistä. Eli vielä kerran, 1. Hommaa erillinen WLAN-reititin, mihin kytket tuon 3G-modeemin. 2. Reititin, mihin se SIM-kortti laitetaan, ja that´s it. Tikkua et enää tarvitseisi.
        Tätä asiaa on kohta turha jankata edestakaisin, kun mikään ei tunnut kelpaavan.

        Tällä palstalla on tyypillistä, että ei tajuta mitään aina kun pitäisi maksaa.


      • nykyaika.on.nyt

        Miten jotkut viitsii enää leikkiä jollain hitaalla 3g nettitikulla, kun paljon toimivampi systeemi on ladattava taskumodeemi nopealla 4g yhteydellä


      • taskubilis
        nykyaika.on.nyt kirjoitti:

        Miten jotkut viitsii enää leikkiä jollain hitaalla 3g nettitikulla, kun paljon toimivampi systeemi on ladattava taskumodeemi nopealla 4g yhteydellä

        Ladattava taskubilis on parempi.


      • kädä.veteen
        taskubilis kirjoitti:

        Ladattava taskubilis on parempi.

        Jos tykkäät hipelöidä itseäsi taskun välityksellä, niin hipelöi ihmeessä. Hommaa myöskin itsellesi jostain rahaa, niin saat nopean ja toimivan nettiyhteyden


    • wlan.pauhaa

      Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu. Jotkut suomalaiset tekee netin käytöstäkin niin vaikeaa, ettei ole tosikaan

      • brlörööööö

        Ja miiiikä on kun on pakko vittuilla? Kuka hyötyy tuollaisesta kommentista ja mitä? Ei riitä taito jättää kommentoimatta jos ei ole kuulemisen arvoista sanottavaa? Ei onnistu koneen sulkeminen, ei turvan kiinni pitämien?onko paha olla suomalaisella onko? Mee ulos lenkille tai tee jotain järkevää jos ei ole asiaan mitään sanottavaa. Röh.

        Netin käytöstä ei kukaan tee vaikeaa. vaikeaa näyttää olevan vain informaation antaminen ymmärrettävässä muodossa ihmisille joilta informaatio puuttuu.


      • johanonnetit

        Eihän mikään ole hauskempaa kuin ihminen joka sekoilee tietokoneen tai nettiyhteyksien parissa tai niiden puutteessa


    • henrizvonrepee

      @ hglgh

      On aloittajan nimimerkki.

      Sen jälkeen ei tuolla nimimerkillä ole kirjoiteltu,
      tai en minä ainakaan huomannut.

    • great.www.wlan

      Mikä se sellainen nettitikku oikein on ?

      • atk.ingenjör

        Mutta mikä on mäcbook ???????


    • Näin-mellä-Töölössä

      Hanki IPhone ja ota siitä WiFi yhteys MacBookiin

      • Anonyymi

        Tai sitten voi hankkia laitteet, jotka toimii ihan oikeasti kunnolla.

        Mitäs nörtit tähän?


    • loppuyhteenveto

      Olipa siinä monenlaista tyhmänkysyjää, etenkin tuo budjettihiiri tuntui olevan varsinainen tietämätön runkkari. Edelleenkin nuo 3g/4g nettiyhteydet hoituu parhaiten ladattavalla taskumodeemilla tai verkkovirtakäyttöisellä pöytämodeemilla ja nettitikut on historiaa.

    • Anonyymi

      Vieläköhän nuo 2015 vuoden nettihörhöt leikkii jollain jumittavalla 3G-nettitikulla, vai olisikohan jo käytössä joku ihan oikeasti toimiva systeemi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe