Miten toimii pessaari

Maria

Menenkö vain gynekologille ja pyydän saada semmoisen? Pidetäänkö sitä vain kun harrastetaan seksiä? Asennetaanko se itse? (Herää myös kysymys miten sen saa paikalleen ja mistä tietää sen olevan paikallaan?)
Millainen pessaari on käytännössä, tuntuuko se miehelle tai naiselle ja onko varma ehkäisyä ajatellen?
Pessaarista ei kovin paljoa puhuta, johtuuko se siitä ettei niitä pidetä epäkäytännöllisyyden vuoksi vai miksi?
Kiitos jos tiedätte kyseisestä jotakin, itse olen hieman ymmälläni!

23

14062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsky

      Kävin juuri terkkarilla ja tiedustelin samaista asiaa. Vastaus oli että niitä ei ole saatavissa sillä just asennus on hankalaa ja ehkäisy ei luotettava. Vaihtoehdoiksi jäänee vain pillerit ja kortsu. Nykyset pillerit on kuulema niin matalahormonitasosia että niitä on "terveellistä" syyä, ellei halua lapsia ja haluaa nauttia seksistä.

      • Mindi

        Terkkarisi on kyllä hieman huijannut. Minulle sanottiin, että pessaarin voi tilata Ruotsista. Suomalaisella naisella on oikeus sellainen hankkia, jos haluaa. Monissa maissa pessaaria käytetään vielä yleisesti. Sinkkuelämä-sarjassa sitä muuten oikein mainostetaan. Sen kanssa on käytettävä ehkäisyvaahtoa. Vaahdonkin löytäminen Suomesta voi olla hankalaa. Sellaiset aineet kun ärsyttävät limakalvoja.

        Olen kuitenkin pillereiden kannattaja.

        Käykää sivuilla www.schering.fi

        Sieltä löytyy arvokasta tietoa pillereistä ja ehkäisystä muutenkin.


    • yes yes yes

      Vaikka se voisi kestää vuoden, sen laitto on hankalaa, limaista ja tunnet sen.

      Voit tarvita liukastetta sen laittaminen on silti hankalaa.

      Se pitää laittaa tuntia ennen ja pitää kuusi tuntia jälkeenpäin - joten aika hankalaa eikö totta.

      Mikä vika on kondomissa lukuun ottamatta, että se maksaa.

      Koko pitää sovittaa etukäteen, joten et voi todella tilata sitä postimyynnistä.

      • !!!!!!

        7 vuotta vanhoja ketjuja???????????????


      • Mieti.....
        !!!!!! kirjoitti:

        7 vuotta vanhoja ketjuja???????????????

        7Vuotta vanhoja ketjuja??????????????

        Mieti mieti mieti......


      • Huhh

        Limaista pitää rakastelun ollakin luistaakseen, ja jos anatomiansa tuntee niin eiköhän ne sormet perille löydä.

        Ilmeisesti et ole lukenut ohjeita, sillä ei sitä todellakaan tarvitse laittaa tuntia ennen =DDD Sen tiedän minäkin jo vaikka olen asiaa "tutkinut" netistä vasta viitisen minuuttia. Eri asia on kuinka kaun pitää spermisidin vaikutusta odottaa.

        Kannattaakohan joskus miettiä mitä huutelee..... =)


      • kokemusta on

        Mitä epäpätevää lätinää... Pessaari laitetaan sisälle vaikka hetki ennen yhdyntää ja mitäs sitten, että pidetään 6 h jälkeenpäin. Kierukka ja ehkäisyrengas on sisälläsi vuosia!! Se vasta on yääk, joku vekotin sisällä kaiken aikaa... Sitä paitsi tuttavalleni puhkesi kuparikierukasta kourallinen ruoka-allergioita, jotka valitettavasti jäivätkin, vaikka kierukka lähti. Toinen taas tuli hormonikierukasta raskaaksi, vaikka tasaisesti niiden pitäisi niitä hormoneja heruttaa, pitäisi, antakaa mun epäillä.. Hän ei antanut abortoida, lapsi vähän vilkas, mutta muuten terve. Yleensä sikiö kyllä poistetaan, koska vammautumisen riski on suuri. (Kauheita aiheita..)
        Mikäli pessaari on asennettu oikein, sitä ei tunne kumpikaan. Ja silloin se myös ehkäisee 99% (itse sanoisin 100%) ja se on sen merkki, kun kumpikaan ei sitä huomaa yhdynnän aikana. Jätin nämä "terveelliset" teolliset hormonit usean merkkikokeilun jälkeen, koska ei ollut hiiren halujakaan ja en ollut oma itseni. Jos Suomessa olisi laadukasta ja halpaa hormonitonta ehkäisyä (kuten pessaari) saatavilla, useampi parisuhde voisi paremmin, uskon sen. Pessaari on liian epäkaupallinen, se lätyskä kestää n 2 vuotta ja välillä haetaan vaan lisää halpaa ehkäisygeeliä. Pessaarin saatavuus olisi iso lovi myyntikatteisiin, se on totuus.


    • vippaskonsti

      joten kustannuksia tulee kuitenkin, joten miksi ihmeessä tekisit elämästäsi noin vaikeaa, ellet sitten luota mieheen tai harrasta seksiä kovin harvoin.

    • -------------------

      Hanki mieluummin kuparikierukka. Se kun on halpa ja yleensä helpoinkin.

      Pillerit taas eivät edelleenkään ole turvallisia, vaikka olisivat kuinka matalahirmonisia. Useimmille vieläkin tulee niistä haittavaikutuksia.

      Lääkefirman sivuja taas ei kannata lueskella, koska firmat haluavat tietysti aina myydä mahdollisimman paljon. Tieto niillä sivuilla on usein kaunisteltua.

      • ffff4444

        kuparikierukoitakin tekee.


    • Takapajulassa

      Olen keski-ikäinen nainen ja halusin pessaarin sen takia, että uusi miesystäväni ei kykene seksiin kuukautisten aikana veren takia. Miten kätevä pessaari olisikaan, jos sellaisia saisi Suomesta. Vaan eipä saa. Naisgynekologi ei ensiksikään osannut mitata pessaarin kokoa omien sanojensa mukaan, ja apteekista ei sellaista voi edes tilata.

      Minulla oli sellainen aikoinaan 1990-luvulla eikä sen käyttö ollut lainkaan vaikeaa, kuten tällä palstalla on väitetty. Kun tuntee anatomiansa, osaa pessaaria käyttää kyllä. Se ei tunnu lainkaan. Kondomi sen sijaan tuntuu ja vähentää nautintoa.

      Onneksi asun länsirajalla, joten tilaan lääkäriajan Haaparannalle ja mittautan emättimen koon ja ostan oman pessaarin.

      • hmm....

        eli en takapajulassa, kävin _omalla_ gynekologillani joka teki mittauksen ja tilasin pessaarin.


      • hahhaa

        Itsellä ei kyllä tee edes mieli seksiä kuukautisten aikana, kun särkee paikkoja. Noh, ehkä sitä uudessa suhteessa vielä, mutta ootapas kun olet ollut pari vuotta tyypin kanssa yhdessä. Silloin sitä voi jo kuukautisten ajan pidättäytyä...


      • ADgSFGSFgSFD

        pakkoko sitä seksiä on kuukautisten aikana harrastaa?


      • pessis
        ADgSFGSFgSFD kirjoitti:

        pakkoko sitä seksiä on kuukautisten aikana harrastaa?

        Niin, kuukautisten aikaan otetaan mieheltä poskeen jottei se
        ole koko ajan nylkyttämässä.

        Ruotsissa ainakin sophiahemmet.se pystyy mittaamaan koon
        ja hinta on muutama kymmeneuroa.

        Sen jälkeen sen voi tilata www.miracon.se
        silikoonipessaarin joka kestää 10 vuotta.

        Helppoa, vaivatonta ja ennenkaikkea HALPAA!

        Ei tietenkä sovi lääketeollisuudelle kun tämä ei ole mikään liiketoiminta!

        Ei sivuvaikutuksia


      • ..............
        pessis kirjoitti:

        Niin, kuukautisten aikaan otetaan mieheltä poskeen jottei se
        ole koko ajan nylkyttämässä.

        Ruotsissa ainakin sophiahemmet.se pystyy mittaamaan koon
        ja hinta on muutama kymmeneuroa.

        Sen jälkeen sen voi tilata www.miracon.se
        silikoonipessaarin joka kestää 10 vuotta.

        Helppoa, vaivatonta ja ennenkaikkea HALPAA!

        Ei tietenkä sovi lääketeollisuudelle kun tämä ei ole mikään liiketoiminta!

        Ei sivuvaikutuksia

        ta...
        Gynekologi mittaa koon ja sitten vain pessaaria tilaamaan, ei sitä nyt sentään tarvitse mittauttaa missään Ruotsissa, siis Suomessa asuvan:)))


      • hihsdsd
        ADgSFGSFgSFD kirjoitti:

        pakkoko sitä seksiä on kuukautisten aikana harrastaa?

        mutta kun haluttaa :)


    • loppu e-pillereille!

      Löysin juuri tällaisen hormonittoman ehkäisykeinon, josta en ole aiemmin kuullut puhuttavan. Ajattelin vaan levittää sanaa jos varma hormooniton ehkäisy kiinnostaa ja on kyllästyny kortujen kanssa säätämiseen http://www.lady-comp.fi/ladycomp-p-774.html

    • ,,,,,,,,

      juu, ehkäisypalsta on tuolla toisaalla. Ladycomp ei ole mikään uusi asia

    • tollasta mieltä..

      kuule ei ehkäsy rengasta tarvi vuotta pitää sisällä.. esim mulla on sellane rengas jota pidetään 3viikkoo ja otetaa viikoksi pois että tulee tyhjennys vuoto ja laiteta sit taas takas ku viikko menny.. mitä ihime huuteluita tuostaki on jos ei ihmiset tiiä asioita.. mä olen renkaan puolella ehottomasti, jos rengas häiritsee yhdynnän aikana sen voi ottaa pois siksi aikaa ja viimestää tunnin sisällä laittaa takasi.. ja ei ole mikää pakko ottaa ees pois jos se ei mitenkää haittaa.. eli ehottomasti rengas, pillerit on iha ok käytin niitä enne, mut joka päivä muistaa ottaa ja mulle itelle tuli nii kauheita pääkipuja niistä että piti lopettaa..

    • maikant isvet

      Femidom on naisen kondomi. Ostin 5 kpl sellaisia netin kautta. Sitä voi käyttää myös anaaliseksissä. Femidomi siis laitetaan pimppiin jos vaikka mies ei halua käyttää kondomia. Pessaari ei tunnu jos on oikein asetettu vattuun.

    • vieras86

      Hei hormonitonta ehkäisykeinoa kaipaavat! Googlettakaa Femcap. Saa tilattua ulkomailta eikä koon valinta ole niin vaikeaa kuin pessaarissa.

    • kassinaama

      on se pillu hankala kapistus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe