Kissan raapaisu vaarallista?

voihelv

Okei naurakaa sitten miten vaan, mutta siis kissa sekosi hieman kun otin syliin ja siinä sitten raateli hieman mun kättä. Tuli jonkun verran verta (ei siis mitenkään sillai, että ois verenhukka tullu:D) ja no sitten puhdistin ne syvimmät (okei ne oli vähän syvempii kun sellaiset pintanaarmut osaan selittää muute) ja laitoin laastarit päälle. Nyt sitten aloin miettiä, että pitäisikö tässä nyt huolestua esimerkiksi tulehdusriskeistä tai jostakin? Tiedän myös hyvin että kello on just tollee kaks yöllä mut elän siinä toivossa että täällä on vielä joku joka tietäis

5

10632

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maahes

Ei se yleensä ole. Mutta jos jotain alkaa ilmaantua, niin käy päivystyksessä.

• tarkkaile

Joskus tulehtuu, turpoaa, tulee punaiseksi.Silloin mene heti lekurille, saat antibiottikuurin.

• perähuonepaperi

Kissan purema on pahempi kuin raapaisu. Kumpikin voi tulehtua.
      Kyllä sen huomaa sitten. Ja eläinten kanssa tekemisissä olevilla kannattaa olla jäykkäkouristusrokotus voimassa.
      Jos ulkomailla mahdollisessa rabiespaikassa eläin raapii tai puree, kannattaa jo heti siellä käydä lääkärissä. Siellä paikallisesti tiedetään yleensä rabiesriskistä. Rabies ei ole vielä pesiytynyt Suomeen, mutta voi milloin hyvänsä tulla mm Viron pentutehtaiden eläinten mukana, joilla on ns. rokotuspaperit .

• kissaihminentietää

Menin kerran silittämään naapurin kissaa ku oli naapuri antanu luvan. Menin sit silittää ja kävi heti mun käden kimppuun. Sillä oli pitkät hampaat ja oikein upotti ne mun käteen. Näytin ihan ku oisin saanu käärmeen pureman. Äidille en halunnut kertoa koska ois vaan sanonut mitäs menot koskeen ja ku mulla oli käsi iha veressä ja naarmuilla. Menin vaan peseen käden ja pistin laastarin pahimpaan kohtaan. Ku äiti kysy laastarista nii sanoin että kaaduin. (Hyvä selitys kädessä olevalle haavalle :\ ) empä mä mitään jäykkäkouristusta saanut. ;) (t. Koko ikänsä ollut kissan omistaja) PS. Mun kissa raapii mua aina välillä, joskus pahemminki enkä oo mitään ikinä saanut. :)

• riippuukissastakin

Riippuu kissasta.Siskon sisäkissa leikillään raapii aina välillä, naarmuja tulee, muttei oo tulehtunut.Täti silitti muutama vuos sitten ulkona vierasta kissaa, se raapaisi.Muutaman päivän päästä koko käsi turposi, joku tulehdus tuli.
      Samoin kävi joskus äidilleni vuosia sitten, kun oma navettakissa raapaisi, lääkäriin piti lähteä .
      Lääkekuurin se voi vaatia, jos tulehtuu,kannattaa tarkkailla, huomaat kyllä kivusta ja turvotuksesta että lääkettä tarvitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe