Hei. Tässä aloittelen ompeluharrastusta ihan tavan ompelukoneella. Trikoo-kangasta käytettäessä pitäisi käyttää jousto-ommelta, mutta mikä ihme se niistä kaikista vaihtoehdoista on??
Ja miten huolittelen esim trikoon saumat ja millä ommellaan lahkeensuut, vyötäröt ym?
Tein leggingssit koemielessä ja saumat oikealle puolelle aivan kauhean näköiset, lankaa näkyy paljon ja ruma tulee myös vyötäröstä ja lahkeensuista tai siis niillä ompeleilla näyttävät aivan kalsareilta..
Muitakin vinkkejä ompeluun saa antaa! :)
ompelukoneen jousto-ommel?
3
6265
Vastaukset
- kkjjuuuu
Käytä trikoolle tarkoitettuja neuloja. Lahkeissa ja vyötäröllä kaksois neulaa. Itse käytän kolmepistos siksakkia. Trikoolle tarkoitettu tikki näyttää tältä /_/_/_/_ suunnilleen.
- Saumurillaparas
Kaikkein paras tikki tavallisella ompelukoneella on nk piilotikki, eli se näyttää tällaiselta -<-<-<-<,( nuolen kuvat tulevat ylöspäin) sitten ommellaan n puolen cm päästä saumasta, senjälkeen leikkaat ylimääräisen kankaa pois.Jos ompelee ihan sauman vierestä, reuna aaltoilee.
Ommellessa trikookankaita pitää käyttää trikooneuloja, muuten saumaan ilmestyy reikiä.Reunat ommellaan kaksoisneulalla.Kokeile kankaalle ennen varsinaista vaatteen ompelua!Googlaamalla löydät myös neuvoja ammattisivustoilta! - 5421683
Jos oikealle puolelle näkyy paljon lankaa saumoissa niin lankojen kireydet on liian löysällä. Kiristä siis sekä ylä- että alalankaa ja ompele ensin koetilkku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk652133Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921452Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151125
- 69960
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j75928Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72919Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍79853Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise10834