Tarkoitus olisi hommata Saksanmaalta BEMARIN diiseli farkku vm. noin 1997-2000. Mitä eroja on kyseisissä malleissa 525D ja 530D farmareissa. Onko polttoaineen kulutuksissa suuria eroja. Mitä vikoja kyseisissä malleissa on ilmennyt. Vai hommaanko samanikäisen MERSUN E-sarjan diisseli farmarin? Sekin on yhtenä vaihtoehtona tällä hetkellä. Kumpi on tavaratilankooltaan suurempi BMW vai E-sarjan mese?
BMW 525-530 D Farmari
13
2444
Vastaukset
- 530iA
Mersu E
moottorin, vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa
nokka-akselivaurioita 2,3 litran moottorissa
käsijarru tehoton ja puoltaa
jarrupalat kuluneet
ilmastointilaitteen vuotoja
dieselmalleissa ruiskutuspumpun ja laturin vikoja
automaattivaihteiston vikoja
keskuslukituksen kaukosäätimen vikoja
maadoituskaapelin kontaktivikoja
eturenkaat kuluvat epätasaisesti
ajonestolaitteen vikoja
virtalukkovikoja
käynnistysmoottorivikoja
BMW 500
etuakseliston tuennassa on väljää
jousien katkeamisia
jakohihnavikoja 518i-mallissa vuosilta -90-93 (vaihtoväli ainoastaan 50 000 kilometriä)
nokka-akseliongelmia, mikäli ei käytetä hyvää öljyä ja öljyn vaihtovälit ovat pitkät
kannenpulttien katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa -88/89 (varmista huoltohistoriasta pulttien vaihtaminen)
moottorin ylikuumenemisia
sylinterikannen tiiviste palanut, myös turbodieseleissä (syynä viallinen termostaatti)
moottorin öljyvuotoa jakopään puolelta
vaihdelaatikon takapään öljyvuotoa
vaihteiston synkronointivikoja
kytkin kulunut, nestevuotoa kytkimen käyttöjärjestelmässä (rakennetta parannettu -96)
vetopyörästön öljyvuotoa
tarkasta takapään apurungon kiinnityksen kunto, vika ilmenee apurungon kolahteluna kuopissa (tukitangon heloissa väljää)
etupään nivelissä väljää
raidetangon päät väljät
tehoton käsijarru
etujarrulevyt voivat olla kuluneet
takajarrusatulat juuttuvat, takajarrulevyt ruostuneet
ovien lukkomekanismissa ongelmia
vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia
polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa -98/99 ja dieselissä -99-02)
jäähdytinvuotoja: vuotavia jäähdytysnesteletkuja, viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin -94 saakka
joutokäyntiongelmia: joutokäynti vaeltaa, lisäilmaluisti rikki
sytytysjohdinvikoja (rakennetta parannettu -93 lopussa)
sytytyspuolavikoja
laturivikoja
käynnistysmoottorivikoja (rakennetta parannettu -92)
kojelaudan painetussa piirissä vikoja: mittarit eivät toimi tai neulat hypähtelevät, polttoainemittarivikoja
huoltovälin ilmaisinkortti voi olla viallinen: lämpömittarin ja kierroslukumittarin viisarit voivat heilua edestakaisin
jarrupainesäiliö voi olla rikki
lähivalot himmeät, ajovalojen kuviot epäselvät, ajovalojen lasit saattavat olla rikki
pakoputkistovuotoja
ajonestolaitteen vikoja
ohjaustehostinvikoja
touring-malleissa ruostetta takaluukun alaosassa - jkl
Lue kyssäri ja laita sitten toi karmea rimpsu
ei kiinnosata v.1992 v ongelmat
haloo!!!!!- 530iA
Kyllä, siinä on joukossa myös sen aikakauden vikoja eriteltynä, mutta ne missä ei ole vuosilukuja, on vikoja, joita kyseisessä mallisarjassa on esiintynyt kesään 2004 asti.
- koon voittaa
selvästi e-mersu! sinnehän menee varmaan koko 5-sarjan farmari bemu! osta mersu!
- tper
perusteella?
jos niin osta pakettiauto!!
mutta jos haluat hyvän auton , osta bmw!!
- MB-190D
Aiheenahan oli lähinnä vuoden 1997-2000 500-sarjan farkkudiiseleiden erot sekä yleisimmät viat, joita on ilmennyt. KIITOS.
- lompakon
paksuudesta - itse valitsisin noilla reunaehdoilla ehdottomasti 530da touring:in. Syystä että:
-kaikki 530d:et ovat E39:in parannettua painosta
-erittäin mukava matkakumppani
-haluttu auto kuten tullin veropäätöstilastostakin näkee -> pitää 5-sarjan BMW:eistä arvonsa parhaiten?
Mursuista ei ole omakohtaista kokemusta - varmasti ihan hyviä autoja nekin, mutta vierastan MB:n muotokieltä ja "pappaimagoa" BMW:n tuomaa pienimunainen_kusipää_juppi-mainetta enemmän :D - bmw
Eli tuo aiemman höpöttäjän voi jättää omaan arvoonsa.
Tuohon mainitsemaasi ajanjaksoon mahtuu dieseleistä ainakin kahta eri moottoria. Eli 525tds ja 525d( 530d). Tuo tds on pumpputekniikalla toteutettu, jota en pitäisi kovin kummoisena moottorin ja vaihteiston (ZF) osalta varsinkin kun sitä verrataan tuohon uudempaan common rail -tekniikalla varustettuun 525d tai 530d E39:iin. Näissä 525d:sdä ja 530:ssä on sama moottori ja vaihteisto (GM Hydramatic) ja molemmat ovat kestäviä (jopa reipasta lastuttamista). E39:iin tuli suuria muutoksia 8/98 eli sitä uudempaa kannattaa metsästää. Vuonna 2001 tuli facelift malli. Ajossa tuo 525d ja 530d ei juurikaan eroa toisistaan. Turbohuolia on vähemmän 525d mallissa. 530d:t 99-00 ajalla lienee niitä, joissa on ollut turbohuolia.
Nuo uudemmat ovat loistavia dieselautoja ja edustavat parhaimmistoa. Käyntiääni on hiljainen, eikä mersumaista kalinaa ole havaittavissa. - oikein faktaa?
bmw kirjoitti:
Eli tuo aiemman höpöttäjän voi jättää omaan arvoonsa.
Tuohon mainitsemaasi ajanjaksoon mahtuu dieseleistä ainakin kahta eri moottoria. Eli 525tds ja 525d( 530d). Tuo tds on pumpputekniikalla toteutettu, jota en pitäisi kovin kummoisena moottorin ja vaihteiston (ZF) osalta varsinkin kun sitä verrataan tuohon uudempaan common rail -tekniikalla varustettuun 525d tai 530d E39:iin. Näissä 525d:sdä ja 530:ssä on sama moottori ja vaihteisto (GM Hydramatic) ja molemmat ovat kestäviä (jopa reipasta lastuttamista). E39:iin tuli suuria muutoksia 8/98 eli sitä uudempaa kannattaa metsästää. Vuonna 2001 tuli facelift malli. Ajossa tuo 525d ja 530d ei juurikaan eroa toisistaan. Turbohuolia on vähemmän 525d mallissa. 530d:t 99-00 ajalla lienee niitä, joissa on ollut turbohuolia.
Nuo uudemmat ovat loistavia dieselautoja ja edustavat parhaimmistoa. Käyntiääni on hiljainen, eikä mersumaista kalinaa ole havaittavissa.525d:ssä ja 530d:ssä sama moottori, ja silti turbohuolia vain jälkimmöisessä? Voin kertoa että niitä turbohuolia on uudemmissäkin koneissa, menevät vain vielä takuun piikkiin - ei niistä ääneen puhuta.
- 530d
oikein faktaa? kirjoitti:
525d:ssä ja 530d:ssä sama moottori, ja silti turbohuolia vain jälkimmöisessä? Voin kertoa että niitä turbohuolia on uudemmissäkin koneissa, menevät vain vielä takuun piikkiin - ei niistä ääneen puhuta.
kerran takuuvaihdoista ääneen ruvittiin puhumaan, niin mitkä vm:t voisivat vielä mennä takuun piikkiin?
Ei ole vielä mitään turbomurheita, mutta jos alkaa ilmaantumaan, niin olisi hyvä tietää..
Mistähän muuten tunnistaa vaihdetun (parranetun?) turbon? - bmw
oikein faktaa? kirjoitti:
525d:ssä ja 530d:ssä sama moottori, ja silti turbohuolia vain jälkimmöisessä? Voin kertoa että niitä turbohuolia on uudemmissäkin koneissa, menevät vain vielä takuun piikkiin - ei niistä ääneen puhuta.
Sama moottori, eri turbo. Täsmennetään siis hieman. Lohko ja muut apulaitteet ovat samoja, ainoastaan iskupituutta on muutettu.
- bemmari
bmw kirjoitti:
Sama moottori, eri turbo. Täsmennetään siis hieman. Lohko ja muut apulaitteet ovat samoja, ainoastaan iskupituutta on muutettu.
Tuossa mallissa. ehkä muissakin on tyyppivikana vetonivelten rikkoutuminen, joka johtaa voimakkaaseen tärinään.
Siitäkin voisi kysellä takuun perään, lähemmäs puoli miljoonaa markkaa uutena maksanut auto ei saa täristää!
- mopoilija
nyt minuakin kiinnostaa, joten olis kiva saada tietoa kyseisistä kulkuvälineistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197