Miten päästä eroon??

ahdist

Ahdistuneisuus on ollu osa elämääni jo lukuisia vuosia. Suurin ongelmani lienee menneissä ja jo tapahtuneissa asioissa joille ei voi enää mitään, kieriminen. Muistot tapahtuneista nousevat ajoittain mieleen ja aiheuttavat sietämätöntä ahdistusta. Olen tehny elämässäni paljon vääriä valintoja ja virheitä. Valintani ovat aina kuitenkin koskettaneet vain minua itseäni. Häpeän tunne on ihan vakio päivittäisessä elämässäni. En voi muuttaa menneisyyttä vaikka niin haluaisin, sinne kun ei voi palata.

Olen käynyt terapiassa yms mutta en ole oppinut hyväksymään itseäni saatikka menneisyyttäni ja valintojani jotka olen yleensä tehny ahdistuneena ja masentuneena.

Haluaisinkin kysyä teiltä muilta millä keinoin tästä voi päästä eroon, vai voiko? Puhutaan ettei eroon pääse mutta että näiden tunteiden kanssa voi oppia elämään. Mä olen jo vuosia yrittänyt muttei se oikein ole onnistunut, ei edes ammattilaisen eli terapeutin kanssa.

Miten lopettaa murehteminen ja menneissä asioissa vellominen ? ja se ettei niitä pyörittele päässään siten että tekee niistä entistäkin pahempia. Mulla on taipumusta tehdä pienestäkin asiasta suuri ja kuvitella vaikka mitä, vaikka tiedostan ettei asiat edes välttämättä ole niin.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 135898631135

      Täällä on montakin tuoretta ketjua aiheesta joten kannattaa lueskella niitä.

      Lyhyenä yhteenvetona voisin sen tässä kuitenkin sanoa että täytä päiväsi mahdollisimman täyteen niin et ehdi/jaksa murehtia niin paljon niitä ahdistusta aiheuttavia asioita. Motivoidu tavoittelemaan jotain josta saat tekemistä ja iloa kun edistyt.

    • ollaansitämitäollaan

      Minua on auttanut usko Jumalaan ja se että Hän antaa anteeksi Kristuksen sovitustyön kautta minulle ja antaa myös voiman olla itselleni armollinen. Ihminen on perusolemukseltaan heikko ja altis valitsemaan väärin.
      Kyllä se sovinto menneisyyden kanssa on vapautus. Virheistään voi myös oppia ja ymmärtää, ettei koheltaminen kannata. Aina voi pyrkiä kohti uutta ja eteenpäin niin kuin puhtaalta pöydältä, vaikka menneisyyden valinnat olisivat lyöneet arpia ja rajoitteita siihen uuteen.
      Kyllä sielun eheytyminen on myös ihme, mutta onneksi on lupa elää ja iloita olemassaolostaan myös siipirikkona.
      Mahtaneeko keskuudessamme olla monia jotka ovat valinnoissaan osuneet ihan nappiinsa.

    • artsi20

      Joo kyllä kaikenlainen terve aktiviteetti vielä ahdistusta taka-alalle. Jos on liikaa joutoaikaa, mieli alkaa kehittämään helposti kaikenlaisia uhkakuvia ja negatiivisia ajatuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe