Paras lukematon kirjasi?

EiMukaEhdi

Eli mikä on se kirja, mitä aina aiot lukea, mutta et kuitenkaan ole vielä "muka" ehtinyt lukea?
Minulle se taitaa olla Raamattu, siis ihan historiallisesti ajatellen. Muussa tapauksessa on tämä vihdoinkin joululahjaksi saamani Saatana saapuu Moskovaan, mitä nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen pääsen lukemaan.
Odotukset ovat erittäin kovat ja nyt puoliväliin päästyäni voin sanoa, että kannatti odottaa!

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reading

      Taru sormusten herrasta, saanut sen ainakin 2x lahjaksi, turhaan.

    • ahab

      Moby Dick on odottanut laatikkossa pari vuotta. Olen lukenut muita kirjoittajan lyhyempiä kirjoja, mutta Moby Dickin paksuus saa sen pysymaan laatikon pohjalla. Ehkä syksyllä sitten.

    • EnJaksanuuuu

      Kai se paras lukematta jäänyt kirja on "Rikos ja rangaistus", koska sen sanotaan kuuluvan maailmankirjallisuuden klassikoihin.

      Vaan kun siinä alussa oli sivukaupalla pikkutarkkaa henkilökuvausta ja pieniin yksityiskohtiin menevää muuta sipellystä, niin kesken se jäi. Kuinka pitkälle sitä alun puuduttavaa tekstiä olisi pitänyt jaksaa lukea, että jotain sellaista olisi alkanut tapahtua, minkä takia siitä on niin maineikas teos tullut?

    • 2levaWriter

      Varmaankin se on se oma kirja jota kirjoitan. Ja en oo sitä vielä päässy lukeen kun on vasta tulossa. Mutta hyvältä näyttää.

    • Uiuj

      Karamanzovin veljekset on varmaan kova.

      • Enruuth

        On varmaan kova.


      • Enruuth kirjoitti:

        On varmaan kova.

        On se ihan hyvä, mutta mielestäni vähän liikaa sidoksissa Venäjän silloiseen aikaan. Pitäisi tosin varmaan lukea vielä uudestaan joskus, kun jäi yksi musta aukko - voisi silloin enemmän yrittää keskittyä suuriin linjoihin, kuin pelkkään tarinaan.


    • Lukemattomat

      Niitä on niin paljon, ja kun en ole lukenut niistä yhtäkään niin en osaa valita niistä yhtä "parasta". No sanotaan vaikka Teuvo Pakkalan Pieni elämäntarina.

    • J-MJ

      Yhteen aikaan se oli Volter Kilven Saaristolaissarja, mutta nyt se on tullut sekin luettua. Samoin on Bathseban ja Suljetuilla porteilla kirjan laita. Mutta Parsifal on Volterilta vielä lukematta!

    • id.iootti

      Liityn Dostojevski seuraan: Idiootti. Saattaa jäädä ikuisesti lukematta.
      Liuta Sheri S. Tepperin romaaneita on jonossa, mutta kuristan itseni kuolinvuoteella, jos en ole saanut niitä elinaikanani luettua.

    • J-MJ

      Nyt keksin! Topeliuksen Välskärin kertomuksia. Aloitin lukemaan sitä kyllä joitakin aikoja sitten, mutta aivan kirjan loppupuolella hoksasin, että tämähän onkin jokin lyhennelmä, vaikka oli yli 1000 sivuinen opus sekin. Kirjastossa hyllyssä oli teos jaettu kolmeen tiiliskiven paksuiseen niteeseen. No... eikun alusta sitten, mutta saa nyt jonkun aikaa kyllä vierähtää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      113
      3126
    2. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      158
      2422
    3. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      325
      2403
    4. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      129
      2231
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      95
      1531
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      31
      1347
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      120
      1210
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1137
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1124
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      47
      941
    Aihe