menkat ja paino

murkkuikäne

Moi tääl kirjoittaa 11 v tyttö. Eli kyseessä ois menkat. Täytän tänä vuonna 12 ja koulus on käyty murrosikää. Ja ku oon lukenu jotai aikuisten palstoi Mis ne puhuu siit ku niitten 1-4 luokkalaisil o jo menkat onneks mul ei oo viel ees valovuotoo mut jännittää miten uskallan kertoo niist sit äiti et kertokaa pliis vinkkei!! Lisäks tuli mielee et oonko oikee painon ku oon joku 145cm ja painan jo 39kg?? Sanokaa suoraa oonko ylipainone? Ja tää on aika jännää elää murrosiäs ja sain mun ekat kuppiliivit ki pari viikkoo sitte!:-)

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan oikea painoinen olet :)

    • murkkuikäne

      Hyvä juttu!

    • tuntematon12343if

      Oon ite 12 v .kuukautiset ei oo viel alkanu mut valkovuotoo on ollu jo pitkää...miusta et oo ylipainone ainaki moni meijän luokkalaine painaa reilusti enemmä ku mie..ite painan vaa 37 ja 155cm pitkä

    • hattaratikku177

      Itse olen pian 14v tyttö ja menkkani alkoivat 11v valkovuotoakin tulee vielä 1-3v ennen menkkojen alkua joten älä hätäile! Olet aivan täydellisen painoinen ja murrosiässä paino nousee aika hurjaa vauhtia joten älä siis painosta huolehdi :) Itse menin äidille sanomaan että alushoussuisani on verta ja äiti näytti missä on siteitä jne. Älä siis huoli mitään ja muista rohkeasti kertoa. Hyviä päivänjatkoja

    • Pojatt

      Olen nyt 12v ja mulla alko 11v. Olin silloin juuri kylpylässä , mutta onneksi vuoto ei ollut kovin suuri ekana kertana. Olihan siitä nyt pakko kertoo äidille vaikkei kovin mielyttävää ollut. Mulla oli valkovuotoo noin 2 vuotta ennen menkkoja ja olin suunnillee noissa samoissa mitoissa tosin kyllä pituus oli 157 cm ja paino 40. Kg

      Toivottavasti oli apua :)

    • TAFT

      Ett o ylipainonen olet sopiva kun olet itse sihen tytyväinen

    • kärryillä

      Tässä 13v. Tyttö. Mennkani alkoivat vuosi sitten ja olin aivan paniikissa ennen kuin ne olivat alkaneet mietin koska ne alkavat ja miten kerron äidille. Ystäväni oli kertonut että hänen ensimmäiset menkat olivat ruskeaa. Yksi päivä kun olin koulussa ja alushousuissani tuntui olevan liikaa tavaraa menin vessaan ja huomasin et alus pikkuhousun suojani olivat ruskeat luulin aluksi että olin kakannut housuun menin takas ulos ja pyysin kavereiltani siteitä mutta niitä ei ollut siispä menin koulun terveyden hoitajalle ja sain siteitä ne tuntuivat epämukavilta ja yritin laittaa niitä koko ajan paremmin mutta oikein se oli kerroin äidilleni viestitse joka oli helppoa varmaan olisi ollut suullisestikkin älä siis pelkää kaikilla on joskus menkat (naisilla) kyllä he ymmärtävät. Alavatsassani tuntui kipua jos vrm puoli vuotta ennen menkkoja älä pelkää kaikki sanovat että ne on kipeitä mutta se tuntuu pään säryltä vatsassa.nytkin kun minulla ei ole menkkoja minulla on valkovuoto. Sinulla ei ole hätää. Ja jos jotain outoa kehossasi tapahtuu esim olet koulussa mene terveyden hoitajalle tai jossain muualla sano se tutulle. Ystäviltäkin neuvoa voi kysyä kaikki varmasti auttavat! :)

    • Anonyymi

      Oon 13.v muakin jännittää menkat joten oon aina valmiina niihin

    • Anonyymi

      Laita vaikka viesti äitilles sitten, kun alkaa. Itekkin tein nii ja se vaan osti siteitä jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe