Matkailijan taudit Thaimaassa

KaukoArska

Olen suunnitellut kauan matkaa Thaimaaseen, mutta pelottaa vähän tuo erilainen bakteerikanta, koska kokemuksesta mulla menee vatsa täysin sekaisin jo lähi-Itään matkustaessa. Onko kukaan sairastunut pahasti Thaimaan lomalla tai mitä lääkityksiä kannattaisi muutenkin harkita sinne matkustaessa?

4

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit vaikuttaa varmasti itse tuohon huolehtimalla hygieniasta. Esimerkiksi ennen ruokailua voi desinfioida kädet, mikäli tuntuu siltä että vatsa menee helposti sekaisin.

      Itse asuin Thaimaassa vuoden, eikä kertaakaan ollut mitään vatsatautiin viittaavaa. Muutaman kerran vatsa oli sekaisin, mutta uskon sen johtuvan jostain ihan muusta kuin bakteerikannasta :)

      Syö sielä missä muutkin, näin on pienempi riski saada mitään vatsatauteja. Pidä huoli hygieniasta. Noilla pitäisi jo pärjätä :)

    • HyväämatkaaThaimaahan

      Lukuisia Thaimaan ja Aaasian matkoja tehneenä totean että suurin virhe on syödä maitohappopillereitä tms. Vatsaan on hyvä saada maan oma bakteerikanta eli syö ja juo paikallisia maitotuotteita niin ripulilta välttyy. Tietenkin käsienpesu ennen ateriaa ja pullotettu vesi. Eräs lääkäri totesi minulle kun kerroin etten maitohappopillereitä syö: " Lääkefirmat ovat tulosta tekeviä yrityksiä usein mainostavat turhia lääkkeitä, maitohappopillerit sopivat liikematkustahjille jotka viipyvat maassa vain muutaman päivän".
      Usein länsimaalaisen vatsavaivat johtuvat tulisesti maustetusta ruoasta mutta sano tarjoilijalle MAI PHET MAK ei kovin tulista.

    • pakki

      Ei kannata pelätä vatsatautia Thaimaahan mentäessä, vatsatautiin voit sairastua suomessakin. Itselläni esim joka kerta Turkissa on vatsa sekaisin , mutta Thaimaassa olen sairastanut vain yhdellä matkalla (useampi matka tehty) vatsatautiin. vatsataudin alettua menin heti parin tunnin jälkeen lääkäriin josta sain erittäin tehokkaat lääkkeet ja vatsa rauhoittui parissa tunnissa. Seuraavana päivänä olo oli jo melkein normaali... Paikallista jugurttia kuulemma pitäisi aina syödä aamupalalla niin ei mene vatsa sekaisin . Reissuun vaan rohkeasti!!!

    • sosior

      Minulla myös sama ongelma. Elikkä aina kun matkustan suomesta pois niin kohdemaassa on vatsa sekaisin matkan alkuvaiheessa.Se vaiva yleensä päivän aikana poistuu.
      Thaimaassa en ole käynyt kuin yhden kerran ja siellä oli sama homma.Veikkaisin että tämä vaiva johtuu äkillisestä ruokavalion muutoksesta.Muuta selitystä en siihen keksi.
      Jos ja kun menet Thaimaahan niin perusrokotukset riittää.Jos jokin muu tauti iskee niin sillehän ei voi mitään koska kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua.
      Turvallista matkaa.
      T. team ahma:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2802
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      259
      2792
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1876
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe