Fikos Oy kokemuksia?

AquaDiQio

Onko jollain kokemuksia tästä yhtiöstä?
Olen kuullut kaduilla niin hyvää, kuin pahaakin.
Haluaisin kuulla mielelläni lisää kokemuksia ennen kuin itse vien auton pesuun.

Olen kuullut mm. ihmeellisistä korvausjutuista jotka on viety oikeuteen asti, töykeäkäytöksisestä omistajasta/TJ:stä, epäluotettavasta henkilökunnasta, mutta olen myös kuullut että työn jälki on hyvää.. Sekavin fiiliksin mietin, että uskallanko autoani viedä pesuun ilman, että pitää pesua ennen tyhjentää koko auto omaisuuksista ja kuvata koko auto ympäri ennen kuin vie auton pesuun jotta olisi sitten todisteita oikeusjuttua varten?

16

3615

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insinööri_Espoosta

      Olemme perheessämme käyttäneet Fikos ja uudelta nimeltään CarStation autopesu ja renkaanvaihtopalveluja noin neljän vuoden ajan useita kertoja vuodessa auton pesuun, renkaiden vaihtoon sekä rengashotelliin. Vaikka palvelu on aina ollut erityisen huonoa ja työn jälki parhaimmillaankin vain välttävää on palvelujen ostamista jatkettu helpon sijainnin takia.

      Viimeisen vuoden aikaan työn jälki ja palvelu ovat kuitenkin entisestään huonontuneet ja sen takia päätimme lopettaa Sellon autopalveluiden käyttämisen kokonaan.

      Alla esimerkinomaisesti listaa vastoinkäymisistä joita olemme yrityksen kanssa kohdanneet n. 3v aikana:

      - Kuljetajan meikkipeili särkynyt, yritys kiistänyt vahingon
      - Lamppuja joutunut vaihtamaan usean pesukerran jäljiltä
      - Renkaat asennettu väärille paikoilla erillisestä kirjallisesta ohjeistuksesta huolimatta
      - Renkaita ei tuotu hotellista Selloon tilattuna vaihtoaikana tai kun autonvaihdon takia pyydetty erikseen
      - Jouduttu kertaalleen hakemaan renkaat itse varastolta, kun muuten ei meinannut saada renkaita
      - Sisäpuhdistukset puutteellisia, osa paikoista puhdistamatta
      - Kaikki asialliset huomautukset jäljessä selitetään sillä, että ei ole oma vika tai "olen vain töissä täällä"
      - Kaikki asialliset keskustelut loppuvat asiakkaan syyttämiseen ja seuraavalla kerralla sama meno jatkuu

      Toivon yrittäjältä j

      • Toinen_insinööri

        Kokemukseni firmasta ovat saman suuntaisia ja olen näin ollen päättänyt olla käyttämättä firmaa tulevaisuudessa.

        Kun olen vaihdattanut renkaita, on järjestelmällisesti laitettu renkaat väärin, eli paremmat eteen ja huonommat taakse. Olen valittanut asiasta ja huomattanut asennustavan olevan liikenneturvallisuuden kannalta vaarallinen. Silti olen saanut huonoja selityksiä, eli esim. että renkaat sillä tavalla kuluvat tasaisemmin, mikä on täysin toissijaista liikenneturvallisuuteen nähden. On silti suostuttu veloituksetta vaihtamaan renkaat oikein päin, mutta kun väärin asentaminen kuitenkin on seuraavalla kerralla toistunut, käytän tulevaisuudessa kilpailijan palveluita.

        Asiakaspalvelussa paistaa mielestäni myös läpi asenne että me tiedämme nämä asiat parhaiten, vaikka perustelut ovat tarkemmin kysyttäessä olleet hataria. Vaikka olen koulutukseltani asentaja, autoteknikko, insinööri ja DI, en suinkaan usko tietäväni kaikkia autoiluun liittyviä asioita, mutta en myöskään usko olevani väärässä, jos ei vastapuoli pysty kunnolla perustelemaan esittämiään väitteitä. Asenne estää mielestäni firman kehittymisen ja toiminnan parantamisen, eli ainoa muutos mikä firman toiminnassa voi tapahtua, on taantuminen. Tällaista firmaa ei houkuttele käyttää.


      • Rengas

        Kyllä niiden parempien renkaiden kuuluukin olla ohjaavissa pyörissä(etupyrissä).Muutenhan toiminta on tietysti ala-arvoista


      • aaaaaa111

        Älä valehtele. Kaikki työ ja pesu jälki on hyvä.


    • Naiskuski

      Ensimmäiset vuodet (melkein koko Fikos-ajan) olin hyvin tyytyväinen ystävälliseen ja mielestäni virheettömään palveluun. Sittemmin, viimeistään CarStationin aikana päällikkö vaihtui. Hänen kanssaan en tule toimeen laisinkaan. Autoni ei ole ikinä niin puhdas, että riittäisi 25 euron pesu. Päällikkö uhkaa auton pinttymisellä, jollen osta 35 euron pesua. Kerran alkoi moittia minua hiekkatiellä ajamisesta. Minusta heidän tehtävänsä on pestä, ei arvioida, missä asiakas on ajanut.- Nyt ovat, ehkä huonon tuloksen takia, kiertäneet hotellilla tutkimassa talvirenkaita ja soittelevat hotelliasiakkaille kertoakseen, että hotellissa olevat renkaat ovat vanhat ja kuluneet ja myyvät uusia tilalle. Edellisen kesäkauden päätteeksi sentään totesivat renkaiden kuluneisuuden jo syksyllä, eivät vasta keväällä.

      Mikä on se kilpailija, jota olette siirtyneet käyttämään? Minäkin mielelläni vaihtaisin, kun entisen hyvän mielen asemesta auton pesettämisestä tulee paha mieli.

      • Naiskuljettaja

        Pesetin autoni eilen Sellon CarStationissa. Muuten ok, mutta huomasin aamulla että kuskinpuolen matosta oli kadonnut toinen lattiaan kiinni napsautettavan sinetin vastakappale. Mattoa ei siis saa enää kiinni toiselta puolelta. Kuulostaa pikkujutulta ja kyseessä on halpa muoviosa, mutta harmittaa silti. Toivoisi kuitenkin saavansa auton samassa kunnossa takaisin, kuin on sen sinne vienyt. Lisäksi mattohan voi liukua poljinten väliin, kun ei ole kiinni. Luvattiin etsiä tai hankkia tilalle uusi ellei löydy. Saapa nähdä, kuulenko asiasta enää ikinä mitään.


    • SitikkaKuski

      Käytin tänään autoni ensimmäistä kertaa pesulla Sellon Carstationissa. Kun en ensin tiennyt, miten homma toimii, kysyin eräältä pesijäpojalta. Kohteliaasti neuvoi.

      Otin todella likaiseen autooni talvipesun ja kevytvahan, lopputulos ihan ok. Sisämatot pestiin ja ne oli laitettu takaisin pisarakosteina (on käynyt näin muuallakin). Kuivasin sitten itse.

      Minulla ei siis erityistä valittamista, voin viedä toistekin. Kovin näytti muuten paikka olevan suosittu, asiakkaita oli koko ajan tulossa enemmän kun pystyivät ottamaan. Itse varasin ajan eilen netistä, se kannatti.

    • TyytymätönToyota

      Huonoa palvelua, asiakasta ei kuunnella ja sitten lauletaan “suola suola syö autoa” ja väkisin myydään kalliimpia pesuja. Matot laitetaan ihan märkinä takaisin lattialle voi vaan kuvitella mitä siitä seuraa... Carstationin mukaan ei tietenkään mitâän! Tuulilasi pyyhittiin rätillä niin että auringossa ei tahtonut läpi nähdä pyyhkimisrainoilta. Ikinä ei pahoitella eikä olla väärässä tuossa putiikissa, lienevät jostain sellaisesta kulttuurista lähtöisin. En uskalla enää viedä jos löytyykin naarmu tai kolhu niin eihän ne mitään vastuuta ota. Pahin tietämäni alan kusetuspaikka!

    • annamunkaikkikestää

      Melko suosittu paikka tuntuu olevan ainakin Turun skanssin pesula.Ideana ihan hyvä että jätät auton pesuun ja itse ostoksille tai kahville siksi aikaa.Työn jälki on sinne päin,lattiat imuroitu miten sattuu ja kerran kovavahauksessa (hinta reilu satasen)oli yksi kohta etulokarissa kun ei oltu käyty ollenkaan.Samat piki pilkut siinä edelleen kuin ennen pesua.Eli jotain sinne päin,paskan saa kyliltä ilman pyytämistäkin.Henkilökunta ulkomaalaistaustaisia suht kohteliaita ja palveluhenkisiä MUTTA....

    • Höps776

      Nykyisin Carstation. Joo hyvä bisnes varmaan, kundit tekee hutaisten hommat ja varmaan pilkkapalkalla. Katsoin kerran et menee tuollaset 10min peruspesuun. Matot takasin märkänä ja työn jälki ei kestä tarkempaa katselmusta. Likavesi vaan valui kun hain auton, en jaksanu valittaa mut tuonne Selloon en enää mee pesettää sen verran ketutti.

    • Tavis_auto_77

      Näennäisen ystävällistä palvelua, auta armias jos jostain valitat tai haastat, sitten tulee paskaa niskaan. Asiakas ei KOSKAAN ole oikeassa tässä putiikissa. Kuten joku jo aiemmin kommentoi niin kannattaa ottaa todistaja mukaan katsomaan missä kunossa auto pesuun menee, ja missä kunnossa tulee sieltä pois. Minäkin katsoin että 10min ja auto on pesty, väittäävät että on puoli tuntia. Ja shaissee kans. Sinne isketään märät matot, voi vaan kuvitella mitä tapahtuu kun se märkä matto muhii siinä lattialla aikansa.

    • Anonyymi

      Kolme päivää sitten vein C sarjalaiseni pestäväksi sellon carstationiin. Otin sisäpesun ja sanoin, että pesen itse ulkoa. Sanoivat että ulkopesu kuuluu hintaan ja tulee myös kevyt vaha. Kaksi päivää kuivattelivat autoa. En tiedä jäikö painepesuri juttutuokion aikana yhteen paikkaan ampumaan, mutta nyt ei toimi monitoimiohjauspyörän napit eikä mittaristo eikä mitkään merkkivalot. Mittariston valot kyllä palaa vaikka lukitsee ovet, muuten ei elettäkään. No ei ainakaan auto hermostu turvavyön käyttämättä jättämisestä, eikä vilkkuvalon ääntäkään tarvitse enää kuunnella. Nyt pysyy moottoritielläkin muiden mukana 0 km/h:n vauhdissa eikä bensavalostakaan tarvitse stressailla. Eivät ota vastuuta sähkövioista. Kiitos carstation sello, olette parhaita!

      • Anonyymi

        Oikeudessa tavataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeudessa tavataan

        Kehoitan erittäin lämpimästi kiertämään tämän firman KAUKAA! Ilmeisesti ihan monessakin asiassa mutta älä helvetti osta käytettyä autoa tästä firmasta.

        On todella sääli että ihan hyvä businessidea onnistutaan pilamaan aivan luokattomalla asiakaspalvelulla täysin vastuuttomalla toiminalla.

        Minulla kokemusta on etenkin firman toimitusjohtajan toimintamalleista jotka ovat niin helvetin uskomattomia että avaan varmaan lähipäivinä blogin koronaevakon ajanvietteeksi jossa kerron millaiseen helvettiin olen joutunut....

        Tämän firman johto ei tunnu paljoa välittävän kuluttajasuojaviranomaisen eikä kuluttajariitalautakunnan mielipiteistä. Firma löytyykin jo Fikos -nimellä mustalta listalta (https://kuluttaja.fi/musta-lista/)

        Joten C -sarjalaiset pesettäjä.... Siitä vaan asia oikeuteen ja kaupanpäälle someen tietoa ja mielipidettä firmasta nettiin! Täältä tulee kyllä lähitulevaisuudessa isosti vettä myllyyn ja oikeudessa ollaan aivan varmasti. Minulla kun on kymppitonnin riita menossa täysin kiistattomassa (takuu)asiassa. Voi miksi miksi miksi ostin auton tuosta firmasta????
        Vuosi mennyt tässä taistelussa jo.

        Sääli vaan että taitaa Nuran firma mennä nurin koronahässäkässä kun taitaa olla pari ravintolaakin pyöritettävänä. Jos ei sitten armollinen valtiovalta veronmaksajien varoilla pelasta tätä asiakaspalvelun ja vastuullisen kaupankäynnin huippuosaajaa & monialayrittäjää.


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta kun tuli vastaan niin lisätään tähän varoitukset myös minulta vaikka jo vanha juttu onkin.

      Ei olis nimittäin enempää vituiksi mennä lasinkorjaus. Kun asiaa alettiin selvitellä, sain soiton joltain toimitusjohtajalta/pomolta (josta vissiin muillakin kokemuksia) joka inttää vaan vastaan, ei kuuntelr ja keskeyttää ilmoittaen että mitään virhettä ei ole tapahtunut ja mitään ei korvata. Eikä kyllä korvannutkaan. Uskomatonta amatöörimeininkiä paskaakin paskemmalla palvelulla.

    • Anonyymi

      No täällä Sellon asiakas. Tosi surkea, kun muka "korjautin" kiveniskun tuulilasissa 80 e. hintaan. Puolen vuoden jälkeen sama vika samassa paikassa, eli korjaus oli sutta. Hyviä selityksiä riittii työnjohtajalta. Takuu oli voimassa mutta mitään ei kuulemma voida tehdä. En tajua mikä takuu se on. Ajattelin viedä asian kuluttajalauttakunnalle, mutta carstationista sanottiin ettei mikään auttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe