Kissan päänalueen ihottumat?

Kisulit2

Huomasimme jokin aika sitten, että kissallamme ruskea "ruven" näköinen alue silmäkulman yläpuolella. Ajateltiin, että on tapellut pihalla tms.. Asiaa ei sen enempää ajateltu. Nyt kumminkin ajattelin tarskastaa kissani korvat ja näin sen ruskean läiskän siinä silmäkulman yläpuolella. Rupesin katsomaan tarkemmin, niin huomasin, että silmäkulman ja korvan välissä useampikin mutta pienenpiä ruskeita ruvennäköisiä, mutta ihontuntuisia läiskiä löytyy, myös toiselta puolelta. Ehkä myös karvat ovat harvemmat niistä kohdista.. Voiko olla että on ihan normaalia ja ollut aina mutta emme ole pentuna huomanneet vai onko kyse jostain ihottumasta vai vakavemmasta? Kissa ei kumminkaan raavi niitä eikä
Ne näytä erityisemmin kutiavakaan. Ikää kissalla 1v, leikattu ja rokotukset kunnossa

5

172

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katti-Jonathan

Meillä on ruvelta tuntuvia "arpia" myös, joiden kohdalla karva ohuempaa, mutta epäilen, että ohuempaa koska on raapinut niitä. Voivat myös olla tappelujälkiä, koska on nahistellut naapurin kollin kanssa. Aina ne on ennenkin itsekseen lähteneet, joten annan olla vaan. Onko teillä sisäkissa vai ulkokissa? Jos ulkokissa, todennäköisesti luonnon tekosia. Jos sisäkissa, voi olla ihottumakin.

• Kisulit2

Ulkokissa,yöt sisällä jne.. Ei näytä mitenkään ne "ruven" näköiset kohdat mitenkään kutiavan tai muuten haittavaan kissaa. Inhottavan näköiset vaan :/

• eikissatappeluille
        Kisulit2 kirjoitti:

Ulkokissa,yöt sisällä jne.. Ei näytä mitenkään ne "ruven" näköiset kohdat mitenkään kutiavan tai muuten haittavaan kissaa. Inhottavan näköiset vaan :/

Vie eläinlääkäriin ja hoida kissa kuntoon, ettei aina näytä inhottavalta.Ei voi olla tuollainen kissalle hyväksi.
        Kannattaa ottaa myös huomioon, että jos kissa tappelee muiden kissojen kanssa.Niin se saa niiltä tarttuvia tauteja, tai voi tulla silmäpuolena joku kerta kotiinsa, tai jättää tulematta ;(

• Kissalla on toden näköisesti hiivasieni. Meidönkin yksi vuotiaalla kissalla on/oli vähän aika sitten hiivasieni. Viekää kissa eläinlääkäriin ja sille annetaan antibiootti ja semmoista voidetta mitä pitää laittaa rupienpäälle kaksi kertaa päivässä

• lekurillehetimmiten

Tarttuva sieni infegtio oliskohan se..."Epidermophyton aiheuttamasta infektiosta kissan iholla. Mainitut sienet voivat sairastuttaa myös ihmisen, etenkin vastuskyvyltään heikommat kuten lapset, vanhukset, tiettyjä puolustukseen vaikuttavia sairauksia sairastavat tai tiettyjä lääkityksiä käyttävät potilaat.

Suuri osa ihmisen sienitartuntoja on peräisin kissoista."

http://www.kissaliitto.fi/terveys/tarttuvat-taudit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1682
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      869
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      634
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      608
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      90
      606
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      520
    Aihe