Mikä paras operaattori

Vertailija

Jos kriteereinä hinta, kuuluvuus ja muu toimivuus: WAP, roaming, puheluerittely (esim. työpuhelut / vapaa-ajan puhelut), asiakaspalvelu jne.? Oletetaan, että soitot ja tekstarit tasaisesti satunnaisiin operaattoreihin Suomeen ( ulkomaille) markkinaosuuksien mukaan.

Asiallisia perusteluja kiitos, parin sentin kuukausimaksusäästö ei kelpaa kriteeriksi, sen sijaan hyvä kuuluvuus pääkaupunkiseudulla ja muualla päin maailmaa kyllä.

10

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertailija

      Lisäys edelliseen: monilla operaattoreilla ei taida toimia useat WAP-sivustot, tosin en tiedä onko tällä käytännön merkitystä, suurin osa sivuista kuitenkin täyttä roskaa(?)

    • jfsölakjdfklöj

      Acn

    • Saunisfani

      Saunalahti Ykkönen

      Tasahintaisissa liittymätyypeissä markkinoiden edullisin (jaetulla ykkössijalla): puheluminuutit & tekstiviestit 0,069 €/kpl, kuukausimaksu 0,66 €.

      Toimii valintasi mukaan joko Soneran tai Elisan verkossa. Soneran verkossa kuuluvuus ulkomailla yli 150 maassa.

      Oman liittymän hallinta oma.saunalahti.fi-sivuilla, jossa mm. lähes reaaliaikainen laskun kertymisen seuranta ja muutenkin suvereeni oman liittymän hallinta. Työpuheluiden erittely tapahtuu vaivattomasti 151-laskuerittelyllä.

      Saunalahdella tutkitusti (Taloustutkimus Oy: Kännykkä Kevät 2004) tyytyväisimmät asiakkaat. Aspa on välillä ruuhkainen, mutta sen ongelmanratkaisukyky on hyvä.

      GPRS, saldopalvelut, vastaajapalvelut, perinteiset puhelupalvelut (pito ym.). Lue lisää: http://saunalahti.fi/gsm/ominaisuudet.php

      Saunalahdella oli ainakin kesällä enemmän uusia asiakkaita kuin kaikilla muilla operaattoreilla yhteensä (fakta), nykytilanteesta en tiedä.

      Muut liittymätyypit: http://saunalahti.fi/gsm/

    • edelläkävijä dna

      Koko Suomen ensimmäinen kilpailun aloittaja dna ja sen uusin liittymä eli Onni ilman muuta.
      Aina kun hinnat putoaa on Onni(dna) aloittaja tai eturivissä.
      Omilla dna-sivuilla voi seurata laskun hidasta kasvua:)
      Tammikuussa lisäksi tulossa ilmaiset MMS-viestit.

      Hinnat edelleen lievässä laskussa

      • Vertailija

        Onko jotain merkitystä, jos kilpailijoilla tulee se parin sentin tiputus vasta 1-2 viikon päästä?

        Ja yritin sanoa, että muukin kuin hinta kiinnostaa, kerro esim. WAP-sivujen toimivuudesta, laskunerittelystä, kuuluvuudesta, asiakaspalvelusta jne., kun sulla kertaa denasta kokemusta?

        Määräaikaiset tarjoukset huomioin, jos ne kestää edes muutaman kuukauden =). Aika vähän tulee noita mms-viestejä lähetettyä... ainiin lähetin mä jo yhden =) =). Paljonkos te muut niitä lähetätte?


      • kulkuri
        Vertailija kirjoitti:

        Onko jotain merkitystä, jos kilpailijoilla tulee se parin sentin tiputus vasta 1-2 viikon päästä?

        Ja yritin sanoa, että muukin kuin hinta kiinnostaa, kerro esim. WAP-sivujen toimivuudesta, laskunerittelystä, kuuluvuudesta, asiakaspalvelusta jne., kun sulla kertaa denasta kokemusta?

        Määräaikaiset tarjoukset huomioin, jos ne kestää edes muutaman kuukauden =). Aika vähän tulee noita mms-viestejä lähetettyä... ainiin lähetin mä jo yhden =) =). Paljonkos te muut niitä lähetätte?

        Minulla on ollut dna taskussa Utsjoella, Ahvenanmaalla, Pohjois-Karjalassa, Savossa, pääkaupunkiseudulla, Länsi-suomessa jne, ei montaa kuntaa ole ,jossa en olisi käynyt.
        Dna:lla pärjännyt hyvin, kuuluvuus on samaa luokkaa kuin soneralla (99% suomalaisista).
        Tietysti jossain kulmalla Dna kuuluu paremmin, toisella taas Sonera, Elisa taas on monesti samassa tolpassa dna:n kanssa, joten niissä erot vielä pienemmät.


      • mie vaa
        kulkuri kirjoitti:

        Minulla on ollut dna taskussa Utsjoella, Ahvenanmaalla, Pohjois-Karjalassa, Savossa, pääkaupunkiseudulla, Länsi-suomessa jne, ei montaa kuntaa ole ,jossa en olisi käynyt.
        Dna:lla pärjännyt hyvin, kuuluvuus on samaa luokkaa kuin soneralla (99% suomalaisista).
        Tietysti jossain kulmalla Dna kuuluu paremmin, toisella taas Sonera, Elisa taas on monesti samassa tolpassa dna:n kanssa, joten niissä erot vielä pienemmät.

        Itse kuulin juttua, et ainakin kauniaisten kohdalla dna:lla katkee puhelu, jos menee junal turkuu, muut operaattorit toimii. No eipä se niin vakavaa, ei sitä aina tarvii olla tavoitettavissa .

        Mutta voitteko vahvistaa edellisen, pitääkö paikkaaansa? En ole ite testannu.


      • kaikilla
        mie vaa kirjoitti:

        Itse kuulin juttua, et ainakin kauniaisten kohdalla dna:lla katkee puhelu, jos menee junal turkuu, muut operaattorit toimii. No eipä se niin vakavaa, ei sitä aina tarvii olla tavoitettavissa .

        Mutta voitteko vahvistaa edellisen, pitääkö paikkaaansa? En ole ite testannu.

        Vähemmän olen junissa matkustanut, mutta ilman muuta niissä on kännykuuluuvuus paljon huonompaa, kuin valtateiden varsilla, siksihän uusissa junissa on niitä vahvemman kentän vaunuosastoja, jossa voi käydä puhumassa.
        Eli jokaisella operaattorilla tulee katkoksia junissa, sattumaa sitten, kenellä missäkin, mutta tasapuolisesti sekin.


    • ehdottomasti

      Sonera, ehdottomasti. Liittymätyyppejä on useita, valitse paras. Jos yritys liittymä, yrittäjäsopimuksella saa alennusta puheluista. Aspa paras, gprs ja nyt umtsikin, toimii kuin häkä, Roaming päivitetyt sim- kortit ja home run palvelu.

      • Aspa-vertailu

        Vois verrata vaihteeks jotain muuta kuin hintaa.

        Listatkaa operaattorit, joilla aspa on Virossa tai se muuten tökkii muilla tavoin?

        Itselläni seuraava mielikuva:
        - ACN:llä nykyisin Tre, oli Viro. Aiemmin ei saatu asioita selvitettyä, mutta saako nykyisin?
        - Elisalla on öisin ( viikonloppuisin?) Virossa ja kuulemma ei niin asiantuntevasti.
        - Onko jollain operaattorilla yleisesti ottaen ulkomailla paljon työntekijöitä, muillakin kuin paitsi Soneralla?

        Jos joku jaksaa kerätä listan eri operaattoreiden jonotosajoista heidän webbisivuiltaan, voi laittaa tänne linkkeineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe