mitä tää nyt on, haamuviiva...

miuku

elikkä tein eilen apteekin raskaustestillä (sininen paketti) testin ja n. 10 min päästä siihen tuli hiuksen hieno vaaleenpunasen himmeä viiva?? voiko tähän tulokseen luottaa yhtään? kertokaa mielipiteenne ja kokemuksia...

erittäin kiitollinen mahdollisista kannan otoista =)

testin aion uusia kylläkin mutaman päivän päästä..mutta kiva olisi kuulla mitä mieltä olette, onko nää luotettavia testejä?!

21

10379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevätkäärö*

      Onneksi olkoon, olet raskaana!! :) r.testit ei valehtele positiivista tulosta. Jos testissä on näkynyt 2 viivaa, olet raskaana, olipa se toinen viiva kuinka heikko tahansa.

      Toivottavasti raskaus on toivottu!
      Onnea odotukseen! :)

      • Kevätkäärö*

        ...Kun itse tein apteekin testin, ilmestyi kaksi viivaa joista toinen oli "haamu" :) ja nyt olen raskaana viikolla 21 .. eli omakohtaista kokemustakin löytyy :))


    • saku

      Kyllä siihen voi luottaa, joten onnea!

      Itse tein kanssa ko. raskaustestillä haamuviivan ja nyt ollaan rv 31 :)

    • Aurora

      Meikäläisellä on vieläkin tallessa se haamuviivaa näyttänyt testi (Apteekin testi). Viiva on vain selventynyt ajan kuluessa (tein testin jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa).

      Nyt rv 26 1!

    • alkup.

      tein nyt aamulla toisen testin ja tähän ei imestynyt edes haamua... kummaa hommaa...
      lapsi olisi kyllä toivottu! en ymmärrä miksi toinen antoi sen haamuviivan maanantaina ja nyt keskiviikkona tähän toiseen testiin ei tuu mitään =( kontrolli ikkunassa kyl on viiva, mut toises ei... ei ymmärrä?! =( siis voi paska...

      • Piitu

        Jos kotitestit ihmetyttää mene ihmeessä terveyskeskukseen raskaustestiin. Se on varma ja maksuton. Itse varmistuin sillä, kun olin saanut kotitestistä "haamu"-viivan.
        Nyt raskaana 8 4:)


    • seela

      Minä tein haamuviivan apteekin omalla testillä kun menkat oli pari päivä myöhässä.

      Ja sitten vielä terveyskeskuksessa pari päivää siitä ja negaa näytti.

      Ja en ole ainoa jolle näin on käynyt. Ehkä oli mun kohdalla joku maanantai-kappale tai jotain..:)

      • ...

        sellaisesta tahtoisin vielä muistuttaa että jos testiin myöhemin ilmestyy viiva, vaikka muutaman kymmenen minuutin kuluttua testaamisesta, voi se johtua myös muista kun varsinaisista "raskaushormoneista". Esim. ovulaatiossa vapautuvat hormonit vaikuttavat näin. Tällaiselle viivalle on tyypillistä se että se on hyvin hyvin ohut. Paksumpi haalea viiva voi teitysti hyvinkin olla raskauden menrkki, enkä tiedä miten nämäkään käytännössä pitävät paikkaansa, mutta tämän tiedon antoivat ainakin apteekin raskaustestin (sininen paketti) valmistajat kun heiltä asiaa kyselin.


      • Aurora

        Jos testi näyttää ensin plussaa, sitten miinusta ja menkat alkavat, kyseessä on mitä todennäköisimmin varhainen keskenmeno. Ovat yleisempiä kuin luullaan, naiset huomaavat vain kuukautiskierron heittävän.

        Jos haamuviiva on ilmestynyt testin suositusajan sisään, se ON merkki raskaudesta (alkaneesta tai juuri keskeytyneestä). Ne eivät siis valehtele niin päin, vaan olet (ollut) raskaana. Sen sijaan testi voi "valehdella" toisinpäin, jos raskaushormonia ei ole virtsassa tarpeeksi ja testi näyttää miinusta.

        Samoin eri merkkiset testit ovat luonnollisesti herkempiä kuin toiset.


      • ...
        Aurora kirjoitti:

        Jos testi näyttää ensin plussaa, sitten miinusta ja menkat alkavat, kyseessä on mitä todennäköisimmin varhainen keskenmeno. Ovat yleisempiä kuin luullaan, naiset huomaavat vain kuukautiskierron heittävän.

        Jos haamuviiva on ilmestynyt testin suositusajan sisään, se ON merkki raskaudesta (alkaneesta tai juuri keskeytyneestä). Ne eivät siis valehtele niin päin, vaan olet (ollut) raskaana. Sen sijaan testi voi "valehdella" toisinpäin, jos raskaushormonia ei ole virtsassa tarpeeksi ja testi näyttää miinusta.

        Samoin eri merkkiset testit ovat luonnollisesti herkempiä kuin toiset.

        suoritusaikana saatu tulos ei valehtele positiivista:)


      • alkup.
        ... kirjoitti:

        suoritusaikana saatu tulos ei valehtele positiivista:)

        kuukautiset eivät ole tulleet tai olleet näiden testien teko hetkien lähelläkään !!

        Toissapäivänä tuli haamuviiva ja nyt ei tullut mitään!! mä en usko mihinkään alun keskenmenoon koska ei ole tullut vuotoa muuta kuin normaalit kuukautiset viimeksi ja täysin ajallaan...

        olen pettynyt... ilmeisesti tämä apteekin testi voi antaa aiheettoman haamuviivan!

        jos olisin raskaana viikkoja olisi n. 5 6


      • alkup.
        alkup. kirjoitti:

        kuukautiset eivät ole tulleet tai olleet näiden testien teko hetkien lähelläkään !!

        Toissapäivänä tuli haamuviiva ja nyt ei tullut mitään!! mä en usko mihinkään alun keskenmenoon koska ei ole tullut vuotoa muuta kuin normaalit kuukautiset viimeksi ja täysin ajallaan...

        olen pettynyt... ilmeisesti tämä apteekin testi voi antaa aiheettoman haamuviivan!

        jos olisin raskaana viikkoja olisi n. 5 6

        sen ensimmäisen testin tein täysin oikein ja oikean ajan kuluessa tuli haamuviiva.

        tämän päiväisen testin tein täysin samanlailla ja ei tullut minkäänlaista viivaa =(


      • mää
        alkup. kirjoitti:

        kuukautiset eivät ole tulleet tai olleet näiden testien teko hetkien lähelläkään !!

        Toissapäivänä tuli haamuviiva ja nyt ei tullut mitään!! mä en usko mihinkään alun keskenmenoon koska ei ole tullut vuotoa muuta kuin normaalit kuukautiset viimeksi ja täysin ajallaan...

        olen pettynyt... ilmeisesti tämä apteekin testi voi antaa aiheettoman haamuviivan!

        jos olisin raskaana viikkoja olisi n. 5 6

        No pakkohan kuukautisten olla lähellä jos epäilet raskautta ja teet testejä. Luulisi siis, että myöhässä.. Toivotaan parasta..


      • alkup.
        mää kirjoitti:

        No pakkohan kuukautisten olla lähellä jos epäilet raskautta ja teet testejä. Luulisi siis, että myöhässä.. Toivotaan parasta..

        tarkotin siis lähinnä siihen keskenmeno juttuun.. jos sellainen olisi tapahtunut kai sitä vuotoakin olisi pitänyt tulla... muuten on kyllä säännölliset kuukautiset nyt.. tai ainakin pitäs olla...

        mutta kiitos teille ihmiset jotka otitte kantaa =) ilmoittelen jos tuleekin muutoksia tähän hommaan...

        jos joku sattuu olemaan samanlaisessa tilanteessa niin toivottavasti jollekin on myös apua kirjoituksista..


      • seela
        Aurora kirjoitti:

        Jos testi näyttää ensin plussaa, sitten miinusta ja menkat alkavat, kyseessä on mitä todennäköisimmin varhainen keskenmeno. Ovat yleisempiä kuin luullaan, naiset huomaavat vain kuukautiskierron heittävän.

        Jos haamuviiva on ilmestynyt testin suositusajan sisään, se ON merkki raskaudesta (alkaneesta tai juuri keskeytyneestä). Ne eivät siis valehtele niin päin, vaan olet (ollut) raskaana. Sen sijaan testi voi "valehdella" toisinpäin, jos raskaushormonia ei ole virtsassa tarpeeksi ja testi näyttää miinusta.

        Samoin eri merkkiset testit ovat luonnollisesti herkempiä kuin toiset.

        En usko tuohon keskenmenon mahdollisuuteen, koska otettiin verestä raskaustesti ja lääkäri sanoi että ei ne hormonit noin vaan hetkessä verestä häviäisi.

        Ja toiseksi, menkatkin alkoivat vasta yli viikon tuosta ja täysin normaaleina. Myöskään ultrassa ei näkynyt alkiota tai ruskuaispussia ja lääkäri totesi että näitä sattuu..
        Siis että testit ei ole satavarmoja siitä syystä, että voivat olla epäkunnossa.

        Että ei se haamuviiva aina välttis tarkoita plussaa.


      • juli
        alkup. kirjoitti:

        tarkotin siis lähinnä siihen keskenmeno juttuun.. jos sellainen olisi tapahtunut kai sitä vuotoakin olisi pitänyt tulla... muuten on kyllä säännölliset kuukautiset nyt.. tai ainakin pitäs olla...

        mutta kiitos teille ihmiset jotka otitte kantaa =) ilmoittelen jos tuleekin muutoksia tähän hommaan...

        jos joku sattuu olemaan samanlaisessa tilanteessa niin toivottavasti jollekin on myös apua kirjoituksista..

        Hei, voit olla ihan hyvin raksaana, vaikka testit eivät sitä näytä. Minulla on kaksi raskautta, jossa olen saanut positiivisen tuloksen vasta viikolla 7. Tuota ennen on alkanut kauhea pahoinvointi muita oireta, mutta testit eivät ole kuitenkaan näyttäneet raskautta. Se viiva, että testi on tehty oikein, on kuitenkin aina tullut. Kolmannelta tein testin viikolla 5 ja ei näyttänyt positiivista :) Pahoinvointi alkoi taas, joten ei ollut epäilystäkään... toista testiä en sitten tehnytkään, mutta raskaana siis oltiin..


      • alkup.
        juli kirjoitti:

        Hei, voit olla ihan hyvin raksaana, vaikka testit eivät sitä näytä. Minulla on kaksi raskautta, jossa olen saanut positiivisen tuloksen vasta viikolla 7. Tuota ennen on alkanut kauhea pahoinvointi muita oireta, mutta testit eivät ole kuitenkaan näyttäneet raskautta. Se viiva, että testi on tehty oikein, on kuitenkin aina tullut. Kolmannelta tein testin viikolla 5 ja ei näyttänyt positiivista :) Pahoinvointi alkoi taas, joten ei ollut epäilystäkään... toista testiä en sitten tehnytkään, mutta raskaana siis oltiin..

        se olisi kyllä ihan uutinen että vaavi masussa olisi, mutta itselläni on ainakin vaikee uskoa, koska eka testi näytti "haamu viivaa" ja toinen ei mitään kyllähän se periaatteessa olisi pitänyt edelleenkin toisessa testissä näkyä ja kaikenjärjen mukaan tummempana... tai kaiken järjen mukaan ensin olisi pitänyt olla tulematta mitään viivaa ja sitten vasta tuo haamuviiva, eikä näin päin miten mulle kävi :(

        mutta saas nähä eiköhän se tässä selviä, miten se asia sitten loppujenlopuksi onkaan :)


      • Helena
        alkup. kirjoitti:

        se olisi kyllä ihan uutinen että vaavi masussa olisi, mutta itselläni on ainakin vaikee uskoa, koska eka testi näytti "haamu viivaa" ja toinen ei mitään kyllähän se periaatteessa olisi pitänyt edelleenkin toisessa testissä näkyä ja kaikenjärjen mukaan tummempana... tai kaiken järjen mukaan ensin olisi pitänyt olla tulematta mitään viivaa ja sitten vasta tuo haamuviiva, eikä näin päin miten mulle kävi :(

        mutta saas nähä eiköhän se tässä selviä, miten se asia sitten loppujenlopuksi onkaan :)

        Itse sain kaksi viikkoa sitten raskaustestissa haalean viivan. Takana on kaksi keskenmenoa joten halusin varmistaa asian ja tosiaan veritesti vahvisti tuloksen. Keskenmenojen ja kaikkien koettujen vaikeuksien takia tein 10 päivän päästä vielä uuden raskaustestin, ja niinkuin pelkäsin: ei tullut kun se yksi ainoa viiva. Gynegologi vahvisti myös etten ole (enää) raskaana.

        Suuri osa raskauksista ei lähde kunnolla käyntiin jostain syystä ja sekin voi olla yksi selitys miksi ensin näyttää plussaa ja sitten miinusta. Vaikka onkin ikävää, on se kai silti positiivista että jotain siellä tapahtuu... Varmaan on vaan ajan kysymys milloin tärppää... Niin ainakin haluan ajatella.


      • Lisa
        Helena kirjoitti:

        Itse sain kaksi viikkoa sitten raskaustestissa haalean viivan. Takana on kaksi keskenmenoa joten halusin varmistaa asian ja tosiaan veritesti vahvisti tuloksen. Keskenmenojen ja kaikkien koettujen vaikeuksien takia tein 10 päivän päästä vielä uuden raskaustestin, ja niinkuin pelkäsin: ei tullut kun se yksi ainoa viiva. Gynegologi vahvisti myös etten ole (enää) raskaana.

        Suuri osa raskauksista ei lähde kunnolla käyntiin jostain syystä ja sekin voi olla yksi selitys miksi ensin näyttää plussaa ja sitten miinusta. Vaikka onkin ikävää, on se kai silti positiivista että jotain siellä tapahtuu... Varmaan on vaan ajan kysymys milloin tärppää... Niin ainakin haluan ajatella.

        Oletko itse huomannut alkuraskaudessa sattuneen keskenmenon? Eli onko ollut selvää vuotoa / kipua ym.? Itselläni menossa viides raskausviikko ja tänään suihkussa käydessäni olin näkevinäni lattialle tipahtuneen pienen "verihyytymän", muuta vuotoa ei ole tullut. Nyt hirvittää :(


    • alkup.

      kiitos todella paljon teille asiallisista,kannustavista ja siitä että otitte kantaa ja jaoitte tämän pettymyksen mun kanssa =/

      ilmoittelen jos tapahtuu jokin muutos asiaan tai jokin "selitys" asialle!

      plussa onnee kaikille vauvakuumeisille, eiköhän mekin joskus se plussa saada!!
      mekin ollaan jo vaavia "yritetty" n.vuosi :(

    • Anonyymi

      Itse tein raskaus testin toinen viiva on himmeä ja toinen on kirkas sairaanhoitaja oli sitä mieltä että voi olla että olen raskaana mutta pyyti vielä varmistaa ens viikolla uudestaan ja jos testi tulos näyttää 2-3 päivän päästä uudestaan samanlaisen tuloksen pyyti soittaa äitiysneuvola että se vielä siellä varmistetaan ja näkee sitten kuinka pitkällä on ja nyt eilen illalla on ollut pientä väsymystä, nännipäät ovat pystyssä ja ei pysty kun oikealla puolella nukkuu, ja paino on tippunut, en ole vielä kertonut kenellekään muulle tästä asiasta ennenkuin olen itse varma että olenko raskaana vai ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe