Kissan raapaisu vaarallista?

voihelv

Okei naurakaa sitten miten vaan, mutta siis kissa sekosi hieman kun otin syliin ja siinä sitten raateli hieman mun kättä. Tuli jonkun verran verta (ei siis mitenkään sillai, että ois verenhukka tullu:D) ja no sitten puhdistin ne syvimmät (okei ne oli vähän syvempii kun sellaiset pintanaarmut osaan selittää muute) ja laitoin laastarit päälle. Nyt sitten aloin miettiä, että pitäisikö tässä nyt huolestua esimerkiksi tulehdusriskeistä tai jostakin? Tiedän myös hyvin että kello on just tollee kaks yöllä mut elän siinä toivossa että täällä on vielä joku joka tietäis

5

11024

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maahes

Ei se yleensä ole. Mutta jos jotain alkaa ilmaantua, niin käy päivystyksessä.

• tarkkaile

Joskus tulehtuu, turpoaa, tulee punaiseksi.Silloin mene heti lekurille, saat antibiottikuurin.

• perähuonepaperi

Kissan purema on pahempi kuin raapaisu. Kumpikin voi tulehtua.
      Kyllä sen huomaa sitten. Ja eläinten kanssa tekemisissä olevilla kannattaa olla jäykkäkouristusrokotus voimassa.
      Jos ulkomailla mahdollisessa rabiespaikassa eläin raapii tai puree, kannattaa jo heti siellä käydä lääkärissä. Siellä paikallisesti tiedetään yleensä rabiesriskistä. Rabies ei ole vielä pesiytynyt Suomeen, mutta voi milloin hyvänsä tulla mm Viron pentutehtaiden eläinten mukana, joilla on ns. rokotuspaperit .

• kissaihminentietää

Menin kerran silittämään naapurin kissaa ku oli naapuri antanu luvan. Menin sit silittää ja kävi heti mun käden kimppuun. Sillä oli pitkät hampaat ja oikein upotti ne mun käteen. Näytin ihan ku oisin saanu käärmeen pureman. Äidille en halunnut kertoa koska ois vaan sanonut mitäs menot koskeen ja ku mulla oli käsi iha veressä ja naarmuilla. Menin vaan peseen käden ja pistin laastarin pahimpaan kohtaan. Ku äiti kysy laastarista nii sanoin että kaaduin. (Hyvä selitys kädessä olevalle haavalle :\ ) empä mä mitään jäykkäkouristusta saanut. ;) (t. Koko ikänsä ollut kissan omistaja) PS. Mun kissa raapii mua aina välillä, joskus pahemminki enkä oo mitään ikinä saanut. :)

• riippuukissastakin

Riippuu kissasta.Siskon sisäkissa leikillään raapii aina välillä, naarmuja tulee, muttei oo tulehtunut.Täti silitti muutama vuos sitten ulkona vierasta kissaa, se raapaisi.Muutaman päivän päästä koko käsi turposi, joku tulehdus tuli.
      Samoin kävi joskus äidilleni vuosia sitten, kun oma navettakissa raapaisi, lääkäriin piti lähteä .
      Lääkekuurin se voi vaatia, jos tulehtuu,kannattaa tarkkailla, huomaat kyllä kivusta ja turvotuksesta että lääkettä tarvitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      188
      2260
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2089
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      316
      1836
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1597
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1468
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe