Osaako joku antaa hyvän selityksen miksi ADSL:n (Elisa) nopeus vaihtelee todella paljon vuorokaudenajan mukaan. Nimellisnopeus pitäisi olla 1 Mbit/s, mutta useimmiten nopeus eri nopeusmittareilla tai tiedoston latauksen perusteella on luokkaa 100-500 kbit/s, mutta putoaa toisinaan jopa alle 50 kbit/s. Aikaisin aamulla sitten olen joskus saanut jopa 1500-1600 kbit/s. Testausmielessä tiedostoja olen ladannut Elisan palvelimelta, joten ei siihenkään pitäisi kovasti yleinen netin ruuhka vaikuttaa. Ja vaikka eri nopeusmittarien tulokset tietysti heittelevät, ovat ne aina antaneet samansuuntaisia tuloksia samoina aikoina, joten eivät nekään ihan väärässä voine olla.
Käytännön surffauksessa nopeus on ISDN:n tasoa, joten ei oikein tämä "yhden megan laajakaista" oikein vakuuta.
ADSL:n nopeus vaihtelee hurjasti?
2
1084
Vastaukset
- Nippe
Ekaksi tulee mieleen jos koneellasi on viruksia tai vakoilijoita. Ja esim joku kaistakaappari on voinut vallata koneesi ja käyttää sun kaistaas. Varmista että olet tehnyt virus ja spyware skannaukset sekä palomuuri kondiksessa. Ei kiinteän liittymän nopeus saa hurjasti vaihdella. Jonkun verran se elää tietysti. Megasen liittymällä on kohtuu nopeus 700-800kbit/s. Itselläni on 2 meganen ja nopeus aika vakiona pysynyt 1.6.
- Jussi
Mulla oli sama ongelma ja otin kaikki kaapelit irti ja laitoin takaisin mutta ne on nyt keskellä lattiaa ehkä kun kaapelit kierteli pitkin nurkkia ja siellä oli kaikenlaista muuntajaa ja säköjohtoja nyt toimii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741