miten poistaa masennusta ilman lääkkeitä?

itkupilli678

miten voisi poistaa masennusta kåyttämättä masennuslääkkeitä? käyn salilla 3 kertaa viikossa, minulla ei ole kavereita , olen työtön. joskus olen todella masentunut ja tuntuu että kaikki vattuilee. yritän syödä monivitamiineja,omegakapseleita ym ja mahdollisimman terveellisesti ( syön kyllä roskaruokaakin joskus). alkoholia käytän kerran kuussa,ja sitäkin olen yrittänyt vähentää.

ilmeisesti tarvisi liikkua enemmän,koska ainakaan 3 kertaa viikossa kuntoilu ei riitä tuomaan parempaa mielialaa päiviin.

yritän keksiä mielekästä tekemistä mutta rahat on aina loppu. töitä ei ole näkyvissä vaikka olen koittanut hakea.

ihmiskontaktien solmiminen tuntuu välillä vaikealta kunnei harrasta tarpeeksi asioita joissa voisi tutustua ihmisiin.

10

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • delizios

Olet ehkä ymmärtänyt liikunnan, ruokavalion ja muiden elämäntapojen merkityksen hieman väärin. Vaikka ne ovatkin tai voivat olla tärkeä apu väsymykseen, tylsyyteen tai voimattomuuteen, eivät ne elämän ongelmia tai vastoinkäymisiä muuta. Sinun pitää selvittää miksi olet masentunut. Mikä elämässäsi on sellaista, joka saa sinut allapäin. Jos sinusta tuntuu, että masentuneisuus tulee hieman kuin "tyhjästä" voi taustalla olla ihan joku oikea sairaus, kuten kilpirauhasen toimintaongelmat. Sellaiset mahdollisuudet voi sulkea pois lääkärillä. Jos ongelma on psyykkinen ei se pillerein lähdekään, eikä edes vain liikkumalla tai ruokavaliolla vaan tarvitaan aitoja ratkaisuja tai elämän asenteen tai ajatusten muutosta tai ongelmien ratkaisua ja niin edelleen. Jokaisen tilanne on yksilöllinen, joten mitään "pakettiratkaisua" ei ole olemassa.

Yksinäisyys on jo hyvä syy olla masentunut. Täysin luonnollista, ymmärrettävää ja loogista. Silloin ratkaisu on hankkia ihmiskontakteja ja lisätä sosialisointia. Helpommin sanottu kuin toteutettu tiedän, mutta askel kerrallaan. Harrastuksen aloittaminen on ehkä helpoimpia tapoja tutustua uusiin ihmisiin. Harrastus voi olla mitä vaan kokkauskerhoista, liikuntaharrastuksiin, vaikka sähly- tai keilailuporukoihin. Kaikille löytynee joku kiinnostuksen kohde ja tärkeintä ei edes tarvitse olla se tekeminen itse vaan sosialisointi harrastukseen liittyen.

• jari-pekka-65

Ei se vaan aina onnistu se masennuksen taltuttaminen. Vika ei ole sinussa. Sinussa tai sun päässä ei ole mitään kemiallista häiriötä, jota tarvisi kemiallisilla lääkkeillä korjata.

Masennukseen vaikuttaa usein ulkopuoliset tekijät. Tämä maailma nyt vaan on tälläinen. Joku kerää itsellensä paljon, niin paljon liikaa, että toiset kärsivät puutetta. Esim työttömyys ym. Tulevaisuuden pelko on yksi syy masennukseen.
      Ja se, että nykyään ihmiset on tuuliajolla. Totista turvaa ei ole toisista ihmisistä. Ihmissuhteissa tulee pettymyksiä toisensa jälkeen. Ihmiset on itsekkäitä ja ajattelevat ensin vain itseään, ihmissuhteissakin. Mitä minä hyödyn tuosta ihmisestä?

Kaikki voi olla myös näennäisesti hyvin elämässä, mutta silti masentaa.

Masennus ei olekkaan mikään sairaus tai häiriö, vaan se on henkivalta ja siihen on vain yksi lääke joka todellisesti auttaa. Muista rukoilla.

• Näyttää-siltä-että
      • Ennenkuin-pääset

logoterapeutin juttusille, lukaiseppa kirja V E Frankl; "Ihmisyyden rajalla". Se yleensä poistaa masentuneisuutta aika hyvin.

• OletYksinkertainenjVajaa
        Ennenkuin-pääset kirjoitti:

logoterapeutin juttusille, lukaiseppa kirja V E Frankl; "Ihmisyyden rajalla". Se yleensä poistaa masentuneisuutta aika hyvin.

Tässä on selvästi yksi ihminen joka ei ymmärrä oikeaa masennusta. Ei masentunut jaksa noita asioita tutkia, eikä varsinkaan lukea tylsää paskaa, vaikka olisi henki lähtemässä. Mietit varmaan sitten, että "no omapahan on vika, kuole sitten pois" - mutta se koskee jokaista vakavasti masentunutta. Toisin sanoen, olet turhaan täällä. Nuo sun jutut auttaa niitä vähän masentuneita, jotka muutenkin lopulta paranee ajan kanssa.

• Onnittelen-
        OletYksinkertainenjVajaa kirjoitti:

Tässä on selvästi yksi ihminen joka ei ymmärrä oikeaa masennusta. Ei masentunut jaksa noita asioita tutkia, eikä varsinkaan lukea tylsää paskaa, vaikka olisi henki lähtemässä. Mietit varmaan sitten, että "no omapahan on vika, kuole sitten pois" - mutta se koskee jokaista vakavasti masentunutta. Toisin sanoen, olet turhaan täällä. Nuo sun jutut auttaa niitä vähän masentuneita, jotka muutenkin lopulta paranee ajan kanssa.

saavustustasi;
        "OletYksinkertainenJaVajaa"

Ei kiinnosta. Lisäksi tulet helvetin kalliiksi veronmaksajille, loisimisellasi.
        Jos olet ssri-hullu, so what.

• positpossu

En näkisi lääkkeiden käyttöä huonona asiana, jos lääkäri katsoo niiden voivan auttaa sinun tapauksessasi. Toinen terveyttävä vaikutus voisi olla psykoterapialla.

Ehdotan joka tapauksessa sellaista, että asetat jonkin päämäärän tavoitteeksesi. Kun pyrit päämäärääsi kohti, masennus lakkaa, ellei se ole kovin vaikea. Vaikeaa masennusta poteva ei käy salilla 3 kertaa viikossa, joten masennuksesi ei ole vaikea.

Päämäärä voisi olla vaikka uuden kielen oppiminen. Siinä riittää tekemistä, se avartaa maailmaa, se tuottaa iloa, se luo uskoa itseesi. Tai tavoittele jotain muuta, mitä pidät mukavana ja arvokkaana, mistä voisit ehkä olla ylpeäkin. Koskaan ei etukäteen tiedä, mihin kaikkeen pystyy, kun yrittää.

Ja lopuksi vielä muistutan siitä, että jokaisella on joskus kausia, jolloin ei suksi luista. Se on elämää.

• Kommentti-

EI MISSÄÄN TAPAUKJSESSA LÄÄKÄREIDEN MÄÄRÄÄMIÄ SYNTEETTISIÄ LÄÄKKEITÄ.

Jos syöt 2 päivää, syöt niitä lopun elämää, etkä ole oma itsesi sen jälkeen. Elämäsi ion tuhottu.

• 1813

Välittävillä ystävillä. Mutta ei semmosia masentuneena suomesta saa, ei kellään ole aikaa sinulle. Kuolet.

• Tietysti voi. Etsijänä olen osunut katinkultaa häävimpään mineraalisuoneen. Menetelmän nimi on reikimeditaatio. Sen mukana kehittyy, jos edellytyksiä on.

Yhdeksas vuosi meneillään. Kulunut viimeinen puolivuotisjakso ehdottomasti raskain, koska minun tapauksessani traumaista psyykeä käsitellään siivu siivulta.

Voisin yhtä hyvin heittää, että kävelen Nepalin korkeimman vuoren yli aamulenkilläni ja ajan loppumatkan junalla Pekingiin.
      Vastukset ja vaivannäkö ovat niin haastavat. Itse nuo on koettava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2356
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1425
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82