Olen 28v bi-jätkä. Lasken kai itseni näihin metroseksuaaleihin. Panostan vaatteisiin ja ulkonäköön. Kasvot on komeat ja kroppakin kunnossa kuntosalilta ja futiskentiltä. Tyttökaverikin löytyy.
Kiintymykseni toisiin miehiin on käsittääkseni hieman erilaista verrattuna pinnalliseen homokulttuuriin.
Minulle riittää kundin läheisyys ja ystävyys. Kaikki kaverini ovat ns. heteroja (tai sitten bi-henkisiä). Kuitenkin osa heistä on hyvin läheisiä henkisesti ja fyysisestikin.
Parhaimpien kavereiden kanssa mm. hieromme toisiamme, kun tarve vaatii tai nukumme samassa sängyssä vierekkäin. Halailua ja jopa poskisuudelmia...
Aleksanteri suuri leffassa kuvattiin Aleksanterin ja Hefaistoksen suhde läheiseksi, mutta varsinaista seksiä ei ollut. Sama on tilanne minulla. Onko muita samassa tilanteessa? Onko tämä täysin outo maailma missä elän?
Erilainen "homo"
36
6668
Vastaukset
- Kateellinen
Miesten välisen ystävyydenhän pitäisi olla parhaimmillaan juuri tällaista kuin kuvailit.
Olen suorastaan kateellinen Sinulle.
Etelä euroopassahan kavereiden kesken elämä on juuri näin mutkatonta ja helppoa, mutta toisin on täällä pimeässä, kylmässä, pohjolassa, jossa
mielialalääkkeet on suosituin naposteltava!
Miettikäähän vähän miksiköhän näin on!?- :))
Mä olen kyllä sitä mieltä että tuollaista sen ystävyyden olla pitää.
Me suomalaiset ollaan ihan liiaksi erkaannuttu toisista! Hyvä että kätellään! Mun mielestä kaikenlainen yhdessäolo on ihan ok. siis ihan muutenkin fyysisesti ku et olis mitenkään seksuaalisesti värittynyt tilanne.
Mä kannustaisin enemmän tähän suuntaan
=)
T. toinen samanlainen "MEtro" = )22v - homppeli
:)) kirjoitti:
Mä olen kyllä sitä mieltä että tuollaista sen ystävyyden olla pitää.
Me suomalaiset ollaan ihan liiaksi erkaannuttu toisista! Hyvä että kätellään! Mun mielestä kaikenlainen yhdessäolo on ihan ok. siis ihan muutenkin fyysisesti ku et olis mitenkään seksuaalisesti värittynyt tilanne.
Mä kannustaisin enemmän tähän suuntaan
=)
T. toinen samanlainen "MEtro" = )22vMinäkin olen tuollainen mies. Ystävyyttä ja yhdessä oloa miesten kesken. Joskus tietenkin seksiäkin.
- nahka(homo)mies
homppeli kirjoitti:
Minäkin olen tuollainen mies. Ystävyyttä ja yhdessä oloa miesten kesken. Joskus tietenkin seksiäkin.
Juuri tollasta ystävyyttä itselläni on monien miesten kanssa jo vuosia sitten. On hyviä kavereita, joiden seurassa voi vapaasti olla se mitä on tai ei ole. Voi puhua asioista, olla lähellä, myös fyysisesti. Voi hyväksyä oman ja toisten seksuaalisuuden ja toteuttaa sitä. Voi valita läheisyyden muodon ja asteen sen mukaan miten se kunkin kanssa luonnolliselta tuntuu. Heteromiehet tuntuvat olevan monesti enemmän kaapissa kuin uskoisikaan. En tarkoita, että olisivat homo/bipuolensa suhteen kaapissa, vaan kaiken muunkin. Joskus tuntuu, ettei kohtauspintaa miehenä löydy sitten millään. Tämä vuoksi kai homomiehen ystävä on usein heteronainen eikä (hetero)mies.
- kaverit r.y
nahka(homo)mies kirjoitti:
Juuri tollasta ystävyyttä itselläni on monien miesten kanssa jo vuosia sitten. On hyviä kavereita, joiden seurassa voi vapaasti olla se mitä on tai ei ole. Voi puhua asioista, olla lähellä, myös fyysisesti. Voi hyväksyä oman ja toisten seksuaalisuuden ja toteuttaa sitä. Voi valita läheisyyden muodon ja asteen sen mukaan miten se kunkin kanssa luonnolliselta tuntuu. Heteromiehet tuntuvat olevan monesti enemmän kaapissa kuin uskoisikaan. En tarkoita, että olisivat homo/bipuolensa suhteen kaapissa, vaan kaiken muunkin. Joskus tuntuu, ettei kohtauspintaa miehenä löydy sitten millään. Tämä vuoksi kai homomiehen ystävä on usein heteronainen eikä (hetero)mies.
Voitaisko me täten ajattelevat miehet yhtyä ja
jäsennöityä yhdistyksemme perustajäseniksi, jotta
samoin ajattelevat löytäisivät toisensa jatkossakin, muutoinhan tämä on neulan etsintää
heinäladosta. - pappa
Ymmärrän hyvin tunteenne ja olen samalla kateellinen tämän ajan hiukan vapaampaan ajattelumalliin ja toimintaan. Minä olen elänyt vanhemman ahtaamman ajan aivan omasta mielestäni tavallisen hyvänä heteromiehenä. Toki olen ajatuksissani unelmoinut miehisestä läheisyydestä ja yhden itseäni iäkkäämmän miehen kanssa olen menneinä vuosina päässyt kokeilemaan kuvitelmiani. Parasta oli se, että pääsin hänen alastoman ihon kylkeen alastomana. Tätä tapahtui vain muutaman kerran ja loppui minun synnintuntoihini. Toki olen aina silloin tällöin kaveriin puhelinyhteydessä ja sekin antaa minulle virtaa "normaaliksi" luulemalleni elämälle.
Hyvä elämä minulla on näinkin, on rakastettava/rakastava vaimo, lapsia ja lastenlapsia.
Olen kanssanne samaa mieltä, että miehellä saisi olla kavereita, joiden kanssa oskus voi olla hyvin läheistäkin. - JP-espoo
nahka(homo)mies kirjoitti:
Minun paras kaverini on hetero-kundi. Ostamme toisillemme jopa joululahjoja. Välillä se heittää herjaa mun homoudesta, mutta tulee kuitenkin mukaan DTM:ään aina joskus.
- justiinsa
Olenko oikeassa, kun teen sen päätelmän, että tarkoitat "hieromisella" runkkausta?
Tulee mieleen, kun joku kertoi olleensa nuoruutensa poikakodissa ja siellä oli aivan yleistä runkkaus kaverin kanssa samassa sängyssä, mutta silti kukaan ei siellä ajatellut olevansa homo. Jopa inhosivat homoja.
Tämä tarinasi todistaa sen, ettei ole mitään selvää rajaa eri seksuaalisuuntautumisien välillä. Itse pidän tuollaisesta läheisyydestä, mutta myös seksistä. Minusta sellainen on lällärimäistä homoutta, että hakee vain ompeluseuraa, eikä seksiä ollenkaan.- seduction
Onko totta että sisäoppilaitoksissa ja poikakodeissa muodostuu pareja ja pojat purkavat seksuaalista energiaansa toisiinsa? vai onko tämä vain homojen märkä päiväuni?
- justiinsa
seduction kirjoitti:
Onko totta että sisäoppilaitoksissa ja poikakodeissa muodostuu pareja ja pojat purkavat seksuaalista energiaansa toisiinsa? vai onko tämä vain homojen märkä päiväuni?
Kyllä se on totta. Tunsin yhden kauan sitten ja hän kertoi minulle kaiken avoimesti. Ja olen täältä tai iskurista lukenut jonkun jäbän samanlaisen kokemuksen. Kirjoitti, että joskus kilpailtiin siitä, kuka pääsee kenenkin peiton alle.
- Sampsa74
justiinsa kirjoitti:
Kyllä se on totta. Tunsin yhden kauan sitten ja hän kertoi minulle kaiken avoimesti. Ja olen täältä tai iskurista lukenut jonkun jäbän samanlaisen kokemuksen. Kirjoitti, että joskus kilpailtiin siitä, kuka pääsee kenenkin peiton alle.
Näin kerran tv:stä dokumentin venäläisestä nuorisovankilasta. Eräät pojat olivat ottaneet ns. tytön roolin. Käyttäytyivät varsin naismaisesti ja alistuivat toisten poikien pantavaksi selleissään. Varsin erikoista touhua.
Kävi sääliksi. - pappa
Sampsa74 kirjoitti:
Näin kerran tv:stä dokumentin venäläisestä nuorisovankilasta. Eräät pojat olivat ottaneet ns. tytön roolin. Käyttäytyivät varsin naismaisesti ja alistuivat toisten poikien pantavaksi selleissään. Varsin erikoista touhua.
Kävi sääliksi.Ei Toki tällaisesta tässä ole kyse. Dokumentin tapahtumat on paljolti ohjaajan yksipuolinen näkemys asiasta, jota hän haluaa välittää. Minun mielestä tässä "erilaisuudessa" on kysymys enempi henkisen tason ystävistä kuin fyysisistä akteista.
- Taboor
todella viksua mielipiteen vaihtoa, lisää kommentteja. Itselläni myös kokemusta näistä asioista ja hurjan hyvä tunne.
- oli hyvä
Oli todella mukava lukea tuo sun juttu. Olen itse (35 v) miettinyt ja surrutkin sitä että kun laittaa esim. deittiin ilmoituksen että etsin vain ystävää kaveria tarkoitan juuri tuota ja sitten tulee vastauksia jotka kuitenkin tähtää seksiin. Minulla on tyttöystävä ja pari hyvää poika ystävää. Koskaan en ole koskenut poikaystävieni vehkeisiin jne. Olen kuitenkin nukkunut esim. mökkireissulla samassa sängyssä jne. "Rakastan" heitä mutta juuri kuten Peter kuvaa suhde on läheinen mutta seksiä ei ole. Peter et ole ainoa ko tilanteessa. Olisi muuten todella mukava jos joku perustaisi jonkun järjestön johon voisi kuulua miehet jotka tarvitsevat mies ystävää mutta harrastavat seksiä naisten kanssa. Juuri hailu ja välitömyys on hyvissä ystävyyssuhteissa parasta ilman että tarvitsee seksiÄ. Kiitos sinulle Peter kun kirjoitit avauksen. Tuli taas hyvä fiilis elää! Muitakin samanlaisia on.
- Peter
hei,
kiitos kaikista kommenteista muillekin, mutta jäin miettimään tuota järjestöä. Tuntuisi hieman oudolta, jos tollainen järjestö perustettaisiin. On niinku kannettais vettä kaivoon. Ei kaveruus synny päätöksellä , vaan se syntyy hitaasti kypsyttämällä.
Tarkennan vielä, että en minäkään kaikkia kaveritani halaile ja tai nuku niiden kanssa saman peiton alla. Ei kaikki halua sellaista, ja en välttämättä minäkään aina. - kaverit r.y
Peter kirjoitti:
hei,
kiitos kaikista kommenteista muillekin, mutta jäin miettimään tuota järjestöä. Tuntuisi hieman oudolta, jos tollainen järjestö perustettaisiin. On niinku kannettais vettä kaivoon. Ei kaveruus synny päätöksellä , vaan se syntyy hitaasti kypsyttämällä.
Tarkennan vielä, että en minäkään kaikkia kaveritani halaile ja tai nuku niiden kanssa saman peiton alla. Ei kaikki halua sellaista, ja en välttämättä minäkään aina.Kaveruushan kasvaa vain ajan ja kokemusten kanssa
ja ehkä muodostuu lopulta ystävyydeksi.
Ongelmana koen lähinnä sen, että miten ja missä
tapaisi miehiä, jotka edes jollain tasolla ovat
samanlaisia kuin itse (ei homoloissa!). Riittävästi vähän samantyyppisiä, samoin ajattelevia miehiä kun saisi saman katon alle niin eiköhän sieltä sitten henkilökemiat ohjaisi ihmisiä toistensa luo ja saataisiin luotua mahdollisuus uuden kaveruuden ja sitä myötä mahdollisen ystävyyden syntyyn. Joku voisi järjestää esimerkiksi ohjelmallisen viikonloppumatkan jonnekin ja
pääsisi edes tutustumaan uusiin ihmisiin.
Onhan sitä 'homoristeilykin' keksitty niin eikö
syntyisi yksi 'kaveriviikonloppu' ilman valmiiksi määriteltyä seksuualisensuuntautumisen rajausta, uusista ihmisistä kiinnostuneille? - aloitaa
kaverit r.y kirjoitti:
Kaveruushan kasvaa vain ajan ja kokemusten kanssa
ja ehkä muodostuu lopulta ystävyydeksi.
Ongelmana koen lähinnä sen, että miten ja missä
tapaisi miehiä, jotka edes jollain tasolla ovat
samanlaisia kuin itse (ei homoloissa!). Riittävästi vähän samantyyppisiä, samoin ajattelevia miehiä kun saisi saman katon alle niin eiköhän sieltä sitten henkilökemiat ohjaisi ihmisiä toistensa luo ja saataisiin luotua mahdollisuus uuden kaveruuden ja sitä myötä mahdollisen ystävyyden syntyyn. Joku voisi järjestää esimerkiksi ohjelmallisen viikonloppumatkan jonnekin ja
pääsisi edes tutustumaan uusiin ihmisiin.
Onhan sitä 'homoristeilykin' keksitty niin eikö
syntyisi yksi 'kaveriviikonloppu' ilman valmiiksi määriteltyä seksuualisensuuntautumisen rajausta, uusista ihmisistä kiinnostuneille?siitä että avaisi keskusteluhuoneen jonka nimi olis esim. "mies kaverit" ja se olis miehille jotka ovat tai kaipaavat läheistä mieskaveria ilman seksiä. Minulla itselläni tärkeää on lähinnä saada tietää että on muitakin samanlaisia olemassa. Nyt on niin homo- ja seksuaalisuus painotteista tää homma että tuntuu ettei tavalliselle läheiselle kaveruudelle jää tilaa. Joku tuolla ylempänä kertoi ostavansa joululahjankin kaverilleen. Myös minä ostan mun parhalle kaverille jouluna ja esim. matkoilta jonkun jutun.. vaikka olisimme vaimon kanssa reisussa niin sekin jo huomaa kysyä että joko olet ostanut Makelle tuliaisen? Minusta se on ollut luonnollista ja se mun kaveri tekee paljon työmatkoja ulkomaille niin se tuo minulle esim. laadukaita kravatteja tuliaisiksi. Molemmat olemme naimisissa mutta myös meidän kaveruus on tärkeä. Tunnen itseni tasapainoiseksi kun minulla on vaimo, lapsia ja paras kaveri. Perheemme ovat ns. perhetuttuja. Tämä kaveruus on alkanut vasta aikuisena.
Joskus olen ajatellut että nuo seurakuntien "miesten viikonloput" on ehkä ajateltu tähän mieskin tarvitsee ystävän miehestä tarpeeseen. Onko kukaan käynyt? - Toka Jäsen
aloitaa kirjoitti:
siitä että avaisi keskusteluhuoneen jonka nimi olis esim. "mies kaverit" ja se olis miehille jotka ovat tai kaipaavat läheistä mieskaveria ilman seksiä. Minulla itselläni tärkeää on lähinnä saada tietää että on muitakin samanlaisia olemassa. Nyt on niin homo- ja seksuaalisuus painotteista tää homma että tuntuu ettei tavalliselle läheiselle kaveruudelle jää tilaa. Joku tuolla ylempänä kertoi ostavansa joululahjankin kaverilleen. Myös minä ostan mun parhalle kaverille jouluna ja esim. matkoilta jonkun jutun.. vaikka olisimme vaimon kanssa reisussa niin sekin jo huomaa kysyä että joko olet ostanut Makelle tuliaisen? Minusta se on ollut luonnollista ja se mun kaveri tekee paljon työmatkoja ulkomaille niin se tuo minulle esim. laadukaita kravatteja tuliaisiksi. Molemmat olemme naimisissa mutta myös meidän kaveruus on tärkeä. Tunnen itseni tasapainoiseksi kun minulla on vaimo, lapsia ja paras kaveri. Perheemme ovat ns. perhetuttuja. Tämä kaveruus on alkanut vasta aikuisena.
Joskus olen ajatellut että nuo seurakuntien "miesten viikonloput" on ehkä ajateltu tähän mieskin tarvitsee ystävän miehestä tarpeeseen. Onko kukaan käynyt?Jos Sinä haluat olla jäsen numero 1. niin
mulle kelpaa numero 2.
Toivottavasti saadaan lisää porukkaa hyvän
asian puolesta!
Hyvät kaverit ja ystävät on sentään maailman
tärkeimpiä asioita. Vapaamuurarit tuntuu
vähän vieraalta, vaikka idea pohjimmiltaan onkin
samanlainen, joten toivottavasti saadaan tällainen uusi vaihtoehto, ettei tarvis 'muurari-porukkaan' lähettää jäsenanoumusta. - ystävä
Peter kirjoitti:
hei,
Tarkennan vielä, että en minäkään kaikkia kaveritani halaile ja tai nuku niiden kanssa saman peiton alla. Ei kaikki halua sellaista, ja en välttämättä minäkään aina.Myös minusta ajatus järjestöstä kuulostaa oudolta. Minulla tuossa läheisyyden tunteessa on aika usein kysymys siitä, että uskaltaa näyttää omat heikkoutensa toiselle ja toinen siitäkin huolimatta hyväksyy ja osaa arvostaa. Fyysinen läheisyys tulee henkisen jälkeen, jos on tullakseen - tai on luonteeltaan alun alkaen seksuaalisesti virittynyttä.
Järjestötoiminnan sijaan rohkaisisin itse kutakin katsomaan ympärillään jo olevia miehiä ja arvioimaan, onko heissä ainesta läheisempään kaverisuhteeseen. Sitä rakastavaa kaveria on turha odottaa taivallta tippuvaksi. Sellaiseksi on tultava itse. Luulen myös, että suurin osa miehistä vastaa jonkin sorttisella rakkaudella, kun vain ensin saa sitä itse.
Kosketuksessa on mielestäni jonkinlainen sisäänrakennettu hyväksynnän osoitus. Muistan nuoruudestani miehen, jolla oli tapana koskettaa ja taputella - ja siitä tuli aina niin hyvä olo. Siksi jalkapalloilijatkin varmaan halailevat - osoittavat toisilleen hyväksyntää ja kiintymystä.
Toisaalta aiheeseen varmasti liittyy jotkin kulttuuriset teemat. Meidän kulttuurissamme nyt vain on oikeus pitää aika suurta henkilökohtaista tilaa. Se, että ihmiset eivät koskettele juuri toisiaan on tavallaan tuon henkilökohtaisen tilan kunnioitusta. Tämän perusoikeuden loukkaaminen voi tuntua todella pahalta ja ahdistavalta. - pappa
ystävä kirjoitti:
Myös minusta ajatus järjestöstä kuulostaa oudolta. Minulla tuossa läheisyyden tunteessa on aika usein kysymys siitä, että uskaltaa näyttää omat heikkoutensa toiselle ja toinen siitäkin huolimatta hyväksyy ja osaa arvostaa. Fyysinen läheisyys tulee henkisen jälkeen, jos on tullakseen - tai on luonteeltaan alun alkaen seksuaalisesti virittynyttä.
Järjestötoiminnan sijaan rohkaisisin itse kutakin katsomaan ympärillään jo olevia miehiä ja arvioimaan, onko heissä ainesta läheisempään kaverisuhteeseen. Sitä rakastavaa kaveria on turha odottaa taivallta tippuvaksi. Sellaiseksi on tultava itse. Luulen myös, että suurin osa miehistä vastaa jonkin sorttisella rakkaudella, kun vain ensin saa sitä itse.
Kosketuksessa on mielestäni jonkinlainen sisäänrakennettu hyväksynnän osoitus. Muistan nuoruudestani miehen, jolla oli tapana koskettaa ja taputella - ja siitä tuli aina niin hyvä olo. Siksi jalkapalloilijatkin varmaan halailevat - osoittavat toisilleen hyväksyntää ja kiintymystä.
Toisaalta aiheeseen varmasti liittyy jotkin kulttuuriset teemat. Meidän kulttuurissamme nyt vain on oikeus pitää aika suurta henkilökohtaista tilaa. Se, että ihmiset eivät koskettele juuri toisiaan on tavallaan tuon henkilökohtaisen tilan kunnioitusta. Tämän perusoikeuden loukkaaminen voi tuntua todella pahalta ja ahdistavalta.Tässähän se on koko asia hyvin sanottu.
- oli
pappa kirjoitti:
Tässähän se on koko asia hyvin sanottu.
Hyvin oli tuohon edelliseen asiaa tiivistetty. Suuret kiitokset avaajalle hyvästä kirjoituksesta. On ollut ilo lueskella näitä kirjoituksia.
- mikael
Toka Jäsen kirjoitti:
Jos Sinä haluat olla jäsen numero 1. niin
mulle kelpaa numero 2.
Toivottavasti saadaan lisää porukkaa hyvän
asian puolesta!
Hyvät kaverit ja ystävät on sentään maailman
tärkeimpiä asioita. Vapaamuurarit tuntuu
vähän vieraalta, vaikka idea pohjimmiltaan onkin
samanlainen, joten toivottavasti saadaan tällainen uusi vaihtoehto, ettei tarvis 'muurari-porukkaan' lähettää jäsenanoumusta.Todella reilua miehistä keskustelua on ollut ilo lukea. Yllättävää kuulla, että tällä palstalla niin moni ajattelee samansuuntaisesti. Melkein kuin olisi ruma ankanpoikanen löytänyt oman lajinsa.
Siitä ovat vähän mielipiteet menneet ristiin, perustaako oma kaverijärjestö. Jotkut ovat vastustaneet sitä, siksi että heistä kaveri pitäisi löytyä luonnostaan. Kiva heille että näin on! Se kuitenkin riippuu aika lailla siitä, millaisissa ympyröissä elää ja omasta luonteesta. Jos ne omat ympyrät ovat kovin "porvarillisia" (enkä tarkoita poliittisesti) ja itse on hieman introvertimpaa sorttia, on varmaan aika vaikea löytää kaveria, jonka kanssa voisi nukkkua poski poskea vasten. Paljon helpompi olisi löytää seksikaveri, ainakin jos asuu Helsingissä tai isossa kaupungissa.
Siksi toiseksi on eri asia löytää yksi kaveri ja muodostaa kaveripiiri. Jälkimmäinen ei sulje edellistä pois, mutta ehkä molempi parempi. Vähän riippuu itse kunkin bi/homo/heteroseksuallisuuden asteesta ja siviilisäädystä. Seurakunnissa olen minäkin kuullut olevan miessakkeja (kuten joku mainitsi), vaikkakaan en tunne niitä henk.koht. En kyllä usko, että niiden viikonlopuissa nukutaan saman peiton alla. Vapaamuurareiden touhuista tiedän vielä vähemmän;). Uskon, että molemmissa on liikaa porukkaa, jolla on estoja ja vaikeuksia seksuaalisuuden kanssa. Kyllä se kaverisakki on itse perustettava, jos sellaisen haluaa. Lisäksi olen sitä mieltä, että netissä sellainen on perustettava eikä srk:n tai vapaamuurareiden kokouksessa.
Parasta olisi, jos joku osaava vaivautuisi perustamaan suljetun msn-yhteisön, jossa ensin vaihdettaisi mielipiteitä sähköisesti ja sitten kun on tarpeeksi sellaisia kavereita, tavattaisiin sauna-illan, luontoretken, kapakkaillan merkeissä, ja katsottaisi mihin se johtaisi, vai johtaisiko se mihinkään. Pitäisin kuitenkin tavoitteena, että muodostuisi miesporukka, johon kaikki sen periaatteisiin sitoutuvat olisivat tervetulleita. Periaatteita voisivat olla luottamuksellisuus ja lojaalisuus sekä se, että jokainen saisi edetä kaverisuhteiden solmimisessa omalla tavalla ja omaa vauhtiaan. Itseltäni varmaan veisi melkoisen tovin ennen kuin kokisin luontevaksi nukkua ystävän kanssa poski poskea vasten yhteisen peiton alla, mutta läheisessä ystävyyssuhteessa se olisi ihan ok samoin kuin toisen hyväily orgasmiin asti. Musta toisaalta tuntuu, että kaverilla, jolla ei ole tällaiseta ollut aiempaa kokemusta, ei kannattaisi edes liittyä juuri tällaiseen porukkaan.
Tällaista olisin minäkin valmis yrittämään. - kaverit r.y
mikael kirjoitti:
Todella reilua miehistä keskustelua on ollut ilo lukea. Yllättävää kuulla, että tällä palstalla niin moni ajattelee samansuuntaisesti. Melkein kuin olisi ruma ankanpoikanen löytänyt oman lajinsa.
Siitä ovat vähän mielipiteet menneet ristiin, perustaako oma kaverijärjestö. Jotkut ovat vastustaneet sitä, siksi että heistä kaveri pitäisi löytyä luonnostaan. Kiva heille että näin on! Se kuitenkin riippuu aika lailla siitä, millaisissa ympyröissä elää ja omasta luonteesta. Jos ne omat ympyrät ovat kovin "porvarillisia" (enkä tarkoita poliittisesti) ja itse on hieman introvertimpaa sorttia, on varmaan aika vaikea löytää kaveria, jonka kanssa voisi nukkkua poski poskea vasten. Paljon helpompi olisi löytää seksikaveri, ainakin jos asuu Helsingissä tai isossa kaupungissa.
Siksi toiseksi on eri asia löytää yksi kaveri ja muodostaa kaveripiiri. Jälkimmäinen ei sulje edellistä pois, mutta ehkä molempi parempi. Vähän riippuu itse kunkin bi/homo/heteroseksuallisuuden asteesta ja siviilisäädystä. Seurakunnissa olen minäkin kuullut olevan miessakkeja (kuten joku mainitsi), vaikkakaan en tunne niitä henk.koht. En kyllä usko, että niiden viikonlopuissa nukutaan saman peiton alla. Vapaamuurareiden touhuista tiedän vielä vähemmän;). Uskon, että molemmissa on liikaa porukkaa, jolla on estoja ja vaikeuksia seksuaalisuuden kanssa. Kyllä se kaverisakki on itse perustettava, jos sellaisen haluaa. Lisäksi olen sitä mieltä, että netissä sellainen on perustettava eikä srk:n tai vapaamuurareiden kokouksessa.
Parasta olisi, jos joku osaava vaivautuisi perustamaan suljetun msn-yhteisön, jossa ensin vaihdettaisi mielipiteitä sähköisesti ja sitten kun on tarpeeksi sellaisia kavereita, tavattaisiin sauna-illan, luontoretken, kapakkaillan merkeissä, ja katsottaisi mihin se johtaisi, vai johtaisiko se mihinkään. Pitäisin kuitenkin tavoitteena, että muodostuisi miesporukka, johon kaikki sen periaatteisiin sitoutuvat olisivat tervetulleita. Periaatteita voisivat olla luottamuksellisuus ja lojaalisuus sekä se, että jokainen saisi edetä kaverisuhteiden solmimisessa omalla tavalla ja omaa vauhtiaan. Itseltäni varmaan veisi melkoisen tovin ennen kuin kokisin luontevaksi nukkua ystävän kanssa poski poskea vasten yhteisen peiton alla, mutta läheisessä ystävyyssuhteessa se olisi ihan ok samoin kuin toisen hyväily orgasmiin asti. Musta toisaalta tuntuu, että kaverilla, jolla ei ole tällaiseta ollut aiempaa kokemusta, ei kannattaisi edes liittyä juuri tällaiseen porukkaan.
Tällaista olisin minäkin valmis yrittämään.Mikaelinkin kirjoitus on täyttä asiaa!
On aivan selvää, että täysin vapaamuodosteiselle
ryhmälle erilaisia miehiä, yhteisenä tavoitteena uusien kaverisuhteiden muodostuminen, on tarvetta.
Ken on se reipas, aikaansaava, 'team leader' joka
aloittaa perusporukan kokoamisen? Pyrkyä jengiin
tulee olemaan paljon sen jälkeen kun sana leviää
miten kivaa porukalla on! - aloittaa
aloitaa kirjoitti:
siitä että avaisi keskusteluhuoneen jonka nimi olis esim. "mies kaverit" ja se olis miehille jotka ovat tai kaipaavat läheistä mieskaveria ilman seksiä. Minulla itselläni tärkeää on lähinnä saada tietää että on muitakin samanlaisia olemassa. Nyt on niin homo- ja seksuaalisuus painotteista tää homma että tuntuu ettei tavalliselle läheiselle kaveruudelle jää tilaa. Joku tuolla ylempänä kertoi ostavansa joululahjankin kaverilleen. Myös minä ostan mun parhalle kaverille jouluna ja esim. matkoilta jonkun jutun.. vaikka olisimme vaimon kanssa reisussa niin sekin jo huomaa kysyä että joko olet ostanut Makelle tuliaisen? Minusta se on ollut luonnollista ja se mun kaveri tekee paljon työmatkoja ulkomaille niin se tuo minulle esim. laadukaita kravatteja tuliaisiksi. Molemmat olemme naimisissa mutta myös meidän kaveruus on tärkeä. Tunnen itseni tasapainoiseksi kun minulla on vaimo, lapsia ja paras kaveri. Perheemme ovat ns. perhetuttuja. Tämä kaveruus on alkanut vasta aikuisena.
Joskus olen ajatellut että nuo seurakuntien "miesten viikonloput" on ehkä ajateltu tähän mieskin tarvitsee ystävän miehestä tarpeeseen. Onko kukaan käynyt?voisimmeko me asiasta samoin ajattelevat jatkaa
yksityisemmällä puolella eli kirjoittakaa itsestänne ja ajatuksistanne sekä antakaa yhteystietonne jatkoa varten osoitteeseen [email protected]. - Sampsa74
aloittaa kirjoitti:
voisimmeko me asiasta samoin ajattelevat jatkaa
yksityisemmällä puolella eli kirjoittakaa itsestänne ja ajatuksistanne sekä antakaa yhteystietonne jatkoa varten osoitteeseen [email protected].Jos liittyy vähänkään uskontoon ja jeesusteluun tuo kerho niin jätän väliin.
Muuten kyllä kiinnostas uudet jätkäkaverit. Alkaa vanhojen kavereiden jutut olemaan jo niin kuluneita.
Kuka lähtis mun kanssa kalasteleen Lappiin ens kesänä? - Aktiivinen
Sampsa74 kirjoitti:
Jos liittyy vähänkään uskontoon ja jeesusteluun tuo kerho niin jätän väliin.
Muuten kyllä kiinnostas uudet jätkäkaverit. Alkaa vanhojen kavereiden jutut olemaan jo niin kuluneita.
Kuka lähtis mun kanssa kalasteleen Lappiin ens kesänä?Ole aktiivinen ja toimi niin eiköhän joku lähde
kanssas kalastelemaan. Turha on tähän asiaan yrittää uskontoa tai Jeesusta sotkea! Ettäs moista päähäs pälkähtikään!? - m27
aloittaa kirjoitti:
voisimmeko me asiasta samoin ajattelevat jatkaa
yksityisemmällä puolella eli kirjoittakaa itsestänne ja ajatuksistanne sekä antakaa yhteystietonne jatkoa varten osoitteeseen [email protected].Eteneekö tää juttu mihinkään, vai tähänkö tyssäsi? Ei ole kuulunut mitään. Kyllähän se kinnostaisi jos pääsisi tapaamaan uusia ihmisiä, jotka olisi myös avoimella ja vastaanottavalla mielellä liikenteessä. Ongelma kun ei ole niinkään kahdenkeskisessä kanssakäymisessä vaan siinä missä ylipäätään sellaisia tyyppejä pääsee kohtaamaan riittävästi. Kunhan tästä ei tule jokin homppelien keskinäinen sisäpiirimäinen kontaktitapahtuma, kun mielellään tapaisi normaaleja, edes hieman normin mukaisia ihmisiä. Taivas tietää mikä on normaali, mutta kuitenkin... Jonkinlaista osallistujalistaa on kerätty johonkin, mutta se ei oikein avaudu muille kuin listan ylläpitäjille. Ei tietoa minkalaista porukkaa on liikkeellä. Jos voisi edes netin välityksellä järjestellä asioita muiden kiinnostuneiden kanssa. Muutenkin ihmiset asuu eri puolilla maata, joten pitäisi vähän senkin mukaan katella. Ite oon etelästä, Isosta kaupungista.
Voisi olla vaikka sellainen msn juttu, mistä on ollut puhetta?
- Mies 24v.
On samassa tilanteessa olevia muitakin;) Tosin en uskaltaisi varmaan toisen miehen vieressä nukkua tai antaa poskisuudelmia. Ja sekin varmaan vain juuri siksi, että tässä maassa ollaan niin kylmiä ja tunteettomia tietyllä tapaa. Kai nyt suurin osa miehistä tavallaan rakastaa samaa sukupuolta olevia kavereitaankin? Ja on syvällisiäkin asioita joita on paljon parempi jutella toisen miespuolisen henkilön kanssa, kuin että puhuisi tyttöystävälleen. Eikai sen tyttöystävän tarvi olla ainoa tärkeä ihminen elämässä?
Onneks sulla on edes mahdollisuus olla sellainen kuin haluat. Itse ainakin pidän väkisin tiettyä etäisyyttä miespuolisiin kavereihin ihan vaan yleisen mielipiteen vuoksi. Ja seksiä en kyllä toisen miehen kanssa edes haluaisi. Ehkä kyse on vain todella syvästä ystävyydestä ja sitä ei tässä maassa/nykymaailmassa arvosteta enää tarpeeksi. - Jebu
Mun kaveripiirissä on aina tapana pussailla :D Tuntui niinku meitin piiri on ainoa mutta siis siinä me hetskukavereitten kanssa pussaillaan sillontällöin :D Se tuntuu muuten mahtavalta. Siinä ei oo mitään seksuaalista mutta mun mielestä se on kaveruudessa sellanen "uusi askel" eli askel eteenpäin. Ei minkätahansa kamun kanssa sentäs pussailla. Sen kaveruussuhteen täytyy olla jotain erikoista (: (pussaamisella siis tarkotan pusua huulille, ei kielaria tms). Sitten me halitaan usein jne (: Meitillä on joskus ollu oikeen iso sakkikin, kaikki niistä tietää että ainakin mä oon homo ja silti pusuja vaihdeltiin niin että huh huh :D
Mä oon ymmärtäny että tää on suomessa aika harvinaista vielä poikasakeissa (varsinkin kun niistä suurin osa vielä väittää olevansa hetskuja). Mutta ulkomailla suht tavallistakin. Toivottavasti tässäkin junttimaassa jo ymmärretään että siihen kaveriin voi KOSKEAKKIN ja että KOSKETUS on elintärkeää (: Pieni hipaisukin kaverilta on todella tärkeä ja värisyttävä tunne. Puhumattakaan kuinka hyvältä tuntuu pussata kaveria. (:- Jani
Olen itse homo ja välillä tuntuu, että homotkin kammoavat toisen kosketusta. Minun kaveripiirissä on muutama poika ,jotka haluaa halata jos näkevät pitkästä aikaa. Se tuntuu kivalta. Myös muutamat hetero-kaverit halailee.
- ga.par
Hei!
Suurella mielenkiinnolla luin kaikki tähän liittyvät viestit. Suurelta osin täyttä asiaa.Lienee vain niin että suurin osa "meikeläisistä" ei tuollaista toimintaa hyväksy eikä sellaiseen osallistu. Minulla on omakohtaistakin kokemusta mm. näistä keskustelupalstoista.
Toinen asiaan vaikuttava tekijä on kavereiden epävarmuus toisistaan ja jopa mustasukkaisuus ... no, voihan heillä olla syytäkin sillä kovin monet haluaisivat käydä vieraissa toiselta salaa.
Jos kuitenkin tuollaisesta yhteistoiminnasta, ilman seksiä, jotakin tulee olen innolla mukana kaverini kanssa.
Terveisiä kaikille ja HYVÄÄ VUOTTA 2005!!!
PS: Kirjoittelen tänne kunhan mieleen tulee uutta asiaa. Minulle voi laittaa viestejäkin, otan ne ilolla vastaan. - ga.par
Tuli mieleeni tuo ikuinen välimatkaongelma. Sehän voi kaataa hyvänkin aikomuksen.
Itse asustelen kaverini kanssa Lahden seudulla. Luulisi tämän kokoisella alueella olevan pilvin pimein kunnollisia ja asiallisia "meikeläisiä" ... mutta ei. Jonkin aikaa olen koettanut sellaisia etsiä eri keinoin. Yleensä asia päättyy heti alkuun kun selviää etten todellakaan hae salaista seksiseuraa. Toinen päättymisen syy on jäänyt arvoitukseksi ... muutaman asiallisen mailin jälkeen vaan täysi hiljaisuus.
Hiukan kauempaa (pienoinen välimatkaongelma) onnistuin löytämään kivan parin jonka kanssa olemme nyt alkaneet kehittää ystävyyssuhdetta.
Siispä sain päähäni sellaisen ajatuksen että olisikohan mahdollista löytää suhteellisen pienen alueen sisältä samoin ajattelevia kavereita ja saada järjestetyksi tapaamisia heidän kanssaan.
Kirjoitelkaapa tästä mielipiteitänne ... tänne tai minulle suoraan! - Normaali gay
Olen lukenut ketjun läpi ja pariin kertaan aloituksen. Minua ihmetetti seuraavat:
jo otsikko "erilainen homo" kirjoitat, että olet bi, jopa metroseksuaali, joka on nykyisin niin muotia (näiden ns. ylijumala löytyy myös pallokentiltä). Bi ja homo eivät ole yksi ja sama asia.
Ehkä sinun olisi pitänyt laittaa ilmoituksesi heteroiden/ bi-miesten ilmoitustaululle, haetaan hetero ja bi-kaveria.
Ehkä et ole sinut itsesi kanssa, et vielä tiedä mitä haet. Tyttökaverikin löytyy, kirjoitat todistaen miehekästä bi-heterotaustaasi, mutta tietääkö tyttöystäväsi, millainen todella olet? Olet yksi näistä bi-heteromiehistä, jotka eivät ole avoimia, rehellisiä kumppanille, tyttöystävälle, avovaimolle, vaimolle, ja loppujen lopuksi omalle itselleen! Minusta se on toisen pettämistä, mikäli ei pelaa avoimin kortein.
Kirjoituksesi antaa sinusta myös hyvin pinnallisen kuvan. Yleistät meidät homot pinnallisen homokulttuurin edustajiksi. Me homot minä mukaanlukien olemme yksilöitä, osa voi kuulua tähän pinnalliseen joukkoon, osa ei.
Ehkä osa meistä etsii, haluaa antamasi kuvauksenmukaista urosta, olet komeakasvoinen upealla treenatulla kropalla, mutta sanat ovat sanoja. Mutta millainen on todellisuus livenä ? Millainen on sydämesi?
Luultavasti haet samankaltaisia (hetero, bi, homo)uroksia, samoilla harrastuksilla, ajatuksilla?
Joten homoveljet varoituksen sana : jälleen yksi itseäänetsivä heterouros, joka ei ole varma, mitä etsii. Riittääkö homoille pelkkä jutustelu, ja lopuksi pelkkä koskestus, halaus? Tosipaikan tullen näille itseäänetsiville tulee pupu housuun ja nopeasti tyttöystävän helmaan. Puhun kokemuksesta.
Aleksanteri-elokuvassa sankari kuvataan Hollywoodin muokattuna uroksena. Se on osaksi pelkkää fiktiota. Aleksanterilla oli miesrakastajansa ja seksinsä miesten kanssa. Et elä oudossa maailmassa, vaan et tunne vielä omaa maailmaasi. Tee asiat itsellesi selväksi, mitä haluat, miksi, avoimesti ja rehellisesti, ja sitten voit olla varma.
Vai haetko meiltä ja muilta pelkkiä emailosoitteita, hmmmmmm ?
Kyselee yksi normaali, itsensäkanssa sinut oleva sporttinen homomies, joka osaa kalastella, korjata autoansa (tiettyyn rajaan saakka), polkupyöränsä, hakata polttopuita, ruuvata, vasaroida, enkä ole ainoa tässä kastissa ! - Janne_32
Harvemmin tällä palstalla on saanu lukea ns. oikeaa asiaa. Aloitus oli hyvä ja kommentit vieläkin parempia. Meitä on. Myös itsensä kanssa sinut olevia bi-miehiä.
- Anonyymi
ei ollenkkaan. Elät nyt, niin minäkin. Harhaan on kaikki, mutta unelmia pitää aina pitää pääällä.
- Anonyymi
Puhut vain mieskokemuksista. Se jo kertoo että olet täysin gay. Anna naisesi elää omaa elämäänsä ilman sinun huijaamista. Hän on sen ansainnut !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1471528- 781408
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91271- 571246
- 741115
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990- 60964
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890