Pystyykö kansipahvin vuotoa toteamaan mitenkään mittaamalla. Auton jäähdyttimessä "puuroa" veden seassa. Syylärin korkissa on samaa kuivan näköistä ruskehtavaa töhnää, väri on melko tasainen eikä koostumus ole liejumainen kuin mitä yleensä olen nähnyt. Moottori lähtee hyvin käymään, myös parin viikon takaisilla aamupakkasilla ilman lämmitystä. Käy kaikilla sylintereillä. Jouduin lisäämään talvella yhden kerran syylärisementtiä (sininen purkki n.1dl, olisiko merkki ollut holts tai joku sinne päin). Voiko syylärisementistä jäädä veteen kokkareita mitkä kerääntyy syylriin/paisuntasäiliöön. Autosta meni kytkin
enkä ala sitä korjaamaan jos kansipahvi on menossa rikki. Toisaalta ei haluaisi romuttaa autoa jos siinä kansipahvissa ei olekaan mitään vikaa.
Henkisesti olen jo valmistautunut toisen kulkuneuvon hankintaan mutta hyvät neuvot ovat nyt tarpeen.
Kiitos kaikille jo etukäteen.
Miten todeta/varmistaa kannentiivisteen vuotaminen
14
8727
Vastaukset
- Miljoona.km.ajanut
Ajahan vain kaikessa rauhassa menemään. Minun autoni paisuntasäiliöön on jo yli 20 v tullut hiljalleen öljypuuroa. Syynä liian ohut kannas öljykanavan ja vesitilan välillä sylinterilohkossa/-kannessa. Eli tyyppivika.
Joskus muistaissani tikulla pyyhkäisen enimmät pois ja matka jatkuu taas. Mittarissa vasta 480 tuhatta km.
On olemassa jotakin testijuttuja mutta en tiedä tarkemmin. Jäähdyttimeen pannaan ainetta tai liuska, jonka väri muuttuu jos pakokaasuja vedessä. Tämä on siis huhua, ei tietoa.
Kyllä se tiivistevaurio ilmaisee itsensä (jos sellaista on), kun tauti pahenee... - Näin
Paisuntasäiliön korkki pois ja venytä säiliön suuaukkoon ilmapallo tai kondomi. Ajele jonkin aikaa ja jos hurjasti pullistuu, niin kansipahvi vuotaa.
Koneen lämmetessä pullistuu jonkun verran. Päästä paineet pois, kun on lämmennyt ja jos vieläkin lisää pullistuu, niin huono juttu.- Milijoona.kilometrijä
Ei toimi teinipoikien konstit, kokeiltu on. Kortonki päästää kaasuja läpi.
On muutama kohta, jotka kertovat madollisesta vuodoista. 1. Avaa paisuntasäiliön korkki käytä tyhjäkäynnillä, mikäli kuplii, niin puristuspaineet karkaavat osin jäähdytysjärjestelmään. 2. Mikäli öljy on harmahtavaa puuromaista olemukseltaan sekin kertoo vuodosta. Myös mainitsemasi öljymäinen töhnä korkissa vinkkaa kansitiivisteen vaihtotarpeesta.
- Miljoona.kilometriä
Muuten OK, mutta ölymäinen töhnä ei kerro yhtään mitään mistään. Useissa autoissa on normaali ilmiö.
- eläkeukko
semmosta töhnäähän siitä tuppaa tulemaan. Sitä kytkimen menemistä en kyllä laskisi sen töhnän piikkiin. Ei siitä vuotojen korjaus aineesta ole muuhun kuin kauppiaan kassavirran korjaajaksi. Älä nyt kuitenkaan vielä lannistu. Vie auto korjaamolle ja ilahduta myös korjaamon pitäjää. Pelkästään siitä syystä minäkin ajelen vanhollia autoilla.
- 196
3 autossa itsellä palanut kansipahvi siihen malliin, että on ruennut auton normaali lämmöillä puhaltamaan haaleaa puhaltimen kuuma-asennossa.
Nesteiden sekoittuminen monesti kuvastaa pahvin menosta ja nuilla syylärisementeillä itse en ole saanut kertaakaan korjattua vikaa pysyvästi.
Kupliminen ja kova paine kertoo tukosta jäähdytysjärjestelmässä tai kannen vuotamisesta.
Kannattaahan se tarkastella sylinteripaineet yksitellen läpi. - tutkitaan
Laita paineilmaa tulpanreiästä sylinteri kerrallaan, pidä paisuntasäiliön korkki auki ja seuraa työntääkö nesteet ulos paisuntasäiliön kautta. Adaptereita on saatavilla joissa on sytytystulpan kierre ja toisessa päässä paineilmaliitin.
- tadaaa
Ja voi olla ettei kannata edes ostaa noita vermeitä vaan viedä korjaamolle jossa on ohivuotolaitteet.
Keskustelun aloittajalle voin sanoa että "tutkitaan" onnistui kirjoittamaan ketjun ainoan viisaan vastauksen.
- Kukatietää
Noin vuosi sitten pakusta lensi öljyt pihalle kun alipainepumppu hajosi alkutekiöihin.
Pumpun lisäksi vaihtoivat samalla jakopäänhihnan ja vesipumpun. Heti remontin jälkeen moottorin häiriövalo syttyi jaksottain ja vähän ajan kuluttua on palanut käynnistykstä alkaen. Huomautuksista huolimatta työn tehnyt korjaamo ei löytänyt vikaa moottorihäiriön valon palamiseen, vaan antoivat ajon jatkua, koska siitä ei ole vaaraa, laita teippi päälle.
Tämän jälkeen paisuntasäiliöön alkoi kertymään ihan tiivistä öljyä. Nyt kun remontista on kulunut lähes vuosi. Oljyä oli paisuntasäiliö täynnä ja sitä oli valunut tai lentänyt moottoritilaan enemmän kuin laki sallii.
Sama korjaamo arveli sen johtuvan kannentiivisteen vuodosta.
Asian tekee erikoiseksi se, että havaintojeni mukaan vettä ei esiinny öljyn seassa, esim. mittatikussa tai täyttökorkissa.
Voiko öljyvuoto liittyä alipaine pumpun, jakopään tai vesipunpun yhteyteen, koska moottorihäiriön valo syttyi välittömästi remontin jälkeen.- Delfin31
Vesipumpuntiivisteen vuottaminen voi sekoittaa öljy jäähdytysnesteeseen.
- 1620
Avaamaan ja tarkistamaan vaan.
- tsihelvetti
Varmistaa voit jo ostovaiheessa.
Jätä laittamatta VW konsernin tuote..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 367261
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654079
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363033Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292988Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452606Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262565- 302032
- 401883
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731787