Yksi vaihtoehto josta voi olla apua monelle meistä

kala86

http://elavatvedet.fi/

Kannattaa tutustua lähemmin varsinkin jos on jotain muutakin henkistä painolastia kuin seksuaalisuus/sukupuolisuus. Apu tulee ylhäältä! :-)

PS. Myös heteroille sillä harvassa ovat täydelliset!

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eheytystoiminnasta...

      Olen useampaan kertaan esittänyt s24:ssäkin avoimen kysymyksen, johon eheyttäjien puolesta ei koskaan ole vastattu:

      Kuka on se "ehyt" ihminen, mallikansalainen, joksi "rikkinäisen" ihmisen täytyisi eheyttäjän vaikutuksen kautta tulla? Naapurin Lasse? Naapurin Maija? Narnian Aslan? Jeesus? Eheyttäjä itse?

      Eihän näillä siis ole sitä vastausta tarjota, kuten ei puoskareilla yleensäkään. Vain tarkoitus lähimmäisten muokkaamiseen oman ideologian ja taloudellisen edun nimissä.

      Rahat kelpaavat kyllä, mutta lisää vaan tarjotaan sukupuoliselta suunteutumiseltaan täysin terveelle ja tasapainoiselle ihmiselle häntä ennakkoluuloisemman ja konservatiivisemman yhteisön painostuksesta tarpeetonta henkistä sekasotkua - aivan kuten käy mihin tahansa lahkoon sotkeutuville.

      • kala86

        No minäpä sitten vastaan jos kerran asia näin on.

        Ei maailmassa ole yhtäkään ehyttä/eheytynyttä ihmistä minun ymmärtääkseni. Se olisi mahdottomuus jo Raamatunkin mukaan koska vain Jeesus on täydellinen eli ehyt. Osittain siis olit oikeassa; kristityn kuuluu tavoitella Jeesuksen kaltaisuutta - oli seksuaalisuus millainen hyvänsä. Yksikään "eheyttäjä" ei voi luvata vapautusta erinäisistä kiusauksista eikä Jumalan ja ihmisen välille tarvita toista ihmistä välittäjäksi. Yhteisö voi kuitenkin olla jäsentensä tukena ja turvana.


      • kala86 kirjoitti:

        No minäpä sitten vastaan jos kerran asia näin on.

        Ei maailmassa ole yhtäkään ehyttä/eheytynyttä ihmistä minun ymmärtääkseni. Se olisi mahdottomuus jo Raamatunkin mukaan koska vain Jeesus on täydellinen eli ehyt. Osittain siis olit oikeassa; kristityn kuuluu tavoitella Jeesuksen kaltaisuutta - oli seksuaalisuus millainen hyvänsä. Yksikään "eheyttäjä" ei voi luvata vapautusta erinäisistä kiusauksista eikä Jumalan ja ihmisen välille tarvita toista ihmistä välittäjäksi. Yhteisö voi kuitenkin olla jäsentensä tukena ja turvana.

        Eli tosijuttu on se, että vaikka alkaisi olemaan hetero, niin jäljelle jää vaikka mitä mistä pitäisi päästä pois; olemme aina jotenkin vajaita? Ei heterous ole tae synnittömyydestä, eikä moni hetero ole hyvä esimerkki elämiseen.


      • torre12 kirjoitti:

        Eli tosijuttu on se, että vaikka alkaisi olemaan hetero, niin jäljelle jää vaikka mitä mistä pitäisi päästä pois; olemme aina jotenkin vajaita? Ei heterous ole tae synnittömyydestä, eikä moni hetero ole hyvä esimerkki elämiseen.

        Anteeksi skeptisyyteni, kala86.

        Kuten tuossa itse sanot, ei toinen ihminen voi olla välittäjänä Jumalan ja yksilön välillä. Ei siis toinen ihminen, ei kirkko, ei uskonnollinen yhteisö, ei eheyttäjä. En minä, etkä sinä.

        Tarkoitushakuiset lähimmäisemme voivat ainoastaan tulkita omalla tavallaan sitä "yläkerran" tahtoa ja saattaa ihan terveet homoseksuaalit vaikka minkälaisiin ongelmiin tai itse-epäilyksen valtaan, koska yhdessä Raamatun jakeessa sanotaan näin (ja hieman myöhemmin sanotaan just päinvastoin).

        Halutaan siis ottaa päätösvalta Jumalalta omiin käsiin, kuten on pari tuhatta vuotta tehty, eikä ilmeisesti uskota lainkaan siihen, että Jumala osaa sitten Taivaan portilla tehdä oikean päätöksen kenen tahansa vanhurskaudesta tai syntisyydestä.

        Mikä on se tuen antamisen kannalta kelvollinen yhteisö? Onko se koti? Onko se koulu? Onko se lauantai-aamuyön nakkikioskin jono? Onko se internet-keskustelu? Onko se valtiollinen kirkko? Onko se eheytyksen nimissä perustettu liikelaitos, joka hakee etiikalleen samat perusteet ja samasta kirjasta kuin kirkko, mutta ilmeisesti on kirkkoa mediaseksikkäämpi ja parempi tulkitsemaan sitä kirjaa, koska kirkon piiristä erotaan ja sitten kun jää joku henkinen tyhjiö, niin hakeudutaan näihin vaihtoehtoliikkeisiin hakemaan ratkaisua ja mielenrauhaa? Joka mielenrauha on siis kuitenkin 1/1 Jumalan kanssa sovittava ilman välikäsiä.

        Jeesus eheyden malliyksilönä on hieman vaarallinen ennakkotapaus :D Oli se semmoinen hulivili, etten ainakaan minä voisi vakavalla naamalla sanoa, että pyrkikää samaan ollaksenne eheitä :D

        Jeesus on kuitenkin parempi roolimalli kuin Muhammed, jolla on aika suuret luulot itsestään, jos profeettana ei kestä edes kuvia itsestään. Silti jotkut uskonnolliset johtajat tänäkin päivänä surutta tappavat tämänkin turhamaisuuden nimissä. Venäjällä juuri valtionjohto haluaa internet-meemien kieltoa, koska niissä huumorin keinon parodioidaan suuren johtajan tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.

        Sori nyt mentiin hieman politiikkaan, mutta pointti on, että monet siis pitävät näitäkin johtavia ihmisiä jumalan asemassa tai jumalan sanan totetuttajina, erehtymättöminä ja ehyinä, jollaisiksi seuraajan pitäisi pyrkiä. Miettikää kuitenkin ensin menettekö ojasta allikkoon.


    • BlueLightning

      En voi suositella, jos elättelee toiveita homoseksuaalisuudesta "eheytymisestä". Olen osallistunut ja menin vain enemmän sekaisin yrittäessäni eheytyä, vaikka suhteita samaan sukupuoleen(eikä vastakkaiseen) ei ollutkaan silloin, koska olin nuori ja hyvin hengellinen. Mikään määrä rukousta ei auttanut, eikä vuosien aktiivisuus seurakunnassa. Ehkä jos on bi voi jotenkin vahvistaa heteroa puoltaan, mutta homoudelle/lesboudelle ei voi mitään, jos on rehellinen itselleen ja jollei halua sulkea koko seksuaalisuuden ja parisuhteen aluetta elämässä, tämä on oma kokemukseni. Nyt elän onnellisena parisuhteessa, mutta näille eheytyskuvioille ja niiden vaikutukselle hymähdän. Kivoja ihmisiä siellä kyllä oli ja vilpittömiä uskossaan.

      Muissa elämän vaikeissa asioissa voi auttaa, kuten aina se, jos saa kertoa ja joku kuuntelee ja saa vielä rukousta :) pitäkää itsestänne huolta, älkääkä hävittäkö itseänne yrittäessänne eheytyä, sillä teillä ei ole ketään muuta.

    • Mitäpä jos eheytyisitte rahoistanne, kas kun Raamattu käskee jakamaan omaisuutensa köyhille?

    • Sinuiksi-Mikko

      Tuki- ja neuvontapalvelu www.sinuiksi.fi tukee tulemaan omaksi itsekseen seksuaalisesta suuntautumisesta ja sukupuoli-identiteetistä huolimatta. Olet hyvä sellaisena kuin olet.

      http://www.sinuiksi.fi/kysy-neuvoa

      Sinuiksi-hanke on Ray:n rahoittama, sen toteutetuksesta vastaa Pirkanmaan Seta ja koulutetut ammattilaiset. Puhelinpäivystyksen kautta saa tukea nopeiten ma ja to klo 19-21 nro:
      044 300 2355
      verkon kautta lähetettyjen kysymysten vastausaika vaihtelee viikosta kolmeen viikkon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe