turvotus kainalossa

onko kellään??

Noin puolitoista viikkoa sitten huomasin vasemmassa kainalossa aristusta,huomasin,että myös kainalossa oli turvotusta toiseen verrattuna.Menin seuraavana päivänä lääkäriin,hän ei löytänyt suurentuneita imusolmukkeita,ei kyhmyjä,ei mitään.sanoi,että kipu on lihaksen(?)kohdalla.Sain kuitenkin varmuudeksi lähetteen mammoon ja ultraan,joka ensi viikolla.Nyt pelottaa kamalasti,myös käden olkavarressa tuntuu pistelyä.Liekö tämä sitten rintasyövän oire???Oudolta tuntuu tuo turvotus.Ei sitä paljon ole,mutta sen verran että itse tunnen,lääkäri ei sitä oikein edes huomannut.Tämän puoleista kättä myös pistelee välillä sormiin asti???voisiko olla sydänperäistäkin???tai niska-hartia-jumista johtuvaa?(Tuo turvotus tuskin siihen kuuluu).

13

10705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kentauri

..pientä turvotusta kainalossa useita kertoja, aina päivän-pari kerrallaan. Syöpä on käynyt mielessä, mutta lääkäriin en ole viitsinyt mennä kun ajattelen että ei se 34-vuotiaalle iske. Olen miettinyt että kenties kysymyksessä on ollut vain tukkoutuneet ihohuokoset, ei muuta. Muita oireita ei ole ollut.

• ajattelin...

Itsekin olen 33-vuotias ja tietysti rintasyöpää ajatellen nuori.Mutta tuo turvotus ollut nyt tuon puolitoista viikkoa,tosin mietin,että on tainnut olla joskus toisessakin kainalossa tuollaista ja mennyt ohitse.No mammografia ja ultra kuitenkin on,ja kaipa siellä jotain selviää,kun lääkäri sanoi,että kainalotkin siinä katsotaan.No,hyvää joulun odotusta sinullekin,kaikenlaisia vaivoja sitä aina tuleekin...kun yhdestä pääsen,niin toinen iskee...no,tällaista on elämä.

• nuorellekin

En tarkoita, että juuri sinulla olisi syöpää, mutta tunnen useamman alle ja hieman yli 3-kymppisenä rintasyöpään sairastuneen. Itse sairastuin 32-vuotiaana.

• alkuperäinen...
        nuorellekin kirjoitti:

En tarkoita, että juuri sinulla olisi syöpää, mutta tunnen useamman alle ja hieman yli 3-kymppisenä rintasyöpään sairastuneen. Itse sairastuin 32-vuotiaana.

No tosiasiat tosiasioina,eli tarkoitin,että todennäköisempää on sairastua syöpään vanhemmalla iällä.Mutta kaikki on mahdollista.Joka tapauksessa, tutkitaan ja sitten vasta murehditaan,jos syytä on.Koko syksy mua on muutenkin tutkittu,syytä löytämättä,ja tiedoissani lukee"cancerfobiaa"eli saan jatkuvasti lähetettä uuteen tutkimukseen toisensa perään,koska fobiani on niin kova, lisäksi masennus ja ahdistus.Mutta pakko on tutkia,jos on oireita,oli syytä tai ei. Tässäkin mammografia-lähetteessä kummittelee tuo"canceefobiani"....no hyvää joulun odotusta kaikille!!!!myös sinulle!!!

• Turvotus

Minulla on ollut useinkin turvotusta kainalossa ja tuollaista pistelyä käsivarressa, käsivarressa on ollut myös sellainen tunne usein ettei veri pääsisi kiertämään, olen käynyt pari kertaa röntgenit ja mammot mutta ei onneksi ole löytynyt mitään. Olen 47v.
      Luulen että sinullakin on jotain hormonitoimintaan liittyvää mutta hyvä noissa tutkimuksissa on käydä niin saa mielenrauhan.

• alkuperäinen...

Kiva kuulla,että on tällaista muillakin.Minulla myös outo tunne tuossa kädessä,ettei ikäänkuin välillä veri kiertäisi kunnolla.Tai tuntemukset ovat hyvin lieviä,mutta olen niin herkkä reagoimaan kaikkeen ja aina haluan varmistaa,ettei ole mitään vakavaa,toivon ettei ole nytkään. Jatketaan eteenpäin iloisin mielin,kaikesta selvitään!

• Viivi

Minulla on ollut jo useamman viikon samoja oireita. Lisäksi välillä tuntuu painon tunne rinnassa välillä.. Kävin eilen lääkärissä eikä mitään muuta kuin kuulemma rintalihas jumissa.. Toisaalta tulee huono-olokohtauksia ja huimausta (myös kun istuu) ja siihen lääkäri ei löytänyt selitystä. En saanut lähetteitä edes varmuuden vuoksi mihinkään.

Välillä tuntuu myös selän puolella lavan kohdalla kipua. Tuo kainalohomma vaivaa enimmäkseen siten, että sen tuntee, että se on turvoksissa ja välillä hieman kipeä.

Ahdistaa mutta kai se on lääkärin sanaa uskottava ettei mikään vaivaa..

• alkuperäinen...

Hei viivi!minulla on myös tuota ihme huimausta ja välillä myös silloin kun ISTUN,eli sekin minua ihmetyttää.eli samat oireet kuin sinulla...ja tuo turvotus..lääkärikin tuon lähetteen vähän pitkin hampain antoi,oli sitä mieltä,että lihas se kipeä on ,mutta mielenrauhani vuoksi sen sain kuitenkin....no kerron sitten mitä sanottiin,kun sinne asti päästään.No toivotaan,että tämä taas tästä!

• Viivi
        alkuperäinen... kirjoitti:

Hei viivi!minulla on myös tuota ihme huimausta ja välillä myös silloin kun ISTUN,eli sekin minua ihmetyttää.eli samat oireet kuin sinulla...ja tuo turvotus..lääkärikin tuon lähetteen vähän pitkin hampain antoi,oli sitä mieltä,että lihas se kipeä on ,mutta mielenrauhani vuoksi sen sain kuitenkin....no kerron sitten mitä sanottiin,kun sinne asti päästään.No toivotaan,että tämä taas tästä!

Juu, itsekin menen kyllä uudestaan vaikka yksityiselle jos ei ohi ala menemään.. Kuitenkin useamman viikon ollut. Lääkäri sanoi tosiaan et rintalihas jumissa mutta sanoi myös sen ettei se aiheuta huonoa oloa eikä huimausta (paitsi huimausta silloin jos on niska/hartiaseutu jumissa).. Kysyin mistä ne oireet (huimaus ja huono olo) sitten johtuu, sanoi vaan ettei tiedä. Eikä voinut edes mielenrauhan takaamiseksi laittaa edes verikokeisiin vaik yritin ehdottaa.. Mut kyl se tästä =)

• Kaarina
        Viivi kirjoitti:

Juu, itsekin menen kyllä uudestaan vaikka yksityiselle jos ei ohi ala menemään.. Kuitenkin useamman viikon ollut. Lääkäri sanoi tosiaan et rintalihas jumissa mutta sanoi myös sen ettei se aiheuta huonoa oloa eikä huimausta (paitsi huimausta silloin jos on niska/hartiaseutu jumissa).. Kysyin mistä ne oireet (huimaus ja huono olo) sitten johtuu, sanoi vaan ettei tiedä. Eikä voinut edes mielenrauhan takaamiseksi laittaa edes verikokeisiin vaik yritin ehdottaa.. Mut kyl se tästä =)

tiloista. Minulle se on aivan tavallista. Olen sairastanut tautiani noin 20vuotta. Paineleva hieronta sopii muttei se tavallinen pyörittely ole hyväksi. Kun painaa selkää sormella ympäriinsä aina 15sekunttia kerrallaan niin se vahvistaa lihaksia ja veri kiertää paremmin. Huono verenkierto aiheuttaa huimauksen tunnetta.

• alkuperäinen täällä

Noniin,eilen oli ultra ja mammografia,eikä mitään löytynyt.kaikki kunnossa.Joten tsemppiä muillekin,ei se aina syöpää ole,muitakin vaihtoehtoja löytyy kasapäin.Iloista joulunodotusta!

• Anonyymi00012

Minä olen yli vuoden ravannut lääkärissä koska turvonneet kainalot ja nivuset yms oireita ovat runsas yö hikoilu sekä ruokahaluttomuutta ja hengästyn todella helposti ja sitten on paineen tunnetta ja kipua kainaloissa mutta minä en edes ole päässyt julkisella ultraan enkä tähän toiseen tutkimukseen jouduin yksityisellä käymään ultrassa kun julkinen puoli ei halua tutkia jumalauta !!!!!!!! Julkinen puoli onkin pelkkää kusetusta sanon minä lääkärit vähättelevät potilaan oireita ja antavat vääriä diagnooseja

• Anonyymi00013

Onko vaihdevuodet jo alkaneet? Koska estrogeenin väheneminen aiheuttaa mm yöhikoilua, lihas-ja nivelkipuja sekä erilasia ihotuntemuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      76
      5884
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      5170
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3254
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2683
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      9
      2589
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1635
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1575
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1428
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1360
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      131
      927
    Aihe