Olen suunnitellut kauan matkaa Thaimaaseen, mutta pelottaa vähän tuo erilainen bakteerikanta, koska kokemuksesta mulla menee vatsa täysin sekaisin jo lähi-Itään matkustaessa. Onko kukaan sairastunut pahasti Thaimaan lomalla tai mitä lääkityksiä kannattaisi muutenkin harkita sinne matkustaessa?
Matkailijan taudit Thaimaassa
4
157
Vastaukset
Voit vaikuttaa varmasti itse tuohon huolehtimalla hygieniasta. Esimerkiksi ennen ruokailua voi desinfioida kädet, mikäli tuntuu siltä että vatsa menee helposti sekaisin.
Itse asuin Thaimaassa vuoden, eikä kertaakaan ollut mitään vatsatautiin viittaavaa. Muutaman kerran vatsa oli sekaisin, mutta uskon sen johtuvan jostain ihan muusta kuin bakteerikannasta :)
Syö sielä missä muutkin, näin on pienempi riski saada mitään vatsatauteja. Pidä huoli hygieniasta. Noilla pitäisi jo pärjätä :)- HyväämatkaaThaimaahan
Lukuisia Thaimaan ja Aaasian matkoja tehneenä totean että suurin virhe on syödä maitohappopillereitä tms. Vatsaan on hyvä saada maan oma bakteerikanta eli syö ja juo paikallisia maitotuotteita niin ripulilta välttyy. Tietenkin käsienpesu ennen ateriaa ja pullotettu vesi. Eräs lääkäri totesi minulle kun kerroin etten maitohappopillereitä syö: " Lääkefirmat ovat tulosta tekeviä yrityksiä usein mainostavat turhia lääkkeitä, maitohappopillerit sopivat liikematkustahjille jotka viipyvat maassa vain muutaman päivän".
Usein länsimaalaisen vatsavaivat johtuvat tulisesti maustetusta ruoasta mutta sano tarjoilijalle MAI PHET MAK ei kovin tulista. - pakki
Ei kannata pelätä vatsatautia Thaimaahan mentäessä, vatsatautiin voit sairastua suomessakin. Itselläni esim joka kerta Turkissa on vatsa sekaisin , mutta Thaimaassa olen sairastanut vain yhdellä matkalla (useampi matka tehty) vatsatautiin. vatsataudin alettua menin heti parin tunnin jälkeen lääkäriin josta sain erittäin tehokkaat lääkkeet ja vatsa rauhoittui parissa tunnissa. Seuraavana päivänä olo oli jo melkein normaali... Paikallista jugurttia kuulemma pitäisi aina syödä aamupalalla niin ei mene vatsa sekaisin . Reissuun vaan rohkeasti!!!
- sosior
Minulla myös sama ongelma. Elikkä aina kun matkustan suomesta pois niin kohdemaassa on vatsa sekaisin matkan alkuvaiheessa.Se vaiva yleensä päivän aikana poistuu.
Thaimaassa en ole käynyt kuin yhden kerran ja siellä oli sama homma.Veikkaisin että tämä vaiva johtuu äkillisestä ruokavalion muutoksesta.Muuta selitystä en siihen keksi.
Jos ja kun menet Thaimaahan niin perusrokotukset riittää.Jos jokin muu tauti iskee niin sillehän ei voi mitään koska kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua.
Turvallista matkaa.
T. team ahma:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125