maailman myrskyt keinuttaa, lauleskeli Wat Vainio tunteella.
Yksi poikanen merikotkalla seurasin tunnin ja se kannatti, emo syötti hauen sisälmyksiä pienelle 'pojalleen', untuvat pystyssä tuulessa liehuen teki pieniä tahattomia liikkeitä.
Kovasti oli hauraan tuntuinen varmaan muutaman tunnin ikäinen, pian se kehittyy uljaaksi ilmoissa liitäjäksi
Kotkan poikii ilman siipii
25
120
Vastaukset
Kiitos, kun ilmoitit. Minäkin seurasin Kotkaa, koska alkaa haukia syömään ja söihän se, mutta poikasta en huomannut. Eväät oli siis tarkoitettu poikaselle ja minä ehdin jo pelästyä, että pakastemunaa se hautoo.
Näin sen nyt minäkin! Voi kuinka pieni ja hauras se oli. Harmi, että suljin jo pesäkamerat liian aikaisin, kun ajattelin vain lueskella. Sinne(eenet), oli ilmestynyt uusia kameroitakin seurattavaksi.
Iltiksessä oli liikuttava kuva sinisorsa uroksesta, joka seisoi auton ruhjoman puolisonsa vieressä.- jakolasku
Saakohan sorsat lesken eläkettä? Peräkkäin ne sorsaparit tälläkin alueella kulkee. Talvella oravaparista toinen makasi kuolleena tien reunassa ja jäljelle jäänyt juoksi puuta pitkin hermostuneena ylös ja alas vinhasti.
Näin joku viikko sitten komean maakotkan lentävän lännen suunnalta itään päin. En ole aikaisemmin nähnyt tätä kotkalajia kuin telkassa.
Lentokorkeus arviolta vain 30-40 metriä.- jännäämistä
http://www.eenet.ee/EENet/juras-erglis
Isäntä toi äsken pitkän oksan onkohan se jonkinmoinen este nuorelle uudisasukkaalle. jännäämistä kirjoitti:
http://www.eenet.ee/EENet/juras-erglis
Isäntä toi äsken pitkän oksan onkohan se jonkinmoinen este nuorelle uudisasukkaalle.Oksia on paljon, mutta mikä on ruokana haukien lisäksi? Punaista lihaa/kalaa, mutta mitä? Ei kai ne lihaa syö?
Kristiina23 kirjoitti:
Oksia on paljon, mutta mikä on ruokana haukien lisäksi? Punaista lihaa/kalaa, mutta mitä? Ei kai ne lihaa syö?
Siellähän on pesässä joku linnunraato?
KotkaofKolava kirjoitti:
Ei kai se nyt vaan puolisoaan ole syönyt? Pitkäkyntinen koipi näkyy!
Nyt sait kyllä nauramaan minut ääneen ja olen kuitenkin yksin? Ei se sitä syönyt, koska näin myöhemmin tämän uroksen pesän laidalla, mutta sitten surfailin tyhjentämään s-postiani mainoksista ja maksoin roskaposti suodatuksesta, mutta myös kyselin näistä mainoksista, mutta ,...no se siitä.
Edelleen olen harmissani, että missasin ilmeisesti vain muutaman minuutin, kun olisin nähnyt sen poikasen ennen sinua? Suljin koneeni, siis pesäkamerat, kun emo söi sitä haukea.
No, mikä se olio on siinä vierellä?- kldbkljdvkljvdkl
Kristiina23 kirjoitti:
Nyt sait kyllä nauramaan minut ääneen ja olen kuitenkin yksin? Ei se sitä syönyt, koska näin myöhemmin tämän uroksen pesän laidalla, mutta sitten surfailin tyhjentämään s-postiani mainoksista ja maksoin roskaposti suodatuksesta, mutta myös kyselin näistä mainoksista, mutta ,...no se siitä.
Edelleen olen harmissani, että missasin ilmeisesti vain muutaman minuutin, kun olisin nähnyt sen poikasen ennen sinua? Suljin koneeni, siis pesäkamerat, kun emo söi sitä haukea.
No, mikä se olio on siinä vierellä?saa nauraa ääneen vaikka on yksin saa tietty itkeäkin jos tarve vaatii-.
kldbkljdvkljvdkl kirjoitti:
saa nauraa ääneen vaikka on yksin saa tietty itkeäkin jos tarve vaatii-.
No, silloin meinasi kyynel tulla, kun näin sen Iltiksen kuvan, jossa sorsa seisoi kuolleen puolisonsa vierellä.
Toisaalta taidan kuitenkin olla "kylmähermoinen", sillä olen kerran nylkenyt jäniksen, jonka siskoni mies toi meille ja mieheni ei ollut kotona. Miestäni odotti jänispaisti. Sitten otin fasaanin, joka oli juuri päätynyt auton alle ja tein siitä paistin itselleni.
Olen myös aika nuorena tappanut seitsemän kanaa kassaralla, mutta se kahdeksas lähti lentoon, joten teurastus loppui siihen!
Sorsia olen nyppinyt höyhenistä paljonkin, kun ne on tapettu, joten ei minua eläimen kuolema yleensä hetkauta ja kauhistus olikin jo kansakoulussa, kun opettaja pyysi tuomaan jotain elimiä kuolleista, niin ilmeisesti tarkoitti kalansuomuja, mutta minä vein vasikan silmän, joka oli juuri teurastettu kotona!
Joten tällainen mummi täällä.
- Kukkahame
Hereillä taitaa olla poikanen, kuuluu pientä pätkittäistä ääntä emon siipien suojasta nyt vain on odotettava niin ehkä hyvällä onnella voin nähdä onko eilisestä hennosta poikasesta näkyvää muutosta.
Emo sukii höyheniään ne on oltava siistissä kunnossa pian pääsee emolintukin kaartelemaan taivaalle.
Tuuli näyttää ja kuuluu voimakkaalta avaralla alueella on kotkanpesä, näkyvyyttä riittää tänään ei vaikuta kovin tuuliselta pilviä kyllä on.
Nyt olen odotellut jo melkein tunnin ehkä joku toinen hetki voi tarjota parempi kurkistellaan!
Kotkanpesä on Hitlerinkin 'piilopirtti' ylhäisessä yksinäisyydessään Itävallan korkeuksissa. - Kukkahame
Jotain runsasveristä eläintä näyttää olevan
- katsottu
Minä ihmettelin että punaista jotain siinä pesällä,jos on piisamin saanut kotka.
Nokikanan raadoksi sitä joku tuolla arveli:
http://www.luotio.fi/forum/viewtopic.php?f=197&t=641&sid=bda9961c7b5211ceb6389ac1f315c02c&start=410Isä katselee jälkikasvuaan toiveikkaana :)
https://lh3.googleusercontent.com/WmSEluTyvV8b38GuaOCxpPUpNXbaXrwdsVCPafbWyw4=w952-h541-noMolemmat ruokkivat..
http://pontu.eenet.ee/player/juras-erglis.html- kat-tileija
Toisen kotkan oikeanpuoleinen sierainaukko ei ole aivan terve, vaan se on suurentunut ja repaleinen.
Onpa pieni tuo merkotkan untuvikko,..kovassa tuulessa emo varmistaa sen asentoa, ja asettelee rintahöyhenten suojaan!
Hyvin on ruokaa, kun lohenpyrstöt on jääneet syömättä, viime vuonna repi tyhjää nahkaakin innolla, kun ei pyynti onnistunut:DHyvin on eväillä varustettu, kun kolme haukea on tarjolla. Lohet on ilmeisesti syöty pyrstöineen, mutta on siellä taas joku epämääräinen tumma möykky vieressä.
Haukea ja ehkä piisaminraato listalla tänään, monipuolista tarjoilua:
http://i1339.photobucket.com/albums/o712/juha0456/4.18 1950 54_zps0fx4aosl.jpg- Kukkahame
KotkaofKolava kirjoitti:
"piisami" taitaakin olla joku tummanokkainen linnunraato?
Oliskohan on niin mustaa ja untuvamaista tuo karva.
Tänäkin aamunan oli klo 7jälkeen ruokailu poikanen söi "nätisti", ja emo otti vain vimisen palan jota untutikko ei enää ottanut.
Isukki pitää hyvää huolta ruokavaraston täydentämisestä ja raakakypsennys pelaa.
Räpyläjalka näyttäisi ruokasaaliilla olevan.
https://lh6.googleusercontent.com/-mOlTwNa4yyE/VTOBK70vUvI/AAAAAAAAAfQ/0TlTs0sopMQ/w958-h549-no/jalka.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612991- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781294- 391260
- 791080