tyrazol/tiotil & alkoholi

notiotil

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta onko kielletty alkoholi kilpirauhasta jarruttavan lääkkeen ( Tyrazol / Tiotil ) aikana? Minulla on tapana ottaa konjakkia päivittäin tilkka, pari, kolmas... määrät on kerrallaan vähäisiä. Konjakista en haluaisi luopua, sydänlääkäri on sitä suositellut päivittäin sydämen toiminnan parantamiseen.

Minulla on hyvä olo, ei ole liikatoiminnan oireita, ei basedowin tautia... tsh mittaamaton ja t4v 50. Kilpparista poistettu puolen vuoden sairastamisen jälkeen viime kesänä 75 %. Ennen leikkausta arvot oli n. 28 tuntumassa, kilpparia jarruttava lääkitys ei sopinu silloinkaan. Ei kilpirauhastulehdusta, kilppari oli vastoin ultraäänitutkimusta hyvin pieni ja erittäin niukkaverinen joka hämmästytti kokenutta kirurgia. Sitten t4v arvot alkoi olla 30 luokkia ja enemmän.

Lääkäri hokee että pitäisi ottaa lääkitystä vaikka se tekeekin todella kovat mahakivut, tosi huonon olon, jatkuvat kuukautiset huolimatta kuukautisten eston maksimilääkkeistä, tulen hermostuneeksi, kuume nousee yli 38... Vaikka sanoin, että olo on oikein hyvä ja lääkkeiden aikana erittäin huono, se ei meinaa mitään.

Olen yrittänyt rauhoittaa kilpparin toimintaa vähähiilarisella mutta ei se ole sillä toennut. Lääkäri ( keskussairaalan endokrinologi ) alkaa olla kärsimätön ja hermostunut siitä etten voi käyttää kilpparia rauhoittavia lääkkeitä.

Kai pitää aloittaa se vaikka kuinka huonontaa vointia... Onko siinä siis konjakin käyttö kielletty?

Esimerkiksi sydänlääkkeitä en voi käyttää, sillä ne nostaa verenpaineen ja tekee rytmihäiriöt. Kun en käytä sydänlääkettä ( bisoproli Emconcor 20 mg vrk ) ei ole mitään ongelmia. Ei sitäkään tunnu tämä endo ymmärtävän. " Ehdottomasti pitää käyttää tai muuten pumppu tilttaa! " . Ja vaikka olen omasta kokemuksesta huomannut että pumppu on rauhallinen kun ei ole mitään lääkkeitä, se ei tunnu meinaavan mitään sanoa lääkärille.

Radiojodihoitoa ei voi antaa, sillä se pitäisi antaa kortisonisuojassa jota en voi käyttää...

Mikä t4v arvoa nostaa? Mitään stressiä ei minulla ole. Olen työkyvyttömyyseläkeläinen, joka harrastaa mm. käsitöiden tekoa. Toisaalta on kyllä kipua leikatussa selässä katetroinnin ja ulostuksen aikana mutta ei muuten.

0

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        149
        6371
      2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        34
        3848
      3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        25
        1985
      4. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        18
        1959
      5. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        27
        1799
      6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

        Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
        Ikävä
        77
        1646
      7. Tietysti jokainen ansaitsee

        Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
        Ikävä
        17
        1553
      8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

        Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
        Kotimaiset julkkisjuorut
        27
        1498
      9. Haluisin suudella ja huokailla

        ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
        Ikävä
        18
        1478
      10. Miksi näin?

        Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
        Maailman menoa
        35
        1380
      Aihe