Miten se sitten menee, kun menkat loppuu.
Säilyykö seksuaalinen halukkuus? Kostuuko edelleen? Jos on tilanne ettei voi käyttää hormonaalista korvaushoitoa, niin miten käy?
Minulla tuntuu nyt menkat jääneet taakse (tai ainakin on kuukausien tauko) ja mietityttää että onko nyt viimeiset hetket ottaa kaikki ilo irti?
Vaihdevuodet ja seksuaalisuus
4
88
Vastaukset
- Oireeton11111
Minulla ei ole hormonaalista korvaushoitoa. Vaihdevuodet eivät ole vaikutaneet haluihin ja kostuminen tapahtuu samoin kin ennen. Tosin vaihdevuosioireeni ovat muutoinkin olleet melko olemattomat. Niiissä on siis oikeatsi dramaattisiakin eroja.
- Kokemuksistakiinostunut
Kiitos vastauksestasi Oireeton. Olipa helpottavaa kuulla. Kuulostaa hyvin samanlaiselta - oireeni ovat olleet hyvin mitättömiä, mutta koska tykkään seksistä niin kovasti, niin olen miettinyt että menetänkö sen ja miten se ilmenee. Kiitos siis kannustavasta viestistä:)
- HalutOnTallella
Nolottaa ihan tunnustaa, että kosteampihan olen kuin koskaan ennen ja paljon halukkaampikin.
Viimeisistä kuukautisista on pian kolme vuotta.
Siis kaikki hyvin, tai ainakin melkein.
Silloin tällöin muutama kuuma aalto, jotta tietäisin ,missä mennään :)
Kaikilla ei asiat ole yhtä hyvin, sen tiedän.
Tämä on vaan niin yksilöllistä. - vuokkomarikki
Ei kaikilla mene kuin Strömsössä :(
Korvaushoito on, kuten myös Vagifem emättimeen ja hormonikierukka keltarauhashormonitarpeeseen.
Halua on edelleen ja "aina seksi mielessä", mutta kroppa vaan ei toimi kuten ennen. Limakalvot kipeän ohuet vaikka kuin on eri merkkisiäkin liukkareita. Ennen sain orgasmin lähes aina, nyt yhdynnässä vain harvakseltaan, käsipelillä kylläkin.
Kyllä tämä surettaa, tuntuu että jotain minuudestani on lopullisesti kadonnut.
Vaihtarioireet on helpottaneet ja yritän vähentää estrogeenigeeliä. Ristiriitaiset tunteet siihenkin. Syöpäriski ja veritulppariski pelottaa, toisaalta estrogeenistä olisi paljon hyötyäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303601Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91648Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.137944Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839