Miksi hipaisuälypuhelin?

tiiiira

Onko parempi ostos kuin vanhanaikainen pienempi kännykkä, jossa vain kamera ja puhelin- ja tekstiviestitoiminnot?
Kannattiko ostaa, oliko kallis?

58

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Sattuikin.

Itsellä puhelimen ostaminen harkinnassa. Vanhassa lasi kehnossa kunnossa, eikä akkukaan enää hyvä. Tutkaillut vaihtoehtoja.

Etsin uskosta 4G, kännykkää, jossa käyttöjärjestelmänä Android, sekä mekaanineen qwerty- näppäimistö kirjoittamista varten. Sekä normaalit kamerat sun muut, mieluusti kestävä ja pestävä. Ei sellaisia valmisteta. Yleensäkään mekaanisilla näppylöillä ei saa kuin halvimpia perusluureja. Loput enenpi, tai vähempi "älykännyköitä" hipaisuruudulla.

Eli meitsi nyt sitten ostaa "älykännykän", koska muita vaihtoehtoja ei ole olemassa. Käyttätarpeisiin turhan paljon ominaisuuksia, enkä tosiaan pidä hipaisunäytöistä, Känykät kuitenkin kertakäyttövehkeitä, ajoittain uusittava, koska jäävät vanhanaikaisiksi ja tai menevät rikki.

Käyttökokemuksia ei sen kummemmin ole, onhan tuota tietsikoiden ja puheliminen kanssa aikansa tolskannut, että tuskimpa mitään muuta valittamista tulee, kuin näyttöön totutteleminen, joskin onhan toi yks tapletttikone ollut tossa pari gguotta, tarpeettomana, tarpeettomana just siks, että siinä ei ole näppäimistöä. Nyt ei ole vaihtoehtoja puhelimen suhteen, pakko käyttää kosketusnäyttöä jatkossa. Tottumisjuttu. Mutta mulla solleen selkärangassa työasioista johtuen, näyttöä ei saa sotkea likaisilla sormenjäljillä...

=DW=

• tiiiira

Niin mutta kun
        minulla on alle vuoden vanha normaali hyvä uutena ostettu 100 eur. känny, ei nettiä, vain nuo perusjutut yllä. nettiä haluan katsoa vain isolta ruudulta en puhelimesta tuijotella.

• ö-Öö
        tiiiira kirjoitti:

Niin mutta kun
        minulla on alle vuoden vanha normaali hyvä uutena ostettu 100 eur. känny, ei nettiä, vain nuo perusjutut yllä. nettiä haluan katsoa vain isolta ruudulta en puhelimesta tuijotella.

Kaikki riippuu tarpeesta.

Jos et muuta tarvi, et tarvi. Ihmeen kallis peruskänny muuten, oletko ihan varma, että tiedät kaikki sen ominaisuudet? Aika halvoissakin kännyissä paljon ominaisuuksia. Itellä aika peruskännyn oloinen luuri, mutta on siinä netti ja paljon muuta. Nettiä en ole pahemmin käyttänyt, joskus meilejä tms. Pieni ruutu, tympee lukea. Mutta tavallisella älykännyllä onnistuu jo netinkin kattelu ihan hyvin.

Monet käyttää työmatkansa jne netissä ja somessa. Kun menee tsadissa paikallisjunaan, lähes kaikki siellä räplää puhelinta, lukee lehtiä, tai hoitelevat työmeilejä. Tapletit ollenkaan niin suosittuja, kuin kerrotaan kaikkialla. Ne kun ei mahdu taskuun, pitää olla jokin laukku, missä kuskata, känny paree. Tapletti sinällään oikein sopiva moneen, mutta ei niin puhelimena. Älyluuri hyvä kompromissi puhelimen ja tietokoneen välistä, lisänä kaikenlaista muuta ominaisuutta paljon.

Mutta kuten itekkin kirjoitit, pieni ruutu on pieni ruutu. Siitä täysin samaa mieltä.

=DW=

• äläpoistamuovia

Sormenjälkiä ei tule näyttöön, kun jättää suojamuovin näytön päälle.

• tarpeenmukaan
        ö-Öö kirjoitti:

Kaikki riippuu tarpeesta.

Jos et muuta tarvi, et tarvi. Ihmeen kallis peruskänny muuten, oletko ihan varma, että tiedät kaikki sen ominaisuudet? Aika halvoissakin kännyissä paljon ominaisuuksia. Itellä aika peruskännyn oloinen luuri, mutta on siinä netti ja paljon muuta. Nettiä en ole pahemmin käyttänyt, joskus meilejä tms. Pieni ruutu, tympee lukea. Mutta tavallisella älykännyllä onnistuu jo netinkin kattelu ihan hyvin.

Monet käyttää työmatkansa jne netissä ja somessa. Kun menee tsadissa paikallisjunaan, lähes kaikki siellä räplää puhelinta, lukee lehtiä, tai hoitelevat työmeilejä. Tapletit ollenkaan niin suosittuja, kuin kerrotaan kaikkialla. Ne kun ei mahdu taskuun, pitää olla jokin laukku, missä kuskata, känny paree. Tapletti sinällään oikein sopiva moneen, mutta ei niin puhelimena. Älyluuri hyvä kompromissi puhelimen ja tietokoneen välistä, lisänä kaikenlaista muuta ominaisuutta paljon.

Mutta kuten itekkin kirjoitit, pieni ruutu on pieni ruutu. Siitä täysin samaa mieltä.

=DW=

Kaikki riippuu tarpeesta. Ei ole kauan, kun kuulin radiosta asiantuntijan sanovan, että peruskäyttöön riittää 3G kännykkä. Jos käyttää vain puheluihin, tekstareihin, multimediaviesteihin, kuvien ottoon niin 3G riittää. 4 G on tarkoitettu datan siirtoon, sanoi asiantuntija.

• ö-Öö
        äläpoistamuovia kirjoitti:

Sormenjälkiä ei tule näyttöön, kun jättää suojamuovin näytön päälle.

Kirjoitin ammattimaisesta kuvankäsittelystä jne, siis ammattimonitoreista ammattikäytössä. Turpiin tulee, jos menet tökkäämään jonkun näyttöön rasvaisella sormellasi :D Mulle ruutuun koskemininen on tabu.

Suojamuoveja muuten kahdenlaisia..

- Just noita, jotka säästää näyttöä naarmuilta ja sormenjäljiltä jne.
        - Ja sitten turvamuovit, jotka estävät näytön katselemisen sivusta, tai olan yli.

Jälkimmäisiä harvempi käyttää, muita suojamuoveja kyllä.

=DW=

• ö-Öö
        tarpeenmukaan kirjoitti:

Kaikki riippuu tarpeesta. Ei ole kauan, kun kuulin radiosta asiantuntijan sanovan, että peruskäyttöön riittää 3G kännykkä. Jos käyttää vain puheluihin, tekstareihin, multimediaviesteihin, kuvien ottoon niin 3G riittää. 4 G on tarkoitettu datan siirtoon, sanoi asiantuntija.

Joopa, "asiantuntia".

Multimediaviestit ovat dataa.

=DW=

• ö-Öö
        ö-Öö kirjoitti:

Joopa, "asiantuntia".

Multimediaviestit ovat dataa.

=DW=

Ja siis täsmällisesti. Kaikki gsm liikenne on dataa. Se "Asiantuntija" kai koitti selittää, että raskaampi, elikkäs isompi data liikkuu hitaammin 3G;ssä. Youtube toimiikin, mutta ei sitten isot leffat tai pelit tökkimättä.

=DW=

• tarpeenmukaan
        ö-Öö kirjoitti:

Ja siis täsmällisesti. Kaikki gsm liikenne on dataa. Se "Asiantuntija" kai koitti selittää, että raskaampi, elikkäs isompi data liikkuu hitaammin 3G;ssä. Youtube toimiikin, mutta ei sitten isot leffat tai pelit tökkimättä.

=DW=

Juuri noin. Kyl älysin itte, mistä oli kyse kun kuulin. Tutulle oli yritetty kaupata uudeksi liittymäksi uutta ja perusteltu, ettei saa halvemmalla. Entinen liittymäsopimus oli loppumassa. Ei ollut ottanut uutta 4G liittymää kalliimmalla - onneksi. Tuli puheeksi ja kerroin, että ainakin itse sain uusittua entisen 3G liittymän entiseen hintaan. Tuttuni meni liikkeeseen ja sai saman , edullisemman 3G liittymän hänkin. Viestimme joskus valokuviakin, enimmäkseen tekstiviestejä ja puheluja. 60 e on rahaa sekin vuodessa, minkä liittymässä säästää kun ei ota tehokkaampaa, jota ei tarvitse. Älykännykästä en enää luopuisi. Kävely ym mittarit, säätilat ym... ovat mukava tietolisä arkeen.

• Kannatti, se on enemmän kuin puhelin, se on pienoistietokone. Kauppalista, navigaattori, nettiselain, hakukone, ilmaiset tekstiviestit, sinne voi tallentaa sukulaisten osoitteet ja syntymäajat. Oma maksoi 125 €, nyt sen saa vissiin vielä halvemmalla. Ei kannata ihan uusinta mallia ostaa.

• ö-Öö

Periaatteessa noin.

Onko 4G ? Tulin tulokseen, pitääpi olla, koska se toimii jo tsadissa ja hiljalleen muuallakin. Mökillä ei tahdo toimia edes 3G, mutta sekin muuttuu kyllä. Mulla aika pitkä elinkaari kapulalla, käytännössä siihen saakka, kun akku kestää. Ja kun akku loppu, kehitys mennyt eteenpäin, ei oikein järkeä ostaa uutta akkua, uus puhelin.

Ei meitsikään aio tonnia kännykkään laittaa, tulin tulokseen parilla sadalla saa.

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Periaatteessa noin.

Onko 4G ? Tulin tulokseen, pitääpi olla, koska se toimii jo tsadissa ja hiljalleen muuallakin. Mökillä ei tahdo toimia edes 3G, mutta sekin muuttuu kyllä. Mulla aika pitkä elinkaari kapulalla, käytännössä siihen saakka, kun akku kestää. Ja kun akku loppu, kehitys mennyt eteenpäin, ei oikein järkeä ostaa uutta akkua, uus puhelin.

Ei meitsikään aio tonnia kännykkään laittaa, tulin tulokseen parilla sadalla saa.

=DW=

Mulla on 3G. Kotona ja työpaikalla käytän kuitenkin yhdistän puhelimen wifiin jolloin se joka tapauksessa on nopeampi koska sillä on parempi yhteys kuin kännykällä.
        5G:täkin kehitellään jo, ei vaan ole vielä laitteita jotka vastaanottaa.

• hmp.f kirjoitti:

Mulla on 3G. Kotona ja työpaikalla käytän kuitenkin yhdistän puhelimen wifiin jolloin se joka tapauksessa on nopeampi koska sillä on parempi yhteys kuin kännykällä.
        5G:täkin kehitellään jo, ei vaan ole vielä laitteita jotka vastaanottaa.

No tulipa multa siansaksaa... koeta saada selväksi..

• älytön
    • k-kk

Onhan se nykypäivää ja kun opettelet sen käytön niin mahoton määrä sovelluksia ilmaiseksi saatavilla.
      Helpottavat jokapäivästä elämääs.
      Tosin muistettava et se on tietokone ja siihen tulee kaikenlaist roskaa ellet ole varuillasi.

• älytön

Jokainen tavallaan mutta minä en usko että älypuhelin helpottaisi minut jokapäiväistä elämää. Keittääkö se kahvit, viekö koiran ulos, tekeekö ylipäätään mitään hyödyllistä:)))
        Tuo normi luuri unohtuu usein pöydälle kun lähden kaupungille, eli ei ihan tärkein asia.

• 1eero
      • k-kk

Kun muistan sun veneily harrastuksen niin sinuna kattelisin catepillarin ja insmatin puhelimia.
        NE on täysverisiä älypuhelimia mut ovat tehty miehen kouraa myöten.
        Eivät pienestä kolhusta ja kosteudesta oo moksiskaan ,toi esittelemäs malli on pikkusen neitimäinen.

• ö-Öö
        k-kk kirjoitti:

Kun muistan sun veneily harrastuksen niin sinuna kattelisin catepillarin ja insmatin puhelimia.
        NE on täysverisiä älypuhelimia mut ovat tehty miehen kouraa myöten.
        Eivät pienestä kolhusta ja kosteudesta oo moksiskaan ,toi esittelemäs malli on pikkusen neitimäinen.

Kaikkea ei saa

Ite tosiaan just etsinyt jonkinlaista ihmepuhelinta, mitä kukaan ei valmista. Kun pitäis olla tietyt jutut ja lisäksi Duudsonin kestävä. Ja pitäis olla qwerty. Kaikki kompromissia. Oli muutam vaihtoehto, tällaisen ilmeisimmin tilaan. Aikalailla samanlainen, kuin eeron nokia. Roiskeveden kestävä, mutta mahtuu pikkutakin taskuun. Nuot militarypuhelimet isoja. Kaikkea ei voi saada. Sansungilla ois lähes sellainen puhelin, mutta se turhan hintava. Niettä motorola:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46139/fqctq/Motorola-Moto-G-2015-4G-Android-puhelin-musta

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Kaikkea ei saa

Ite tosiaan just etsinyt jonkinlaista ihmepuhelinta, mitä kukaan ei valmista. Kun pitäis olla tietyt jutut ja lisäksi Duudsonin kestävä. Ja pitäis olla qwerty. Kaikki kompromissia. Oli muutam vaihtoehto, tällaisen ilmeisimmin tilaan. Aikalailla samanlainen, kuin eeron nokia. Roiskeveden kestävä, mutta mahtuu pikkutakin taskuun. Nuot militarypuhelimet isoja. Kaikkea ei voi saada. Sansungilla ois lähes sellainen puhelin, mutta se turhan hintava. Niettä motorola:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46139/fqctq/Motorola-Moto-G-2015-4G-Android-puhelin-musta

=DW=

Aikoinaan kun tuli ne nmt puhelimet laivoihin niin saatiin motorola ,heti tanskan salmista alko suomi kuulumaan.
        Oli hyvä merkki silloin ,nykysistä en osaa sanoa.

• Pojalla on Motorola, on ollut suht tyytyväinen. Google on ollut suunnittelemassa sen sitä ja siksi esim navigaattori on loistava. Toisin kuin Lumian Here. Vaikka päivityksen jälkeen sekin toimii paremmin, mutta muutaman kerran se ohjasi ihan tyhmästi, joten meikä ei luota enää. Motorolalla todella hyvä kamera myös, ja taas kerran toisin kuin Lumialla. Mutta kyllä poitsulta ärräpäitä lentää välillä myös. Ei taida sellaista älypuhelinta olla josta ei jotain murinaa kuulu.
        Kun valitsee puhelinta, oisko tärkein päättää haluaako android, windows vai applea. Loput on sitten melkosti ulkonäkö-kysymys. Androideille on kehitetty tosi paljon erilaisia applikaatioita, windows on tässä ollut aina vähän varjossa mutta nykyisin siihenkin saa vaik mitä tarpeellista ja tarpeetonta.

• Lisään tähän vielä noista applikaatioista, että varmaan tulee menemään jatkossakin niin, että kun joku ohjelma kännylle keksitään, kehitetään ensin raha-jätin applen versio. Seuraavaksi ahkerat aasialaiset keksivät android-version, (ja toinen raha-jätti Google), ja hännillä tulee windowsille sopiva.

• 1eero

Niinpä, en oo kiirettä pitäny valinnoissa, tablettia olen käyttäny karttaohjelman takia veneessä, tosa kännyssä olis senverran iso näyttö melkein pärjäisi ja peruskännyni on kohta aikansa elänny,

• siilimuori

Kannatti, mullon Lumia. Siin on kaikki mitä tarvitsen, aina mukana.

• samsung4mini

Samsung voittaa Lumiat, mulla on ollut molemmat.

• 1eero

Sempä takia mulla samsung tabletti, ei hätää kyllä oikeallainen lumia pärjää, usko pois

• samsung4mini
        1eero kirjoitti:

Sempä takia mulla samsung tabletti, ei hätää kyllä oikeallainen lumia pärjää, usko pois

Mun lumia takkuaa jatkuvasti, jumittaa ja vaikka mitä.

• siilimuori
        samsung4mini kirjoitti:

Mun lumia takkuaa jatkuvasti, jumittaa ja vaikka mitä.

Mun Lumia toimii hyvin, mutta kun nuorilla meillä on samsungit, voisin seuraavaksi koittaa sitä.

• samsung4mini
        siilimuori kirjoitti:

Mun Lumia toimii hyvin, mutta kun nuorilla meillä on samsungit, voisin seuraavaksi koittaa sitä.

Mä tykkään muutenkin enemmän tästä Samsungista, värikkäämpi ja kaikin tavoin parempi.

• siilimuori
        samsung4mini kirjoitti:

Mä tykkään muutenkin enemmän tästä Samsungista, värikkäämpi ja kaikin tavoin parempi.

Mulle Se Android on vielä aivan outo, mut äkkiäkös siihen perehtyy.

• samsung4mini
        siilimuori kirjoitti:

Mulle Se Android on vielä aivan outo, mut äkkiäkös siihen perehtyy.

Ei se ole mitenkään vaikea käyttää, helposti oppii ja tottuu.

• siilimuori
        samsung4mini kirjoitti:

Ei se ole mitenkään vaikea käyttää, helposti oppii ja tottuu.

Juu, siihen luotankin. Mutta kulutan tämän nykyisen ekka loppuun ja sitten vaihdan. Kun ei ole moittimista tässäkään.

• mummomiekii

Luovuin Lumiasta ja siirryin Samsungiin.

• Korppsi1

Ehdottomasti älypuhelin. Täällä maailmalla kulkiessa ilmaisia nettiyhteyksiä löytyy busseista, kahviloista jne. Yhteydenpito iisiä ja mmailman uutiset tulevat heti realliajassa luettaviksi . En enää vaihtaisi vanhaan kapulaan.

• wivii

Kaikissa älypuhelimissa on nykyään myös Wifi joten ei edes välttämättä tarvitse siihen nettiliittymää.

• korjauta

Tuntuu Korppis puhelimessasi olevan surkea tuo näppäimistö kun et saa montaakaan sanaa kirjoitettua oikein.

• Korppis1
        korjauta kirjoitti:

Tuntuu Korppis puhelimessasi olevan surkea tuo näppäimistö kun et saa montaakaan sanaa kirjoitettua oikein.

Iltaa ; ) Minulla on Micrsoftin puhelin. Ei kallis, sellaiset rapiat 100 ekua. Kauniissa oranssissa kotelossa. Suojakotelo piti ostaa erikseen.

Sen verran kun älyän näistä älypuhelimista, kaikissa on Wlan. Suomessa käytän dna- operaattoria. Helsiki-Vantaalla käänsin dna-yhteyden off-tilaan. En halua yllätyslaskuja jälkikäteen.

Hollannin kodissa on Wifi johon yhdistin kännykkäni. Tietokone löysi yhteyden entuudestaan heti kun avasin sen. Kun poistun kotoa, ei yhteys luonnollisesti kulje mukanani. Joten linja-autossa jos haluan tarkistaa jotain käännän asetuksista yhteyden Arrivan verkkoon. Kun poistun linja-autosta olen taas netin saavuttamattomissa. Kun menen ystäviemme luo kylään otan käyttöön heidän wifinsä ja onneksi kännykka kopioi kaikki käytetyt verkot, joten seuraavalla kerralla yhteys avautuu automaattisesti.

Joillakin suomalaisilla operaattoreilla on sopimus pohjoismaiden sekä Baltian maiden kanssa samoista käyttöhinnoista. Muualla Euroopassa kantsii miettiä mitä puhelimellaan tekee.

Mitä tulee näppäimistöön saman pienuisia näyttää olevan kuutiot kaikilla. Onhan ne tosi hankalia osua kohilleen tällaiselle jorriininjuurisormiselle.

Jos jäi epäselvyksiä tai en osannut käyttää oikeaa termistöä, voi Hunksi tai DW antaa lisäselvityksen.

• O-Orvokki

Älypuhelimen lasi rikkoutuu helposti, jos kännykkä sattuu putoamaan. - Olen aikoinaan rikkonut kaksikin kappaletta. Kannattaa ostaa hyvä kotelo samalla kuin ostaa kännykän. Ostin ensimmäisen (aikoinaan kalliin) nokialaisen, koska Lumiassa oli myös navigaattoritoiminto. (En halunnut enää ostaa erillistä navigaattoria vanhan rikkoutuneen tilalle.) Autossa kiinnitän Lumiani melkein aina telineeseen ja yleensä myös latausjohdon päähän.

Koska kännykän akku pitää ladata vähintään kerran vuorokaudessa, pidän yleensä melkein aina mukana myös tavallista vanhaa kännykkääni. Sen akkua joudun lataamaan vain noin kerran viikossa.

• Se on totta että lasi menee herkästi rikki. Tyttärellä oli Lumia kuukauden verran, ja sitten se "osui maahan" :)) Se oli grande catastrophe, mega-kriisi. Kuin käden olis katkaissut. Samantien kauppaan ja uusi tilalle.
        Ostimme suojakalvot (mistä ylempänä joku jo kertoikin) ja hyvin on pysynyt.
        Akku ei tosiaan kestä päivää pidempään varaamatta. Joissakin Lumiamalleissa sitä ei voi edes vaihtaa, ainakaan itse.
        Vois se olla aika paha jos puhelin hukkuisi, tai joutuisi vääriin käsiin. Älypuhelimessa on tavallaan koko pieni elämä matkassa...

• ö-Öö
        hmp.f kirjoitti:

Se on totta että lasi menee herkästi rikki. Tyttärellä oli Lumia kuukauden verran, ja sitten se "osui maahan" :)) Se oli grande catastrophe, mega-kriisi. Kuin käden olis katkaissut. Samantien kauppaan ja uusi tilalle.
        Akku ei tosiaan kestä päivää pidempään varaamatta. Joissakin Lumiamalleissa sitä ei voi edes vaihtaa, ainakaan itse.
        Vois se olla aika paha jos puhelin hukkuisi, tai joutuisi vääriin käsiin. Älypuhelimessa on tavallaan koko pieni elämä matkassa...

Sivusta.

Lasihan se on se heikko kohta kaikissa. Mulla tosiaan mureni lasi tavallisesta kännykästä, en tiedä syytä. Toki lasi vois olla panssarilasia, mutta sitten se ois senttiä paksu ja painava. Iteasiassa ihmetellyt, miksi lasia ei ole tehty jostain polykarbonaatista, joka kestää iskeä lekalla, se tosin naarmuuntuu herkästi, mutta senhän taas voisi pinnoittaa sillä suojakalvolla...

Vahinkoja sattuu, Kaveri osti pojalleen Duudsonin kestävän puhelimen. No se sitten oli "pudonnut nurmikolle" ja lasi rikki. Kuulusteluissa oli selvinnyt, että olivat pelanneet pesäpalloa, ilman palloa :DDD

=DW=

• hmp.f kirjoitti:

Se on totta että lasi menee herkästi rikki. Tyttärellä oli Lumia kuukauden verran, ja sitten se "osui maahan" :)) Se oli grande catastrophe, mega-kriisi. Kuin käden olis katkaissut. Samantien kauppaan ja uusi tilalle.

"humps"

Minulla on Nokia 1520.
        Viimeinen Nokialainen, josta jäi työtä kotimaahani, Suomeen.
        Parisen vuotta sitten 565€.
        Hyvä kamera.
        Minulla on kännykkä ollut siitä asti, kun niitä alettiin raahata.
        Koskaan en ole rikkonut yhtäkään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"humps"

Minulla on Nokia 1520.
        Hyvä kamera.

H.

Niin, anteeksi, minkälainen kännykkä sulla olikaan? Se jäi vähän epäselväksi. Oliko kallis? Onko siinä kamera? Veikkaan että kotimainen kuitenkin.

• hmp.f kirjoitti:

Niin, anteeksi, minkälainen kännykkä sulla olikaan? Se jäi vähän epäselväksi. Oliko kallis? Onko siinä kamera? Veikkaan että kotimainen kuitenkin.

"humps"

Hän saapi haistaa kukkasenkin.
        Kevät kun on.

H.

• Minulla on molemmat, eniten käytän perus mummopuhelinta jossa on perustoiminnot. Minulle riittää normaali oloissa kun puhelimella voi puhua ja lähettää tekstiviestejä. Jos lähden reissuun otan älypuhelimen käyttöön, siinä on hyvä kamera. Aika edullisesti voi saada aloittajan kysymän hipaisupuhelimen, kyllä niissä varmaan on eroja, en ole kovin perehtynyt asiaan.

• O-Orvokki

Tekstiviestien lähettäminen on jäänyt minulta viime vuosina vähiin, kun sähköpostia voi hoitaa helposti myös kännykällä. Varsinkaan pitempiä tekstiviestejä en viitsisi näpytellä kännykällä.

• siilimuori

Minä käytän tekstareiden ja kuvien lähettämisenn WhatsAppia.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Mitenkä sulla on akku kestänyt, tai pitäny virtansa.
        Mun täyty tilata tablettiin uus akku, meinaa oleen viimesillään. Kattelin jo ei löytynyt Suomesta joten ulkomailta löytynee.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Mitenkä sulla on akku kestänyt, tai pitäny virtansa.
        Mun täyty tilata tablettiin uus akku, meinaa oleen viimesillään. Kattelin jo ei löytynyt Suomesta joten ulkomailta löytynee.

Hyvin on kestänyt, ainakin nämä pari vuotta mitä olen nyt tätä puhelinta käyttänyt. Joka yöhän se on laturissa. Mulla on sellainen langatonkin laturi mutta alkuinnostuksen jälkeen se jäi tuonne laatikon pohjalle. Ehkä ihan nyt viime aikoina pikkasen nopeammasti alkanut aina virta vähetä.

• siilimuori kirjoitti:

WhatsAppin käytössä harmittaa välillä, kun joissain ryhmissä jotkut ihmiset eivät osaa tai välitä valita henkilöä, jolle haluavat vastata, vaan lähettävät viestinsä koko ryhmälle.

Itse käytän WhatsAppia vain vauhdikkaampaan viestittelyyn ja silloin, kun pitää käsitellä nopeasti asioita tai jakaa infoa suuremmalla joukolle.
        As-oyssämme käsitellään myös paljon asioita WhatsApp-ryhmässä, koska silloin asiat edistyvät nopeasti ja kaikki voivat halutessaan kommentoida ja osallistua asioiden valmisteluun. Osallistujat voivat myös hankkia helposti ja nopeasti lisää tietoa käsiteltävästä asiasta.

Sähköpostit ja muut some-kuviot palvelevat hyvin vähemmän kiireisissä tapauksissa sekä silloin, kun viesti pitäisi tallentaa.

• siilimuori
        optimisti-orvokki kirjoitti:

WhatsAppin käytössä harmittaa välillä, kun joissain ryhmissä jotkut ihmiset eivät osaa tai välitä valita henkilöä, jolle haluavat vastata, vaan lähettävät viestinsä koko ryhmälle.

Itse käytän WhatsAppia vain vauhdikkaampaan viestittelyyn ja silloin, kun pitää käsitellä nopeasti asioita tai jakaa infoa suuremmalla joukolle.
        As-oyssämme käsitellään myös paljon asioita WhatsApp-ryhmässä, koska silloin asiat edistyvät nopeasti ja kaikki voivat halutessaan kommentoida ja osallistua asioiden valmisteluun. Osallistujat voivat myös hankkia helposti ja nopeasti lisää tietoa käsiteltävästä asiasta.

Sähköpostit ja muut some-kuviot palvelevat hyvin vähemmän kiireisissä tapauksissa sekä silloin, kun viesti pitäisi tallentaa.

No tuolla mittapuulla mitaten minun viestittelyni on aina vauhdikasta :). Tärkeitä virallisempia asioita en whatsappaa vaa ne soitan tai laitan sähköpostilla.

• Minulla on Nokia 1520.
      Hyvä kamera.
      Äly-puhelin on hyvä valinta.
      Sillä en usko että maailma alkaa yht'äkkiä taantumaan menneisyyteen.
      Uudella tekniikalla on myös loogisempaa diivailla, kun näytellä jotain mitä ei
      enää ole.
      Äly-puhelimen koko ja hinta on suoraan verrannollinen ihmisen aktiivisuuteen.
      Muuhunkin aktiivisuuteen, kuin pulisemiseen ja juoksenteluun paikasta toiseen.

H.

• Vaikka ketään ei kotimaisuus näytä kinnostavankaan :)
        Niin normaalisti kännyni lataan kerran viikossa.
        Akussa ei ole vieläkään mitään vikaa, näin monen vuoden jälkeenkään.

H.

• hyvä.akku
        hunksz kirjoitti:

Vaikka ketään ei kotimaisuus näytä kinnostavankaan :)

H.

Taidat soitella melko vähän, käytätkö puhelimessa nettiä?

• hunksz kirjoitti:

Vaikka ketään ei kotimaisuus näytä kinnostavankaan :)

H.

Kotimaisuus kiinnostaa vain siihen pisteeseen kun tuotekehitys ja uudet päivitykset loppuu.

• hmp.f kirjoitti:

Kotimaisuus kiinnostaa vain siihen pisteeseen kun tuotekehitys ja uudet päivitykset loppuu.

"humps"

Sanaa "kotimaisuus" kannattaa käyttää aina, vaikka ei olisi suora-naista
        aihettakaan.
        Aina se jotenkin auttaa omaa mahaakin.
        Sitä, mikä on navan alla.

H.

• hyvä.akku kirjoitti:

Taidat soitella melko vähän, käytätkö puhelimessa nettiä?

"hyvä.akku"

Ammatistani ja harrastuksistani johtuen, on ystävä/kaveri-piirini fiksun
        vaitonaista porukkaa.
        Miehiä kun enimmäkseen ovat.
        Tarkkaan mietityt sanat ehtii kirjoittaa sähkö-postiin.
        Netti on kännyssä usein päällä.
        Minulla on erillinen navigaattori.
        Osaan laulaa erittäin hyvin, joten korva-nappeja en käytä kuin rallissa
        ollessani.
        Tai oikeastaan ne ovat kuulokkeet.
        Tunnustan kyllä toisinaan lirkuttelevani puhelimellani.
        Harvoin ja valitusti.
        1520 akku on iso.

H.

• vanhaavaan

Oon kyllä valovuosia jäljessä. Mulla on lehden kylkiäisenä saatu halpa nokialainen. Voi soittaa, ottaa vastaan puheluita, viestejä. Kamera on erikseen, nettiä voi käyttää kotona. Ei tarvitse olla yhteyksiä koko ajan.

• ent.siivoojaparka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe