volvo penta 290 dp matalanveden ajo

matalikoille

Tervehdys, osasiko joku neuvoa miten ylös vetarin voi trimmata pikkukierroksilla ajaessa. Vene on mulle uusi ja olen nyt hieman pohtinut tätä. Veneessä digi mittari trimmaukselle ja ala asennossa näyttää -4 ja kun trimmaa beach niin on 7, voiko tätä ylemmäs trimmata ja ajaa max ylä asento 42? Katselin vetaria veneen ulkopuolelta ja tuossa 7 asennossa ei laite noussut kovinkaan paljon, siis veneen syväys muuttunut, olis kätevää jos voisi tuosta vielä nostaa reilusti, niin pääsisi mataliin vesiin, mutta voiko sitä tehdä ilman riskiä rikkoa vetaria

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaismyös

      Ymmärtääkseni voi ajaa niin ylhäällä, kuin pelkästä kahvan napista saa nostettua. Ylemmäs nostettaessa ainakin minulla pitää yhtä aikaa painaa kojelaudassa olevaa nappia, jonka jälkeen nousee ylemmäs. Ainakin minua on ohjeistettu, että ylemmässä ajo rasittaa vetarin kulmaniveltä.En tiedä, onko tosiaan näin, joten itseäkin viisaampien neuvot kiinnostaisi.

    • Ammattikyselijäkö

      Yksi mahdollisuus on lukea käyttöohjekirja. Sen saa myös netistä, jos oma on hukkunut.
      En usko, että kukaan täällä osaa sitä ulkoa eikä toisen muistinvarainen tieto ole välttämättä oikeaa.
      Täällähän moni esiintyy mitä mielikuvituksellisimpana osaajana ja sinäkin olet kirjoitellut näitä kysymyksiä ilmeisestoi kopioimalla niitä muilta palstoilta tai sitten sinulla on muutama sata erilaista uutta venettä, joita käytät ensimmäistä kertaa tuon tuostakin.

      • matalikoille

        Valitettavasti aivan yksiselitteistä vastausta ei ohjekirjalta saa, tai sitten olen vaan, niin tyhmä...


      • SokeataluttaaSokeaa
        matalikoille kirjoitti:

        Valitettavasti aivan yksiselitteistä vastausta ei ohjekirjalta saa, tai sitten olen vaan, niin tyhmä...

        Jos sitä tietoa ei valmistyajalta saa, niin miten kuvittelet sen tällä syntyvän?
        Joku on joskus tehnyt jotain ja kun ei ole välittömästi hajonnut, kuvittelee sen olevan oikein.

        Täältä saa yleensä kaksi vastausta: kyllä ja ei. Niistä voi sitten valita mieleisensä, mutta ei sillä todellisuudessa tietoa tai osaamista lisätä. Olihan täällä joku, jonka mielestä mädän puun päälle voi hyvin laminoida jäykkärin ja nyt ihan tosissaan keskustellaan kahden akun kytkemisestä.

        Osaamisen taso on todella matala ja jotkut ihan tahallaan antavat väärää tieoa, kun elämä on heillä niin kurjaa.


    • Winha

      Joutokäynnillä lyhyen matkan olen ajanut esim. pois rannasta 30 m. Ei ongelmia.

    • VP-D4

      Ei sitä sata varmaa tietoa täälläkään ole, mutta ylä asennossa ainakin omassa mittarissa palaa punainen valo ja silloin ei sitä vaihdetta laiteta päälle. Se käy palkeenkin päälle. Itse olen "omana" rajana pitänyt 25 kun ei viiti huvikseen dph vetolaitteeseen palkeita joka vuosi vaihdella, on sen verran töisevä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe