Miksi ihmeessä gerbiilin kasvattajat/harrastelijat eivät sitten käytä niitä mörttiröpö puruja kun kaikki tietää miksi tämä ikävä tauti tulee gerbiili vauvoille. Ihmiset aina valittavat naksutaudista mutta eivät tee asialle mitään?! Mörttiröpö ei maksa paljoa siitä ei tule yhtään pölyä jonka vuoksi tämä naksutauti tulee, joten kaikki gerbiilin omistajat joiden gerbiileillä on poikasia vaihtakaa hetkeksi se mörttiröpö sinne terraarioon! Ei ole niin iso vaiva verratuna siihen että pienet poikaset kuolisivat tai jäisivät pienikokoisiksi hengitysvaikeuksien takia!
Kiitos!
naksutautia voidaan ennalta ehkäistä!!
mörttiröpöehdoton
3
421
Vastaukset
- Gerbu123
Itse oon aina käyttänyt mörttiröpöä kun puupölystä alkaa voutaan silmät.
Mörtti on kyllä tosi hyvä kun ei pölise. - Gerbiili
Meilläkin Mörttiröpö ihan säännöllisessä käytössä, kun kutterinpurulle ollaan allergisia :)
- huhha
Ei se mörttiröpö mikään autuaaksi tekevä taika ole. Poikaset naksuu tai ei naksu olipa mörttiröpöä tai sitten ei. Pelkkä puru ei aiheuta naksutautia vaan mukana on muutakin. Omista poikasista 2 naksui, vaikka kaikki tehtiinkin niiden hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512