Vanhin sisko hoitaa äidin hautajais asiat ja ilmeisesti myös perunkirjoituksen. Pitääkö siskon pyytää kirkkoherran virastosta virkatodistus jostä näkee lasten nimet. Minä en kuulu ollenkaan kirkkoon .
Perunkirjoitus äidin kuoleman jälkeen
17
219
Vastaukset
- väestörekisteri
Pitääkö minun lähettää virkatodistus pesänkirjoitusta varten vaikka en mene paikalle?
- hankittavatottakai
Kyllä, virkatodistus (ns. elää - todistus).
- väestörekisteri
Eikö se perunkirjoituksen hoitaja pyydä väestörekisterikeskuksesta virkatodistukset?
- Eipäs
Ihan sama kuka tilaa virkatodistukset, mutta niitä ei tilata väestörekisterikeskuksesta vaan seurakunnista tai maistraatista riippuen siitä, missä vainaja on ollut kirjoilla.
- kaikista
Tarvittavat sukuselvitykset ja virkatodistukset asianosaisten selvittämiseksi, kotipaikan seurakunnasta tai kirkkoon kuulumattomien osalta maistraatista
Vainajan osalta tulee hankkia sukuselvitys kaikista niistä seurakunnista, joissa hän on ollut kirjoilla täytettyään 15 vuotta aina kuolinseurakuntaan asti. - väestörekisteri
Tilasin maistraatista virkatodistuksen perunkirjoitusta varten ja toimitan perunkirjoituksen hoitajalle
- Ehkä_turhaan
Ei sitä välttämättä tarvita, sillä sinun elossaolotietosi saattaa näkyä vainajan virkatodistuksissa. Oleelliset virkatodistukset ovat ne vainajasta itsestään tilattavat. Erillinen virkatodistus sinusta tarvitaan vain jos vainajan virkatodistuksista ei näy, että olet elossa.
- jääviysongelma
Onko sillä vanhimmalla siskolla siis valtuudet hoitaa myös perunkirjoitus?
- väestörekisteri
En tiedä kun ei olla tekemisissä
- Aikaoutoa
väestörekisteri kirjoitti:
En tiedä kun ei olla tekemisissä
Mutta avauksessa kirjoitettiin näin:
"Vanhin sisko hoitaa äidin hautajais asiat ja ilmeisesti myös perunkirjoituksen." - väestörekisteri
Toinen sisko kertoi
Käytännössä nuo tehdään usein niin, että joku osakas tekee sen ja muodolliseksi tekijäksi sitten pyydetään joku tuttava tms.
- väestörekisteri
Silloin kun isä kuoli niin asianajaja hoiti perunkirjoituksen
- KovinKallista
Lakimiestä on syytäkin käyttää. Kuitenkin isoista asioista kyse ja itse tekeminen voi tulla kalliiksi. Yksi tuttuni oli tehnyt itse perukirjan ja sitten myöhemmin meni lakimiehen luo joka sanoi, että oli maksettu yli kaksi tonnia turhia perintöveroja!!! Lakimies sai onneksi korjattua virheen ja perilliset saivat ylimääräiset verot takaisin.
- valitseitsenimimerkki
KovinKallista kirjoitti:
Lakimiestä on syytäkin käyttää. Kuitenkin isoista asioista kyse ja itse tekeminen voi tulla kalliiksi. Yksi tuttuni oli tehnyt itse perukirjan ja sitten myöhemmin meni lakimiehen luo joka sanoi, että oli maksettu yli kaksi tonnia turhia perintöveroja!!! Lakimies sai onneksi korjattua virheen ja perilliset saivat ylimääräiset verot takaisin.
Kuka asian korjanneen lakimiehen palkkion maksoi?
- KovinKallista
Kuolinpesän varoista se tietysti meni. Tekivät jaon ja lakimies neuvoi tuossa ikään kuin kaupan päälle.
- väestörekisteri
Kiitos kaikille vastanneille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505167Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672945Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2871466Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781106Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924