corolla on vm 93 1.6 4AFE koneella, ajettu 647000km. katsastuksessa jäi päästöistä kiinni. arvot tyhjäkäynti co% 0,04 co2 14,4 hc ppm 86 o2 0,14 kierroksilla co%1,03 co2 13,3 hc ppm 356 o2 1 lambda 1. Missä vika?
vm 93 corollan päästöt
10
3827
Vastaukset
- paalauskamaa
Todennäköisesti katalysaattori ei toimi tai moottori ryystää öljyä niin paljon, ettei katti ehdi polttamaan kaikkea (korkea HC-arvo kierroksilla).
Paras korjaus on Kuusakosken lava, koska uusi katalysaattori on kalliimpi kuin koko auton arvo. - turbolla
Sehän on kuin viisvuotta vanha folkkari!
- jaakkokala
tulpat ,tulpanjohdot, ilmansuodatin.http://www.rvs.fi/diagnostic/page35.html
- jaakkokala
tässä vielä yksi. https://groups.google.com/forum/#!topic/sfnet.harrastus.autot.tee-itse/zgqac3LfwR8
- Laadullaontekijänsä
Kunnioitettava kilometrimäärä, minulla vasta 170 000km. Ruosteeton GLi-malli -93 1,6. Taidan ajaa tuon loppuun mutta siinä menee kauan, kun kilometrejäkään ei tule kuin 5000 vuodessa. Laatuauto.
- dskdskgkdslf
Paras malli GLi ja 1,6 koneella vielä :) Tuollaisen kun olisi uutena pystynyt ostamaan ja hyvin pitänyt niin sillä olisi saanut ajaa ainakin tänne asti ja varmaan pitkälle tulevaisuuteenkin.
Koeajoin vuonna 2008 vm. -94 Corolla 1,6 XLi sedanin jolla oli ajettu jotain 170.000 silloin, hyvältä tuntui ajettavuuden ja moottorin puolesta mutta oli päässyt vähän ruosteeseen ja keskuslukitus oli ihan sekaisin. En uskaltanut ostaa kun ajattelin silloin auton olevan jo vähän liian vanha joten ostin 2001 Micran samalla rahalla. Micra osoittautui heppoiseksi viritelmäksi jämptiin Corollaan verrattuna.
- hmmmmm
Mitä nyt ymmärsin, niin päästöt tyhjäkäynnillä on ok, mutta kierroksilla sulla on tuo häkäarvo CO liian korkea, sekä HC (saa olla 100ppm). Saa olla CO vain 0,30% kierroksilla ymmärtääkseni. Luulen, ettei moottori saa ilmaa tarpeeki. Ilmansuodatin tukkoinen/huono??
Vikaa voi olla puolassa, tulpanjohdoissa ja tulpissa. Edullisia uusia, jos et tiedä millon viimeksi vaihdettu.
Toki noilla kilsoilla voi moottorikin olla jo melkein kaput. - reiska7777
vaihda ventiilinohjurin kumit,tojotaa ei valitettavasti saa ajamalla loppuun.
- 1993korolla
mulla oli jakajassa pyörijä aivan sökö,tosi hakkaantunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833