En jaksa googlata.
Milloin Santahaminan silta avataan
16
204
Vastaukset
- pusakka
autoilijoille se on ollut auki jo tovin.
- hephepheihei
EI, KUN et osaa GOOGLATA.
- metsä_vastaa
En jaksa vastata sulle vaikka tiedän.
- oijgiuyffuff
Mä tiedän kans,mut en muista!
- aamutuimaan
klo 7:30 aamulla, ihan niin kuin viime kesänäkin.
- 10-14
Minä taas jaksoin googlata, mutta tietoa tämän vuoden "avauskauden" alkamisesta ei löytynyt. Viime vuonna se on avattu 2.5.
Aiheeseen liittyen: Google toi esiin muutaman vuoden takaisen S24-keskustelun, jossa väitettiin, että Hevossalmen siltavahteina toimisivat varusmiehet. Ei kyllä pidä paikkaansa, palkatut työntekijät siellä istuvat. En tiedä, onko joskus menneisyydessä käytetty Santiksen mopoja hommaan. Epäilen.- Vartiot
Ennen oli varusmiehiä sillalla vartiossa, olenhan mennyt sillan yli ja ali intissä ja siviilissä, ennen ja nykyään. En ole huomannut varusmiehiä sillalla enää kun olen alittanut sitä.
- AllahuAhBaarissa
60 luvulla meillä muslimeilla oli santaa sandaaleissa santiksen sillalla.
- 10-14
Vartiot kirjoitti:
Ennen oli varusmiehiä sillalla vartiossa, olenhan mennyt sillan yli ja ali intissä ja siviilissä, ennen ja nykyään. En ole huomannut varusmiehiä sillalla enää kun olen alittanut sitä.
Tarkoitin siltavahdilla sitä heeboa, joka hoitaa sillan avaukset ja sulkemiset. Tai voi se olla tyttökin, viime tai toissa vuonna Vene-lehdessä oli haastateltu nuorta naista, joka kesätyönä sitä siltaa hoiti.
Onko varuskunnan puomi siis ollut joskus sillalla? Niin kauan kuin minä muistan, se on ollut nykypaikallaa, pari sataa metriä saaren puolella. - 1.JK
10-14 kirjoitti:
Tarkoitin siltavahdilla sitä heeboa, joka hoitaa sillan avaukset ja sulkemiset. Tai voi se olla tyttökin, viime tai toissa vuonna Vene-lehdessä oli haastateltu nuorta naista, joka kesätyönä sitä siltaa hoiti.
Onko varuskunnan puomi siis ollut joskus sillalla? Niin kauan kuin minä muistan, se on ollut nykypaikallaa, pari sataa metriä saaren puolella.Itse olin Uud.Jp:ssä varusmiehenä 1980, silloin siltavartiomies oli keskikohdalla
siltaa, sisään ajavien autojen puoleisessa reunassa. Puomia ei ollut ollenkaan.
Taisin pari kertaa olla vuorossa kun silta avattiin, avaajat olivat siviilejä.
- voisentään
Huomatessani aloituksen, mukavat muistot tuosta Santahaminan sillasta tulvahtivat mieleeni. Joskus 70-luvun puolivälissä tuli siellä pyörittyä paljonkin juuri niiden inttipoitsujen takia, jotka olivat vahtivuorossa molemmin puolin siltaa.
Meidän varhaisessa teini-iässä olevien mielestä inttikundit olivat niin komeita niissä puvuissaan. Kiusasimme välillä vahtivuorossa olevaa ottamalla hänen hattunsa emmekä antaneet sitä ihan heti takaisin. He eivät voineet oikein tehdä mitään, koska joutuivat seisomaan kutakuinkin asennossa siellä. :))
Olen myös lukuisia kertoja ollut sillan kyydissä sen alapalkin päällä sen kääntyessä. Ja tämä kaikki piti tehdä sillankääntäjältä salaa, joka entisestään lisäsi jännitystä.
Sillan alta sitten vilkuttelimme purjeveneissä olijoille. :DDD - BosseRobert
Sandiksensilta aloittaa 2.5 tasalta ja pualelta klo 7.00
- syväköli
Pääseekö snadin seilorit silloin ulos merelle?
Varovasti sitten siinä silta-aukossa... - Preventteri
Mikä tilanne nyt, pääsitkö merelle?
- Avausaika
Huomenna.
- 10-14
Jossain olin näkevinäni ihan äskettäin maininnan, että silta olisi öisin maaliikenteeltä suljettu eli Santikseen ei pääsisi silloin, taisi olla Hesarin tai Ylen kaupunginosasarjassa. Eli meinaako se, että silta on aukikäännettynä yöt, siis veneellä pääsisi läpi? Vaikka mastonkin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831