Ilmava ja höttöinen

Saisimmekohan me aikaiseksi jotain ihanaa ilman musiikkiakin?
Ilman liian ilmavaa ala-päätä.
Mielellään pikkuisen höttöistä ylä-päätä.
Vältellen into-himoisesti kökköisiä, yli-pitkiä novellin-klisheitä.

Minä olen aikasti huono tällaisessa.
Olen liian järjestelmällinen ja looginen.
Kerran löysin mustasta jätesäkistä vanhan napa-paitani.
Tosi vanhan siis.
Voitin kiusauksen sovittaa sitä, vaikka napa onkin yhä kohillaan.
Nuuhkaisin paitaani.
Siinä oli vielä jäljellä tuhansien halien tuoksu.

H.

70

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi tämä vedättäminen.
      Mutta kun toivomuksista huolimatta kukaan ei halua kommentoida näin iloiseen
      aloitukseen.
      Helppoon aloitukseen.
      Ei vaadi tolkutonta älyä, ei Wikipediaa.
      Ei lainaa runoltajien, ei lauluja lasten, aikuisten.
      Vain iloja oman mielen.

Kuinka vaikeata voi olla kirjoituksista kiittäminen?
      Minulle se on helppoa.
      Kuinka vaikeata voi olla kirjoituksien haukkuminen?
      Minulle se on helppoa.
      Kuinka vaikeata on kirjoittaa hyvin?
      Minulle se on helppoa.
      Kuinka vaikeaa se voi olla, jos ei saa mitään hersyvää aikaiseksi?
      Minulle te vaitonaiset saatte aikaiseksi tuskaisesti odottavan olon.

H.

• Heikunkeikku

Emmä! Emmä sitten ala mitään kirjottamaan jos etukäteen määrätään, että sen pitäisi olla semmonen ja semmonen ja ei missään tapauksessa PITKÄ.
      Olis ollut kiva juttu kerrottavana, mutta se olisi vaatinut monta monta sanaa. Lauseitakin ylisti. Olkoot sitte.

• "Heikunkeikku"

Nimmarisi tuntien olen ylpeä sinusta.
        Noin lyhyt-sormiselle täytyy olla todella tuskaista venyttää yli oktaavien.
        Jos ei yhtään saa juoksuttaa.
        Kai sinullakin on napa-paita ollut?
        Tai muuta lyhyttä, mikä nykyään huvittaa.

H.

• sininen.nikki

Maltahan mielesi,
      hillitse kielesi,
      hetki vielä,
      palstan tiellä.

No niin, löysin kevätsiivousta tehdessäni farkkuhameeni, kymmeniä vuosia sitten hankkittu. Vedin sen päälle, mahtui vielä. Lehdestä luin, että denim on tämän kesän muotia.
      Hame on ilmavakin, alapäästä. Kantajalla on yläpäässä sopivasti höttöä.

• "sininen.nikki"

Tässä iässä on onnellista että on vielä jotain, jonka ylle jotain vetää.
        Hameella tai ilman.
        Kuulostat tyttöseltä?
        Oliskos jotain vanhasta päivä-kirjasta?

Kirjoitan tähän vähän erästä tuntemaamme Kainuulaista kirjailijaa:

"Luin kauhukseni päivä-kirjastani lauseen itselleni.
        Kuule minä kun mummo oot.
        Älä väistele koskaan haleja.
        Minä väistin eilen ja revin kaiken.
        Minä haluan pukea sen taas!"

Tämä ei ole Nyyrikistä.
        Minä itse vaan vähän ilakoin.

H.

• sininen.nikki
        hunksz kirjoitti:

"sininen.nikki"

Tässä iässä on onnellista että on vielä jotain, jonka ylle jotain vetää.
        Hameella tai ilman.
        Kuulostat tyttöseltä?
        Oliskos jotain vanhasta päivä-kirjasta?

Kirjoitan tähän vähän erästä tuntemaamme Kainuulaista kirjailijaa:

"Luin kauhukseni päivä-kirjastani lauseen itselleni.
        Kuule minä kun mummo oot.
        Älä väistele koskaan haleja.
        Minä väistin eilen ja revin kaiken.
        Minä haluan pukea sen taas!"

Tämä ei ole Nyyrikistä.
        Minä itse vaan vähän ilakoin.

H.

Kuten kirjoitin, olen yläpäästä vähän höttöinen, juuri sopivasti, että ajatukset eivät pölyty. Se pitää tyttömäisenä. Hame ei ole minihame, vaan kynähame, ei mummomainen muttei hepsankeikkainenkaan.
        En kirjoita päiväkirjoja, joskus pienen runon rustaan, joten kiitos tuosta kainuulaisesta.

• tramboline

Minä en ainakaan halua alkaa ilmavaa höttöstäni täällä jakamaan. Niiden jako-aika ja -paikka on muu yhteys. Mutta sujuvasti luen toisten höttösiä.

• "tramboline"

Toivottavasti sitten et koskaan kirjoita aloitusta palstan littuisuudesta, tai
        kommentoiden kannata moista hapatusta.

H.

• eppu2

Olin maaseudulla. Löysinpä vanhan laamapaitani ja villapaitani, ne sijoitin yläosaan.
      Alaosan verhosiin edesmenneen mieheni housuilla.
      Vanhat saappaatkin löytyi, kenen lie ollut aikanaan. Ja sitten, ei kun töihin.
      Kyllä oli ihanaa. Enkä tarvinnut tissiliivejä.

• "eppu2"

Taisi naamiosi mennä hukkaan.
        Varikset istahtivat hartioillesi.
        Kun huomasivat laama-paitasi lipsuvan.
        Kommenttisi on liiaksi ilmavaa ala-päätä.
        Ilmi-selvää kannatusta vanhoille aloituksille.
        Jos et nyt viitsisi.

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Taisi naamiosi mennä hukkaan.
        Varikset istahtivat hartioillesi.
        Kun huomasivat laama-paitasi lipsuvan.
        Kommenttisi on liiaksi ilmavaa ala-päätä.
        Ilmi-selvää kannatusta vanhoille aloituksille.
        Jos et nyt viitsisi.

H.

Joko Sinä taas jankutat tuosta viitsimisestä. Se oli juuri sopiva vastaus aloitukseen.
        Laulurastas se oli.

• Korppis1

Saisimmekohan me aikaiseksi jotain ihanaa ilman musiikkiakin? Mielellään ilman liian ilmavaa ala-päätä. Toivoisin mukaan hauskoja yläpää höttösiä. Välttäkää into-himoisia kökkösiä. Ylipitkä novellit ei suotavia eikä kliseet. Voitte kirjoittaa mieluummin kaksi lyhyttä kommenttia supistaen ajatuksenne minimiin. Minä olen hyvä asioiden tiivistäjä, järjestelmällinen ja looginen. Muistan kun kerran löysin mustasta jätesäkistä vanhan napa-paitani, vanhan, ehkä vuosilukua 1960, muistan olleeni tuolloin hippi. Voitin kiusauksen sovittaa sitä, vaikka en ole juurikaan muuttunut ja napa on yhä kohillaan.
      Nuuhkasin paitaani, aistin paidasta tuhansien halien tuoksun, olin suosittu.

Tästä nyt tulee pitkähkö glogiteksti anteeksi, anteeksi tämä vedättäminen. Toivomuksistani huolimatta, miksi kukaan ei halua kommentoida näin iloiseen helppoon aloitukseen. Aloitus ei vaadi tolkutonta älyä saati Wikipediaa. Aloitus ei lainaa runoltajien ei lasten eikä aikusiten lauluja, vaan iloja oman mielen. Kuinka vaikeaa onkaan kirjoitusten kiittäminen kuinka helppoa .kirjoitusten haukkuminen tai kuinka helppoa on kirjoittaa hyvin, minulta onnistuu kaikki.

Kuinka vaikeaa ihmisten on olla, jos ei saa mitään hersyvää aikaiseksi? Kuten minä.
      Minulle te vaitonaiset saatte aikaiseksi tuskaisesti odottavan olon. VASTATKAA JO PERK....le. voitte laittaa kaksi kommenttia yhteen saatte enempi ajatuksianne esille...joo

Iloinen asiani on, että olen kauniisti ruskettunut.

YS. Korppis

• "Korppis1"

Glogissa on öö.
        Harjoitelkaa prk...le.

"On onnea silloin, kun rusketus eka
        saa kalpeiden Norsujen kärsät myttyyn.

Silloin Hyeena nauraen karvat saa pystyyn
        se nauraa hekottaa heka, heka, heka"

Hyvä on kommenttisi.
        Iloa ja onneahan tässä haetaan.
        Nuo tunteet kun ovat aina niin syvällä.
        Syvemmällä kuin ne toiset.

yst.

H.

• eppu2

Vai iloa ja onnea. Kun minä sanoin, että oli ihanaa, se ei Sinulle kelvannut, piti vaan ruveta motkottamaan. PE.....e (Minähän en kiroile.) :)

• mikäolisin

Just, joo. "Minulta onnistuu kaikki", paitsi ei oikeinkirjoitus ja siitä on turha syyttää mitään lukihäiriötä, koska koneille on saatavissa se "oikolukija", vai eikö "kuopus ja esikoinen" tee sitä sinuille?

kamppi ja kämppi

• korppis1

Olisikohan sattunut tietoinen moka:D ns.provo
        sain sinutkin mukaan iloitsemaan.

• patamustanikillinen

Miks te tommosia vanhoja eiks koskaa tuu mitää uutta mis voitte ittenne nolata?
      Just eilen lenkillä olles oli oikein ilmava olo siin lyhyessä ilmalennon vaihees kun olin 45 asteen kulmas.
      Ei sattunu fyysisest mut teki kipiää ylpeyrel , karautin rinta rottinkilla liikennevaloihin ja toppasin , toinen lukkokenkä avattuna.
      Siin liikkeel lähtöö orotelles piti lukittuu jalkaa siirtää ,ei se siirtyny ku lukittu oli.
      Siin oli ukko pötköllään pölyisellä karulla, kaiken kansan ihmeteltävänä , meinannu pystyynkään päästä ,tuntu et se fillari pirulainen takertu jalkoihin.
      Siin tunsi iloseks höttöpääks ittes.

• sininen.nikki

Että ne keksii kaikenlaisia lukkokenkiä, että saa nolattua polkijan. Ja jo startissa.
        Mutta sama se lenkkarin nauhoissakin. Ne on nykyisin ainakin 2 m pitkiä ja joskus ne avautuvat ihan issekseen ja takertuvat puiden juuriin ja karakoihin.

• patamustanikillinen
        sininen.nikki kirjoitti:

Että ne keksii kaikenlaisia lukkokenkiä, että saa nolattua polkijan. Ja jo startissa.
        Mutta sama se lenkkarin nauhoissakin. Ne on nykyisin ainakin 2 m pitkiä ja joskus ne avautuvat ihan issekseen ja takertuvat puiden juuriin ja karakoihin.

Ne kenkä ova kauhian hyvät ylämäes ko oppii niil polkema, ny mä meen höttöpäisest trappussi maalama

• Emmä osaa mitään ilmavia ja höttösiä. Ei se ole keskustelua. Se on huutelua ja arvuuttelua. Mitähän toikin tarkottaa.
      Mä osaan vain kertoa mielipiteitä, kommentoida kuultua ja nähtyä, kysyä asiosita joita en oikein hahmota. En keksiä mitään esoteeristä aivovoimistelua tietokoneen ääressä aamulahvien ja lounasbrunssin välillä. Yökin tuli nukuttua ihan kunnolla.

• "Paloma.se.co"

"Ei vaadi tolkutonta älyä, ei Wikipediaa.
        Ei lainaa runoltajien, ei lauluja lasten, aikuisten.
        Vain iloja oman mielen"

Ei se, että paikka ei tunnu mukavalta, tarkoita etteikö siinä voisi istua.
        Voihan viereiselläkin paikalla olla epä-mukava olo?
        Aina voi kertoa jotain kivaa.
        Kysyä kaverilta, tuleeko sinulle muuta mieleen?
        Ja silloin on paikka jo mennyttä maailmaa.
        Paikasta valittaminen ei ole ensimmäinen hyvä asia.

Sain ensimmäisen kunnon Hammas-tulehduksen Uppsalassa.
        Kivuissani vaeltelin pitkin Ekeby-Brukin tehtaan reunoja.
        Putosin polvilleni, kun viimeinen tuska iski.
        Tuska loppui siihen, nousin ylös.
        Ei tullut mieleenikään moittia tehdasta.
        Nykyään tuo tehdas on taiteilijoiden tyys-sija.
        Jotain sain siis aikaan minäkin hammasta purren.
        Sitä hammasta ei ole ollut enää vuosi-kymmeniin.

H.

• Emmä tiedä. Pitäisköhän antaa periksi.Emmä osaa tällasia johdatettuja mukamaskeskusteluja jotka pitää mennä jonkun toisen tyypin kaavan mukaan. Ei älyni riitä. Eikä oikein motivaatiokaan.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Emmä tiedä. Pitäisköhän antaa periksi.Emmä osaa tällasia johdatettuja mukamaskeskusteluja jotka pitää mennä jonkun toisen tyypin kaavan mukaan. Ei älyni riitä. Eikä oikein motivaatiokaan.

"Paloma.se.co"

Elämä ei aina anna Hammasta kaiken purtavaksi.
        Vaan ottaa Hampaan turhana pois.
        Olen ilahtunut että edes yritit kirjoittaa aloitukseeni.
        Toivon että motivaatiosi riittää toisiin tarpeisiin.
        Ei kuole kuin Puna-Lohi ensimmäiseen yritykseen kylmässä virrassa.
        Olkoon yksi viimeisistä toiveistani sinulle, että tarkennat määritelmäsi
        "mukamaskeskustelu"

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Elämä ei aina anna Hammasta kaiken purtavaksi.
        Vaan ottaa Hampaan turhana pois.
        Olen ilahtunut että edes yritit kirjoittaa aloitukseeni.
        Toivon että motivaatiosi riittää toisiin tarpeisiin.
        Ei kuole kuin Puna-Lohi ensimmäiseen yritykseen kylmässä virrassa.
        Olkoon yksi viimeisistä toiveistani sinulle, että tarkennat määritelmäsi
        "mukamaskeskustelu"

H.

Olen huomannut että omat kriteerini siitä mitä keskustelu on poikkeavat palstan ja etenkin sinun kriteereistäsi. Tää on liian ilmavaa ja höttöstä minun makuuni. Sellasta johdateltua höpinää, mihin minä en pääse edes sisälle, johtuneeko se sitten heikoista henkisistä ominaisuuksistani, alikehittyneestä huumorintajustani tai mistä muusta tahansa, syy on tietenkin minun itseni. En vain löydä mitään itua tästä.
        Se keskustelu mistä minä pidän ja mihin mielelläni osallistun on erityyppistä: kiinnostavia aiheita, perusteltua, linkitettyä, mielipiteiden vaihtoa, omiin kokemuksiin perustuvaa ja molemminpuoliseen arvostukseenja kunnioitukseenperustuvaa. Eli saat olla eri mieltä kanssani, mutta perustele mielipiteesi. Arvausleikeistä enkä yhdenmiehen sirkuksista ole koskaan oikein välittänyt. Treenattujen sirkusponien hyppelystäkään en ole koskaan kiinnostunut. Yhden rivin huutelut ja puolen sanan enigmat ei ole mun juttuja. Karhut häkissä ja American Horror Show-tyyppiset kansanhuvit lähinnä ikävystyttävät.

• Pohjakosketus, ehkä vain hieman hipaisten ehkä päin seinää...

Omenapuita leikkasin ja kevätpuro solisi naapurin pellolla.
      Muistoistani pulpahti mieleeni vanha vaikean sairauden runtelema mies
      ja hänen kysymyksensä,
      "Oletko kuullut aariaa oopperasta Kusisinkko Sankkoon,
      säveltänyt Anna Tulla".
      ...jatkoin omenapuiden leikkausta ja kuuntelin kevätpuron esittämää aariaa...

• Ilmava ja höttöönen on lähes sama asia. Etelä-Pohjanmaalla höttöönen on kuohkea.
      Löysin vintiltä 70-luvulta olevan mokkableiserin, en edes viitsinyt sovittaa. On sitä joskus ollut ohkaanen.

• "hilma-maria"

Taisit olla nuorena aikasti ruoka-soodainen ohukainen?
        Kommenttisi ilahduttaa minua.

Ihan kuin onnellisena olisit bleiseriäsi katsellut.
        Kiitos sinulle takki.
        Sää oot nyt ohkoonen, vuokses pääni viisaus turvoottaa.

H.

• sininen.nikki

Tunnin metsälenkillä kompuroimatta ja äskön söin höttöistä kaalipataa. Nyt oottelen koska se alkaa ilmaantua.

• kaunista.sunnuntaita

Puin vanhan villapaitani takin alle, koska tuuleskelee. Villapaitani ei ole kutistunut vuosien varrella, on aika isohko, mutta lämmittää kylmällä mukavasti. Alapuolelle puin pitkikset, villa-ja toppahousut. Jalkoihini villasukat ja talvikengät. Piponkin laitoin päähäni ja kintaat käteeni. Arvelin tarkenevani 3-4 h:n ulkoilun, lintujen bongaamisen ym. luonnon tarkkailun. Pakkasyön jälkeen hankikin kesti kävelyn.
      Aurinko helotti täydeltä terältä, kuumotti poskiani, sai hien pintaani.
      Kotiin saavuttuani riisuin vaatteeni, etsin hameeni ja toppini. Nyt olo tuntuu kevyeltä. Poskeni kaipaavat lievennystä auringon poltteelle.

• Ilmavaa ja höttöistä - mulla on tänään. Torta del pastore, paimenen paistos italialaisittain.
      Kuumenna 5 dl oliiviöljyä isossa kasarissa ja kuullota 1iso pilkottu sipuli, 3 porkkanaa (pilkottu) ja 70 g halkaistuja herrkusieniä10 minuuttia isossa kasarissa. Lisää 500 g naudan jauhelihaa, mausta suolalla ja pippurilla.
      Lisää seokseen lasillisen kuivaa punaviiniä ja hauduta n. 10 minuutia. Heitä yksi t joukkoon. Lisää 500 g tomaattimurskaa ja 6 basilikanlehteä. Tarkista maku ja hauduta keskilämmöllä 30 minuuttia välilläsekoittaen. Välilyönnillä.
      Kuumenna uuni 200 asteeseen. Keitä 700 g pilkottua bataattia kiehuvassa suolassa maustetussa vedessä pehmeiksi. Valuta ja soseuta bataatit ja ja lisää soseeseen 30 g voita, 0,5 dl maitoa ja 100 g raastettua parmesania. Mausta seos suolalla ja pippurilla ja sekoita sitä voimakkaasti miedolla lämmöllä jotta sose kuohkeutuu.
      Kaada jauhelihakastike vuokaan tai annosvuokiin ja levitä bataattisose päälle. Raasta parmesaania pintaan ja laita uuniin n. 20 minuutiksi.
      Tuolla se muhii. Jos hyvin käy jään henkiin kertomaan oliko hyvää. Olen optimistinen.

• sininen.nikki

Mainio resepti bataatin ystävälle, mutta kerroppa mikä on tuo yksi t joukkoon?
      (Lisää seokseen lasillisen kuivaa punaviiniä ja hauduta n. 10 minuutia. Heitä yksi t joukkoon.)

• Hahahahaa joku kerkisi ennen minua kysymään samaa asiaa.

• niinkös

Tuosta 10minuuttisesta se oli kai tipahtanut pois.

• niinkös kirjoitti:

Juuri näin, kirjoitin mobiililaitteesta kun odotin että piirakka tulisi uunista ulos, ja korjaaminen on melko mahdotonta. Helpompaa korjata jälkikäteen.
        Hengissä ollaan! Ihan hyvää oli, vautsivau jäi puuttumaan. Liekö mun maustamisessa vähän säästämisen varaa :/

• sininen.nikki
        niinkös kirjoitti:

t niinku ten points sulle. En millään olis tuota arvannut. Yritin timjaminia sun muuta mutta ei mallannut.
        Hyvä Sinä!

• Ilmavaa ja höttöistä: kuulostaa vanhanaikaiselta kohokasreseptiltä. Vieläkö kukaan jaksaa tehdä kohokkaita?
      Tai sitten vanhalta kakkureseptiltä: Moni kakku päältä kaunis vaan on silkkoa sisältä. Onko se silkko just sellasta höttöstä?

• hösseröä

Keväällä sulava lumi on sellaista hösseröä. Tänäänkin.
      Hösserö voi olla kermavaahtoa tai jotakin sen tapaista. Vaahtoavaa.

Suussa sulavaa kakkua (Brita-kakku)

• Viatonsivullinen

Sen kuuluu kiittää joka saa.
      Minä olen aina kiittänyt saamastani huomaavaisuudesta.

• Viatonsivullinen

Onko se liian ilmavaa jos ei käytä kesällä pikkareita hameen alla.
        Kesämuotiohjelmassa sanottiin ettei pitkän mekon alla tarvitse niitä olla.
        Tuntuisi aika kivalta, ehkä vähän oudolta, kaikkeen kuitenkin tottuu.
        Jos joku vastaa, kiitän jo tässä. Kiitos!

• pöksyt.takaisin.jalkaan
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Hunksz nimenomaan EI halunnut liian ilmavaa alapäätä tähän ketjuunsa.

• mitä.näkyy
        pöksyt.takaisin.jalkaan kirjoitti:

Hunksz nimenomaan EI halunnut liian ilmavaa alapäätä tähän ketjuunsa.

Jos haluaa kuitenkin vilkaista ilmavaa Hellä Alapäätä.

• hyi.olkoon
        mitä.näkyy kirjoitti:

Jos haluaa kuitenkin vilkaista ilmavaa Hellä Alapäätä.

Vanha majava harvoine karvoineen siellä näkyy.

• ohjelma.on.nuoremmille

Tuon ikäisellä kusi ripisee pitkin kinttuja haisemassa kesähelteellä. Eikö ne paikat ala olla liiankin kuivat jo ilman tuuletusta.

• taidat.ollakin

Pitkää hametta kesällä pitää vain mustilaiset.

• Viatonsivullinen
        hyi.olkoon kirjoitti:

Vanha majava harvoine karvoineen siellä näkyy.

Mutta kun on pitkä mekko, ei ole ilmava, jos mekko on kapea ei kesätuulikaan
        pääse tekemään Marilynejä. Mulla on juuri kapea ja halkio sivussa, Ei edessä
        keskellä:) olisiko hunksz niin tarkka että poistoon laittaisi, siitäkin jo etukäteen kiitän. Kiitos.

• outo.anatomia

Mutta kun on pitkä mekko, ei ole ilmava, jos mekko on kapea ei kesätuulikaan
        pääse tekemään Marilynejä. Mulla on juuri kapea ja halkio sivussa, Ei edessä
        keskellä:) olisiko hunksz niin tarkka että poistoon laittaisi, siitäkin jo etukäteen kiitän. Kiitos.

Laittaisi hameesi poistoon vai pikkarisi? Minun näkemillä naisilla on ollut se halkio aina keskellä jalkojen välissä. Eikö olisi viileämpää stringeissä ja lyhyessä hameessa. Seksikkäämpääkin.

• Viatonsivullinen

Kun olen jo vanhempi nainen en halua olla naurettava minihameessa ja typerissä stringeissä. Pitkähame on tyylikäs. Senverran leikkimielinen olen että kireiden farkkujen kanssa pidän lyhyttä mekkoa.

• siilimuori

No täällähän on oikein saatu akaiseksi höttäistä yläpäätä ;D

• Tämä kirjoitus sai innoituksensa Paloman Odottelija-aloituksesta.
      Sekä korppiksen siihen kopioimasta tarinasta.
      Kiitokseni siis heille.
      Katsoin kuitenkin kirjoitukseni sopivan vielä enemmän höttöiseen aloitukseen.
      Kun on niin ilmavaakin, kuin olisi kevään muutto-lintuja.
      Vannomatta paras, saatan laittaa tästä kopion Palomallekin.

Nainen oli shokissa.
      Ennen töihin lähtöään mies oli tehnyt hänelle ehdotuksen.
      Ehdollinen asumus-ero...
      Vähintään puoli vuotta.
      Naisen mielessä takoi ajatus: Hän ei rakasta minua enää.
      Mitä minä olenkaan tehnyt?

Mitä minä olenkaan tehnyt...?
      Saatuaan mielensä taas jonkin-laiseen tasa-painoon, nainen jatkoi tuota
      ajatusta.
      Kodin-hoito, kaksi lasta, edustaminen miehen rinnalla...
      Työ tili-toimistossa, palkka yhteiseen kassaan.

---

Puoli vuotta alkoi olla täynnä.
      Nainen oli sopeutunut hyvin yksin-huoltajan osaan.
      Lapsilla oli harrastuksia, ystäviä, kolun-käyntinsä sujui hyvin.
      Elatus-maksut tulivat säännöllisesti.
      Hän itse oli löytänyt pari mukavaa harrastusta.
      Kuntoilu oli tehnyt vartalolle ihmeitä.
      Nuo ihmeet olivat tuoneet mukanaan parikin mukavaa yllätystä.
      Nainen totesi miehensä olleen oikeassa.
      Hän päätti pyytää mieheltään toisen puoli-vuotis-kauden.

---

Vuosi alkoi olla täynnä.
      Ovi-kello soi...
      Nainen avasi oven.
      Hänen miehensä seisoi ja hymyili kysyvästi.
      Ilosta huudahtaen nainen syöksyi miehensä käsi-varsille.
      Nainen huokasi: Terve-tuloa takaisin rakas.
      Antamasi opetus oli minulle ihan oikein.
      Hyvä niin, vastasi mies.
      Olet saanut vartalosikin takaisin.

Tämä ei ole kopio.
      Ihan itse kirjoitin.
      Eikä tänä sovi Nyyrikille, koska nainen sai opetuksen, ei mies.

Muuten, äänestäkää.
      Kumpi seuraavista lauseista sopisi viimeiseksi lauseeksi tarinassa:

Nainen tai mies sanoo
      Vuoden päästä sitten taas, jookos?

Nainen tai mies sanoo
      Emmehän enää koskaan, emmehän?

H.

• pirutiinaiseksi

tää nainen sanois jo heti oven aukaistuaan
        ulos kun vielä kerkeet äläkä tuu enää koskaan takaisin.

• pirutiinaiseksi kirjoitti:

tää nainen sanois jo heti oven aukaistuaan
        ulos kun vielä kerkeet äläkä tuu enää koskaan takaisin.

"pirutiinaiseksi"

Minä en oikein usko sinua.
        Taisit heittää hätä-päissäsi valkoisen valheen.
        Tunne-kuohussasi.
        Ymmärtääkseni olet vannoutunut avio-vaimo, eli nainen.

Nyt en ole varma nimmaristasikaan mutta kokeillaan:
        :)

YH.

• Hunkelos, uskon ite kovasti tuohon, että jos ottaisi härän sarvista kiinni tarpeeksi ajoissa, niin erillään olo saattais tehdä ihmeitä. Se joko erottaa tai yhdistää.
        Ei kovin kevyt aihe tosin... Teräksenharmaa ja painava.

• sininen.nikki

Jopas höttö puuroutui.
        Minä olisin se, joka lähtisin ekana. Ei siinä tarvitsisi sitä kolmatta osapuolta olla. Enkä tulis puolen vuoden päästä takaisin, enkä vuoden.
        Se on elämän loppukiri.

• sininen.nikki kirjoitti:

Jopas höttö puuroutui.
        Minä olisin se, joka lähtisin ekana. Ei siinä tarvitsisi sitä kolmatta osapuolta olla. Enkä tulis puolen vuoden päästä takaisin, enkä vuoden.
        Se on elämän loppukiri.

"sininen.nikki"

On siinä aina kolmas osa-puoli.
        Mutta se ei ole ulko-puolinen.
        Se on sisä-puolinen tunne, jonka tuntee ulko-puoliseksi.
        Aivan kuin kaikki ei olisi kotona.
        Tuossa tilanteessa on kaikki haettava takaisin kotiin.
        Ulko-puolelta vaikka.

Ei tämä puuroa ole.
        Keväistä huumaa vain.

H.

• sininen.nikki
        hunksz kirjoitti:

"sininen.nikki"

On siinä aina kolmas osa-puoli.
        Mutta se ei ole ulko-puolinen.
        Se on sisä-puolinen tunne, jonka tuntee ulko-puoliseksi.
        Aivan kuin kaikki ei olisi kotona.
        Tuossa tilanteessa on kaikki haettava takaisin kotiin.
        Ulko-puolelta vaikka.

Ei tämä puuroa ole.
        Keväistä huumaa vain.

H.

No niin, jos se kolmas osapuoli on se sisäinen tunne, niin olkoon sen sisäisen tunteen koti sitten sisimpäni. En minä sitä ulkopuolelta hakisi, vaikka itse ulkopuolelle menisinkin. Olkoon se kolmas osapuoli sisäinen rauha ei painolasti.

No niin, jos se kolmas osapuoli on se sisäinen tunne, niin olkoon sen sisäisen tunteen koti sitten sisimpäni. En minä sitä ulkopuolelta hakisi, vaikka itse ulkopuolelle menisinkin. Olkoon se kolmas osapuoli sisäinen rauha ei painolasti.

"sininen.nikki"

Älä turhaan tee tästä bessietä.
        Sisäinen palo ajaa sinutkin ulos.
        Jopa hulluuteen.
        Jopa itse-murhaan.

Sinun kanssasi olkoon tämä tässä.
        Aloitukseni on paljon iloisempi asia.

H.

• sininen.nikki
        hunksz kirjoitti:

"sininen.nikki"

Älä turhaan tee tästä bessietä.
        Sisäinen palo ajaa sinutkin ulos.
        Jopa hulluuteen.
        Jopa itse-murhaan.

Sinun kanssasi olkoon tämä tässä.
        Aloitukseni on paljon iloisempi asia.

H.

En tunne bessietä, jotain hänen kirjoituksiaan olen nähnyt.
        Olkoon vaan tässä, enempi höttöä kehiin, ihan iloisesti ;)

• "Puoli vuotta alkoi olla täynnä.

Nainen oli sopeutunut hyvin yksin-huoltajan osaan.

Lapsilla oli harrastuksia, ystäviä, kolun-käyntinsä sujui hyvin.

Elatus-maksut tulivat säännöllisesti.

Hän itse oli löytänyt pari mukavaa harrastusta.

Kuntoilu oli tehnyt vartalolle ihmeitä.

Nuo ihmeet olivat tuoneet mukanaan parikin mukavaa yllätystä.

Nainen totesi miehensä olleen oikeassa.

Hän päätti pyytää mieheltään toisen puoli-vuotis-kauden."

:)

Tai sitten:
      Puoli vuotta oli mennyt. Nainen oli sopeutunut yksinhuoltajan rooliin. Pojat juoksivat kaupungilla yökaudet spray-purkkien kanssa ja tekivät taideteoksia yleisiin tiloihin, Tytär poltti pilveä somalialaisten kanssa ostarissa. Nainen surffaili yökaudet deittipalstoilla ja chateissa pienessä viinikännissä ja harrasti nettiseksiä etelämaalaisten miesten kaa ja otti sitten lopulta yhden kotiin asumaan. Painoa oli tullut parikymmentä kiloa lisää kun uudella kotihiirellä ei ollut mitään vaatimuksia siitä että naisen olisi oltava joku valokuvamalli vanhoilla päivillään. Riitti että hän (nainen) maksoi.

Mies tuli kotiin ja kysyi että mites tää tälleen meni. Eikös sun pitänyt käydä salilla ja kauneusleikkauksissa että olsit taas minun arvoiseni? Pitää itsesi siveänä ja puhtaana, lapset oikeilla raiteilla ja koti kauniina? Ja sitäpaitsi, missä mun mersu, rolex ja uudet stereot? Nainen hymähti: mä myin ne pois kun tuon miehen ylläpitoon menee rahaa. Mutta se on sen väärtti.

• sininen.nikki

Voi kun minulla olisi kirjoittajan taito. Kirjoittaisin vähän positiivisemman näkemyksen naisesta.
        Koska nainen oli suomalainen, hänellä oli hyvä ammatti ja työpaikka, johon hän oli äitiysloman jälkeen palannut.
        Kun lapset olivat teini-ikäisiä ja mies lähti, nainen oli helpottunut. Hän jatkoi kuntoiluaan. Lapset eivät tosin kovin hyvin viihtyneet vuoroviikoin isänsä ja tämän nuoren uuden puolison kanssa, eikä nainen painostanut heitä.
        Nainen matkusteli, kuinka avara onkaan maailma, hän veti meren tuoksua toisella puolella maailmaa ja toisella puolella havun ja pihkan tuoksua.
        Mies ei palannut koskaan, mikä helpotus.

• "Paloma.se.co"

Minun aloitukseni on iloinen asia.
        Bessiekin yritti masentaa sitä.
        Miksi ihmeessä sinäkin yrität samaa?
        Eikö täällä ole ollut jo riittävästi kommentteja, joilla yritetään masentaa
        aikuisia ihmisiä.
        Minun tarinani voi hyvinkin sisältää kaiken tuon minkä tässä kommentissasi
        kirjoitit.
        Minä vaan en halunut tehdä onnellisuudesta rumaa.

H.

Voi kun minulla olisi kirjoittajan taito. Kirjoittaisin vähän positiivisemman näkemyksen naisesta.
        Koska nainen oli suomalainen, hänellä oli hyvä ammatti ja työpaikka, johon hän oli äitiysloman jälkeen palannut.
        Kun lapset olivat teini-ikäisiä ja mies lähti, nainen oli helpottunut. Hän jatkoi kuntoiluaan. Lapset eivät tosin kovin hyvin viihtyneet vuoroviikoin isänsä ja tämän nuoren uuden puolison kanssa, eikä nainen painostanut heitä.
        Nainen matkusteli, kuinka avara onkaan maailma, hän veti meren tuoksua toisella puolella maailmaa ja toisella puolella havun ja pihkan tuoksua.
        Mies ei palannut koskaan, mikä helpotus.

Joskus se menee noin, joskus näin. Totuus on joskus tarua ihmeellisempää. "Koska nainen oli suomalainen" taas ei merkitse juuri mitään tämän asian yhteydessä. Nainen voisi olla kuka tahansa länsimaalaisen kuttuurin edustaja ei suomalainen nainen ole sen paremmin koulutettu tai kunnollisempi muutenkaankuinesim hollantilainen tai sakasalinen tai kanadalainen.
        Ok, nainen voi kokea miehen lähdön vapauttavana ja saa uutta kimmoketta kehittää itseään ja omaa elämäänsä eteenpäin, omilla ehdoillaan. Sehän on pelkkää positiivista. Mutta harvoin tapahtuu silleen että Odottelija lähtisi petraamaan omaa uraansa tai edes omaa kroppaansa siinä tilanteessa: luulen (en tosin tiedä) että negatiiviset tunteet jotka tulevat pintaan miehen pettäessä, jättäessä ja hyllyttäessä, kuten omanarvontunnon romahtaminen, katkeruus ja kostonhalu passivoivat ja lamauttavat. Kuinka pitkäksi aikaa, se on sitten toinen juttu.

• sininen.nikki
        Paloma.se.co kirjoitti:

Joskus se menee noin, joskus näin. Totuus on joskus tarua ihmeellisempää. "Koska nainen oli suomalainen" taas ei merkitse juuri mitään tämän asian yhteydessä. Nainen voisi olla kuka tahansa länsimaalaisen kuttuurin edustaja ei suomalainen nainen ole sen paremmin koulutettu tai kunnollisempi muutenkaankuinesim hollantilainen tai sakasalinen tai kanadalainen.
        Ok, nainen voi kokea miehen lähdön vapauttavana ja saa uutta kimmoketta kehittää itseään ja omaa elämäänsä eteenpäin, omilla ehdoillaan. Sehän on pelkkää positiivista. Mutta harvoin tapahtuu silleen että Odottelija lähtisi petraamaan omaa uraansa tai edes omaa kroppaansa siinä tilanteessa: luulen (en tosin tiedä) että negatiiviset tunteet jotka tulevat pintaan miehen pettäessä, jättäessä ja hyllyttäessä, kuten omanarvontunnon romahtaminen, katkeruus ja kostonhalu passivoivat ja lamauttavat. Kuinka pitkäksi aikaa, se on sitten toinen juttu.

Totta Paloma. Aloitinkin, että jos minulla olisi kirjoittajan taito. Koska sitä ei ole niin teen virheitä. Ei olisi pitänyt kirjoittaa suomalainen vaan länsimaalainen jne. Kirjoitustaidon puuttuessa joudun vain naputtelemaan sitä mitä olen kokenut itse tai nähnyt lähipiirissäni. Joka tapauksessa halusin tuoda esiin ettei näin 2015 ainakaan minun lähipiirissäni ole noin "surkeita" naisia.
        Se on nyt lähdettävä lenkkipolulle, jotta jalat pysyisivät vahvoina ja maanpinnalla ;))

Totta Paloma. Aloitinkin, että jos minulla olisi kirjoittajan taito. Koska sitä ei ole niin teen virheitä. Ei olisi pitänyt kirjoittaa suomalainen vaan länsimaalainen jne. Kirjoitustaidon puuttuessa joudun vain naputtelemaan sitä mitä olen kokenut itse tai nähnyt lähipiirissäni. Joka tapauksessa halusin tuoda esiin ettei näin 2015 ainakaan minun lähipiirissäni ole noin "surkeita" naisia.
        Se on nyt lähdettävä lenkkipolulle, jotta jalat pysyisivät vahvoina ja maanpinnalla ;))

En huomannut kyllä kirjoitustaidossasi mitään vikaa; halusin vain laajentaa käsitettä. Jokainen meistä puhuu omista kokemuksistaan ja ensikäden tieto on aina arvokkaampaa kuin joku kaukaa haettu nettisepitelmä.
        Jos todella on noin hyvin asiat tuttavapiirissäsi eikä sieltä löydä yhtään hyllytettyä Odottajaa niin sanoisin vain: hienoa!

Minunkin on nyt lähdettävä päivän askareisiin; niistä kaikkein ensimmäisenä veroilmoitusten täyttäminen sekä Ruotsiin että Suomeen! Ensimmäistä kertaa eläessäni olen saanut esipainetun veroilmoituksen Suomesta (omistan osan synnyinkotiani ja maksan siitä kiinteistöveroa.)

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

En huomannut kyllä kirjoitustaidossasi mitään vikaa; halusin vain laajentaa käsitettä. Jokainen meistä puhuu omista kokemuksistaan ja ensikäden tieto on aina arvokkaampaa kuin joku kaukaa haettu nettisepitelmä.
        Jos todella on noin hyvin asiat tuttavapiirissäsi eikä sieltä löydä yhtään hyllytettyä Odottajaa niin sanoisin vain: hienoa!

Minunkin on nyt lähdettävä päivän askareisiin; niistä kaikkein ensimmäisenä veroilmoitusten täyttäminen sekä Ruotsiin että Suomeen! Ensimmäistä kertaa eläessäni olen saanut esipainetun veroilmoituksen Suomesta (omistan osan synnyinkotiani ja maksan siitä kiinteistöveroa.)

Jaa. Minulle on tulla toheltanut Suomesta valmiiksipainettu ja nolla nolla nolla nollattu veroilmoitus siitä lähtien, kun maksoin sinne perintöveroa joskus tämän vuosituhannen alkuvuosina. Tuhoton nippu paperia ja valmiiksi nolla nolla nolla nollattua tilinsiirtokorttia vaikka en tietääkseni omista mitään siellä, jos ei oteta lukuun sitä vanhaa Soliferia autotallin perillä.
        Asiasta toiseen. Kuuluuko "vaikka" sanan eteen pilkku vai ei? Kuulin kerran yhden sanovan heille koulussa opetetun, että siihen ei kuulu pilkkua. Mitä minulle on koulussa opetettu pilkkujen paikoista niin se on epävarmaa, sillä kovin paljon meni ohi muutakin.

• Psykoterapeutitar

Voi hyvän tähen! Helppo elämä! Rikkaat vanhemmat!

Samaa ajattelin, että miksi ei ajatukset ole pelkkää "höttöstä"? Ettei tarvitse koko ajan miettiä, että mitä tekis ja miten selviis! Vois vaikka miettiä vuosikymmenien takaisia juttuja. Vaikka en mieti, kun elämä on tässä ja just; iloinen ja suruineen. Toiset osaa ammentaa ns. viisauksiaan jostain menneestä maailmasta, vaikka ei ole mitään merkitystä nykyisin.

Olen aina vierastanut mutku ja sitku ihmisiä. Menneet ajat eivät kanna tässä päivässä, eivätkä tulevat vielä merkitse mitään. Joku jonninjoutava kirjoittelu on aivan turhaa ajantäytettä!

• Viatonsivullinen

Että hyllyllä pitäisi olla, outo juttu. En olisi ollut hyllykamaa.
      Onneksi on surkeat avioliitot jääneet kokematta. Minua ei ole höykytetty niissä
      asioissa, säilynyt luottamus miehiin, mulla on ollut aina niin ihania mieskavereita.

• ent.siivoojaparka

Mutta mitä sitten tapahtui?
        Minne ne ihanat mieskaverit ovat joutuneet? Kuinka sinä päästit ne menemään, menettivätkö he ihanuutensa, menetitkö sinä ihanuutesi heidän silmissään, vai keräiletkö ehkä niitä jonnekin?

• Viatonsivullinen
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Mutta mitä sitten tapahtui?
        Minne ne ihanat mieskaverit ovat joutuneet? Kuinka sinä päästit ne menemään, menettivätkö he ihanuutensa, menetitkö sinä ihanuutesi heidän silmissään, vai keräiletkö ehkä niitä jonnekin?

Sen verran voin sanoa. Vain yhden voi ottaa.
        Vahvin tulee valituksi, mieleisin, tietysti.

• ent.siivoojaparka

Sen verran voin sanoa. Vain yhden voi ottaa.
        Vahvin tulee valituksi, mieleisin, tietysti.

Entä jos hän ei valikoi sinua, niin onko ne toiset ihanat mieskaverit siellä hyllyllä odottelemassa kuka heistä olisi mielestäsi sitten se toiseksi paras. Et kai sinä niitä kaikkia ihania ole raaskinut pois heittää? Kun ne on niin ihania.

• "Miehen äly on seksikästä ja puoleensa-vetävää.
      Älykäs nainen käyttäytyy kuin kuin luokan pinko.
      Kireä, Kopea ja Huutava"

Suurin-piirtein noin kirjoittaa Kati Tervo.
      IS vkl.-liite.
      Taitaa rakastaa miestään todella paljon.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      97
      4571
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3142
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2879
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      79
      1657
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1452
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1244
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      987
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      881
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      864
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      20
      861
    Aihe