Honda 50, potkuriakselin stefojen vaíhto.

Hondakuntoon

Peräöljy alkaa olla jo melkoisen toffeen väristä. Otan mieluusti vastaan ohjeistusta tähän operaation liittyen. Youtubessa on muutamia videoita joissa mm. Yamahan stefat otetaan pois
poraamalla niiden läpi pari pientä reikää jonka jälkeen niihin ruuvattujen ruuvien avulla naputellaan stefat ulos. Näyttää toimivan. Akkuporakoneessa on kätevän näköinen jatkovarsi poranterälle. Toimiiko systeemi Hondassa. Mistä tällaisen jatkovarren voisi hankkia? Entäs terä, pitääkö sen olla jotain erikoismateriaalia? Joissakin moottoreissa on mahdollista vetää koko laakeripukki ulos jonka jälkeen tiivisteiden vahto on melko helppoa. Mitenkäs Hondassa.?

https://www.youtube.com/watch?v=JdlcXBxy_VY

13

2982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acegi

      Tota noin, kolmen vuoden päästä vaihtavat peräöljy e-tec koneeseen huollossa.Stefa lähtee hyvin pois pelti ruuveilla suoraan ei tarvi porata,ruuvit läpi ja vetoa papukaija pihdeillä,tai meisseli väliin,ei oma,ja vääntää.e-tec koneesa on takuu. Ei tarvi perä öljyjä katella Viiteen vuoteen.Koneesi on tietysti vanha jo.

    • acegi

      Esim yamaha koneitten perät on väljiä jo uutena koittakaa.E-tec koneitten perissä ei ole väljää yhtä paljon edes 3000 h ajettuna.Tosi asia.

      • Rytyd

        Tyhmä etec-runkkari vois pikkuhiljaa painua kuolaamaan venekauppaan


      • acegi

        Ottaapa kyseisellä henkilollä luonnonpäälle.Toivottavasti saat pian lääkityksen kuntoon,


    • hondakuntoon

      Mitähän apua arvoisa nimimerkki kuvittelee antavansa?
      Jos osaaminen ei yksinkertaisesti riitä niin eikö kannattaisi jättää edellisten kaltaiset
      möläykset väliin.

      • acegi

        Tervehdys honda mies.En ole vielä tarvinnut netistä apua perän stefojen vaihtoon edellisissä perämoottoreissani,tai jos olen tehnyt koneremontin perämoottoriin,sisäperämoottoriin,autonmoottoriin jne,olen pärjännyt itse.


    • TErppoli

      Mulla sama homma edessä, just otin perän irti, kun oli öljyt toffeeta. Aattelin itse vaan ne stefat ottaa irti ruuveilla taikka sitten sellaisella koukulla mikä on siihen tarkoitettu.
      Mulla pitää myös vaihtaa uusi siipipyörä ja siihen tiivisteet, mistä mahtaisi löytyä edullisesti? Stefat ei varmaan mitään erikoiskokoa että löytyy ihan tavallisesta laakeriliikkeestä?

      Asiallisia vastauksia eikä mitään e-tec puheita kiitos...

    • Mrmootor

      Eipä tuo vaikea homma ole irti ottaa koko laakeripukki, ja pöydällä vaihta stefat ja o-rengas. Saattaa kyllä stefat olla yllättävän tiukassa. Valkoista kittiä yleensä kertynyt vuosien saatossa väliin, stefat oli Hondalla muistaakseni kympin kipale, siipipyörä 30€, ja vesipumpun tiivarit jokusen kympin yhteensä. Toki saattaa vuotaa myös pystyakselin stefoista, tai vaihteensiirtäjän tangon kautta. Itse vaihtaisin kerralla kaikki.

    • hondakuntoon

      Kiitoksia hyvistä vastauksista. Nyt sitten ulosvetäjää hankkimaan.

    • TErppoli

      MItään stefoja ei ainakaan itseltä tarvinnut vaihtaa, oli vuotanut ilmeisesti täyttöpropusta. Nyt sain uudet vesipumpun tavarat paikalleen ja hyvin pelaa. :) siipiratas, tiivisteet ja täyttö- ja tasopropun tiivisteet yht. 60 e. koeajolla tuli käytyä. Jos myöhemmin ilmenee stefoille vaihtotarvetta niin helppo homma näyttäisi olevan.

    • Anonyymi

      Pf 45 90 luvulta...perä putoo ku 4 kpl 14 millin pulttia pois ja evän alta 12 mm pultti pois ja lopuksi 2 kymppimillistä millä katkaistaa vaihdesiirriin..ota kuva niin näät paljo pitää olla pituus et pysyy samana kun ruuvaat takas..helppo homma.
      Putoo syliin ton jälkeen.
      Sit homma on siinä. Itellä oli rikki vaihteensiirtäjän stefa ja öljytt tuli ulos sieltä.
      Paljon vaseliinia pultteihin ku kasaat et saat auki ku tarvis. Hyvät räjäytyskuvat löytyy Honda parts nation ku katot googlella. Löytyy kaikki vanhatki koneet kuvineen .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe