Mistähän alottaisin. En tunne olevani enää mieleltäni terve, en tiedä olenko koskaan ollutkaan. Läheisilleni, joille olen ensimmäistä kertaa avautunut asiasta; he eivät ota puheitani tosissaan. He eivät tosin tiedä kaikkea elämästänikään. Tähän pisteeseen on johtanut monen monta tekijää. Lähiaikoina tietyt asiat ovat olleet minulle liikaa. Kukaan ei näytä käsittävän, että olen murtumisen rajoilla. Minua ei oteta tosissaan.
Olen ajatellut ammattiavun hakemista. Avun hakeminen saattaisia sulkea monta ovea elämässäni ja se vaikuttaisi myöhemmin elämääni todella suurestikin. Olisiko parempi vain näytellä vahvaa, "kaikki on hyvin", roolia niin pitkään kuin jaksaa. En tiedä mitä minun tulisi tehdä, että tekisin loppuelämäni kannalta oikean ratkaisun.
Pitäisikö vielä odottaa ja katsoa murrunko lopullisesti vai nousenko ylös tästä paskasta?
Mielenterveyteni alkaa murtua
4
<50
Vastaukset
Itse valitsin tuon näyttelemisen, mutta lopulta suljettu kutsui. Tosin pari kertaa meinasin siinä välissä ottaa itseni hengiltä, että se on se riski - ainakin oli omalla kohdallani.
- sairastyttö
itselläni on psykoottinen masennus ja olen sairastanut 2.5vuotta ja ollut suljetulla ja olen vieläkin todella huonossa kunnossa. en selviä yksin ollenkaan. sairastin aikaisemminkin masennusta useaan otteeseen ja ajattelin että selviän yksin ja selvisinkin, mutta sitten yhtäkkiä yhtenä päivänä menetin kaiken ja romahdin kokonaan. kuulemma aikaisemmat vain varotti tulevasta eli mielipiteeni on että ehdottomasti hakeudu hoitoon
- win--win
hae apua kolmannelta sektorilta ja kieltäydy 'virallisista' mielenterveyspalveluista. täten vältyt viralliselta leimalta ('diagnoosilta') ja siten mahdollisilta negatiivisilta vaikutuksilta tulevaisuuden mahdollisuuksiisi. kaiken lisäksi saat lähes poikkeuksetta parempaa, kuuntelevaa, kunnioittavaa ja aidosti välittävää palvelua kuin julkiselta tai yksityiseltä sektorilta!
- ei_leimaudu
Suosittelen Mielenterveysseuran palveluja.Soita vaikka palvelevaan puhelimeen aluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie807042Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816323Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532512Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant662206Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431519- 141512
- 1981240