Mielenterveyteni alkaa murtua

Epätoivoista

Mistähän alottaisin. En tunne olevani enää mieleltäni terve, en tiedä olenko koskaan ollutkaan. Läheisilleni, joille olen ensimmäistä kertaa avautunut asiasta; he eivät ota puheitani tosissaan. He eivät tosin tiedä kaikkea elämästänikään. Tähän pisteeseen on johtanut monen monta tekijää. Lähiaikoina tietyt asiat ovat olleet minulle liikaa. Kukaan ei näytä käsittävän, että olen murtumisen rajoilla. Minua ei oteta tosissaan.

Olen ajatellut ammattiavun hakemista. Avun hakeminen saattaisia sulkea monta ovea elämässäni ja se vaikuttaisi myöhemmin elämääni todella suurestikin. Olisiko parempi vain näytellä vahvaa, "kaikki on hyvin", roolia niin pitkään kuin jaksaa. En tiedä mitä minun tulisi tehdä, että tekisin loppuelämäni kannalta oikean ratkaisun.

Pitäisikö vielä odottaa ja katsoa murrunko lopullisesti vai nousenko ylös tästä paskasta?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse valitsin tuon näyttelemisen, mutta lopulta suljettu kutsui. Tosin pari kertaa meinasin siinä välissä ottaa itseni hengiltä, että se on se riski - ainakin oli omalla kohdallani.

    • sairastyttö

      itselläni on psykoottinen masennus ja olen sairastanut 2.5vuotta ja ollut suljetulla ja olen vieläkin todella huonossa kunnossa. en selviä yksin ollenkaan. sairastin aikaisemminkin masennusta useaan otteeseen ja ajattelin että selviän yksin ja selvisinkin, mutta sitten yhtäkkiä yhtenä päivänä menetin kaiken ja romahdin kokonaan. kuulemma aikaisemmat vain varotti tulevasta eli mielipiteeni on että ehdottomasti hakeudu hoitoon

    • win--win

      hae apua kolmannelta sektorilta ja kieltäydy 'virallisista' mielenterveyspalveluista. täten vältyt viralliselta leimalta ('diagnoosilta') ja siten mahdollisilta negatiivisilta vaikutuksilta tulevaisuuden mahdollisuuksiisi. kaiken lisäksi saat lähes poikkeuksetta parempaa, kuuntelevaa, kunnioittavaa ja aidosti välittävää palvelua kuin julkiselta tai yksityiseltä sektorilta!

      • ei_leimaudu

        Suosittelen Mielenterveysseuran palveluja.Soita vaikka palvelevaan puhelimeen aluksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      92
      2513
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      184
      1609
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      77
      1529
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1323
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      75
      935
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      77
      798
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      771
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      709
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      41
      653
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      28
      630
    Aihe