Kouvolaa odottaa asuntokupla

Kouvolassa asuntojen hinnat ovat olleet nousussa viimeisen kymmenen vuoden aikana. En pidä yhtään realistisena näitä hintoja muuttoliikkeeseen verrattuna mikä on voimakkaasti tappiollinen. Monen mielestä hinnat ovat tippuneet, mutta viimeisen 10v. aika eivät siltä näytä.

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/04/15/Asuntojen 10 vuoden hintakehityksessä suuret erot Kouvolassa/2015218906385/4

Jos kehitys jatkuu samanlaisena, niin missä kohtaan tulee tiputus? Se on hyvä kysymys. Asuntomessujen aikaan tämä olisi huonoin mahdollinen ajankohta. Kouvolan kaupungilla ei ole varaa kohta valita, mihin hintaan tontit menevät. Suosittelen, että työnantajatasolla pilkkahintaan, koska siitä riippuu alueen kehitys. Ei ole muuta vaihtoehtoa, koska nykyiset toimijat haluavat uppiniskaisesti nähdä mahdollisuutena kaupata olemattomia liiketiloja liian kovaan hintaan siinä missä asuntojakin alueen palveluihin nähden.

Tulevaisuudessa jakaantuminen tapahtuu niin, että Kuusankoskeen satsataan ja Veturikin on jo siellä päin. Keskustaan aiotaan satsata, mutta asuinviihtyvyys betonihelvettilähiönä on suurin skenaario. Se joka näki rävellykset kaupungin järjestämällä rakennusmessujen toimipisteellä, sopii toivoa ettei niitä toteuteta koska ulkonäkölähtökohta ei vastannut yhdessäkään peruskysymykseen palveluista ja asuinviihtyvyydestä. Vaikka Kouvolassa rakennettaisiin lasten ehdottamana Tykkimäki keskelle keskustaa ja vuoristoradat viemään asuinlähiöihin, se olisi parempi ratkaisu kuin nykyiset suunnitelmat. Ilman siis erikoistumista johonkin ja näkyvyyden roimaa parantamista ei saavuteta yhtään mitään nykyisillä toimilla. Rahaa palaa valtavat määrät lähinnä aivan hukkaan ja pahimmillaan rakennuttajat saattavat hyötyä tästä, eikä kukaan muu. Näyttää aika rohkealta vedolta, jos kaupunkia siis rakennetaan vain rakentamisen ilosta eikä mitään toimintastrategiaa ole tiedossa. Pitäisi olla syy rakentaa yhtään mitään ja ajatuksen kanssa, ajan kanssa pelatessa käy köpelösti sillä se on jo loppu ollut ajat sitten.

72

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksapieru

Juuri näin. Pikku Kouvolan keskusta-alueella ei ole jatkossa sitä vetovoimaa, mille visiot on rakennettu. Lapsiperheet asuvat entisissä naapurikunnissa ja pikku-Kouvolan laitamilla omakotitaloissa, joita on tarjolla kohtuuhintaan. Lapsiperhe saa tilavan ja hyväkuntoisen omakotitalon samalla hinnalla kuin Kouvolan keskustan kerrostalokolmion. Kouvolan keskusta tulee olemaan entistä enemmän eläkeläisten asuinaluetta, mikä ei vilkastuta muuta kuin päivittäistavarakaupan toimintaa. Ketkä ostavat asunnot eläkeläisiltä ja mihin hintaan, kun heistä aika jättää?

• Kouvolassa pitäisi rakentaa keinolla millä hyvänsä 4h keittiö tai yksiöitä ja kaksioita. Kolmioilla ei oikein tee mitään.. niitä on liikaa. Lapsiperheet ja sinkut keskustaan ja kerrostalon katolle lastentarha ja alakerrokseen 6-22 keittiö all inclusive ja viikonloppuna 24h pe-la. Tilat sellasiksi, että siellä on viihtyisä oleskella. Näin syrjäytyvien, ikääntyvien ja pariutumisikäisten on helpompi verkostoutua asioidensa kanssa. Käyttäjiä olisi varmasti. Edullisia vuokrakämppiä ja myytäviä asuntoja. Ei ongelmatapauksille. Joku tämmönen toimisi karkeasti arvioiden jos sapuskan hinnan sais poljettua järkeväksi. Samalla kaiki oppisivat syömään terveellisemmin eikä kaupungin terveydenhuolto kuormittuisi kaikella ongelmalla.

• Itä-Helsinkiin_muutanut

Myin vuosi sitten tilavan keskusta-asunnon 6 h k. Yleinen huomio tilanteesta oli että ostajia olisi ollut paljon. Yksi asia rajoitti. He eivät halunneet ostaa ennen kuin entinen asunto on myyty. Yhdellä oli omakotitalo Valkealan syrjemmässä kylässä, yhdellä tilava rivari kuusaalla, muutama oli omakotitalon omistajia Kouvolan lähiöissä. Lapsiperheet eivät voi ostaa taloja jos heillä ei ole työpaikkaa ja siksi nämä joilla on lapset jo lentäneet kotipesäsätä eivät saa myytyä.

Eli kysyntäpotentiaali kerrostaloasunnoissa on mutta kun kysyntää ei ole siellä syrjässä. Erityisesti keskustassa kysytään noita kolmioita tai tilavia kaksioita. Appivanhemmat laittavat varmaan omansa pian myyntiin. Eivät jaksa pyörittää sitä vuokralaisrumbaa. Vaikka tuottavaa se on.

• Perusmiesmän

Hae ehdolle seuraavissa kunnallisvaaaleissa. Kirjoitukset on todella hyviä ja hyvistä aiheista.

• rommaaja100

Niin mitä sitten. 10vuoden päästä hinnat voivat olla aivan toiset niin ylös kuin alaspäinkin. Samoin palkat, osingot. Jos tarvitsee nyt asuntoa, ostaa asunnon. Niin tulee olemaan aina. Asuntosijoittajilla on sitten omat itkuvirtensä hintojen seuraamisen kera. Ei heilauta normivelallista koska maailma muuttuu jatkuvasti.

• fuckthenation

Ihan sama. Ripulikalu rules!

• jssss

Asun inkeroisissa ja jos tilaan tästä krillistä jotain niin ne on ovella 5min kuluttua,.

• Kkkjhhjk

Kouvolan keskustan alue on ainoa missä asunnot säilyttää arvonsa edes jotenkin. Kuusankoskelle ei halua kukaan muuttaa. Jos sieltä ostaa asunnon ei saa sitä muutaman vuoden päästä myytyä.

• fuckthenation

kuka nyt asuntoa ostaa paitsi vuokraa sitä hölmöille pimeästi

• fuckthenation

Maksan aina vuokrani imemällä ripulikalua!

Fuckthenation!

• anarkkkkkisti
        fuckthenation kirjoitti:

Maksan aina vuokrani imemällä ripulikalua!

Fuckthenation!

Itseasiassa jos haluat kuulla mikä on mielipiteeni asumisesta, niin
        vastustan yleistä yhteiskunnan pakkoa, joten asun vakituisena purkukuntoisessa
        mökissä perheineni, en suostu kunnan vaatimuksiin.
        Rakennan myös parhaillaan lisäsiipeä saunarakennukseen kysymättä mitään lupia.
        Toimin näin siksi, koska uhmaan lakia ja omistan tontin rakennuksineen itse.
        Minun ei tarvitse kuunnella hölynpölyä eli mitä vajakkilaki tai tarkastaja olisi
        toiminnastani mieltä. En paljasta täällä missä tonttini on, mutta osoitetta minulla
        ei sinne ole, koska olen merkannut itseni asunnottomaksi. Kouvolan kunta ei välitä siitä
        ja jos alkaisi piittaamaan, olisi minulla oikeus häätää heidät tontiltani.

En myöskään ymmärrä miksi erotellaan tonteilla olevat rakennukset loma, vapaa-ajan asunnoiksi saati omakotitaloiksi. Minusta se on typerää.
        Ihminen kuitenkin loppupeleissä ITSE päättää asuuko siellä 24/h vaiko ei.
        Virallisuuksilla ei ole helvetin väliä.

• anarkiannoudattaja
        anarkkkkkisti kirjoitti:

Minun ei tarvitse kuunnella hölynpölyä eli mitä vajakkilaki tai tarkastaja olisi
        toiminnastani mieltä. En paljasta täällä missä tonttini on, mutta osoitetta minulla
        ei sinne ole, koska olen merkannut itseni asunnottomaksi. Kouvolan kunta ei välitä siitä

En myöskään ymmärrä miksi erotellaan tonteilla olevat rakennukset loma, vapaa-ajan asunnoiksi saati omakotitaloiksi. Minusta se on typerää.

Taloni on "Purkukuntoinen" vain lainausmerkkien sisällä mikä ei tietenkään tarkoita että sitä olisi pakko purkaa.
        Monet vanhat perintötalot yleensä myydään purkukuntoisina, koska niistä ei haluta ottaa vastuuta, niinpä minä olin keksinyt perheelleni mainiolta tontilta ison talon puutarhoineen pienellä metsäpalstallakin vieläpä.

Eipä ole tarkastajat tulleet vittuilemaan, vaikka olen uhmannut sääntöjä näin jo 4-5 vuotta.

Minulle ei siis kannata tulla tuputtamaan paskahintaisia taloja ylihinnalla koska en ole niin tyhmä että tuhlaisin rahojani kuivanmaan taloihin, vaikka saan halvemmallakin asua vakituisesti OMALLA LUVALLA.

Heh hehe!

• anarkkkkkisti
        anarkiannoudattaja kirjoitti:

Taloni on "Purkukuntoinen" vain lainausmerkkien sisällä mikä ei tietenkään tarkoita että sitä olisi pakko purkaa.
        Monet vanhat perintötalot yleensä myydään purkukuntoisina, koska niistä ei haluta ottaa vastuuta, niinpä minä olin keksinyt perheelleni mainiolta tontilta ison talon puutarhoineen pienellä metsäpalstallakin vieläpä.

Eipä ole tarkastajat tulleet vittuilemaan, vaikka olen uhmannut sääntöjä näin jo 4-5 vuotta.

Minulle ei siis kannata tulla tuputtamaan paskahintaisia taloja ylihinnalla koska en ole niin tyhmä että tuhlaisin rahojani kuivanmaan taloihin, vaikka saan halvemmallakin asua vakituisesti OMALLA LUVALLA.

Heh hehe!

naapurit eivät ole vasikoineet ( kuten kouvostoliitossa on tapana ) koska kusipäitä ei yksinkertaisesti asu lähellä!

rauhallinen paikka olla ja elää.Hehhee ja kalaa tulee hyvin.

• kalaatuleehyvin
        anarkkkkkisti kirjoitti:

naapurit eivät ole vasikoineet ( kuten kouvostoliitossa on tapana ) koska kusipäitä ei yksinkertaisesti asu lähellä!

rauhallinen paikka olla ja elää.Hehhee ja kalaa tulee hyvin.

painovirhepaholainen iski... ( asumisaika siis vasta pari 4-5 kk )!

• kouvolanasuntokupla
        anarkkkkkisti kirjoitti:

Mitä sekoilet se on tuo fuckthenation joka täällä ripuli viestejä kirjoittaa. Mitä väliä sinun purkukuntoisella asumuksellasi on tässäkään ketjussa, ei mitään. Asu vaikka teltassa, ei meitä kiinnosta.

• fuckthenation
        kouvolanasuntokupla kirjoitti:

Mitä sekoilet se on tuo fuckthenation joka täällä ripuli viestejä kirjoittaa. Mitä väliä sinun purkukuntoisella asumuksellasi on tässäkään ketjussa, ei mitään. Asu vaikka teltassa, ei meitä kiinnosta.

Meitä kiinnostaa, vaan SINUA ei kiinnosta.
        Asia on niin.

• kouvolanpsykiatri

Kerro lisää mielenterveysongelmistasi, psykiatreista, väärin kohtelevasta yhteiskunnasta ja hurjasta anarkismistasi joka ilmenee purkutalossa asumalla, hurrrrjaaaa.

• sillälaillasillälailla
        kouvolanpsykiatri kirjoitti:

Kerro lisää mielenterveysongelmistasi, psykiatreista, väärin kohtelevasta yhteiskunnasta ja hurjasta anarkismistasi joka ilmenee purkutalossa asumalla, hurrrrjaaaa.

Katopas vaan! Onko meidän kouvostoliiton psykiatri oikeasti noin tyhmä että tulee tänne nolaamaan itsensä? Otan osaa.
        Tod.näköisesti joku pelleilee, mutta jos ei niin.... huh huh!

No ei ruokita trollia.

• kouvolanpsykiatri

Sairaskertomuksesi. Ps. Kannattaa olla jo ihan hissun kissun.

• fuckthenation

Sairaskertomuksesi. Ps. Kannattaa olla jo ihan hissun kissun.

äänekkäästi olen koko yön riehunut,
        eipä ambulanssia näy?missä viipyy?

• fuckthenation

Odotellessa olen imeskellyt muutamat ripulikalut.

• fuckthenation

"Ihan sama. Ripulikalu rules!"

laita osoite ja nimi niin voit tulla huutelee heti mun eteen?
      auto valmiina.

• vajakinpaljastaja

Ripulipoika tuli sitten sekoilemaan tähänkin ketjuun. Tervemenoa vajakki.

• einäynimeä

Missäs sun nimes on?

• anarkkkkkisti
        vajakinpaljastaja kirjoitti:

Ripulipoika tuli sitten sekoilemaan tähänkin ketjuun. Tervemenoa vajakki.

Minun IIPEELLÄNI ei ole ripulipoikia kirjoitellut.
        taidat olla itse, vajakki.

• mansikkamäki
        anarkkkkkisti kirjoitti:

Minun IIPEELLÄNI ei ole ripulipoikia kirjoitellut.
        taidat olla itse, vajakki.

Olet sekaisin. Se on fuckthenation joka täällä ripuloi joka päivä. Vai oletko jakomielitautinen?

• anarkkkkisti
        mansikkamäki kirjoitti:

Olet sekaisin. Se on fuckthenation joka täällä ripuloi joka päivä. Vai oletko jakomielitautinen?

olen mitä olen.

• Anarkkkkisti

Tosi kova anarkkkkisti. Asun purkukuntoisessa mökissä ja olen anarkisti. Vastustan kaikkia lakeja ja viranomaisia. Siksi olen muuttanut paikkaan missä ei ole vasikoivia naapureita

Eikä psykiatreja

Kuusanmäki

Fuckthenation

• Hyvääääääää

emmääätiiä? missäs sun on?

ps. herkut suussa!

• ont

On harmi, että näitä kouvolalaisia mielipiteitä terrorisoi jatkuvasti henkilö/ henkilöt, jonka/ joiden pitäisi olla hoidettavina omista ongelmistaan. Kuvastaa omalta osaltaan Kouvolan kaupungin tilannetta...

• anarkkkkisti

just just. "Hoidettavina ongelmistaan".
        Ovatko nämä "ongelmat" suomi24 viestejä?
        Älykkyysosamääräsikin voi melkein laskea tuosta omasta viestistäsi kun väität että ne kuvastaisi kaupungin tilannetta...

Onhan se harmi varmasti kun sinunkin aivopierusi tänne ilmestyi.
        Kuvastaakohan sekin kaupungin tilannetta?

• anarkkkkisti

Ja vielä laita nimesi niin tulen ovellesi

Katsotaan kellä se mielenterveysongelma on

Kouvolan psykiatrit ovat kaikki huoria

• morjesvaanurpo
        anarkkkkisti kirjoitti:

Ja vielä laita nimesi niin tulen ovellesi

Katsotaan kellä se mielenterveysongelma on

Kouvolan psykiatrit ovat kaikki huoria

pelleile vain nimimerkillä jota jo muut käyttää... siihen asti kunnes
        siitä luodaan rekisteröity nimimerkki. Mitä sitten teet?

• anarkkkkisti
        morjesvaanurpo kirjoitti:

muuten väitteesi tietyistä eläimistä pitävät kyllä paikkansa.

• kouvolanpsykiatri
        morjesvaanurpo kirjoitti:

Kokeileppa rekisteröidä nimimerkkisi. Ilmeisesti vaatii liikaa sinunlaiselta luiskaotsa"anarkistilta". Toivottavasti nyt tämä palsta auttaa kuntouttamaan mielenterveytesi.

• nohehheehee

Kokeileppa rekisteröidä nimimerkkisi. Ilmeisesti vaatii liikaa sinunlaiselta luiskaotsa"anarkistilta". Toivottavasti nyt tämä palsta auttaa kuntouttamaan mielenterveytesi.

No terve vaan "kouvolan psykiatri"!
        Joko on kusi päästä poistunut vai vieläkö joudut kääntelemään luupäätäsi
        toiletin ääressä aamuisin ja iltaisin että nesteet häviää?
        Hei, jos olet oikeasti kuusaanmäen valkopaitapalikka, niin rekisteröipä itsesi
        tänne niin minä teen perässä!
        Muistathan että huoraaminen ja tahdonvastainen ihmisten vangitseminen
        pakkolääkitseminen on ihmisoikeuksien vastaista toimintaa?
        Vai kerjäätkö että tänne postataan koko sinun kusiaivoosastosi nimineen ?

toivottavasti tämä viesti auttaa sinua vetämään valkoisen takkisi pääsi
        ympärille jotta kuolet hitaasti, mahdollisimman hitaasti apua anoen.

Älä tule tänne huutelemaan.

• anarkistimies

"On harmi, että näitä kouvolalaisia mielipiteitä terrorisoi jatkuvasti henkilö/ henkilöt, jonka/ joiden pitäisi olla hoidettavina omista ongelmistaan."

Vaatisitko tosiaan hoitoa näiden viestien vuoksi?
      Olen joskus ihmetellyt näiden "parempiosaisten" kannanottoja viesteihin.
      Mikä sinä olisit ketään täällä tuomitsemaan hoitoon minkään perusteella?
      Et mikään.
      Sinua vain vituttaa ne viestit, mutta hoitoa ne eivät vaadi kenellekään.
      Kusipäät ovat nykyään palstoille lääkkeitä tyrkkimässä kun viestit eivät miellytä
      yhteiskunnallista "järkinäkemystä".
      Asenteesi on kusipäinen.

• voiluojamikäidiootti

Mikäs nyt itkettää pikkupoikaa. Ensin oli rahaa ja nyt ei olekaan. Kyllä sinusta meille naurua piisaa arvon "anarkisti".

• NOHOHHOHHOO
        voiluojamikäidiootti kirjoitti:

Mikäs nyt itkettää pikkupoikaa. Ensin oli rahaa ja nyt ei olekaan. Kyllä sinusta meille naurua piisaa arvon "anarkisti".

No voihan itkupilli nyt sentään nyyh nyyh... mistäs vitusta sinä palikka tiedät mikä on kenenkin viesti vai otatko kaikki tosiaan noin vakavasti?
        taitaa siellä pelleillä vain yksi mulkku mutta piruillaan nyt ihan piruuttaan.

Viestisi paljastaa että sama apina siellä on jonka kanssa täällä tietyn määrin väittelyä on
        ollutkin Kusipäiden kanssa on hauska haastaa riitaa. Kouvostoliitossa näitä riittää.

vittu mikä apina, HAH

• nauruapiisaaaina
        NOHOHHOHHOO kirjoitti:

No voihan itkupilli nyt sentään nyyh nyyh... mistäs vitusta sinä palikka tiedät mikä on kenenkin viesti vai otatko kaikki tosiaan noin vakavasti?
        taitaa siellä pelleillä vain yksi mulkku mutta piruillaan nyt ihan piruuttaan.

Viestisi paljastaa että sama apina siellä on jonka kanssa täällä tietyn määrin väittelyä on
        ollutkin Kusipäiden kanssa on hauska haastaa riitaa. Kouvostoliitossa näitä riittää.

vittu mikä apina, HAH

"Kyllä sinusta meille naurua piisaa arvon "anarkisti"."

Sinunlainen palikka olisi varmasti mielellään huutosakin keskellä piilossa
        haukkumassa lyttyyn yhtä ihmistä.
        Mutta mitä minuun tulee, niin kyllä viestistäsi minulle naurua riittää arvon "palikka".

• hohhoijaa2011

Taitaa tuossa kirjoitella yksi ja sama henkilö. Vastailee itsellee ja saa vielä raivarit. Voi elämän kevät. Tyypillinen Kouvolan asukki, laitapuolen sellainen. Ei ihan city-ihmisiä.

• enuskoettäostetaan

Kouvolan asunnot maksavat aivan liikaa.
      Hintoja osaa kaikki verrata.
      Ensinnäkin täällä ei ole edes kunnon syrjäistä maaseutua.

• LKVpuolelta

Oli tai ei, alottajan pointti on ihan ok. Kyllä näin itsekin uskon, että meillä LKV puolella tulee ongelmia näiden asuntojen kanssa. Pilkkahintaan on myytävä jotkut kohteet, jos edes menevät.

• anarchyforever
        LKVpuolelta kirjoitti:

Oli tai ei, alottajan pointti on ihan ok. Kyllä näin itsekin uskon, että meillä LKV puolella tulee ongelmia näiden asuntojen kanssa. Pilkkahintaan on myytävä jotkut kohteet, jos edes menevät.

pilkkahintaan ei kouvolasta mitään saa.
        Yleinen paskapuhe kuuluu "alle viiskyttonnilla et mitään saa".

Mutta muualta saa kun muuttaa kouvolasta pois.

• maalainen111111

hehhehhhehhehhehhe city ihmisiä!!!

voi vittendaal!

ahhahahhahhaha

ei tosiaaankaaan

• lääkintäkuntoon

Mutta mielenterveysongelma on ja vakava. Syytä olisi määrätä sisään osastolle ja aloittaa oikea lääkitys. Tiedät kyllä minne ja mitä sinun pitää syödä. Viime kerrasta on liian kauan.

• kunnonuhmapää
        lääkintäkuntoon kirjoitti:

Mutta mielenterveysongelma on ja vakava. Syytä olisi määrätä sisään osastolle ja aloittaa oikea lääkitys. Tiedät kyllä minne ja mitä sinun pitää syödä. Viime kerrasta on liian kauan.

en tiedä kertoisitko?
        minua ei myöskään voi määräillä.

• kouvolanpsykiatri

Onnea, paljastit itsesi.

• fuckthenation

Onnea, paljastit itsesi.

Vai niin. Ihan sama.
        Joko olet poistanut pissin päästäsi? kokeilitko tekniikkaani mistä kerroin?

• annatullavaan

Anna tulla vaan, tässä odotellassa........

• annatullavaan

Vatkaan moloani niin maan perkeleesti, esari kuluu puhki.

• kuusaanmäki

Avohoito oli väärä ratkaisu.

• aijaaaaaaaaa
        kuusaanmäki kirjoitti:

Avohoito oli väärä ratkaisu.

mikäs se sellainen on?
        onko sekin yhteiskunnan virallinen nimitys?
        Minä en tiennytkään.

• kouvolanpsykiatri
        aijaaaaaaaaa kirjoitti:

mikäs se sellainen on?
        onko sekin yhteiskunnan virallinen nimitys?
        Minä en tiennytkään.

Kerron seuraavalla tapaamisellamme. Tervetuloa.

• fuckthenation

Kerron seuraavalla tapaamisellamme. Tervetuloa.

Asia selvä. Palaillaan.

• fuckthenation

no odottelen täällä yhä?
      ei taida kuusaanmäki uskaltaa näin rohkeaa ukkoa hakea.
      hahhaa! anarkisti siis voitti jälleen!

• fuckthenation

onhan kuusaanmäki aina ollut surkein laatuaan,
      maine kiirinyt jo kauas,, tohtoreille nauretaan paskaiset naurut.
      samoin kuten tämän palstan apinoille.....paitsi minulle viisaalle.

hahahaahaaa!

• kouvolaleakidiot

"Kouvolassa pitäisi rakentaa keinolla millä hyvänsä 4h keittiö tai yksiöitä ja kaksioita. Kolmioilla ei oikein tee mitään.. niitä on liikaa. Lapsiperheet ja sinkut keskustaan ja kerrostalon katolle lastentarha ja alakerrokseen 6-22 keittiö all inclusive ja viikonloppuna 24h pe-la. Tilat sellasiksi, että siellä on viihtyisä oleskella. Näin syrjäytyvien, ikääntyvien ja pariutumisikäisten on helpompi verkostoutua asioidensa kanssa. Käyttäjiä olisi varmasti. Edullisia vuokrakämppiä ja myytäviä asuntoja. Ei ongelmatapauksille. Joku tämmönen toimisi karkeasti arvioiden jos sapuskan hinnan sais poljettua järkeväksi. Samalla kaiki oppisivat syömään terveellisemmin eikä kaupungin terveydenhuolto kuormittuisi kaikella ongelmalla."

Entäs sitten ne jotka haluaisi asua kaukana kaupungista?
      Ovatko ne "syrjäytyneitä"?
      Eli kaikkien pitäisi sun mielestä asua vuokrakämpässä ja hankkia paljon ystäviä?
      Onko tuo nyt sitten sitä järkipuhetta?
      Tuskin se syöminenkään kouvostoliiton terveydenhuoltoa kuormittaa mitään, varmaan
      on oma asia mitä suuhunsa tunkee.

Entä mikä on "pariutumisikäinen" ?

• analkkkkisti

Kaukana kaupungista asuvat saisivat maksaa omat kulunsa.

• anarkkkkkismi
        analkkkkisti kirjoitti:

Kaukana kaupungista asuvat saisivat maksaa omat kulunsa.

Miksi turhaan niitä maksamaan, helpommalla pääsee vaan kun ei.

Kusetusta koko asuntobisnes.
        Rantatonttitalot lähtee kolmesta huntista liikkeelle.
        Alle puolet halvemmalla saisi muutamakyttonnilla rantatontin vaatimattomalla mökillä, mutta jos sinne muutat asumaan. alkaa kunnat vittuilemaan.
        Mikähän siinäkin on?
        Mietiskelin tänään että miksi ei samantien ihmiset hae lainaa yhteen kesämökkiin ja rantatonttiin kun sielä kuitenkin tulee mieli olla koko kuuma kesä.
        Ihan turhaan pitäisi pitää yllä jotain vakiasuntoa ja siihen päälle mökki.

Kuivanmaantalot on ihan turhia. Itte tulisin toimeen kesämökillä, paremmat maisemat, pois kaupungista, luonto vieressä ja kesällä vesistö.
        ei kaupunkiasunnolla tee mitään, saati kuivanmaan taloillakaan.
        Jotkut vielä menee tuohon lankaan että ryhtyvät kahden talon velkahelvettiin...

Nykyihminenkin pärjäisi kesät talvet aivan loistavasti rantatontilla ilman kunnanvettäkin, mutta hienoperseet ei siihen ikinä kykene kun kaikki tulee liian helpolla.

Ihan naurettavia hintoja nää kouvolan asunnot, huh huh!

Loma-asunnon kriteerit myös naurattavat.... Eihän niihin tarvitse kun lisäeristystä ja hyvän lämpöpatterin ja peseytymismahdollisuuden myös talvisin.
        Kuka vittu tarvii 500 000e komeaa omakotitaloa kuivalta maalta ja vielä sen päälle maksellaan jotain fuckin mökkilainaa..

Älytöntä touhua.

• PäivystäväLääkäri

Kuivanmaan talo? Saaristomökit on jees mutta joku pelkkä järvenranta, morjens. Mökin perusedellytys on vesiwc, minä ainakaan en muussa käy. Käyköön muut kyykyllä tai kärpästen nuoltavana puuceessä. Astianpesukone, jäähdyttävä ilmastointi. Siinä minimivaatimus mökille. Enempää en mukavuuksista tingi.

• Entäs ne, entäs nämä... marginaalirymien päähänpistot ei auta asioiden hoidossa. Ne tekee ne päätökset jotka haluaa, valtaosan tarpeita tässä pitää huomioida eikä tasa-arvokysymystä jakamaan.

Itsemurhatilastot toki kertoo karua kieltä, mutta ei tässä olla koko maata pelastamassakaan.

Ne ihmiset eivät syrjäydy jotka kuuluvat osana ja haluavat kuulua jonkintyyppiseen yhteisöön, olipa se sitten asuinyhteisö tms.

Sama kun sanoisit, että kokkikoulut on turhia laitoksia. Minun mielestä laki pitäisi olla suojelemassa, ettei kukaan jolla ei ole asianmukaista koulutusta saa työskennellä keittiöllä. Pitsanpaistajat haistakoot pitkän vitun minun puolestani. Se ei mitään ruokaa ole vaan täyttä paskaa.

Jos et sitä tiedä mikä voi olla pariutumisikäinen, niin sitten et tarvitse tietääkään vielä tai enään. Sanompahan vain, että tässä kaupungissa kannattaisi luoda parhaat mahdolliset edellytykset nuorten jäämiseksi.

• fuckthenation

Saaristomökki? eli joudut ajamaan veneellä mökille kun muut pääsee autolla joen, järvenrantatontille. Saahan noita saaristomökkejä pilkkahintaan mutta sähköä ei silloin monessakaan ole, mutta jos vesi on tärkein niin sitten toki.
      Mielelläni käyn ainakin itse asioilla ulkohuussissa, siinä on vanhanajan tunnelmaa.

• fuckthenation

Höpö höpö.

• vaihtoehtojariittää

Järvitontit ovat liian ylihypetettyjä. Eivät edes virtaa. Vesi on usein paskaista ja tiettyyn aikaa kesästä ei noissa voi edes uida levän takia.
      Meri tai joki olisi ok.

• anarkistimies

"Jos et sitä tiedä mikä voi olla pariutumisikäinen, niin sitten et tarvitse tietääkään vielä tai enään."

en tiedä, mutta sen tiedän, että kun joku kirjoittaa ENÄÄN, tekee minun mieli vetää kirjoittajaa lujaaa NENÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Sanompahan vain, että tässä kaupungissa kannattaisi luoda parhaat mahdolliset edellytykset nuorten jäämiseksi."

Mikä on nuori?
      Miksei vanhat saa jäädä?
      Eikö heillä ole enää arvoa?
      MIksi kannattaa nuortenkaan jäädä jos heitä vanhoina ei arvosteta enää?

"Ne ihmiset eivät syrjäydy jotka kuuluvat osana ja haluavat kuulua jonkintyyppiseen yhteisöön, olipa se sitten asuinyhteisö tms."

Ei ihminen syrjäydy vaikka ei haluakaan kuulua vitun yhteisöön tai vitun fakebookkiin.
      Et taida ymmärtää että kaikki ei yksinkertaisesti vain halua asua yhteisössä.

• tylyttäjä22

Sinä ainakin haluat kuulua yhteisöön kun vingut paniikissa suoli24 sitä ettei kukaan asu lähellä ja mökki uhkaa rojahtaa niskaan.

• anarkkkarvaamikänisti

"Pitsanpaistajat haistakoot pitkän vitun minun puolestani. Se ei mitään ruokaa ole vaan täyttä paskaa."

ensin puhut että pitäisi tietää mikä on "Pariutumisikäinen"; sitten perään kerrot että pitsanpaistajat saisivat haistaa "pitkän vitun". Heh heh hee!
      Miksi?
      Etkö hyväksy ulkomaalaisia yrittäjiä?
      Hyviähän niiden pitsat ovat ja eivät varmasti sinne siellä vitussa käyneitä sormiaan uittele kuten nuoret tytöt niissä kokkikouluissa, Hah hah hah hah hah!
      Minä en edes töihin ottaisi ketään alle 40 vuotiasta jos puhutaan ravintolasta.
      Nuoret ovat lapsellisia ja monet heistä aikuistuttuaan ovat ihan erilaisia.

• Jarza-72

Et vissiin itse osaa edes lukea ketjua ja vastauksia kysymyksiin. Aika asiaa on tullut.

• anarkolargo
        Jarza-72 kirjoitti:

Et vissiin itse osaa edes lukea ketjua ja vastauksia kysymyksiin. Aika asiaa on tullut.

Älä vitussa. Hävettää ihan vitusti.

• fuckthenation

Imen pitsanpaistajien ripulisia kaluja!

• itsetaidatimeä

Taidat imeä itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      49
      2988
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2649
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      342
      1715
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      927
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      782
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      780
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe