Voxra apuun

depistä

Jos jollakin on ollut käytössä Voxra, niin kertokaa miten e on auttanut masennukseen ja onko auttanut? Millasii haittoja on tullut?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgfghf

      Minulla oli kokeilussa joitakin vuosia sitten. Alussa tuntui, että tepsii (todennäköinen placebo), mutta muutaman kuukauden jälkeen olin yhtä masentunut kuin ennenkin. Kaiketi aivan yksilöllistä kuinka toimii. Olen käyttänyt noin kuutta eri lääkettä ja mistään ei ole ollut merkittävää apua.

      • depistä

        Mutta sekin, että mikä on masennuksen aiheuttaja, lähiomaisen kuolema, työttömyys vai mikä, niin auttaako sellaisiin suruihin sitten masennuslääke? Syitä on miljoonia. Olen monesti ajtellut niin kannustava ja positiivinen asenne masentunutta kohtaan ja joku posiviisuusterapia saattaisi monelle olla miljoona kertaa parempi kuin lääke, mikäli ei sitten itse kaiken aikaa. Nuo lääkkeethän vievät ainakin itkukohtaukset pois, niin ainakin minulla on ollut.


      • rinnen
        depistä kirjoitti:

        Mutta sekin, että mikä on masennuksen aiheuttaja, lähiomaisen kuolema, työttömyys vai mikä, niin auttaako sellaisiin suruihin sitten masennuslääke? Syitä on miljoonia. Olen monesti ajtellut niin kannustava ja positiivinen asenne masentunutta kohtaan ja joku posiviisuusterapia saattaisi monelle olla miljoona kertaa parempi kuin lääke, mikäli ei sitten itse kaiken aikaa. Nuo lääkkeethän vievät ainakin itkukohtaukset pois, niin ainakin minulla on ollut.

        Itkemisen vaikeutuminen johtuu aineiden lobotomoivasta vaikutuksesta. Poistamalla kyvyn tuntea tunteita, tai ainakin vahvoja sellaisia, vaikeutuu henkilön kyky ilmaista itseään. Tähän liittyy mm. mainitsemasi heikentynyt tai kadonnut kyky itkeä. Sama seuraus havaitaan muissakin itseilmaisun keinoissa, kuten nauramisessa, eläytymisessä, iloitsemisessa, välittämisessä, rakastamisessa, empatiakokemuksissa ja niin edelleen.


    • morjestaaaa

      Itse käytin sitä vajaa vuosi sitten. Tuntui aluksi piristävän, mutta taisin vain kuvitella sen koska reilun kuukauden käytön jälkeen paha olo palasi.
      Minkäänlaisia haittoja en saanut, en edes lopetusvaiheessa.

    • xooxi

      Ekaksi piristyi 300mg annoksella kahdeksi viikoksi suorastaan maaniseksi ja sitten paruin 6 viikkoa noin 10 tuntia päivässä. Annos laskettiin 150mg ja sen jälkeen on hyvä ollut. Paras 11 masennuslääkkeestä joita olen syönyt koska hillitsee ruokahalua. Painoa lähtenyt parikymmentä kiloa vuoden aikana. Itseasiassa ne lähti ekan 5kk aikana. Tänä aikana olen sairastanut 4 vaikeaa masennusta. Keskivaikeita en edes laske masennuksiksi ja lievähän tarkoittaa minulla jo tervettä. Hyvä lääke. Tunnekylmäksi kyllä tekee.

      • depistä

        Minulla on ollut myös muutamia SSRI- lääkkeitä ja nyt on pienellä annoksella Venlafaxin. Sitten aloitetaan tuo Voxra 150mg. Tuo tunnekylmyys on ollut näiden kaikkien lääkkeiden haitta, jonka olen huomannut. Valitettava tosiasia, mutta ovat kyllä kuitenkin auttaneet. Se kuika paljon niistä on apua saanut ja kuinka paljon ne sitten ovat oikeesti heikentäneet työkykyä, niin en osaa sanoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe