Valmistun tässä kuussa ammattiopistosta eli saan todistuksen loppukuusta, ja siihen tulee kuulemma tutkinnon valmistumispäiväksi 15.4.
Sain tämän kuun alussa normaalisti opintotukea. Joudunko palauttamaan sen osittain tai kokonaan, ja pitääkö minun nyt itse ottaa yhteyttä kelaan ja perua toukokuun opintotuki? Huom! kyse on nyt siis ammattiopistosta eikä ammattikorkeasta tai yliopistosta!
Sain siis hyvitystä kesätöistä, minkä johdosta valmistun reilun kuukauden etuajassa..
Ammattiopistosta valmistuminen etuajassa
tietämätön
2
381
Vastaukset
- 847651
No ensinäkin sinulla on velvollisuus ilmoittaa Kelalle muuttuneesta tilanteesta. Ja toisekseen tuen maksaminen olisi uusien tietojen perusteella pitänyt lopettaa kuun alkuun, joten kyllä sieltä takaisinperintää ehdotetaan. Ota välittömästi yhteyttä Kelaan ettei sinulla ole siellä kohta kahta kuukautta maksettavaa. Tosin voi olla jo liian myöhäistä, jos tuet ovat jo lähteneet maksuun.
- twainffs
Googla kysy kelasta. Virallinen Kelan foorumi.
Vastaukseksi voin antaa että ensi vuoden toukokuuhun asti voit palauttaa tämän kalenterivuoden tukia vapaaehtoisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764