Sonera Hyijaa!

raivii

Lähettäjä: [email protected]
Lähetetty: 19. syyskuuta 2014 12:31
Aihe: Tilausvahvistus Sonera Kodin Netistä
Liitteet: Laitteiden erityisehdot.pdf; Sonera Kodin Netti -palvelukuvaus.pdf; Soneran palveluiden yleiset toimitusehdot kuluttajille.pdf
TILAUSVAHVISTUS SONERA KODIN NETISTÄ
Hei!
Tervetuloa Sonera Kodin Netti -laajakaistaliittymäasiakkaaksi, teit hyvän valinnan. Ohessa tilausvahvistuksesi ja tärkeää tietoa uudesta laajakaistastasi tai laajakaistasopimuksen uusimisesta.
Tarkistathan vahvistuksen tiedot. Mikäli havaitset tiedoissa korjattavaa, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Yhteystiedot löydät tämän viestin lopusta.
Tilauksesi tiedot
Tilauspäivä: 19.09.2014
Tilauksesi sisältää:
Kodin Netti Perus
Sopimuksen voimassaoloaika: 24 kk määräaikainen sopimus
Nykyisille asiakkaille Sonera Kodin Netti Perus ADSL 3-8M tai Valokuitu ja Kaapeli 5-10M -liittymä hintaan 19,90 e/kk (norm. alk. 24,90 e/kk) 24 kk ajan. Tilaus jatkuu tarjousajan jälkeen toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaisin hinnoin. Sopimuskauden kokonaishinta 477,60 e.
Laajakaistan tyyppi: Laajakaista ADSL / ADSL
Laajakaistan nopeus: 3-8M
Laajakaistan liittymänumero.: 333-314704
Tärkeää tietoa tilauksesi toimituksesta
Toimitusaika:
Toimituksen edet essä saat seuraavat viestit:
1. Uuden laajakaistaliittymätilauksen yhteydessä saat käyttäjätunnukset Soneran sähköpostin ja Omat Sivut -palvelun käyttöä varten osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut
2. Tilatuista lisäpalveluista toimitetaan erikseen niitä koskevat tunnukset
3. Toimitusvahvistuksen. Lisätietoa toimituksesta löydät osoitteesta www.sonera.fi/toimitus
Huom! Säilytä saamasi tunnukset. Tarvitset niitä käyttäessäsi tilaamiasi palveluita. Laitteiden asennuksen voit aloittaa saatuasi liittymän toimitusvahvistuksen. Asennus- ja käyttöohjeet löydät osoitteesta www.sonera.fi/ohjeet.
Sopimuksen ehdot löydät tästä vahvistuksesta ja sen liitteistä. Tuotteitamme koskevat voimassaolevat toimitusehdot löydät osoitteesta www.sonera.fi/toimitusehdot
Lisätiedot
Mikäli olet solminut määräaikaisen sopimuksen, sen voimassaolon näet laskultasi. Määräaikaisen sopimuksen päättymisen jälkeen laajakaistasi jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Tilaukseesi kuuluvat palvelut ovat voimassa toistaiseksi hinnaston mukaisilla hinnoilla.
Olet antanut luvan lähettää tietoa TeliaSonera -konsernin ja sen yhteistyökumppaneiden palveluista, eduista ja tarjouksista sähköpostitse sekä teksti- tai multimediaviestinä.
Laskutustiedot
Valitsemasi laskutustapa: sähköinen laskutus. Saat sähköisen laskun sähköpostiosoitteeseesi:
Saat ilmoituksen sähköisen laskun saapumisesta tekstiviestinä matkapuhelinnumeroosi:
Lisätietoja laskutuksesta löydät osoitteesta: www.sonera.fi/asiakastuki/laskutus/laajakaistalaskutus
Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Soneran palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille. Voit perua tilauksen osoitteessa www.sonera.fi/peruutus tai sopimuksen mukana tulevalla lomakkeella.
Tilauksen voi perua 14 vuorokauden kuluessa sopimuk sen tekemisestä, mikäli palvelu on tilattu etäviestimellä, kuten puhelimella tai internetistä. Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.
Asiakaspalvelu tukenasi kellon ympäri
• Soneran Omat Sivut on käytössäsi kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä - myös älypuhelimella ja tabletilla. Luo Sonera Tunnukset pankkitunnusten avulla ja kirjaudu osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut
• Verkkoasiakaspalvelu palvelee osoitteessa www.sonera.fi/24
Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0200 17000 arkisin klo 8-20 ja arkilauantaisin klo 9-16.30. Numeroon soittaminen on normaalihintaista (mpm tai pvm). Palvelujen, liittymien sekä verkkojen mahdollisissa vikatilanteissa voit olla yhteydessä numeroon 0206 90101
Ystävällisin terveisin
Sonera
P.S. Tämä on järjestelmän automaattisesti lähettämä viesti, joten ethän vastaa viestiin.
Minulle myytiin tällainen, kertomatta sen tarkempia tietoja.
Joku aika sitten sp: meni täysin jökkiin, ei lähtenyt eikä saapunut viestejä.

Alla tarkka lainaus käymästäni keskustelusta (helpin kanssa) kesti n.3 h. a 1,99 min.

Tunnen tulleeni huijatuksi ja ilmeisesti viimeinen sopimus minkä tulen tekemään ko: puulakin kassa.

Mistään ie sitten löydy yhteystietoja, jotta voisi olla yhteydessä sähköpostin kassa (ainoastaan puh. numeroita a n.2,00 € min.


Hei!

Kiitos että käytit Helpson palveluita.


Lähtötilanne:
Asiakkaalla oli ongelmia sähköpostin kanssa. Outlook ei hakenut sähköposteja tai edes lähettänyt mitään sähköposteja.

Ratkaisu:
Otettu etäyhteys ja tarkastettu asetukset. Ne olivat oikein ja käytössä POP3-protokolla. Kokeiltu lisätä IMAP-protokoll

12

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raivii

      Lisäys: Ps. Soneran asiakaspalvelu on täysin eri mieltä, vaikka niiden postilaatikko on n. 2003 luvulta.
      Mutta kuten tuolta on luettavissa, toiset on täysin eri mieltä.

    • SeleneE

      Moi!

      Mä voisin vinkata, että pääsisit nopsaan juttuun aspan kanssa tämän linkin sisällä olevien kanavien kautta, kirjoittaen: http://bit.ly/1BaGLFQ.
      Sähköpostiin siis liittyy asiasi? Eikö IMAP lähtenyt toimimaan vai millai se oireilee?

      Selene

      • raivii

        Kyllä minä taas tänään niin hermoni menetin, ettei tosikaan!

        Minulle teiltä soitettiin17.4.2015 ja luvattiin korvata kaikki minulle aiheutuneet kulut vaivoineen.
        Sitten ilta päivällä sieltä joku kehtasi soittaa, ettei mitään korvata, koska ole käyttänyt muuta kuin Soneran sähköpostia.

        Otettiin koneelle etäyhteys, jonka jälkeen selvitettiin ovatko vanhat tiedot tallessa; vanhat yhteystiedot onneksi löytyivät vielä Outlook 2003:sta.

        Tuossa Helpsonin raportissahan sanotaan, että koneella oli Outloook 2003 ja POP3- protokolla, eikös nämä ole nimenomaan Soneran sähköposteja.

        Jos te ette pidä niitä ajan tasalla, kuinka se voisi olla minun syy, en minä noita ajantasaista, eikä se ole minun tehtävänikää ja tuskin edes sallittua.

        Mitenkä te sitten kehtaatte väittää, että koneella oli joku muu sähköposti.
        Ja olen koko ikäni vain ja ainoastaan käyttänyt nimenomaan Soneran sähköpostia.

        Kun te ette viitsi tai osaa tehdä omia hommianne, niin lykkäätte ne kolmannelle osapuolelle tehtäväksi ja sitten vielä kehtaatte syyttää asiakasta (HÄVETKÄÄ SAATANA)

        Ainoan poikkeuksen tuosta säännöstä voi tehdä vain ja ainoastaan se, kun sähköposti lakkasi totaalisesti toimimasta. Niin ette viitsineet sitä laittaa itse kuntoon. Vaan lykkäsitte asian Helpson palvelulle, joka rahastaa aivan törkeästi.

        Tämä palvelu on voinut asentaa koneelleni jonkun muun sähköpostin, jolloin syy ei voi olla minun.
        Ellei tätä asiaa saada pikaisesti kuntoon, annan asian kuluttaja asiamiehen hoitoon.
        Tällöin teille jää näyttövelvollisuus osallisuudestanne asiaan. Minulla ei ole osaa eikä arpaa tähän sekoiluun, ainoastaan teillä.

        Pokani tulee lähiaikoina käymään ja pohdimme yhdessä vielä tätä asiaa. Hän on ollut teillä Jyväskylän toimipisteessä muutaman vuoden tuki palvelu töissä ja tuntee varmasti nämä asiat, sekä minun sähköpostini, katsotaan sitten, miten tästä eteenpäin toimitaan.

        Luoteeseeni kuuluu, etten tule koskaan antamaan periksi asiassa, johon en ole syyllistynyt ja tuon tulette takuu varmasti näkemään, ellei asiaa saada viikon sisällä kuntoon. Mennään sitten tarvittaessa vaikka oikeus teitse.

        Sen jälkeen, kun pääsen teistä eroon. En tule koskaan elämäni aikana, pitkällä tikullakaan koskemaan teidän ”paska kasaan”.


      • seivii

        Otettu etäyhteys ja tarkastettu asetukset. Ne olivat oikein ja käytössä POP3-protokolla. Kokeiltu lisätä IMAP-protokoll.

        Enhän minä noista ymmärrä mitään, mutta Helpson palvelukaan ei tuota saanut toimiman.
        Asensivat sitten Thunderbird ja asentui oikein, mutta sähköposteja ei vieläkään saatu lähtemään.
        En tiedä sitten onko tuo edes oikea Soneran sähköposti. Koska Soneralta eräs ukko haukku minut pystyyn, että eivät korvaa mitään koska minulla ei ole kuulemma Soneran sähköpostia. Ja tästä johtuen sieltä on kuulemma tulossa aika mahtava lasku (väänsivät etänä koneellani 2 – 3 h. ja laskutus on 1,99 min.) pakallispuhelin maksu. Omasta mielestäni kuitenkin olen koko ikäni käyttänyt ainoastaan Soneran sähköpostia. Katsotaan nyt sitten mikä tuon homman nimi oikeasti on, mutta kaikkeni teen, etten tuota tulevaa laskua joudu itse maksamaan. Koska syy ei mielestäni ole minussa, vaan Soneran palvelimessa. Ja kunhan pääsen tuosta määräaikaisesta sopimuksesta irti, sen jälkeen en ikä päivänä tule pitkällä tikullakaan tuohon paskaläjään koskemaan. Kyllä tuo haukkuminen sen verran vieläkin v******a. Olisihan tuon asian sivistyneemminkin voinut esittää.
        Kaiken lisäksi posti tilttas taas parin päivän päästä uudelleen (ja taas samalla veloituksella koneellani väännettiin jo tuolla yllä mainitulla hinnalla n.0,5 h.), oli itsestään sotkenut jotenkin salasanan, salasanan vaihto aukaisi taas koneen, mutta tänä päivänäkään ei kukaan osaa sanoa mistä moinen tapahtuma johtui.

        Nyt täytyy keksiä tuohon uusi nimimerkki koska herjaa, että nimimerkki on jo käytössä, mutta kirjoitaja on edelleen raivii.


    • raivii

      "Uuden laajakaistaliittymätilauksen yhteydessä saat käyttäjätunnukset Soneran sähköpostin ja Omat Sivut -palvelun käyttöä varten osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut"
      Niin varmasti saa, mutta tälläiselle uuvatille tuo on liki mahdoton tehtävä. Miksei ne voisi olla slkeästi tilaus vahvistukseen präntättynä? Josta ne tälläinenkin uuvatti ehkä hoksaisi poimia.

      • raivii

        Jatketaan tarinaa

        Hei! tele Finland

        Olisiko minun mahdollista saada tiedot, minkälainen lasku minulle on tulossa, Helpson palvelun käytöstä.
        Koska nyt näyttää, että minut pyritään laittamaan maksumieheksi Sonera palvelun postilaatikon ylläpidosta. Sillä meillä on sopimus jossa määritellään, että tiettyä kk. maksua vastaan Sonera hoitaa minun laajakaita ja sähköpostin hoidon.
        Nyt kävi kuitenkin siten, että sähköpostini lakkasi toimimasta totaalisesti. Kun tästä ilmoitin Soneralle, minut ohjattiin suoraan tuonne Helpson palveluun. Kertomatta sitä, että sieltä laskutetaankin minua suoraan.
        Kuitenkaan sopimukseemme ei kuulu, että minä itse maksan sähköposti palveluni yllä pidon. Vaan se kuuluu, välillämme tehtyyn sopimukseen. Joka sisältyy jo tuolla yllä mainittuun kk. maksun piiriin.
        Toki maksan saamani laskun, mutta vakaa aikomukseni on tuo summa periä Soneralta takaisin tavalla tai toisella. Koska tuon laskun maksaminen sopimuksemme mukaan, ei todellakaan kuulu minulle.


      • raivii

        Tulipahan laadittua valmiiksi tuo korvaus hakemus, koska nyt vakavasti näyttää siltä, että tässä on mentävä tuon, kilpailu- ja kuluttaja viraston pakeille

        www.helpson.fi On ainoa taho joka on koneelleni pääsyt räpeltämään.
        Koska soittaessani Soneran asiakaspalveluun p. 0200 17000 minut ohjattiin suoraan alla olevaan yritykseen.

        Helpson on TeliaSonera Finland Oyj:n rekisteröimä tavaramerkki.
        P.0600 10 1000
        Tästä yrityksestä he hääräilivät etänä koneellani, laittaen Soneran sähköpostia kuntoon.
        Sitähän minä taitattamattomana en tiedä mitä tapahtui, mutta tämän jälkeen minua syytettiin väärän sähköpostin käytöstä ja mitään korvauksia ei tapahtuneesta luvattu maksaa. Mutta kaiketi jonkinlaisen kuvan tapahtuneesta saa noista Helpsonin raporteista.
        Nyt kiistellään siitä olenko minä maksuvelvollinen vai en. Itse en katso olevani koska minut todella ohjattiin ongelman ilmettyä suoraan tuonne. Minulla ei todella ole mitään kuvaa siitä mitä tuo yritys koneelleni teki, mutta se on ainoa taho joka on pääsyt koneelleni väärän sähköpostin laittamaan. Jos näin on tapahtunut, en katso olevani maksuvelvollinen tapahtumaan, vaan tämä yritys tai Soneran asiakaspalvelu.
        Soneran asiakaspalvelun sp. on [email protected]
        Minä vaadin, että minulle korvataan ohessa olevan puhelinlaskuerittelyn mukainen korvaus. Sekä kohtuullisen korvauksen ajasta, joka tähän taisteluun on mennyt, se on useita kymmeniä tunteja. Sekä määräämätön univajeen tuoma masennus tila, jonka itse arvioisin olevan 1000 € luokkaa.

        Sopimuksemme mukaan Sonera hoitaa nämä asiat tiettyä kk. vastaan joka ilmenee noista sopimus papereista, jotka olen liitänyt mukaan.


      • SeleneE

        Paljon on tunnetta mukana ja selviteltävää. Toivottavasti pian asiat selkiintyy. Oletko ottanut yhteyttä Soneralle milloin viimeksi? Mitä he sanoivat? Mä voisin kanssa ilmoittautua vapaaehtoiseksi auttamaan tuossa sähköpostijutussa, jos vain kerrot mikä on tämän hetkinen ongelma siinä. Eikö viestit vieläkään lähde eteenpäin tai saavu postilaatikkoosi?

        Sele


      • raivii

        Kyllä sähköposti on kunnossa, mutta Soneran korvaus-asia vain ei tahdo luistaa.
        Asia on kyllä puhelin keskusteluissa luvattu hoitaa, mutta mitään ei näytä tapahtuvan.
        Asiaan kyllä tuli yllättävä käänne, koska palveluntuottaja Helpson lähestyi minua ja ehdotti 100 €
        hyvitystä. Toki minä tuon vastaan otan, mutta se tässä on erikoista, koska en tältä ole mitään missään vaiheessa vaatinut. Vielä sitten on kiistan alla vähän yli 100 €. Tässä nyt sitten laadin viimeistä vapaamuotoista korvaushakemusta perusteluineen. Jos tämä ei tuota tulosta, aloitan virallisen prosesessin asiasta.


      • raivii

        Tässä kohtaa asian kassa mennään (tekstiviestit tuolla alla). Olen nyt sen verran rauhoittunut, että odotan vielä ensiviikon ja katson suostutaanko vaatimuksiini. Ellei, niin aloitan virallisen prosessin tämän korvaus-asian kanssa ja sitten edetään Kilpailu- ja kuluttajavirastolta saamieni ohjeiden ja neuvojen mukaan loppuun asti
        Teksti viesti 1. 27.4.2015 klo 13:23:05. Hei, jättämäsi palvelupyyntö on käsitelty ja reklamaatiokirjattu, sinuun ollaan myöhemmin yhteydessä. Terveisin, Sonera Asiakaspalvelu
        Teksti viesti 2. 27.4.2015 klo 15:27:16. Hei! Kiitos, että otit yhteyttä meihin. Otamme sinuun yhteyttä, kun asia on käsitelty. Terveisin, Sonera Asiakaspalvelu


      • raivii
        raivii kirjoitti:

        Tässä kohtaa asian kassa mennään (tekstiviestit tuolla alla). Olen nyt sen verran rauhoittunut, että odotan vielä ensiviikon ja katson suostutaanko vaatimuksiini. Ellei, niin aloitan virallisen prosessin tämän korvaus-asian kanssa ja sitten edetään Kilpailu- ja kuluttajavirastolta saamieni ohjeiden ja neuvojen mukaan loppuun asti
        Teksti viesti 1. 27.4.2015 klo 13:23:05. Hei, jättämäsi palvelupyyntö on käsitelty ja reklamaatiokirjattu, sinuun ollaan myöhemmin yhteydessä. Terveisin, Sonera Asiakaspalvelu
        Teksti viesti 2. 27.4.2015 klo 15:27:16. Hei! Kiitos, että otit yhteyttä meihin. Otamme sinuun yhteyttä, kun asia on käsitelty. Terveisin, Sonera Asiakaspalvelu

        Asiasta on päästy sopuun viikolla 19, joten eiköhän tämä ole nyt loppuun käsitelty.


    • näinsoneralla

      Vai huijaa?voi asian noinkin sanoa.Tilattiin huhtikuun puolessa välissä uuteen kämppään laajakaista ja soneran viihde,nyt mennään jo toukokuun puolta väliä ja jokainen voi arvata onko meillä laajakaistaa tai viihdettä?En tiedä olisiko pitänyt tilaus tehdä viime vuoden puolella että oltaisiin saatu nuo ajallaan?Milloin mitäkin selvittelyä ja lupauksia mutta mikään ei ole tähän asti pitänyt paikkaansa ja alkaa pikkuhiljaa ketuttaa. On luvattu lähetellä uutta modeemin mutta eipä vaan ole kuulunut lupauksista huolimatta,siinä nyt viimeisin tieto missä vikaa.Rehakkasi tuli viesti 30.4 että laajakaista kytketty mutta eipähän vaan toimi.Odottellaan vielä 12.5 asti ja sen jälkeen perutaan koko p..ska jos ei rupea homma toimimaan.Aivan käsittämätöntä touhua,lupaillaan milloin mitäkin mutta lopputulos -0.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe