Koskenrinne

Retuperällä

Ilmeisesti nyt on Koskenrinteelle "palkattu" harjoittelija tiskaus ja siivous tehtäviin joka särkee ja rikkoo vanhuksen asunnossa astioita ja tavaroita. Henkilö ei ymmärrä puhetta eikä henkilön puheesta saa kukaan selvää. Itse käyn kahdesti viikossa omaiseni luona tiskaamassa ja lakaisemassa lattiat sekä pyyhkimässä lattiat sekä pöytien pinnat. Tunti meni tiskiharjaa etsiessä ja kysyinkin kuka kumma täällä on käynyt? Omaiseni sanoi että asuntoon oli vaan tullut joku kehitysvammainen joka oli määrätty siivoustehtäviin ei ymmärtänyt kieltoa ettei imuria saa käyttää koska edelliset Muorikan siivooja rikkoivat sen imurin. Henkilö ei totellut kieltoa vaan raahasi risaa imuria huoneistossa tunnin ja rikkoi ikkunalaudalta posliiniastian. Miksi ammattitaidottomia mihinkään kykenemättömiä palkataan tehtäviin joista he eivät suoriudu!?? Omaisen tehtäviin jää kadoksissa olevien tavaroiden etsiminen ja aikaa kuluu selvittäessä kuka perkeleen saataanan sikiö on tunkeutunut ilman lupaa vanhukseni asuntoon tekemään tuhoja!?

21

2002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helvetin16

Kunhan tarpeeksi moni vanhus valittaa tuon kömpelön hyypiön käytöksestä, niin eiköhän hänet sijoiteta vaikka variksen pelättimeksi!

• cgcgcgcdsg

Ottakaa yhteyttä Koskenrinteen johtajaan tai muuhun vastuuhenkilöön ja kieltäkää sen henkilön meneminen niihin huoneisiin. Eivät ne voi väkisin laittaa niihin ketään siivoamaan.

• valittakaa

Halvalla ei hyvää saa! Koskenrinne säästää taas ottamalla ilmaisen kehitysvammaisen työhön.

• retuperällä

Missään tapauksessa ei saa valittaa tai kysyä Koskenrinteen johtajalta, hehän lakaisevat aina virheensä ja töppäyksensä maton alle ettei asiasta tulisi julkista! Nyt kun joku kirjoittaa täällä asioista, niin muidenkin omaiset saattavat mennä unohdettujen vanhustensa luo kysymään kuinka siellä palvelu ja siivous oikeasti pelaa? Onko Arabian antiikkikupposet ehjinä, vaiko murskattu roskikseen ja hävitetty todistusaineistot. Kuten tämä aivovammainen sikiö oli kuulemma tehnyt ettei joutuisi maksamaan.

• hoit_su

Älä missään tapauksessa kysy Koskenrinteeltä asiaa, täältähän saa parhaat vastaukset. Onko varmaa yleensäkään, että siellä no joku käynyt? Vai onko omaisellasi muistisairautta joka saa hänet puhumaan omiaan, ehkä on itse rikkonut tavaran. Kuulostaa tuo tarina vaan niin uskomattomalta: "tullaan kutsumatta ja kiskotaan risaa imuria perässään", mutta tännehän voi kirjoittaa mitä vain, kaikki menee läpi.

• hoit_su

Teräväjärkinen?

• Vanratk

Älä yleistä hoitajien olevan narkkareita, jos et tunne niitä. Kaikki hoitotehtävissä olevat EI ITSE NIITÄ HALUA, vaan joutuvat pakon edessä ottamaan ne hommat mitä annetaan. Älä anna ittes provosoitua tolla tavalla, tee asiasta valitus ylemmälle taholle, älä foorumille.

• meidänmummovanhenee

Joskus se on omaisen vaikea uskoa että omainen tulee vanhaksi ja muisti alkaa pätkiä, ja tavaroita "aletaan varastamaan"..
      Tämä hyvinkin yleinen vanhuuden/altzheimerin oire..

• tervepappa

Se on hyvä se että sinun mummollasi on Alzheimer olen kiitollinen ettei papallani ole!!! :)

• Vihanhallintaa

Olen kuullut "haastavista" omaisista hoivatyössä, uskomatta ihan kaikkea. Nyt kyllä kirjoituksesi ansiosta uskon, että niitä on ja erittäin suvaitsemattomia, jotka nimittävät kehitysvammaisia aivovammaisiksi sikiöiksi ja aivokääpiöiksi. Kiitos sinun!!

• pahastipettynyt

Ne jotka tunkeutuvan toisen asuntoon luvatta ovat Saatanasta ja ehdottomasti varkaita, vain koulutettu hoitaja saa jakaa lääkkeet. Mutta on sattunut sellaista että naiselle on jaettu miehen lääkkeet kun pussin päällä oli miehen nimi, ja se mies vanhus oli myös saanut väärät lääkkeet! Kehnoa ja huolimatonta henkilökuntaa!

• Päivänsäteenä

Menköön hiekkalaatikolle muoviämpäriä pesemään, siihen hommaan sopii aivotonkin, ja tuskin on siellä haitaksi. Päiväkotiin vaikkapa sielä ne muutkin toimettomana istuvat lataperseellään.

• puhutaanpas-asiaa

Retuperän vanhalla omaisella muisti pettää mutta mielikuvitus täyttää tyhjät kohdat.
      Oma äitini on siitä elävä esimerkki.
      Muuten hän olisi pärjännyt kotona vielä hetken aikaa.

Retuperä taas on vinksahtanut,saattaisi itse tarvita enemmän terapiaa,laitoshoitoa tai ainakin (entistä parempaa) lääkitystä kuin omaisensa.Alkoholi ei ole lääke.

Tuollaisen julkisen haukkumisen ja syyllistämisen jälkeen toivottavasti entistä useammat normaalit ihmiset ymmärtävät ja muistavat myöhemminkin,että vika on varsin usein valittajan päässä eikä suinkaan syyllistetyissä hoitoalan ihmisissä.

"Haastavat omaiset" on ihan liian diplomaatinen ilmaisu mielenterveysongelmaiselle kusipäälle.

Tsemppiä "siskot".

• ikäihminen

Sinun äitisi olikin tunnetusti Hullu ja sairas!

• puhutaanpas-asiaa
        ikäihminen kirjoitti:

Sinun äitisi olikin tunnetusti Hullu ja sairas!

Hän on edelleenkin pahasti muistisairas,ehkä jopa onnekseen, ja asuu suljetussa hoitolaitoksessa.
        Hullu hän ei ole.
        Syyttelee kyllä kaikkea ja kaikkia mistä milloinkin,usein tänään "sattuneisiin" varkauksiin ja tavaroiden katoamisiin ym. ovat hänen mielestään "syyllisiä" 1930-luvulla eläneet ihmiset.
        Jos joku omainen haluaa tuollaista uskoa ja syyttää henkilökuntaa,niin kumpihan on sairaampi.
        Terve ihminen ymmärtää asian.Sairas taas...no tekee hulluuksiaan vaikkapa kirjoittelemalla ja syyttämällä oman ymmärryksensä mukaisesti.

• yksikaikkienpuolesta

Järkyttävää luettavaa...en voi ymmärtää että ns.aikuinen omasta mielestänsä fiksu voi käyttää noin loukkaavia sanoja kehitysvammaisista ylläpito hoi onko asiallista?

• hoit_su

minä tein jo aiemmin llmiannon ylläpidolle ap:n teksteistä ja törkeitä ovat myös jotkut vastaukset. Ihmettelen myös kuinka hirveää kieltä ihmiset käyttää kirjoituksissaan.

• yksikaikkienpuolesta

Kaunis kiitos ylläpidolle kun poistitte loukkaavat sanat :) Kiitos :)

• 34542352345

Työkkäri pakottaa työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan tekemään näitä töitä ilman palkkaa. Sitten ihmetellään kun työmotivaatio on nollassa ja tavaraa katoaa ja menee rikki. Mitään aikomusta kenelläkään ei ole työllistää, vaan työ teetetään työttömyyskorvauksella.

• yllättynyt

Eipä sitä aina ole asiallista vastausta henkilökunnaltakaan saanut vaikka kuinka asiallisesti olisi jostakin epäkohdasta kysynyt.

• ei.saa.moittia

Älkää moittiko. saatte demareiden vihat päällenne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe